handdator

Visa fullständig version : Kari Mattilla silver på veteran-VM, 260 kilo i marklyft.


Zacke
2008-10-10, 20:04
Kari Mattilla tog silver totalt och i alla tre delgrenarna för Masters 3, 90 kg.
Hans serie var 230-145-260=635

jag är lite osäker men tror att det kan ha varit PB i böj och tangerat PB i totalen. vilket är rätt fantastiskt - han slår fortfarande PB:n som master-trea.

Han fick se sig besegrad av en brasilianare som bl a drog 310 kg i mark, WR med 40 kg om han klarar pissprovet som han fick göra efter tävlingen.
Brassen drog tydligen mer än vinnaren i M1..

Hursomhelst, en fantastisk prestation av Kari, han är en helt unik idrottsman. Jag är väldigt glad att ha fått träna tillsammans med honom under flera år.

Lillgrabben
2008-10-10, 20:10
Kari Mattilla tog silver totalt och i alla tre delgrenarna för Masters 3, 90 kg.
Hans serie var 230-145-260=635

jag är lite osäker men tror att det kan ha varit PB i böj och tangerat PB i totalen. vilket är rätt fantastiskt - han slår fortfarande PB:n som master-trea.

Han fick se sig besegrad av en brasilianare som bl a drog 310 kg i mark, WR med 40 kg om han klarar pissprovet som han fick göra efter tävlingen.
Brassen drog tydligen mer än vinnaren i M1..

Hursomhelst, en fantastisk prestation av Kari, han är en helt unik idrottsman. Jag är väldigt glad att ha fått träna tillsammans med honom under flera år.

Fina vikter av Mattila! Det är bara att lyfta på hatten & gratulera. :)

Kommer ihåg för ganska så många år sedan då jag var i Huddiksvall & tävlade på ett norrlandsmästerskap, där Kari var med. Han hade en egen finskspråkig hejaklack i publiken som hejade fram honom genom tävlingen! "papperitti Kari för saaatan"! :D

Mats Loefstroem
2008-10-10, 20:24
Med den finska hejarklacken i ryggen kan han nog åstadkomma ungefär vad som helst. Snyggt jobbat!

Jens Hellberg
2008-10-10, 20:32
Kari är grymmast, en riktig värsting! Hans pers i böjen är på 240. Vet inte om han persade i totalen.

PS. brassen drog 305, inte 310.

Kari är unik.

Gute
2008-10-10, 21:08
Kari är grymmast, en riktig värsting! Hans pers i böjen är på 240. Vet inte om han persade i totalen.

PS. brassen drog 305, inte 310.

Kari är unik.

Kari är unik.

260 kg i marklyft vid 63 års ålder.

Stort grattis!