handdator

Visa fullständig version : Protec Plus, bra?


Sås
2003-06-30, 20:01
Hej!

Jag undrar om Protec Plus är bra? finns det några nackdelar(biverkningar) med Protec Plus?
eller har ni någon annan som ni tycker är bättre som ni kan rekomendera?

Förresten har en fråga till är det bättre med protein pulver eller är gainer bättre?
Jag vill dels gå upp i vikt men inte i fett

Tompi
2003-06-30, 20:12
Har just en hink Protec+ att trycka i mig. Det är säkert ett pulver som fyller sin funktion, men jag tycker att det finns mer prisvärda produkter som dessuto smakar bättre.
Men det är ju bara min åsikt, du kanske tycker att det är riktigt gott!

Tomten
2003-06-30, 20:14
Håller med om att protec inte är nå speciellt välsmakande. En fördel är att det är ett av dom billigare märkena som innehåller lite laktos, så om man är så där lagom laktosintolerant så är det ju bra.

King Grub
2003-06-30, 20:14
Det finns inga biverkningar av proteinpulver. Förutom proteinfjärtar. :D

Protec är ett bra, långsamt protein. Långsamt betyder att din kropp tar upp proteinet i det under ett flertal timmar. Därför passar det bra som mellanmål eller innan du går och lägger dig. Direkt efter ett träningspass vill du ha ett snabbt upptag, och då kanske ett vassle (whey)protein passar bättre.

Jag tycker rent protein är bättre än gainer. Då kan du själv reglera kolhydratmängden du får i dig genom att äta mer eller mindre mängd kolisar till proteindrinken.

Sås
2003-06-30, 20:14
Originally posted by Tompi
Har just en hink Protec+ att trycka i mig. Det är säkert ett pulver som fyller sin funktion, men jag tycker att det finns mer prisvärda produkter som dessuto smakar bättre.
Men det är ju bara min åsikt, du kanske tycker att det är riktigt gott!

Har aldrig provat protec + så jag vet inte om det är gott
vilken tycker du är mer prisvärdare då?

EiseltUK
2003-06-30, 23:12
Smaken är ju ganska olika. Vi har massor med kunder som tycker att det är det godaste de har smakat och därför har vi inga planer på att ändra smaken. Men vi vill gärna få till konsistensen så att den blir lite tunnare och eventuellt får vi fram en ny blandning efter sommaren då vi ökar upp halten vassleisolat.

/ Henrik

911
2003-06-30, 23:26
Jag gav bort halva min hink protec+ för det smakade verkligen inte gott till slut, + att de inte var lättblandat... Det är säkert ett skitbra protein men vänta lite att köpa det tills de får den nya blandningen isf tycker jag!

Pez
2003-07-01, 02:53
Ja alltså.. nog för att protec inte är det mest lättflytande proteinet på marknaden...men det smakar helt ok/bra och har sjyssta värden till ett faktiskt (trots Eiselt :D ) helt ok pris.

Det höga kaseininnehållet är de ju faktiskt tämligen ensamma om...

Alternativet till Protec är ju Fairings CompleteII.

/pez

Fairing
2003-07-01, 08:12
Henrik!

Ta bort Guarkärnmjölet i Protecen och kör i mer Vassle för mer lättflytande konsistens sen börjar den nästan likna Complete III.

En kraftig biverkning av Protecen är väl att man blir jävligt grov:D

EiseltUK
2003-07-01, 09:50
Originally posted by Fairing
Henrik!

Ta bort Guarkärnmjölet i Protecen och kör i mer Vassle för mer lättflytande konsistens sen börjar den nästan likna Complete III.

En kraftig biverkning av Protecen är väl att man blir jävligt grov:D

Det är inte guaret som ger konsistensen. Det motverkar bara skum. Det är kaseinet som gör att det bli så tjockt.

...som Completen fast billigare. :naughty:

/ Henrik

Fairing
2003-07-01, 10:12
Håller inte med dig din j-a Engelman. När vi tog bort Guarkärnmjölet på Completen så vart konsistensen klart mer vattnig och skummar gör den ej heller. Dessutom så frisätter du mer Arom om du tar bort Guarkärnmjölet.

Om du betalar riktigt fett med pengar så kanske jag kan hjälpa dig och ta fram en drickbar Protec variant som inte blir gelé i Shakern:naughty: :D

EiseltUK
2003-07-01, 10:24
Vänta tills Ultraway och Fastway kommer. Då kommer du skita knäck!

/ Henrik

Herkulez
2003-07-01, 10:24
jag gillar tjockleken

Fairing
2003-07-01, 10:38
Fast Whey & UltraWhey ???? är det namnet på något tvättmedel eller .... Ariel Ultra , Eiselt UltraWhey osv.

Så vitt jag vet så är det ute att använda ordet ultra i produktsammanhang pga att folk förknippar det med bluff & båg enligt en undersökning gjord av Södertörns handelshögskola:naughty:

z_bumbi
2003-07-01, 10:55
Originally posted by EiseltUK
Vänta tills Ultraway och Fastway kommer. Då kommer du skita knäck!

/ Henrik

Knäck ? Innehållsdeklaration på dem ? Socker, sirap, grädde, mandel, vad mer ?:confused:

:)

EiseltUK
2003-07-01, 10:56
Eftersom Fairings pulver påminner om tvättmedel både i smak och skumbildning förstår jag att du gör såna associationer. ;)

/ Henrik

911
2003-07-01, 14:46
Originally posted by z_bumbi


Knäck ? Innehållsdeklaration på dem ? Socker, sirap, grädde, mandel, vad mer ?:confused:

:)

Låter mer som man blir grov runt midjan på det :)

Fairing
2003-07-01, 14:55
Henrik!

Bara det inte påminner om gelé eller någon slags pudding så är jag glad:D

Berry
2003-07-01, 14:55
när kommer egentligen de nya proteinerna, eiselt? har väntat på fastway ett tag.. :whipped:

subliminal
2003-07-01, 17:07
Vad alla gnäller om konsistensen. Jag gillar både smak (har iofs bara testat choklad) och konsistens på Protecen. Brukar inte heller ha problem med klumpar som folk verkar störa sig på. De få gånger det blir några klumpar så är de krämiga och lite chokladpuddingaktiga. Inga problem att få ner med andra ord. :)

911
2003-07-01, 17:31
jag kan tänka mig att choklad är godare, jag hade vanilj :(

muskelbyggarn
2003-07-01, 17:58
>Berry

Eiselt har enligt säkra källor bytit namn på produkten till delay-whey :naughty:

Vänl,,,
Tobbe

Team 666
2003-07-01, 17:59
Protec är ju svingott. tjockleken tycker jag absolut inte ska ändras, det är ju det milkshake-aktika som är hela grejen. För mig har det aldrig skummat eller klumpat heller.

mvh,,

King Grub
2003-07-01, 18:02
Enda proteinpulvret man blir rejält mätt av efter att ha svept en drink.

JanneS
2003-07-01, 20:24
Protec => mättande och proteinrikt utan en massa kalorier => deffarens bästa vän.
För er som har problem med klumpar: Har ni ingen visp eller mixer hemma?

Nate
2003-07-01, 23:58
Fairing ---> kan inte jag få den där bilen av dig? :naughty:

911
2003-07-02, 00:19
Originally posted by JanneS
Protec => mättande och proteinrikt utan en massa kalorier => deffarens bästa vän.
För er som har problem med klumpar: Har ni ingen visp eller mixer hemma?

man orkar inte börja mixa efter man tagit ut sig helt, man vill ju bara tillsätta vatten, skaka 3-4ggr och svepa.. de säger ju att de inte ska bli klumpar men.. ja ;)

shirunai
2003-07-02, 07:52
Originally posted by King Grub
Det finns inga biverkningar av proteinpulver. Förutom proteinfjärtar. :D

FEL FEL FEL !

Det är trots allt inte bra för tänderna, därför bör du tugga V6 efter ett mål mat för att få ned syrebalansen.

så grub :nono:

Kimo
2003-07-02, 09:22
Att minska andelen kasein tycker jag låter som en dum idé. Anledningen till att jag köper protec + är just den höga andelen mjölkprotein. Tycker inte att den är så otroligt svårblandad (får peta med en gaffel ibland för att få bort klumparna längst ner men hur jobbigt är det?). Spä i mer vatten/mjölk om ni vill ha det rinnigare istället.

Och så var allt bättre för också...

EiseltUK
2003-07-02, 10:14
Det rör som en väldigt marginell förändring så det lär inte vara någon skillnad effektmässigt.

/ Henrik

muskelbyggarn
2003-07-02, 10:16
Är det NZMP som ändrat råvaran som används för er protec?

Vänl,,,
Tobbe

Sås
2003-07-02, 10:16
Originally posted by King Grub
Det finns inga biverkningar av proteinpulver. Förutom proteinfjärtar. :D

Protec är ett bra, långsamt protein. Långsamt betyder att din kropp tar upp proteinet i det under ett flertal timmar. Därför passar det bra som mellanmål eller innan du går och lägger dig. Direkt efter ett träningspass vill du ha ett snabbt upptag, och då kanske ett vassle (whey)protein passar bättre.

Jag tycker rent protein är bättre än gainer. Då kan du själv reglera kolhydratmängden du får i dig genom att äta mer eller mindre mängd kolisar till proteindrinken.

Kan man äta vanlig mat efter ett träningspass och sedan ta Protec+? eller orkar man inte det? :)

King Grub
2003-07-02, 11:13
Originally posted by Sås


Kan man äta vanlig mat efter ett träningspass och sedan ta Protec+? eller orkar man inte det? :)

Vad menar du med orkar? På grund av lathet eller mättnad? :)

Visst fungerar mat efter träningen istället för proteinpulver. Däremot når vassleprotein ut till musklerna snabbare än någon mat, men om det i praktiken gör någon märkbar skillnad är ganska tveksamt. Kör så om du känner för det.

Sås
2003-07-02, 21:31
Originally posted by King Grub


Vad menar du med orkar? På grund av lathet eller mättnad? :)

Visst fungerar mat efter träningen istället för proteinpulver. Däremot når vassleprotein ut till musklerna snabbare än någon mat, men om det i praktiken gör någon märkbar skillnad är ganska tveksamt. Kör så om du känner för det.

Jag menar mättnad :)

911
2003-07-02, 22:45
det går nog men svep drinken när du tränat klart, gå hem och ät nån timme efter...

man blir ganska så mätt på protec+

EiseltUK
2003-07-02, 23:06
Originally posted by muskelbyggarn
Är det NZMP som ändrat råvaran som används för er protec?

Vänl,,,
Tobbe


Vi justerar proportionerna. Vi använder inte enbart TMP, utan blandar även i WPI.

/ Henrik

Tompi
2003-07-04, 21:47
Originally posted by Sås


Har aldrig provat protec + så jag vet inte om det är gott
vilken tycker du är mer prisvärdare då?

Dalblads, som jag tycker är riktigt god. Men som sagt var, smaken är som baken!

EiseltUK
2003-07-04, 21:55
Någon specifik produkt?

/ Henrik

ABC123
2003-07-04, 23:08
Originally posted by EiseltUK
Någon specifik produkt?

/ Henrik

Tror han syftade på Ultra Milk Whey - 83% protein, 50/50 vassle/kasein. Blir riktigt goda drinkar :D