handdator

Visa fullständig version : Gymschema - Hård kritik sökes


RoKyErickson
2008-10-11, 14:18
Har gymmat i snart ett år och saknar lite struktur. Har nämligen inte följt ett schema vilket känns lite knasigt. Hur som helst, jag har satt ihop ett men jag tänkte att det var bäst om "träningsnarkomanerna" tog en titt på det för jag har ingen aning hur det verkar.
Kan ta vilken kritik som helst, så länge det kommer förslag på hur det kan bli bättre :)

Gymschema (Reps = 10)
Uppvärmning: Löpbandet 10 min

Måndag

Rygg: 3 Marklyft , 4 Latsdrag till bröstet , 3 Sittande rodds

Biceps: 3 Hantelcurls , 4 Cablecurl , 4 Stångcurl

Underarmar: 3 Underarmscurl med stång , 5 Wristroller


Tisdag

Axlar: 4 Militärpress i Smith , 3 Hantellyft framåt , 3 Hantellyft åt sidan

Bröst: 4 Bänkpress , 3 Lutande hantelpress , 3 Flyes

Triseps: 3 Smalbänk , 3 Liggande tricepsextention , 3 Kickbacks

Torsdag

Rygg: 3 Marklyft , 4 Latsdrag till bröstet , 3 Sittande rodds

Mage: 4 Benlyft , 3 på maskin , Situps (Sneda)

Fredag

Bröst: 3 Lutande bänkpress i Smith , 3 Bröstpress i maskin ,
3 Uppåtlutande Cablecross over

Triseps: Enarms hantelexention (3 på varje) , 3 Smal bänkpress i Smith ,
3 Liggande tricepsextention

Huffo the A-LagaRe
2008-10-11, 14:30
Nu vet jag inte om du har skrivit övningarna i den ordning du kör dem, men om så är fallet anser jag att du bör köra bröst innan axlar och stångcurl först av bicepsövningarna.

Jag skulle också ha lagt in en bendag, men det är upp till var och en om de vill träna ben, men det är på alla vis mycket bra att köra dem hårt.

RoKyErickson
2008-10-11, 18:22
Nu vet jag inte om du har skrivit övningarna i den ordning du kör dem, men om så är fallet anser jag att du bör köra bröst innan axlar och stångcurl först av bicepsövningarna.

Jag skulle också ha lagt in en bendag, men det är upp till var och en om de vill träna ben, men det är på alla vis mycket bra att köra dem hårt.

Okej, ska byta ordning där då lite.
Ben hade jag totalt glömt bort, jag brukar köra det.
Lägger in det också.
Tackar.

RoKyErickson
2008-10-11, 18:27
Vilken av dagarna borde man lägga in benen förresten?

novaline
2008-10-11, 18:44
Gör det inte svårt för dig själv, finns redan färdiga scheman.

CV!
2008-10-11, 18:55
Jag hade nog lagt in ben på fredagen.

Morty
2008-10-11, 19:07
För mycket biceps (I mina ögon, jag är dock verkligen ingen bicepskille. Mina biceps växer med chins ^^,).
Ineffektiva tricepsövningar. Kickbacks?? Vi vill ha french press, dips, extensions runt huvudet med stång (inga hantlar :O) och smalbänk. Pushdowns, om du vill ha en isolationsövning. Tänk på range of motion bara! :)

Hade dessutom droppat setet hantelcurls för chins, eller kanske byta latsdragen mot chins en dag.

L-Sami
2008-10-11, 19:56
Träna ben också. Det är hård kritik från mig :)