handdator

Visa fullständig version : Köpa kandensisk valuta


MilkmaN
2008-10-08, 08:05
Skall i vinter åka till Kanada (om ca 2 månader).

Jag har dock en fundering. Senaste månaden har köpkursen gått ifrån 5.75 till 6.60, och fortsätter öka. Är det en bra idé att köpa kanadensiska dollar innan jag åker, och med lite tur få en bättre kurs än när jag är på plats?

Borde ju iofs köpt för en månad sedan isf, men jag räknade med att den skulle falla i och med krisen. Kanada borde vara starkt påverkat av USA, trodde jag :)

MilkmaN
2008-10-08, 08:08
Om det inte framgick så är det ganska mkt pengar, eftersom jag skall vara där i 6 månader.

Mr.Cosybear
2008-10-08, 08:32
Anledningen till att en valuta blir starkare är för att fler vill ha den. Om den nu senaste veckorna gått upp sådär mycket är det väl för att folk anser att det är en säker valuta och då ett säkert ställe att placera pengar. Men nu i dessa tider kan det ju gå nästan hur som helst känns det som, kan vända helt plötsligt, är inte insatt i valutamarknaden så jag kan inte säga om det är säkert för dig att köpa redan nu.

Samma har hänt med us dollarn som var nere under 6 för inte så länge sedan men är nu upp över 7.

Frantic
2008-10-08, 08:35
varför växla pengar för hela perioden på en gång?

Mr.Cosybear
2008-10-08, 09:07
varför växla pengar för hela perioden på en gång?

Antagligen för att han vill göra största möjliga profit, OM den nu fortsätter i samma takt.

Parachutes
2008-10-08, 09:10
Kuriosa.. vad ska du göra i Kanada?

krebbe
2008-10-08, 09:54
Kuriosa.. vad ska du göra i Kanada?

Världens bästa skidåkning finns ju där =)

KRS
2008-10-08, 11:07
nu överdrev du litegrann, skulle nog claima alaska för världens bästa åkning. om man nu vill åka storbergsåkning.


jag var i samma sits som dig, sticker till utah och ska åka bräda i tre månader. växlade in kring 50000skr då dollarn låg just under 7. räknar med att den kommer fortsätta stiga sålänge det ser ut som det gör. menar europeiska marknaden är ju inte heller speciellt stabil längre.

Parachutes
2008-10-08, 11:14
woah.. 3 månader.. låter glassigt!