handdator

Visa fullständig version : Drömmer (?) att jag inte kan andas


Purren
2008-10-08, 12:01
Har drömt ett par gånger att jag inte kan andas (?). Det är lite svårt att förklara men, det är som att jag blir medveten om att jag inte andas men att jag fortfarande sover så att jag inte kan göra något åt saken. Till slut vaknar jag upp ur sömnentillståndet och andas snabbt och tungt och så somnar jag igen.

Ändrar mig inte fysiskt i sängen när jag "vaknar" utan det är bara att jag återfår kontrollen över kroppen och andningen återställs.

Är osäker på om det är något på riktigt eller om det bara är en dålig dröm, det är lite obehagligt dock.

Kaboffastar
2008-10-08, 12:12
Har drömt ett par gånger att jag inte kan andas (?). Det är lite svårt att förklara men, det är som att jag blir medveten om att jag inte andas men att jag fortfarande sover så att jag inte kan göra något åt saken. Till slut vaknar jag upp ur sömnentillståndet och andas snabbt och tungt och så somnar jag igen.

Ändrar mig inte fysiskt i sängen när jag "vaknar" utan det är bara att jag återfår kontrollen över kroppen och andningen återställs.

Är osäker på om det är något på riktigt eller om det bara är en dålig dröm, det är lite obehagligt dock.


finns en tråd om ämnet.. någon länkar väl snart

Scratch89
2008-10-08, 13:41
Sömnparalys.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=114358

Bahir
2008-10-08, 14:10
Jag drömde att jag pissade i över fem minuter... det är skrämmande, eftersom man är rädd för att börja pissa på riktigt samtidigt. Som tur är har det aldrig hänt mig.

Nitrometan
2008-10-08, 14:21
Jag drömde att jag pissade i över fem minuter. Som tur är har det aldrig hänt mig.
w00t?

Du drömde, men det har aldrig hänt att du drömde det? Eller det har aldrig hänt på riktigt?

J.V
2008-10-08, 14:25
Tror mer på sömnparalys, men låter lite som sömnapné också.

Stoltz
2008-10-08, 14:29
w00t?

Du drömde, men det har aldrig hänt att du drömde det? Eller det har aldrig hänt på riktigt?

Han drömde att han pissade i fem minuter, utan rest paus. Som tur är så har han aldrig, i verkliga livet, behövt kissa i fem minuter utan att bryta.

Nitrometan
2008-10-08, 14:32
Han drömde att han pissade i fem minuter, utan rest paus. Som tur är så har han aldrig, i verkliga livet, behövt kissa i fem minuter utan att bryta.
Ah. Tack. Nu fattar jag.

Jobbigt läge.