handdator

Visa fullständig version : Ännu en önskan om råd ang. träningsschema


tsp
2008-10-09, 23:07
Har nu styrketränat i ganska exakt 1 år varav 6-7 månader på en mer seriös nivå då de första månaderna ägnades åt att helt enkelt få igång kroppen lite allmänt.

Just nu kör jag med följande schema.

Måndag: Rygg, axlar, biceps, ben
Tisdag: Vila, promenad, löpning, beroende på dagsplanering osv
Onsdag: Bröst, triceps, mage
Torsdag: Rygg, axlar, biceps, ben
Fredag: Vila, promena, löpning, beroende på dagsplanering osv
Lördag: Vila
Söndag: Bröst, triceps, mage

Tycker inte att detta upplägg har varit helt klockrent, mest pga att jag tycker att axlarna får lite stryk ärligt talat. Men jag vill heller inte lägga axlarna på ett eget pass då ryggen alltid får jobba en hel del när jag utför axelövningar. Därför tänkte jag fråga om ett litet enkelt och effektivt schema som uppfyller dessa krav:

Jag vill styrketräna Söndag, tisdag, torsdag, fredag men inte köra en 4-split utan gärna få mer hela kroppen 2 eller åtminstone 1,5 gånger per vecka. Ben vill jag lägga in själv när det passar, cyklar en jävla väg till gymmet vid obestämda tillfällen och då pallar jag inte träna ben mer än det så därför vill jag själv placera benpassen på lämpliga dagar.

Tack på förhand!

Elfsberg
2008-10-10, 00:17
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Har du verkligen så långt att cykla och är det verkligen så drygt? Ha inte så bråttom en gång i veckan så kan du ge benen en ordentlig skjuts en gång i veckan ska du nog se.

Johan Lindbäck
2008-10-10, 05:01
Men vad än du gör så ta bort rygg och ben frånsamma dag. 2 Stora muskel grupper plus att du kör massa annat. E mastdont pass måndag som nog hellre bryter ner än bygger upp.

Smärta är vekhet som lämnar kroppen

PiNG.
2008-10-10, 07:47
Men vad än du gör så ta bort rygg och ben frånsamma dag. 2 Stora muskel grupper plus att du kör massa annat. E mastdont pass måndag som nog hellre bryter ner än bygger upp.

Smärta är vekhet som lämnar kroppen

Han blir alltså mindre och svagare av att träna på måndag?

tsp
2008-10-12, 23:42
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Har du verkligen så långt att cykla och är det verkligen så drygt? Ha inte så bråttom en gång i veckan så kan du ge benen en ordentlig skjuts en gång i veckan ska du nog se.

Hm, jag förstår inte riktigt hur du menar. Men jag tränar ben minst 1 gång i veckan om det är det du syftar på?

Men vad än du gör så ta bort rygg och ben frånsamma dag. 2 Stora muskel grupper plus att du kör massa annat. E mastdont pass måndag som nog hellre bryter ner än bygger upp.

Smärta är vekhet som lämnar kroppen

Hur skulle du vilja dela upp muskelgrupperna på 2 pass då?