handdator

Visa fullständig version : Kan inte se Divx via usb på Sony RDR-HXD970


Assazel
2008-10-10, 11:07
Hej, håller på att bli vansinnig. Köpte precis en Sony RDR-HXD970 250GB för ganska mycket pengar och de sa att den klarar Divx (avi) och den har USB som man kan koppla extern disk /minne osv.
Men nu visar det sig att spelaren bara kan ta Divx via DVD läsaren, INTE via USB.

Ringde Sony som sa att det bara är mp3 och jpeg som går via USB.
Så nu har jag 500gig avsnitt av olika serier i divx som jag msåte bränna ner på skiva ändå??

Så jag vänder mig hit ifall någon av er har löst detta, crack, firmware eller ngt? Den klarar ju onekligen av Divx.

Tack på förhand.

pragmatist
2008-10-10, 11:21
Japp, det är samma visa med alla dvd-recorders jag känner till. Divx kan man bara kolla på via cd/dvd, inte USB eller från spelarens egen hårddisk. Man har antagligen gjort det så för att inte uppmuntra för mycket till illegal nedladdning.

För att få den funktionalitet du eftersöker behöver du en mediaspelare, typ Dvico Tvix eller Popcorn Hour. Om man kan cracka en dvd-recorder för att acceptera divx från andra källor är dock mer än jag kan svara på.

Racso
2008-10-10, 11:25
Japp, det är samma visa med alla dvd-recorders jag känner till. Divx kan man bara kolla på via cd/dvd, inte USB eller från spelarens egen hårddisk. Man har antagligen gjort det så för att inte uppmuntra för mycket till illegal nedladdning.

För att få den funktionalitet du eftersöker behöver du en mediaspelare, typ Dvico Tvix eller Popcorn Hour. Om man kan cracka en dvd-recorder för att acceptera divx från andra källor är dock mer än jag kan svara på.

Vet att philips fixar det.

Assazel
2008-10-10, 13:24
Detta är ju helt otroligt. Ringde Philips, ja de kan faktiskt spela Divx via USB men det finns inte en enda philips spelare som har CI modul, dvs möjligheten att se digital tv med abonnemang. Så nu har Sony och Philips tillsammans rätt funktioner men inte var för sig...

Några andra tips?