handdator

Visa fullständig version : Nageltrång


aron
2003-06-30, 23:44
Hejsan, var ett tag sen man skrev här, har väl mest läst. Men nu är man tillbaks, laddad med frågor. Just denna fråga visste jag inte riktigt var jag skulle placera, men det fick bli här.

Har opererat min tå, 5 ggr nu på 2 år och det har blivit sämre igen. Nu ska de gå in och ta bort nagelns rötter och ändra i arvsmassan eller hur det nu var (skåning i telefonen).

Nu undrar jag om det är fler som har haft samma problem som mig och om det löst sig?

Everest
2003-06-30, 23:54
Vafan ska dom mutera dej?:eek:

rymdrattan
2003-07-01, 00:20
Äh.. vara å härda ut skiten... försvinner automatiskt efter 1-2 månaders h-vete... men sen är det bra... om man inte LYCKAS med nått drygt igen :angel:

aron
2003-07-01, 00:30
Originally posted by rymdrattan
Äh.. vara å härda ut skiten... försvinner automatiskt efter 1-2 månaders h-vete... men sen är det bra... om man inte LYCKAS med nått drygt igen :angel:

Okej, du har inte samma skit som mig iaf. Detta GÅR inte att härda ut. Det kan jag lova. Dessutom måste det fixas fort...har inte lirat boll på en månad

Pez
2003-07-01, 00:32
Originally posted by rymdrattan
Äh.. vara å härda ut skiten... försvinner automatiskt efter 1-2 månaders h-vete... men sen är det bra... om man inte LYCKAS med nått drygt igen :angel:

Man får väl anta att det faktiskt inte "bara försvinner" för honom då han opererat skiten 5ggr på 2 år?

Tänk först, skriv sen. Precis som "byt ut mot passande analogi".

/pez

rymdrattan
2003-07-01, 00:39
Originally posted by Pez


Man får väl anta att det faktiskt inte "bara försvinner" för honom då han opererat skiten 5ggr på 2 år?

Tänk först, skriv sen. Precis som "byt ut mot passande analogi".

/pez

Ärligt talat så har jag opererat mig en gång för det, samt två av mina kompisar, alla tre har kommit fram till att det är bättre att låta det vara ett tag så fixxar naturen det själv...

Pez
2003-07-01, 03:00
Originally posted by rymdrattan


Ärligt talat så har jag opererat mig en gång för det, samt två av mina kompisar, alla tre har kommit fram till att det är bättre att låta det vara ett tag så fixxar naturen det själv...

Precis som alla krämpor så får vissa det värre än andra.. skulle tro att detta är värre än ditt lilla mesiga nageltrång råttan - han ska ju trots allt få en mutant-tå! :D

/pez

made
2003-07-01, 06:48
aron: Jag har haft samma sak, har opererat bägge tårna ett flertal gånger. Men peppar peppar så har jag inte haft ont sen sist (6 år sen). Då gjorde de samma ingrepp som du pratar om, nämligen att ta bort en del av nagelroten. Detta leder till att naglarna inte är fullt lika breda som dom borde vara, jag har inte haft det minsta ont sen dess!
När jag opererades sista gången så fick jag 9 (!!) sprutor i ena tån innan den domnade bort, p.g.a. en inkompetent människa så hade jag inte nån känsel i halva foten på ett par dagar :)
Men hav förtröstan i allafall, det går att komma tillrätta med problemet!

Magnus
2003-07-01, 07:51
gör det själv. är ju bara en vass nagelbit som sticker in i huden. fixa bort den?

gasoliner
2003-07-01, 09:18
hmm.. visst dår det att klippa bort den,men det är bara lindring för stunden..kraschade min tå på gelleråsbanan under en bankörning med mc,höll på att flyga av(highsider)sparkade i asfalten i ca 130 blås..ajj..bröt den på 2 ställen rakt över nagelroten..
så nu är nageln ca 5-6mm för bred..där kan man snacka muterad nagel..:angel:

har gjort samma operation förut men får nog göra om eller dra bort hela skiten till nagel..har inte varit bra en dag sen kraschen,3 år sen nu tror jag.. :cryout:

spas
2003-07-01, 10:07
Nageltrång suger. Ni som tror att det fixar sig själv har aldrig haft det på riktigt tro mig. Mina ärrbättre sen de opererades men ibland blir där lite problem fortfarande.

Kimo
2003-07-01, 10:45
Jag fick reda på att jag hade nagelsvamp (yippie) och att det var därför jag alltid fick nageltrång. Så nu ska jag droppa någon vätska på naglarna varje morgon och kväll och då KANSKE det försvinner om ett och ett halvt år. Jag har fixat nageltrånget med skalpell och tång fem gånger nu utan bedövning eftersom landstinget bara skickar mig till en privat mottagning. Har ni inte upplevt detta har ni aldrig upplevt smärta.

Muaytudd
2003-07-01, 15:33
Herregud vad vissa har problem som man inte hade ngn aning om...


Det låter jo som halva befolkningen går runt med muterade tår helt plötsligt! :confused:


Men hoppas att det löser sig för er alla. :)

Muaytudd
2003-07-01, 15:52
Inte värre än dett iaf?

http://www.ollo.net/externalframe.asp?nID=12242&sUrl=http://www.saniainen.com/spider/

Niclaaas
2003-07-01, 15:59
:cryout:

Spud
2003-07-01, 16:52
huga..... :cryout: :cryout: :cryout:

aron
2003-07-01, 17:03
Originally posted by made
aron: Jag har haft samma sak, har opererat bägge tårna ett flertal gånger. Men peppar peppar så har jag inte haft ont sen sist (6 år sen). Då gjorde de samma ingrepp som du pratar om, nämligen att ta bort en del av nagelroten. Detta leder till att naglarna inte är fullt lika breda som dom borde vara, jag har inte haft det minsta ont sen dess!
När jag opererades sista gången så fick jag 9 (!!) sprutor i ena tån innan den domnade bort, p.g.a. en inkompetent människa så hade jag inte nån känsel i halva foten på ett par dagar :)
Men hav förtröstan i allafall, det går att komma tillrätta med problemet! Okej :) Det lät skönt att det fixade sig för dig! Hur länge gick du runt med sandaler?

aron
2003-07-01, 17:04
Originally posted by Muaytudd
Inte värre än dett iaf?

http://www.ollo.net/externalframe.asp?nID=12242&sUrl=http://www.saniainen.com/spider/ Tack för den, sitter och äter :thefinger

made
2003-07-01, 18:13
aron: Kommer inte riktigt ihåg, har för mig att det var 2 veckor eller nåt sånt, fast det är en ren chansning :)

aron
2003-07-01, 22:48
Okej, tackar :) Chansningar är aldrig fel!