handdator

Visa fullständig version : Var han knarkad..?


Krisz
2008-10-08, 14:18
Eh jo jag har en lite udda fråga.. Var på en fest förut och började snacka med en snubbe. Förutom att han verkade osedvanligt puckad (skröt om sina pengar och stora lägenhet på söder) så hade killen så gott som noll korttidsminne.

T ex frågade han var jag jobbar och så svarade jag (välkänt företag). En liten stund senare pratade vi om jobb igen och jag sa "på mitt jobb gör jag bla bla..." och så frågar han igen var jag jobbar. Jag kollade lite konstigt på honom men sa företaget igen. Sen efter en stund frågade han IGEN var jag jobbar.

Kan knark göra att man inte har nåt korttidsminne? Han verkade allmänt lite konstig typ stirrig och pladdrig. Jag har noll koll, nån som vet?

Lövbiffen
2008-10-08, 14:20
Eh jo jag har en lite udda fråga.. Var på en fest förut och började snacka med en snubbe. Förutom att han verkade osedvanligt puckad (skröt om sina pengar och stora lägenhet på söder) så hade killen så gott som noll korttidsminne.

T ex frågade han var jag jobbar och så svarade jag (välkänt företag). En liten stund senare pratade vi om jobb igen och jag sa "på mitt jobb gör jag bla bla..." och så frågar han igen var jag jobbar. Jag kollade lite konstigt på honom men sa igen. Sen efter en stund frågade han IGEN var jag jobbar.

Kan knark göra att man inte har nåt korttidsminne? Han verkade allmänt lite konstig typ stirrig och pladdrig. Jag har noll koll, nån som vet?


Har du varit riktigt packad någon gång? Man kan göra de mest underliga sakerna då, som t.ex. min "vän" gjorde då han frågade en brud som stötte på honom 2 gånger vart hon pluggade och vad. Gick inte hem kan jag säga :D

Tricklev
2008-10-08, 14:21
Han glömmer av detaljer om någon ointressant person, wopsiedoo, big deal.

Jag röstar på ett av följande alternativ.

Han fan dig ointressant.
Han var full.
Han var påverkade av någon annan drog än alkohol.


Men jag röstar på alternativ ett.

Stoltz
2008-10-08, 14:22
Har du varit riktigt packad någon gång? Man kan göra de mest underliga sakerna då, som t.ex. min "vän" gjorde då han frågade en brud som stötte på honom 2 gånger vart hon pluggade och vad. Gick inte hem kan jag säga :D

Det har en Kolozzeumare frågat mig tre gånger på raken. Jag höll på att dö av skratt innan jag förstod att hon menade vad jag försökte utbilda mig till, medan jag fortsatte svar "Psykologi och Teologi ffs!". Det var lite gulligt nu när man tänker tillbaka på det :D

Rahf
2008-10-08, 14:22
Är man så hög att korttidsminnet går åt helvete så borde det märkas på beteende- samt rörelsemönstret också. Han var förmodligen redigt packad.

Nitrometan
2008-10-08, 14:23
Tricklev is king.

Han sket antagligen fullständigt i dig och glömde vad du sa så fort du hade sagt det.

Tricklev vet vad han talar om.

KlopFer
2008-10-08, 14:29
Det kanske var tricklev som var knarkad *popcorn*

Krisz
2008-10-08, 14:29
Har du varit riktigt packad någon gång? Man kan göra de mest underliga sakerna då, som t.ex. min "vän" gjorde då han frågade en brud som stötte på honom 2 gånger vart hon pluggade och vad. Gick inte hem kan jag säga :D

Ja tyvärr. Men nope, han kunde gå rakt, sluddrade inte och hade inga andra typiska fyllesymtom.

Han glömmer av detaljer om någon ointressant person, wopsiedoo, big deal.

Jag röstar på ett av följande alternativ.

Han fan dig ointressant.
Han var full.
Han var påverkade av någon annan drog än alkohol.


Men jag röstar på alternativ ett.

Nu var det ju moi Krisz da dödssnyggaste fox på stället han snackade med, så det är givetvis underförstått att han raggade som fan. Alternativ 1 är alltså uteslutet *flex*
Hade han varit "normalt" full hade hade jag fattat det, jag vet ju hur packade personer beter sig. Men det här var alltså annorlunda. Frågan är alltså om just korttidsminnet påverkas av nåt knark.

J.V
2008-10-08, 14:31
I princip varenda drog försämrar närminnet. Även alkohol.

Tricklev
2008-10-08, 14:32
Nu var det ju moi Krisz da dödssnyggaste fox på stället han snackade med, så det är givetvis underförstått att han raggade som fan. Alternativ 1 är alltså uteslutet *flex*
Hade han varit "normalt" full hade hade jag fattat det, jag vet ju hur packade personer beter sig. Men det här var alltså annorlunda. Frågan är alltså om just korttidsminnet påverkas av nåt knark.

Av detta drar jag slutsatsen att alternativt 1 var rätt, så oerhört oerhört rätt.

Ex nihilo
2008-10-08, 14:33
Hur såg hans ögon ut? Var han allmänt ryckig och svettades?

Förmodligen som Tricklev säger dock.

Nitrometan
2008-10-08, 14:34
Tricklev is king.

Tricklev vet vad han talar om.

Av detta drar jag slutsatsen att alternativt 1 var rätt, så oerhört oerhört rätt.

Som sagt...

Krisz
2008-10-08, 14:36
Det kanske var tricklev som var knarkad *popcorn*

Av detta drar jag slutsatsen att alternativt 1 var rätt, så oerhört oerhört rätt.


Hm kanske det... Tricklev verkar i alla fall ta åt sig lite väl mycket här... :)

Edit: pucktvåa :D

Elfsberg
2008-10-08, 14:40
Ni pratar ju för fan om jobb tre gånger på samma kväll: tror du han bryr sig?

;)

Krisz
2008-10-08, 14:42
I princip varenda drog försämrar närminnet. Även alkohol.

Till saken hör att han uppfattade vad jag jobbade med, ställde följdfrågor och nästan i samma mening frågade igen var jag jobbar. Tre gånger. Annars pratade han helt normalt förutom att han var stirrig och pratig. Uppfattade honom inte som det minsta påverkad av alkohol (jag hade druckit nån sipp av en drink dvs inte berusad, så mitt omdöme var ok).

Nitrometan
2008-10-08, 14:44
Nu var det ju moi Krisz da dödssnyggaste fox på stället han snackade med, så det är givetvis underförstått att han raggade som fan.

(jag hade druckit nån sipp av en drink dvs inte berusad, så mitt omdöme var ok).

Jaså?

Manta
2008-10-08, 14:51
Du bör skatta dig lycklig, killen var förmodligen bara timmar ifrån en fullfjädrad mördarpsykos från knarket.

Krisz
2008-10-08, 14:51
Jaså?

Ja? Jag kan väl inte ro för att han raggade. Iofs kan man ifrågasätta varför jag stod kvar och snackade.. En stor del av konversationenstiden från min sida gick iaf till åt att försöka se hur hans pupiller såg ut..

Krisz
2008-10-08, 14:52
Du bör skatta dig lycklig, killen var förmodligen bara timmar ifrån en fullfjädrad mördarpsykos från knarket.

Gosigt.

Elfsberg
2008-10-08, 14:54
Man blir jäkligt disträ av att röka hasch. Att titta på nåns pupiller på krogen är nog föga värt, de flesta ser skumma ut efter att ha druckit och flamsat runt i några timmar.

Ex nihilo
2008-10-08, 14:56
Man blir jäkligt disträ av att röka hasch.

Högst individuellt, beror på kvalité, tidpunkt samt personen ifråga. Vissa blir jävligt sociala medan vissa vill kolla på obskyra TV-program. Dock det väl knappast notoriskt som någon party-drog även om minnesförlusterna vill peka mot just cannabis. Förmodligen trött, alkohol samt ointressant samtalsämne.

coxie
2008-10-08, 14:59
Jag får sjukt dåligt minne av Canabis, men inte fan går jag ut på en krog/klubb/fest med okända efter att jag rökt en feting. Canabis skall avnjutas själv eller med några goda vänner i kombo med skön musik.

Jag tror på trickelevs linje.

Nitrometan
2008-10-08, 15:02
Klart Tricklev har rätt.

krisczzdvtsch blev fetdissad utan att h*n märkte det. *slap*

L-Sami
2008-10-08, 15:12
Det är ett tecken på försämrad koncentrationsförmåga som uppstår när man har lite alkohol i blodet. Av heroin tappar man korttidsminnet men tycker inte att man ska misstänka det i första hand.

Ex nihilo
2008-10-08, 15:14
Det är ett tecken på försämrad koncentrationsförmåga som uppstår när man har lite alkohol i blodet. Av heroin tappar man korttidsminnet men tycker inte att man ska misstänka det i första hand.

Hade killen skjutit heroin hade TS inte noterat att han glömde vad han jobbade med först om vi säger så.

Chaaarles
2008-10-08, 15:28
Inte helt ovanligt för min egen del att ställa såna frågor om igen trots att jag hört svaret många gånger redan. Även vid nyktra tillfällen. Är man virrig så är man. Jag tror för övrigt mest på Tricklevs teori. :)

Rex
2008-10-08, 15:38
Kollade du på hans ögon? Pupillerna / påsarna..
Jag tror nog att han var riktigt packad, många av mina kompisar har korttidsminne.. När jag är nykter och dom fulla så säger dom väldigt underliga saker.

Nitrometan
2008-10-08, 15:47
många av mina kompisar har korttidsminne..
Oh noes.

teh korttidsminne

Rellos_87
2008-10-08, 16:22
Snubben höll ju på med The Game, solklar negg.

Krisz
2008-10-08, 16:38
Yes då enas vi om att:

1. killen var väldigt full (trots att det var en hemmafest utan några mängder alkohol)

2. Tricklev är jättekung här

3. samtalsämnet var ointressant (tyckte jag med och fattade inte varför snubben envisades med att vilja snacka om det)

4. killen raggade INTE för jag är ointressant

Bra, då har jag fått klarhet! :thumbup:

Saft und Kraft
2008-10-08, 17:10
Oh noes.

teh korttidsminne

Hahaha, jo det är en diagnos man inte unnar sin värsta fiende.

Manta
2008-10-08, 17:11
Yes då enas vi om att:

1. killen var väldigt full (trots att det var en hemmafest utan några mängder alkohol)

2. Tricklev är jättekung här

3. samtalsämnet var ointressant (tyckte jag med och fattade inte varför snubben envisades med att vilja snacka om det)

4. killen raggade INTE för jag är ointressant

Bra, då har jag fått klarhet! :thumbup:

Som vanligt har kolo svaret på allt. :cool:

Krampus
2008-10-08, 17:22
Yes då enas vi om att:

1. killen var väldigt full (trots att det var en hemmafest utan några mängder alkohol)

2. Tricklev är jättekung här

3. samtalsämnet var ointressant (tyckte jag med och fattade inte varför snubben envisades med att vilja snacka om det)

4. killen raggade INTE för jag är ointressant

Bra, då har jag fått klarhet! :thumbup:

Nä sluta summera så snabbt. Nu tar ni tag i det här!
Personligen tycker jag att det finns många saker som pekar på att L-salami har knarkat varje gång han skriver ett inlägg, typ sortat dumklister eller något..
Sedan är tråden värdelös utan bilder!

stridis
2008-10-08, 17:31
Öh , näe just det vad jobbar du med? *glor på brösten*
Jaha så bla bla * blicken glider ner på asset*
öh....

Ninjasmurf
2008-10-08, 17:31
Min teori är att han blev för nervös och därav glömde vad du sa.
Alternativt har han dragit en lina affe alt kola. Så han tyckte han var universums medelpunkt och sket i vad du sa.

När jag är berusad får jag superminne, minns i princip allt jag hör under kvällen.

bear.flowertwig
2008-10-08, 19:37
Nä sluta summera så snabbt. Nu tar ni tag i det här!
Personligen tycker jag att det finns många saker som pekar på att L-salami har knarkat varje gång han skriver ett inlägg, typ sortat dumklister eller något..


hahahahahaaaa!

ointresse och sprit låter det som.

bear.flowertwig
2008-10-08, 19:38
När jag är berusad får jag superminne, minns i princip allt jag hör under kvällen.

På alkohol? Ja det är ju en vanlig bieffekt att man blir sjukt uppmärksam på omgivningen och registrerar allt.

Tricklev
2008-10-08, 19:39
2. Tricklev är jättekung

Nej men sluta, jag rodnar.

Ninjasmurf
2008-10-09, 17:37
På alkohol? Ja det är ju en vanlig bieffekt att man blir sjukt uppmärksam på omgivningen och registrerar allt.

Japp alkohol. Har inte varit intresserad av affe eller kola.