handdator

Visa fullständig version : Nytt schema, okej?


Delerious
2008-10-08, 13:52
Tjenare.

Nu är det så att jag hade tänkt göra ett nytt träningsschema.
Jag har tänkt grunda hela schemat kring basövningarna, med 1, max 2 tillägsövningar till varje basövning.

Jag vill hålla det så enkelt som möjligt med lite övningar då jag märkt att varje gång man går ifrån gymmet så har man gjort massor med övningar, men ändå glömt vissa, eller så känns det som om att övningarna har tagit ut varandra och man har inte haft ork i varje övning för att få det bästa resultat.

Så jag har lagt upp det så här så länge.

Måndag: Bröst (bänk)
Onsdag: Rygg (mark)
Fredag: Ben (böj)

Det jag hade velat ha hjälp med är vilka tillägsövningar jag borde ha på varje pass. Vill helst bara ha en till varje, men två går bra också.

Så vad hade ni valt?

xarizma
2008-10-08, 14:05
Du skulle kunna lägga till dessa övningar t.ex : Hantelpress, Flyes, Stångrodd, Chins, Benpress, Hacksquat, Sittande lårcurl.

Jag tror inte att en övning per muskel räcker för att bygga muskler. Minst 2-3, om man kör tungt.

Delerious
2008-10-08, 14:09
Måndag: Bänkpress, lutande hantelpress och dips

Onsdag: Marklyft, Stångrodd , Latsdrag

Fredag: Knäböj , liggande och sittande lårcurl.

Vad tror du om det?

xarizma
2008-10-08, 14:12
Måndag: Bänkpress, lutande hantelpress och dips

Onsdag: Marklyft, Stångrodd , Latsdrag

Fredag: Knäböj , liggande och sittande lårcurl.

Vad tror du om det?Ser bra ut.

Sen kan du ju om du vill självklart ibland variera övningar, set/reps o.s.v , på så sätt kan din träning bli roligare och du kanske kan få bättre resultat. Use your fantacy.. :thumbup:

Delerious
2008-10-08, 14:15
Jo det är det jag gör nu, varierar mig :D
Har testat massa olika upplägg osv, men inget simpelt som detta, och heller inte med bara 3 pass i veckan, så jag tror det nya schemat och mer av vilan kommer göra nytta. :P

Elfsberg
2008-10-08, 14:58
Du kan med fördel byta plats på måndagen och onsdagen också för att på så sätt vila ben och bål mer emellan knäböjen och marklyften. Jag hade lagt till ett set vader vid marklyft- och knäböjsträningen samt ett set greppträning efter ryggträningen.

Övningsvalet ser ganska sansat ut annars.