handdator

Visa fullständig version : Calgary i Kanada, någon som varit där??


MrBoris
2008-10-11, 12:51
Fick precis höra av min handledare till examensarbetet att om han skulle ha forskat inom det område jag vill, så skulle han ha valt o göra det i Calgary.

Och min fråga till mina kära koloiter är om någon varit där? (i och med att det handlar om o bo där i minst 3-4år vill jag gärna veta vad jag ger mig in på)

Är det ett bra uteliv, bra liv i stan, bra väder eller iskallt hela tiden? Ja berätta allt ni vet om Calgary*popcorn*

L-Sami
2008-10-11, 13:02
De har ett NHL-lag, Calgary Flames. Ser ut som en vacker stad och har fått det intrycket att kanadensiska storstäder är förlängning av USA minus mindre attityd. Jag skulle nog ta chansen och åka iväg, det är inte Azerbadjan direkt. Samma klimat som i Sverige ungefär (Stockholm) "Varmt" på sommaren, kallt på vintern. Enligt Wikipedia.

http://i33.tinypic.com/6zo76e.jpg

Sverker
2008-10-11, 13:04
Hobbe har varit där. När han ser tråden kommer han att ta bort alla tvivel på att Calgary är rätt plats för dig:D

MrBoris
2008-10-11, 13:08
De har ett NHL-lag, Calgary Flames. Ser ut som en vacker stad och har fått det intrycket att kanadensiska storstäder är förlängning av USA minus mindre attityd. Jag skulle nog ta chansen och åka iväg, det är inte Azerbadjan direkt. Samma klimat som i Sverige ungefär (Stockholm) "Varmt" på sommaren, kallt på vintern. Enligt Wikipedia.
Tackar, Calgary flames visste jag om och enligt de bilder jag sett ser det bra ut:cool:

Hobbe har varit där. När han ser tråden kommer han att ta bort alla tvivel på att Calgary är rätt plats för dig:D
Kan inte vänta på att han kommer in med ett inlägg, om han ser tråden dvs :)
Fan vad kolo är bra!:thumbup:

Sverker
2008-10-11, 13:34
Här finns lite:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=52983&highlight=calgary

Hobbes
2008-10-11, 16:42
Hobbe har varit där. När han ser tråden kommer han att ta bort alla tvivel på att Calgary är rätt plats för dig:D

Oh, ja, inte för intet det ligger en "permanent uppehålls tillstånd" ansökan hos dem - det tar tid som sagt och kostade mig ca. 9000kronor - men det är det värt!!


Kan inte vänta på att han kommer in med ett inlägg, om han ser tråden dvs :)
Fan vad kolo är bra!:thumbup:

Fått meddelandet, jag guidar rätt bra i Calgary - inte skryt, jag känner till staden innan och utan!

ChrisDEFC
2008-10-11, 16:53
canada är över lag ett trevligt land och folk är mer sociala än i sverige och betydligt mer nyfikna av sig samt att många av dom har släkt eller känner folk som har släkt i sverige el norge och det brukar va ett populärt samtals ämne =) hehe... just calgary har jag inte varit i men många andra städer och överlag trevligt tycker jag även om det inte känns riktigt lika fräscht som i sverige speciellt inte när man kommer ut på lansbyggden och då tänker jag framförallt på standarden på byggnader och sånt men orka bry sig om sånt. skulle inte se det som ett argument för att inte resa dit snarare positivt att dom inte är riktigt lika matrialistiska el nått =) hehe... lycka till!