handdator

Visa fullständig version : att förlora fett


slowjamz
2008-10-09, 21:41
de finns många olika metoder genom att deffa, diet och träna ..men jag har aldrig fattat den bästa kombinationen..jag har läst deffguiden visst den e grym..men ja behöver sätta upp mig på ett schema vilket ja inte kan göra..
alltså e frukosten så viktig så man måste ha den för att uppnå sin förbränning eller är det bara att man ska orka dagen ut

Kischen
2008-10-09, 21:43
Har du verkligen läst guiden, med tanke på din fråga om frukosten?
Frukosten har inget med din förbränning att göra och det finns bara fördelar med att äta den.

Kcal in minus kcal ut.

CV!
2008-10-09, 21:46
Har du verkligen läst guiden, med tanke på din fråga om frukosten?
Frukosten har inget med din förbränning att göra och det finns bara fördelar med att äta den.

Kcal in minus kcal ut.


Jaså för i deffguiden påstås det ju att det är frukosten som sätter igång fettförbrännings processen? :smash:

slowjamz
2008-10-09, 21:48
ja e inte klar med tråden..ja vill radera den haha hur gör man :P ja ha värsta schemat asså ahah

Eddie Vedder
2008-10-10, 05:46
Jaså för i deffguiden påstås det ju att det är frukosten som sätter igång fettförbrännings processen? :smash:

Vart står det?

Kroppens fettförbränning upphör aldrig, den bara upp- och nedregleras vid olika förutsättningar. Och då den är nedreglerad används övriga substrat (kolhydrat främst) till större andel så energiförbrukningen pågår ju ändå.

CV!
2008-10-10, 06:11
Vart står det?

Kroppens fettförbränning upphör aldrig, den bara upp- och nedregleras vid olika förutsättningar. Och då den är nedreglerad används övriga substrat (kolhydrat främst) till större andel så energiförbrukningen pågår ju ändå.

Kanske inte stod i den, men vet att jag har läst av nån här på kolozeum att fettförbränning skulle typ börja då man åt frukost.

King Grub
2008-10-10, 06:13
Då har personen i fråga yrat, eller så har du läst fel. Fettförbränningen minskar vid födointag, den ökar inte.

CV!
2008-10-10, 16:22
Då har personen i fråga yrat, eller så har du läst fel. Fettförbränningen minskar vid födointag, den ökar inte.

Så frukost är ingen nödvändig måltid man ska äta? man går ner bättre i vikt om man struntar i den eller :S?

Scratch89
2008-10-10, 16:24
Du går ner snabbast i vikt om du inte äter någonting. Är det önskvärt? Nä. Du får väl tänka lite också.

King Grub
2008-10-10, 16:24
Ju mindre du äter, desto mer går du ner. Du går ner mest, om du inte äter alls... Men det är en balansgång mellan vikt- och fettförlust kontra förlust av fettfri massa, prestation och hälsa att ta hänsyn till också. I fastande tillstånd är proteinbalansen negativ.

slowjamz
2008-10-10, 21:36
men om man ska gå ner i bara fett..visst du kan ju lida i några dagar o gå ner i vikt..men då går du ner i muskler o allt ju..men en riktig fettförbränning ska man ju ha i sig den rätta maten..o de är ?

MAXX
2008-10-10, 21:39
men om man ska gå ner i bara fett..visst du kan ju lida i några dagar o gå ner i vikt..men då går du ner i muskler o allt ju..men en riktig fettförbränning ska man ju ha i sig den rätta maten..o de är ?

läs deffguiden ffs? där finns exempel på mat...

Eddie Vedder
2008-10-11, 05:35
men om man ska gå ner i bara fett..visst du kan ju lida i några dagar o gå ner i vikt..men då går du ner i muskler o allt ju..men en riktig fettförbränning ska man ju ha i sig den rätta maten..o de är ?

Frågorna du ställer är alldeles för utopiska, det finns ingen "golden standard" för vad som är "bäst". Hade någon av oss här suttit på det svaret hade denn någon antagligen varit världens rikaste person nu.

Inget illa menat alls utan det jag försöker säga är att du inte kan räkna med konkreta 100%-iga svar om varken deffmetod eller kost.

Bra mat är bra mat oavsett mål. Satsa på att hålla proteinintaget högt under deffen, det är en förutsättning för att bibehålla muskelmassa när energiintaget är inadekvat. Vidare är det ju en fördel att satsa på näringsrik mat så dy fyller ditt näringsbehov trots minde mängder, ägg, broccoli, spenat, fet fisk, kött, mjölkprodukter, potatis, andra rotfrukter, havregryn, baljväxter m.m. är näringstäta livsmedel och en bra mix däremellan kan förmodligen hålla dig både mätt och tillgodose ditt dagsbehov.

Därutöver handlar det ju om att den energin ska förbrukas helt enkelt. Ju högre förbrukning under dina dagar desto mer kan du äta och vice versa.:)

slowjamz
2008-10-12, 02:26
jo fan bra ..ja håller med till 100 % ::).. vi ska köra igång nu..min startdatum nu på måndag den 13de oktober till 13de november :P.. får vi sehur mycket ja ha gått ner till dess..jag väger 74 nu när ja kollade vågen hihi :).. så min vikt nästan mån vill ja åtminstonde ha 73..1 kg på en månad kommer ja lätt fixa..då e ja nöjd..men ja vill tacka alla som håller stödet och schyssta grabbar på denna sidan..d e fett nice att hålla igång på nätet..så nu på månda kör vi igång :) ha de göttans gubbs

Snorkelfarsan
2008-10-12, 21:50
glöm bara inte bort att det kan ta fler än en månad att se rejäla resultat, så häng inte upp dig för mycket på vad vågen visar den 13e november, lycka till!

slowjamz
2008-10-15, 00:28
asså igentligen så är bara vågen en jäv*igt överskattad grej asså ja vill få bort de från min hjärna asså..men anledningen för att ja väger mig d e ju för att kolla om ja ha gjort min träning korrekt..den e så överskattad..asså hade ja vart nöjd över min kropp och vägt 100 kg hade ja inte brytt mig bara de ser bra ut asså..men måttbandet e nog bättre ;)

bustz0rz
2008-10-15, 00:33
asså igentligen så är bara vågen en jäv*igt överskattad grej asså ja vill få bort de från min hjärna asså..men anledningen för att ja väger mig d e ju för att kolla om ja ha gjort min träning korrekt..den e så överskattad..asså hade ja vart nöjd över min kropp och vägt 100 kg hade ja inte brytt mig bara de ser bra ut asså..men måttbandet e nog bättre ;)

Hur kan det vara en överskattad "grej"? Måttet minskar väl inte heller flera centimeter varje dag. Väger du dig regelbundet(inte varje dag) så ser du om det går som du vill eller inte vill.

slowjamz
2008-10-22, 01:04
okay gubbar ..har börjat med min maximala träning..dock inte så ansträngande men ja ha gått ner till 72,7..progress.. träna 5 ggr i veckan funkade inte för mig förrut ja gav upp efter 2 veckor då ja inte märkte resultat..nu tränar ja 15 ggr i veckan..

3 pass om dagen i 5 dar..
riktigt nice..dom som vill falla ner i vikt och må bra tycker ja att dom ska prova..5 pass jogging 3-5 pass gym och 5 pass powerwalk..en på morgonen när man vaknar..en på eftermiddan o en på kvällen..passar perfekt.. :D