handdator

Visa fullständig version : Ylabs PT utbilding


dyxeldoff
2008-10-09, 22:01
detta var egentligen en tråd i den allmäna delen, vet inte om det är riktigt passande här men den allmäna delen värkar ju kass och oseriös så jag provar här.


är det någon som gjort den?
hur var det?
hur tungt vägede just den utbildingen då ni sedan sökte jobb som PT?
vad var dåligt? avd var bra med utbildingen?

Scratch89
2008-10-09, 22:29
Den verkar som alla andra PT-kurser; en riktig korvstoppningskurs, där man egentligen inte lär sig något speciellt.

Alltidxx
2008-10-10, 11:59
Den är säkert asbra.

Scratch89
2008-10-10, 17:08
Den är säkert asbra.

Bra för vad? Kunskap? Erfarenhet?

Martin Löwgren
2008-10-11, 10:41
Bra för vad? Kunskap? Erfarenhet?
Nej inget av dem men du får ju ett jobb direkt på ett gym så det är ju en fördel *flex*

dyxeldoff
2008-10-11, 20:41
jag behöver ingen kunnskap eller erfarenhet av den bara den har något värde då man söker jobb som PT

givetvis lär man ju få någon ny info

jag kan nog det man behöver för att vara pt
full koll på hur man ska göra för att bli stor och stark eller gå ner i vikt.
duktig med mat är jag med.

och kan lite gran vad som händer rent kemiskt och biologiskt när man äter och tränar.

är det någon som gåt den?

dyxeldoff
2008-10-12, 10:28
ingen som har något informativt att säga om den??

Körv
2008-10-12, 16:40
Håller på att gå en annan PT utbildning just nu, dock är det några förkurser innan man går in på själva PT:andet.

Har väl suttit å läst mycket på diverse forum å pratat med folk om träning å diverse, och kanske ansett mig ha hyffsad koll på vad träning är och handlar om.

Men på kurserna jag går på nu är det mycket Anatomi, Biomekanik, Fysiologi et.c, vilket man(iaf jag) inte direkt skaffar sig några kunskaper om sådär 'i vardagen'.

Tror absolut att dom flesta skulle kunna lära sig något på en PT kurs, vissa mer än andra såklart!

Sen är det ju som sagt så att om du gör det på rätt ställe får du en fin liten licens också, som garanterat kommer hjälpa dig om du ska söka jobb inom yrket!

dyxeldoff
2008-10-12, 17:37
Håller på att gå en annan PT utbildning just nu, dock är det några förkurser innan man går in på själva PT:andet.

Har väl suttit å läst mycket på diverse forum å pratat med folk om träning å diverse, och kanske ansett mig ha hyffsad koll på vad träning är och handlar om.

Men på kurserna jag går på nu är det mycket Anatomi, Biomekanik, Fysiologi et.c, vilket man(iaf jag) inte direkt skaffar sig några kunskaper om sådär 'i vardagen'.

Tror absolut att dom flesta skulle kunna lära sig något på en PT kurs, vissa mer än andra såklart!

Sen är det ju som sagt så att om du gör det på rätt ställe får du en fin liten licens också, som garanterat kommer hjälpa dig om du ska söka jobb inom yrket!


ah nice!!
ni lär ju få något häfte där det står en massa viktigheter.
när djort klart utbildingen kan kasnke sno med ett extra eller skicka ditt till mig jag kan ge dig en 200 kr för det.

så att jag ahr extra mycket försprång