handdator

Visa fullständig version : Vart fasen är mina Bonbons?!


Tricklev
2008-10-10, 22:55
Vart är Bonbons?!


Bonbons, godisarna som hette namn såsom "Fågelskit"," "hundlort" "blöjor" med mera, vart är dom, varför finns dom inte längre?

Hjälpte kompisen att flytta idag, och han hade köpt med sig 1.8kilo Bonbons ifrån utomlands. Jag ville fasen inte lämna, jag vill inte längre deffa, och jag är inte det minsta sugen på att sova ikväll, jag vill ha Bonbons. Vad fasen har hänt med mina Bonbons?!



*mini

Scratch89
2008-10-10, 22:57
Jag satt precis och undrade vart du tagit vägen ikväll :D

Jag kommer också ihåg att bomboms fanns när jag var yngre och fet, men när du väl säger det så har jag inte sett dessa på ett tag. Du bor ju i Göteborg, mångkulturens stad. Det borde ju finnas någonstans.

Det finns en rätt så schysst godisbutik nere i stan, mellan Valand och Vasaplatsen, där de har flera hundra godissorter, och en hel del annorlunda sorter. Du kan ju alltid testa där? De hade Vanilla Coke där, och det är ju i princip bannlyst i Sverige.

Sebbe_H
2008-10-10, 22:59
Jag satt precis och undrade vart du tagit vägen ikväll :D

Jag kommer också ihåg att bomboms fanns när jag var yngre och fet, men när du väl säger det så har jag inte sett dessa på ett tag. Du bor ju i Göteborg, mångkulturens stad. Det borde ju finnas någonstans.

Det finns en rätt så schysst godisbutik nere i stan, mellan Valand och Vasaplatsen, där de har flera hundra godissorter, och en hel del annorlunda sorter. Du kan ju alltid testa där? De hade Vanilla Coke där, och det är ju i princip bannlyst i Sverige.

VAAAA?!?! När var hur varför?

Scratch89
2008-10-10, 23:00
Vi var där på midsommar, vid kvart i tre ungefär. :D

grisbil3n
2008-10-10, 23:50
Vanilla coke finns lite överallt juh, inte minst på typ ICA Maxi o dylikt.

Sebbe_H
2008-10-11, 00:12
Vanilla coke finns lite överallt juh, inte minst på typ ICA Maxi o dylikt.

Har inte sett den på säkert 5 år :/

grisbil3n
2008-10-11, 00:16
Har inte sett den på säkert 5 år :/

Har sett i flera butiker i Stockholm.

omnibus
2008-10-11, 06:04
Vart är Bonbons?!


Bonbons, godisarna som hette namn såsom "Fågelskit"," "hundlort" "blöjor" med mera, vart är dom, varför finns dom inte längre?

Måsskit om jag får be :)

Annars är det väl bara att kombinera en sprit- och godisresa till danmark/tyskland och bunkra...

Tricklev
2008-10-11, 07:20
Måsskit om jag får be :)

Annars är det väl bara att kombinera en sprit- och godisresa till danmark/tyskland och bunkra...

Broder.

NiCrue
2008-10-11, 07:32
Saknar också alla goda bonbons :(
Annars kan jag rekommendera en liten tripp till BonBon-Land ;)
Var visserligen många, många år sedan jag var där - men färskare bonbons får man banne-mig leta efter!

Ge mig bröst, kissblöjor, pissmyror och allt annat gott, GE MIG!!!

OggeP
2008-10-11, 07:44
Bonbons var fantastiskt goda. Varje gång jag är i Danmark köper jag på mig en massa påsar med "Lossepladsen"

http://www.calle.dk/images/products/medium/ff3aad1c-cdba-4c24-891c-93043e589fe9.jpg *drool*