handdator

Visa fullständig version : Träningshjälp & tillskott för en tunnis?


Moockan
2008-10-07, 20:56
Hej.

Har precis börjat träna styrketräning 3 ggr i veckan. Jag väger 63kg & är 186cm lång. Skulle behöva lite tips på kosttillskott och kanske synpunkter på mitt tränings-schema.

Idag äter jag Gainer Pro (Protein,Kolhydrater) samt kreatin efter träning men undrar om det finns annat som kanske kan snabba på min tunna kropp att expandera av muskler.

Idagsläget ser mitt tränings-schema ut såhär.

Måndag: Biceps, Rygg
Onsdag: Triceps, Bröst
Fredag: Axlar, Mage & Ben

Tacksam för svar.

xarizma
2008-10-07, 21:44
Hej.

Har precis börjat träna styrketräning 3 ggr i veckan. Jag väger 63kg & är 186cm lång. Skulle behöva lite tips på kosttillskott och kanske synpunkter på mitt tränings-schema.

Idag äter jag Gainer Pro (Protein,Kolhydrater) samt kreatin efter träning men undrar om det finns annat som kanske kan snabba på min tunna kropp att expandera av muskler.

Idagsläget ser mitt tränings-schema ut såhär.

Måndag: Biceps, Rygg
Onsdag: Triceps, Bröst
Fredag: Axlar, Mage & Ben

Tacksam för svar.Jag kör på ett nästan likadant schema som dig. Bara det att jag kör Bröst/Triceps dagen innan Rygg/Biceps. Kör mage på Bröst/Triceps dagen också.

På Måndagen skriver du muskelgrupperna i Biceps, Rygg ordningen. Vet inte vilken av muskelgrupperna du kör först men jag fick lära mig förut att det är effektivare/bättre att köra Rygg först sen Biceps.

Hoppas jag kunnat bidra till lite hjälp, lycka till.:thumbup:

johansson
2008-10-08, 13:44
var i precis samma possition som dig förut, vägde 63kg och var 1.84
Köpte gainer pro och tränade 3 gr i veckan, gick upp till 70kg på drygt 3-4 månader, och då åt jag inte ens speciellt bra. Har alltid haft problem med att gå upp i vikt. Nu ligger jag på stabila 75 och jobbar mig sakta men säkert uppåt.
Så kötta på bara!! :D

Pepz
2008-10-08, 13:49
kort svar
-ät mer mat!

jaosef
2008-10-08, 15:04
Ska du upp i vikt - lyssna på herr Pepz.
Jag tycker att träningsupplägget ser vettigt ut, glöm inte magen bara.

Sacke
2008-10-08, 15:58
Hej.

Har precis börjat träna styrketräning 3 ggr i veckan. Jag väger 63kg & är 186cm lång. Skulle behöva lite tips på kosttillskott och kanske synpunkter på mitt tränings-schema.

Idag äter jag Gainer Pro (Protein,Kolhydrater) samt kreatin efter träning men undrar om det finns annat som kanske kan snabba på min tunna kropp att expandera av muskler.

Idagsläget ser mitt tränings-schema ut såhär.

Måndag: Biceps, Rygg
Onsdag: Triceps, Bröst
Fredag: Axlar, Mage & Ben

Tacksam för svar.

Jag tycker att du borde köra axlar på bröst, triceps dagen eller framsidan då och baksidan på biceps rygg dagen för hela benen (framsida, baksidalår och vader) tar en stund att träna och det skulle jämna ut hur lång tid passen tar och axlarna arbetar tillsammans med andra muskler i överkroppen i många övningar.

Framsidaaxlar passar bra för bröst, triceps dagen för dom aktiveras vid pressövningarna och baksidaaxlar aktiveras vid roddövningar som du gör på ryggpasset.

Istället för att köpa kosttillskott tycker jag att du ska äta mer husmanskost som är både godare och billigare. Jag vet inte mycket om kreatin men jag har för mig att det är det starkaste kosttillskottet som inte är dopingklassat.

Lycka till med träningen! :hbang:

bra_danne
2008-10-12, 12:49
Jag hade samma problem precis innan jag skulle börja gymnasiet och skämdes att gå på gym eftersom jag var så smal och klen. Jag köpte då en bänkpress, en extra skivstång och ett par hantlar. Sen tränade jag en månad innan jag köpte en tunna gainer. När tunnan sen var slut hade jag gått upp typ åtta kilo. Jag tillförde kanske inte så mycket nytt, men vill bara bevisa att med vilja och gainer går allt som smort=)

CK€
2008-10-12, 13:23
- Helkroppspass tre ggr i veckan
- Ät mycket mat med hög procentandel protein

http://www.hypertrophy-specific.com/hst_index.html

Raschmus
2008-10-12, 13:45
Säger som Sacke ang schemaupplägget (kör så själv :rolleyes:)

För att ge ett litet råd som de andra inte redan gjort hade jag utnyttjat skollunchen till max då du verkligen kan äta mycket, dela upp tallriken utefter hur mycket protein samt kolhydrater du vill ha och förhoppningsvis kunna äta länge, detta förutsatt att du går i skolan.

Kalorier i flytande form funkar bra för mig då jag är mätt:thumbup:

dyxeldoff
2008-10-12, 21:22
Hej.

Har precis börjat träna styrketräning 3 ggr i veckan. Jag väger 63kg & är 186cm lång. Skulle behöva lite tips på kosttillskott och kanske synpunkter på mitt tränings-schema.

Idag äter jag Gainer Pro (Protein,Kolhydrater) samt kreatin efter träning men undrar om det finns annat som kanske kan snabba på min tunna kropp att expandera av muskler.

Idagsläget ser mitt tränings-schema ut såhär.

Måndag: Biceps, Rygg
Onsdag: Triceps, Bröst
Fredag: Axlar, Mage & Ben

Tacksam för svar.


upplägget ser ok ut
käka som fan mer kolhydrater än normalt och mycket mer protein än normalt
kosttillskott är inte nödvändiga.
sov som en bebis

kanske gainer och proteinpulver om du nödvändigtvis vill köra med något

Alucard
2008-10-13, 11:14
Kom ihåg att gainers ska tas som ett tillskott, inte som en måltidsersättning. En gainer är ett bra sätt att snabbt och enkelt få i sig lite kolhydrater och protein men den gör inte så att du kan stå över några andra mål med mat under dagen.
Ät ett par rejäla mål mat under dagen och någon gainer kan du trycka i dig lite när du känner för det!

pellepedal
2008-10-13, 15:45
Hej.

Har precis börjat träna styrketräning 3 ggr i veckan. Jag väger 63kg & är 186cm lång. Skulle behöva lite tips på kosttillskott och kanske synpunkter på mitt tränings-schema.

Idag äter jag Gainer Pro (Protein,Kolhydrater) samt kreatin efter träning men undrar om det finns annat som kanske kan snabba på min tunna kropp att expandera av muskler.

Idagsläget ser mitt tränings-schema ut såhär.

Måndag: Biceps, Rygg
Onsdag: Triceps, Bröst
Fredag: Axlar, Mage & Ben

Tacksam för svar.


Svårt att säga nåt när du inte skriver något om hur du tränar.
Vad är dina mål?
Hur äter du?

Mina tips i alla fall:
- Basövningar. Hoppa över eventuell discoträning.
- Ät, ät sen ännu mer, och avsluta med att äta det sista med....
Hoppa över alla "tuffa" kosttillskott i början och satsa mer på att lära dig äta mer. En gainer efter passet är dock helt ok.
Du ska äta mer än du tror är möjligt.

Kolla på mycket bb-filmer och läs "The Secret".

Jag har själv vägt ca 60 kg på 180 cm, men byggde upp mig till ca 100 på relativt kort tid, så det går...