handdator

Visa fullständig version : Sant eller falskt?


alleborg
2008-10-07, 17:28
hallå gott folk!

Efter en tids träning på gymmet har jag ifrågasatt mig själv,

Efter en del snack har man hört att man bör undvika att bölja vatten när man kommer hem från träning. Man bygger tydligen inte muskler lika bra då? är detta sant eller falskt? antar att ni här vet :cool:

Ha det gott!

King Grub
2008-10-07, 17:37
Att dricka vatten har inte någon negativ effekt på muskeluppbyggnaden.

alleborg
2008-10-07, 17:38
tvekade på det:) tack ska du ha!

Mega_man1000
2008-10-07, 22:25
blir det inte snarare bättre för muskeltillväxten? eftersom om man är i god vätskebalans efter ett svettigt pass så har man också god näringsupptag:) och kroppen kan ta till sig all näring bättre? Eller så kanske det inte spelar någon roll alls så länge man över dyngnet är i bra vätskebalans?

Elfsberg
2008-10-08, 01:07
Man blir väldigt pissnödig av att dricka väldigt mycket vatten. Drick när du är törstig. Sunt förnuft.

Tolkia
2008-10-08, 06:23
blir det inte snarare bättre för muskeltillväxten? eftersom om man är i god vätskebalans efter ett svettigt pass så har man också god näringsupptag:) och kroppen kan ta till sig all näring bättre? Eller så kanske det inte spelar någon roll alls så länge man över dygnet är i bra vätskebalans?
Är man så uttorkad att näringsupptaget inte fungerar som det skall lär man nog ha större problem p.g.a. själva uttorkningen. Men för att bli så uttorkad krävs lite mer än ett vanligt gympass.

Mega_man1000
2008-10-09, 08:16
joo förstår det;)

dyxeldoff
2008-10-12, 19:18
blir det inte snarare bättre för muskeltillväxten? eftersom om man är i god vätskebalans efter ett svettigt pass så har man också god näringsupptag:) och kroppen kan ta till sig all näring bättre? Eller så kanske det inte spelar någon roll alls så länge man över dyngnet är i bra vätskebalans?

vatten används till allt som sker i kroppen

dessutom så krävs det väldigt mycket vätska om man ahr ett gögt protein intag ahr jag hört