handdator

Visa fullständig version : Arfenhouse's journal! (MAXIUM EFFORT.)


Arfenhouse
2008-10-08, 22:16
Namn : Niklas Artan
Född : 1990
Längd : 170 cm
Vikt : 62~3
Mål : Att bli allmänt vältränad/Deffad.


Backstory

Det hela började för ungefär ett halvår sen, då jag bestämde mig för att gå ner i vikt innan hultsfred '08. Tanken var att jag på 3 månader ska ha gått ner 1 kilo i veckan vilket skulle sluta med en total vikt på 12 kilo. Ville komma i form och även kanske ha lite större tur med damerna, vilket inte direkt är min starkaste sida. Så jag började mer eller mindre ENBART köra fettförbränning, en timme på cross-trainern varje dag, i 3 månader. Under tiden jag tränade ändrade jag även på min diet och åt mindre men inte så att det blev farligt lite, 3 mål om dagen minst. Det slutade med att jag först gick ner 4 kilo, vilket var som planerat. Dock blev jag av nån anledning väldigt missnöjd med min insats, och min kost började bli allt mer och mer skev. Så efter andra månaden hade jag lyckats gått ner sammanlagt 15 kilo, vilket var 3 kilo mer än vad jag hade satsat på från hela början. Tiden gick, och jag åkte iväg till Hultsfred, vilket var dunder trevligt. Men efter Hultsfred hade jag inget gym att gå på, och rädslan att gå upp i vikt blommade upp som en storm. Under dom 3 kommande månaderna, Juni, Juli och Augusti, åt jag mer eller mindre ingenting. Kunde klara mig på 2 knäckebröd med enbart en jätte liten klick smör + att jag sprang en hel drös på detta, så jag gick ner 10 kilo till under sommaren. Så sammanlagt hade jag gått nu ner 25 kilo, och vägde vid dåvarande läge 60 kilo. När skolan drog igång igen skaffade jag ett gymkort igen, och satsar nu på att få en fastare mage och mera muskler.

Träningschema

Måndag: Biceps (5 övningar 4x6) & Axlar (5 övningar 4x6)
Tisdag: Rygg (5 övningar 4x6)
Onsdag: Vilodag
Torsdag: Bröst (5 övningar 4x6) & Triceps (5 övningar 4x6) + 30 min intervallspass på springband
Fredag: Mage (5 övningar 3x15)
Lördag: Ben (5 övningar 4x6) + + 30 min intervallspass på springband
Söndag: Vilodag.

Vill även lägga in att jag kör mage varje gång jag är där, då jag fått höra att man kan göra det.

Det jag vanligast äter ( Har ingen speciell koll på min frukost då jag har skola och hinner tyvärr inte lägga upp en stabil kost för tillfället) till frukost är 1 DL havregrynsgröt + 2 dl vatten, 1krm salt, en skvätt mjölk och en liten liten skur socker. Oftast inget mellanmål, högst 1 mellanmål om dagen. Äter lunch och sen middag. Sen sover jag. (Som sagt, har ingen speciell kost plan, bilder kommer läggas till snarligen.) Händer att jag tar någon godis/chokladbit eller kaka då min mor gillar att baka otroligt mycket.

Det jag mest av allt vill ha är definerade magrutor, så alla tips om hur man får detta är grymt uppskattade. Saker jag skulle behöva veta om är då vad mycket BF jag skulle behöva för att få rutor och om jag kanske skulle behöva förbränna lite mer på magen osv.


Det jag skulle behöva mest av allt är tips om hur jag ska äta och ifall det t.e.x är lugnt att ta sig någon bit kakchoklad/godis bit då och då, sen ifall någon ser ifall jag har löshud ect. på kroppen från att ha gått ner såppas fort. Har inte lyckats komma ur tänket att jag bör äta mycket pgr. av den extrema fettförbränningsträningen.

Vill även tillägga att jag hitills har tränat i ungefär en månad om inte någon vecka mer, men bilderna är ifrån innan jag börja träna, vägde 61 just då. (Har ingen mobil som fungerar längre..)

NÅVÄL, nu gäller det bara att hålla igång riktigt ordentligt och hoppas på det bästa! Let's roll!

Arfenhouse
2008-10-09, 06:28
Dagens frukost: 1DL havregrynsgröt med mjölk, socker & salt.

Vaknade lite på fel sida idag, har träningsvärk i ryggen. :'( Hur jobbigt som helst. I vilketfall så blir det bröst & triceps idag! Taggad som fasen, älskar att köra bröst! :D

Roosen
2008-10-09, 06:29
Ja tog mig faktiskt tid att nöta igenom allt :P.

Lycka till då!

Arfenhouse
2008-10-09, 08:15
Ja tog mig faktiskt tid att nöta igenom allt :P.

Lycka till då!


Haha, starkt jobbat! Hoppas på att det blir riktigt, riktigt bra. ^^

Sitter i skolan just nu och bara steker mer eller mindre. Otroligt otaggad på att jobba allmänt. xD Dock väldigt, väldigt taggad inför träningspasset senare idag. :D

Arfenhouse
2008-10-09, 15:43
Phew, äntligen hemma! Skolan var horribel, men träningspasset var helt underbart! :D Sitter och knastrar i mig ett mellanmål nu, 2 wasa knäckebröd med smör och skinka + en klementin. :) Blir väl att ta det lite lugnare fram till 6-7 för att senare ta en liten kvällspromenad. ^^

Arfenhouse
2008-10-09, 19:01
Dags för lite kvällsmat då. ;) Blev 2 hamburgare morsan lagat till, riktigt gott faktiskt.. Har redan börjat få lite värk i bröstet från idag, pressade mig verkligen idag. Nästan lite shockad över det hela. :O!

Arfenhouse
2008-10-10, 06:13
Frukost, frukost, frukost.

Trött så att det ryker om det. Skola om någon timme eller så, aldrig kul med det. Nästan så att jag kan börja gråta faktiskt. :< Men men! Idag ska jag få mitt nya mag schema!:D:D Hade ett som jag fick ifrån en PT, men det börjar bli lite för lätt. ;D Så jag bad om en nytt som jag ska få idag! YAY! :D
Nej, nu ska jag ta och äta upp min gröt. Mumsmumsmums. :hbang:

Arfenhouse
2008-10-11, 22:41
Phew, lite sen update men man försöker ju. Fredagen vart lite knepig, min PT gav mig inte ett mag-schema utan ett helt nytt schema som jag ska följa hela tiden istället. Han sa att jag tränade för mycket och borde låta musklerna vila ofta osv, så han styrde ihop ett simpelt litet schema, kör överkropp måndag & torsdag + löpning medans jag kör ben och biceps på tisdag & fredag. Söndagar går jag 2 timmar.. Ska lägga ut schemat när jag fått tag på det, har det kvar hemma ( Är hos en kompis, ska stanna kvar här. :>) Ska även få hjälp utav en dietist som ska typ, sätta upp en vettig kostplan åt mig eftersom att jag inte direkt klarar av att hålla kosten helt och hållet. Drack t.ex. igår, blev så lack över det att jag typ ville gräva ner mig. ; _ ; Men nu ska jag nörda en massa WoW, morsning! :3

Arfenhouse
2008-10-12, 10:59
Urk, vad trött jag är. Är nästan soppas trött att jag skulle kunna sova med öppna ögon. Damn. Mumsat i mig lite frukost, 1 DL müsli med lite fil. Mumsigt. Ska även ta och pröva på mitt nya schema lite smått idag. :D Uppdaterar senare ikväll.

Morsning! :3