handdator

Visa fullständig version : Får ej Träna, ska man banta eller?


Snezz
2003-06-30, 17:56
Jag har som sagt körtelfeber och har inte tränat de senaste 3 veckorna och får inte träna förän tidigast om 2 månader. Har redan förlurat en del muskler, hur ska jag nu göra? äta som vanligt (så mycket jag nu orkar) eller ska jag plocka bort det fett jag har, hur jag än göt så förlorar jag muskler men förlorar jag mycket mer om jag tänker plockat fettet?

z_bumbi
2003-06-30, 18:41
Du ska inte satsa på att banta om du vill behålla muskler och bli frisk..
Kroppen blir glad för vad du nu än får i den då immunförsvaret ju kräver en bra kost för att fungera, en av bieffekterna när man bantar/deffar är ju att immunförsvaret blir sämre.

spas
2003-06-30, 18:42
Klart som fan du inte ska banta om du e allvarligt sjuk. Du ska äta som en gris dricka ännu mer, ligga still och lyssna på din läkare. Körtelfeber e fan inget man skojar bort. Se till att bli av med skiten och fixa till träningen sen annars blir det bara värre.

Snezz
2003-06-30, 19:17
oki... ska äta på. men det tråkiga är att jag känner mig frisk men är inte det förän om ca 2 månader.

Viveqa
2003-07-01, 07:23
Du har nog inte tappat muskler, det är bara kolhydratslagren ii musklerna som försvunnit när du inte varot aktiv, därför ser du mindre ut... kommer tilbacks så fort du börjar träna...

Det är faktiskt inga stora mängder muskler man hinner tappa på två månader såvida man inte äter dåligt etc, alltså du ska inte deffa! inte lär du bli friskare heller....