handdator

Visa fullständig version : Fighter-kropp?


shizzle
2008-10-07, 13:33
Tjenare, jag undrar vilket sätt man ska gå till väga för att uppnå en kropp så som på bilden jag bifogare. Bilden är tagen ur filmen Never Back Down, vilken handlar om fighting, närmare sagt MMA.

Handlar det om att bygga upp kroppen till en viss nivå och sedan hålla den "deffad"? Själv tycker jag en sådan kropp är snyggare än en bodybuilderkropp och mitt mål är att få en liknande. Jag är inte tanig, men inte heller vältränad. Hur ska jag gå till väga? Börja kampsport har jag tänkt på länge, men går hellre på gym om det är möjligt då man borde kunna göra alla övningar på gymmet/utanför.

Ha det bra //shizzle.

Parachutes
2008-10-07, 13:37
ät ingenting och gymma tungt så ser du ut sådär på nolltid..

JockeKillen
2008-10-07, 13:37
Har du koll på det faktum att det är dina muskelfästen som avgör precis hur din kropp ser ut? Men om du vill få samma mängd muskelmassa på den mängden kroppsfett så har du rätt. Du behöver bara bygga kroppen till en viss nivå och sen hålla dig deffad.

JockeKillen
2008-10-07, 13:38
ät ingenting och gymma tungt så ser du ut sådär på nolltid..

Jasså man bygger fint med muskler då man inte äter? Undra varför folk bulkar?

regus
2008-10-07, 13:39
Ha låg fettprocent och tillräcklig mängd muskelmassa. Hur du nu vill få det är upp till dig.

Lite off topic så har jag svårt för rubriken ;)

Langster
2008-10-07, 13:42
Börja inte träna kampsport bara för att du vill se ut som någon som kanske inte tränar kampsport alls (han är ju skådespelare ffs).

Jag skulle faktiskt inte rekommendera dig att träna alls om det enda mål du har med det är att se ut på ett visst sätt.

CV!
2008-10-07, 13:42
Cam gigandets kropp är inte dålig den, tror det är många som skulle vilja ha det 8a-packet.
Men ärligt talat så är det ingen riktig fighter-kropp, om du kollar på vilka andra fighters som helst så är ingen likformig han.

här är en till bild

http://i36.tinypic.com/25thqpx.jpg

Parachutes
2008-10-07, 13:42
snubben på bilden är ju skinn och ben? om man bantar bort allt sitt bodyfat samtidigt som man retar upp sina muskler så kommer man se ut som våran loverboy! Och det går ju visst då att öka i muskler utan att bulka.. det tar bara läääängre tid eftersom man ligger på ett sämre överskott av energi!

regus
2008-10-07, 13:44
snubben på bilden är ju skinn och ben? !

nej

Parachutes
2008-10-07, 13:45
nej

jo! han ser ut som en missbrukare som inte ätit ordentligt på 5 år eller något :(

shizzle
2008-10-07, 13:46
Börja inte träna kampsport bara för att du vill se ut som någon som kanske inte tränar kampsport alls (han är ju skådespelare ffs).

Jag skulle faktiskt inte rekommendera dig att träna alls om det enda mål du har med det är att se ut på ett visst sätt.

Jag vet att han är skådespelare, jag skrev bara "fighter-kropp" för det var det enda jag kom på som topic. Och varför inte, mitt mål är att få en snygg,väldefinerad kropp som jag trivs med och iom att jag har det målet så kommer hela jag må bra av att träna.

Har du koll på det faktum att det är dina muskelfästen som avgör precis hur din kropp ser ut? Men om du vill få samma mängd muskelmassa på den mängden kroppsfett så har du rätt. Du behöver bara bygga kroppen till en viss nivå och sen hålla dig deffad.


Nej jag hade inte koll på det. Tack för svaret.

CV!
2008-10-07, 13:46
jo! han ser ut som en missbrukare som inte ätit ordentligt på 5 år eller något :(

Onödiga kommentarer is the shit! håll dig till topic istället? :smash:

JockeKillen
2008-10-07, 13:47
Börja inte träna kampsport bara för att du vill se ut som någon som kanske inte tränar kampsport alls (han är ju skådespelare ffs).

Jag skulle faktiskt inte rekommendera dig att träna alls om det enda mål du har med det är att se ut på ett visst sätt.

Varför inte? Jag började mitt gymmande med målet att se ut på ett visst sätt men det var ju först då man pallrade sig iväg till gymmet och upptäckte att det var roligt osv.


snubben på bilden är ju skinn och ben? om man bantar bort allt sitt bodyfat samtidigt som man retar upp sina muskler så kommer man se ut som våran loverboy! Och det går ju visst då att öka i muskler utan att bulka.. det tar bara läääängre tid eftersom man ligger på ett sämre överskott av energi!


snubben på bilden är inte alls bara skinn och ben. Han är inte stor och biffig men han har en hel del mer muskler än vad en vanlig oaktiverad person har. Nu var det ju faktiskt så att du sa att han skulle nå dit på nolltid om han inte åt något och det var det jag syftade på.

Langster
2008-10-07, 13:51
Jag vet att han är skådespelare, jag skrev bara "fighter-kropp" för det var det enda jag kom på som topic. Och varför inte, mitt mål är att få en snygg,väldefinerad kropp som jag trivs med och iom att jag har det målet så kommer hela jag må bra av att träna.

Grejen är att alla ser olika ut, även med samma muskelmassa och fettprocent. Precis som alla ser olika ut i ansiktet oavsett vad de väger osv. Du kanske ser helt misslyckad ut i den formen som han har på bilden och då är det rätt bortkastat det hela.
Det finns ingen mening med att harva på med aktiviteter man inte tycker är kul om man kanske ändå inte uppnår sina mål. Om man däremot tycker att tränandet i sig är kul så finns det en mening med det och sen kommer resultaten i sin egen takt.

JockeKillen
2008-10-07, 13:53
Får man fråga varför du ville gå till gymmet första gången Langster?

shizzle
2008-10-07, 13:55
Grejen är att alla ser olika ut, även med samma muskelmassa och fettprocent. Precis som alla ser olika ut i ansiktet oavsett vad de väger osv. Du kanske ser helt misslyckad ut i den formen som han har på bilden och då är det rätt bortkastat det hela.
Det finns ingen mening med att harva på med aktiviteter man inte tycker är kul om man kanske ändå inte uppnår sina mål. Om man däremot tycker att tränandet i sig är kul finns det en mening med det och sen kommer resultaten i sin egen takt.

Jag vet ju inte hur jag ser ut förns jag har provat ellerhur? Och bortkastat? Nej, jag har isåfall tränat upp en bra grund till att bygga en större kropp. Jag tycker träningen är kul, har bara tränat i ~1år än så länge och jag älskar att träna.

Mescreant
2008-10-07, 13:56
Grejen är att alla ser olika ut, även med samma muskelmassa och fettprocent. Precis som alla ser olika ut i ansiktet oavsett vad de väger osv. Du kanske ser helt misslyckad ut i den formen som han har på bilden och då är det rätt bortkastat det hela.
Det finns ingen mening med att harva på med aktiviteter man inte tycker är kul om man kanske ändå inte uppnår sina mål. Om man däremot tycker att tränandet i sig är kul så finns det en mening med det och sen kommer resultaten i sin egen takt.

Så att undvika nyttiga aktiviteter för man inte tycker det är kul är bra? All träning är väl bättre än ingen träning. Spela roll om han gör det för att se snygg ut.

Sen blir jag lack på folk som ska påpeka att den och den bara är skinn och ben när det är helt uppenbart att han besitter en fysik som man inte uppnår utan fysisk aktivitet. Det är inte coolt.

Langster
2008-10-07, 14:00
Får man fråga varför du ville gå till gymmet första gången Langster?

Komplement till annan idrott.

JockeKillen
2008-10-07, 14:01
Fan också jag som trodde att jag skulle få en poäng här :P

Langster
2008-10-07, 14:04
Så att undvika nyttiga aktiviteter för man inte tycker det är kul är bra? All träning är väl bättre än ingen träning. Spela roll om han gör det för att se snygg ut.

Sen blir jag lack på folk som ska påpeka att den och den bara är skinn och ben när det är helt uppenbart att han besitter en fysik som man inte uppnår utan fysisk aktivitet. Det är inte coolt.

Det finns andra nyttiga aktiviteter som kanske passar bättre. Om det primära syftet med aktiviteten inte är att det ska vara nyttigt utan att man ska se ut på något speciellt sätt är det varken nyttigt eller sunt.

Därmed inte sagt att de som styrketränar (inklusive mig själv) inte tycker det är kul att man ser "bättre" ut som vältränad. Det är just det där med att man först tänker ut hur man ska se ut inom en viss tidsperiod och sedan tror att det ska bli så bara man tränar på som brukar vara dömt till misslyckande.

Parachutes
2008-10-07, 14:07
OKEJ förlåt.. jag blir nervös bara när jag tänker på folk som ser ut så angående deras matvanor.. men dom kanske bara har tossig ämnesomsättning! Och angående anledningar till varför man tränar.. jag tror ändå att alla som tränar som gjort det en längre period tycker det är roligt och/eller mår bra av det! Hade varit för tungt disciplinmässigt att plåga sigsjälv varje dag på gymmet för att till slut se ut som brad pitt

Heniin
2008-10-07, 14:11
Först och främst så har denna killen garanterat som andra hollywood snubbar en dietist som gått igenom precis vad han ska äta, får säkert maten levererad eller lagad åt sig samt att han säkert hade en personlig tränare för nå de resultaten. Han kropp är riktigt snygg enligt mig och den som skrev att han är skinn och ben bara vad har du för kroppsuppfattning egentligen?

Hade jag velat nå de resultaten som han har fått så är det nog en hel del gymmande samt har han säkert tränat kampsport och andra kardiovaskulära aktiviteter. Alla kan nå det där det gäller bara ha en nogrann koll vad du stoppar i dig, hur du tränar och rör på dig i övrigt.

Mescreant
2008-10-07, 14:14
Det finns andra nyttiga aktiviteter som kanske passar bättre. Om det primära syftet med aktiviteten inte är att det ska vara nyttigt utan att man ska se ut på något speciellt sätt är det varken nyttigt eller sunt. Därmed inte sagt att de som styrketränar (inklusive mig själv) inte tycker det är kul att man ser "bättre" ut som vältränad. Det är just det där med att man först tänker ut hur man ska se ut inom en viss tidsperiod och sedan tror att det ska bli så bara man tränar på som brukar vara dömt till misslyckande.
Jag tror i ärlighetens namn en majoritet av gymbesökarna tränar för att se ut på ett visst sätt. Det kan givetvis leda till sämre självkänsla p.g.a ouppnåeliga mål (osunt). Men för de flesta leder det till bättre självkänsla (sunt) och samtidigt aktiverar man kroppen (sunt). De flesta glömmer antagligen sina ursprungliga mål när de börjat få resultat och sätter upp nya mål med sin egen kropp som utgångsläge istället. Dessutom visade trådskaparen bara en bild på en man som ett exempel. Han vill ha en kropp med lite mer än normal muskelmassa och låg BF%, det låter sunt i mina öron.

Parachutes
2008-10-07, 14:43
Jo visst är det en sund målsättning.. men jag tycker hans förebild är lite extrem vad gäller BF.. Det bästa är ju att bara träna for teh lolz och att man mår bra av det!

shizzle
2008-10-07, 15:09
Jo visst är det en sund målsättning.. men jag tycker hans förebild är lite extrem vad gäller BF.. Det bästa är ju att bara träna for teh lolz och att man mår bra av det!


Det är just därför jag tränar, för att jag tycker det är roligt och mår bra av det. Dock har jag inte tränat på 8dagar nu och känner mig som en soffpotatis. Och bilden jag bifogade var bara ett exempel, jag vill inte se ut EXAKT som honom bara något i stil med. T.ex jag vill ha större bröstmuskler än vad han har ^^.

Piranha
2008-10-07, 15:10
Slarti är ovanligt sen in i tråden.

Adamz
2008-10-07, 15:13
jo! han ser ut som en missbrukare som inte ätit ordentligt på 5 år eller något :(


"Just nu ligger vikten på 67kg samt 173cm lång!"

LoTiX
2008-10-07, 15:19
Bröst, axlar är det väl inget fel på? Genomsnittmannen ser ut som ett Treblinka-offer vid samma kroppsfett.

Slartibartfast
2008-10-07, 15:22
Slarti är ovanligt sen in i tråden.

:D

Ok, här är mitt bidrag: lol.

DjiinZ
2008-10-07, 15:49
Jag skulle vilja se lite av hans rygg :)

shizzle
2008-10-07, 16:25
Jag skulle vilja se lite av hans rygg :)

Capsade ur filmen, fick fram 2bilder, ingen var bra men man ser kanske lite iaf.

JockeKillen
2008-10-07, 16:28
Jag tyckte inte att hans rygg var något att hänga i granen.

manekin
2008-10-07, 16:33
Off Topic men what the hell... Jag tränar ENDAST för utseendets skull, skiter i hur mycket jag tar i bänk, och styrkan och välbefinnandet är ett plus men inte ett krav... ser inget fel i att trådskaparen vill se ut på ett visst sätt och komma dit med träningen, tycker snarare att det är konstigt med snubbar som har +25% kroppsfett och blir exhalterade över att dom ökat 5kg i bänken när dom ser ut som medlemmar i anonymaöverätare...

stridis
2008-10-07, 16:34
"Just nu ligger vikten på 67kg samt 173cm lång!"

Jag tror han menade det såsom så att det gällde honom själv ifall han deffade ner sig till den BF% som killen på bilden.*whatever*

stridis
2008-10-07, 16:40
Jag tyckte inte att hans rygg var något att hänga i granen.

Tycker den ser proportionerlig till resten av honom.

Men varför vill man ha en fajtkropp utan prestandan och fight-gamet? Jag vill vara tajt för att jag växt upp som en tanig snubbe och skulle kännas konstigt med annan sorts kropp.

Diggler
2008-10-07, 16:42
För att få exakt en sån fysik skall du träna hårt och tungt, fokusera på basövningar (Knäböj, chins, marklyft, stångrodd, bänkpress, militärpress) och komplettera med isolationsövningar för magen och armarna. Försök att träna som såhär att du kör överkropp en dag, underkropp dagen efter, vila från träning 1-2 dagar och sedan överkropp igen osv.

Kosten är även den viktig, ät tre stora mål mat/dag, med mycket protein och mycket kolhydrater, komplettera med 3 små proteinmellanmål med en frukt, tex proteinbar, proteindrink, 2 kokta ägg, keso.

Heniin
2008-10-07, 17:07
btw googlade lite om träningen inför "never back down" dom tränade 6 timmar per dag + styrketräning så det är bara att sätta igång :)

joriice
2008-10-07, 17:21
Just där ser han ut att ha tränat bålen mycket, och tja.. säg högreps på resten av kroppen eller nåt :D

Onigiri
2008-10-07, 17:54
btw googlade lite om träningen inför "never back down" dom tränade 6 timmar per dag + styrketräning så det är bara att sätta igång :)Riktiga karlar med andra ord. Hade också tränat så mycket, varje dag, om ork fanns för det. :cryout:

Henchman
2008-10-07, 17:56
Är det den här snubben som gäller nu istället för brad pitt från fight club :D

OnT: Hur du ska träna beror ju på hur din muskelmassa kontra kroppsfett ser ut nu. Kanske deffa och se om du blir nöjd eller bulka och deffa senare och se om du blir nöjd.

Lepras
2008-10-07, 18:07
För att få exakt en sån fysik skall du träna hårt och tungt, fokusera på basövningar (Knäböj, chins, marklyft, stångrodd, bänkpress, militärpress) och komplettera med isolationsövningar för magen och armarna. Försök att träna som såhär att du kör överkropp en dag, underkropp dagen efter, vila från träning 1-2 dagar och sedan överkropp igen osv.

Kosten är även den viktig, ät tre stora mål mat/dag, med mycket protein och mycket kolhydrater, komplettera med 3 små proteinmellanmål med en frukt, tex proteinbar, proteindrink, 2 kokta ägg, keso.

Bra skrivet

shizzle
2008-10-07, 18:09
Tycker den ser proportionerlig till resten av honom.

Men varför vill man ha en fajtkropp utan prestandan och fight-gamet? Jag vill vara tajt för att jag växt upp som en tanig snubbe och skulle kännas konstigt med annan sorts kropp.

För att jag tycker att en fajkkropp är en bra byggd kropp. Vill inte vara jättestor för det är för mycket muskler. Ja, ni läste rätt, FÖR MYCKET.

shizzle
2008-10-07, 18:13
btw googlade lite om träningen inför "never back down" dom tränade 6 timmar per dag + styrketräning så det är bara att sätta igång :)

Jag såg det med nu. Dags att sätta igång då :)


För att få exakt en sån fysik skall du träna hårt och tungt, fokusera på basövningar (Knäböj, chins, marklyft, stångrodd, bänkpress, militärpress) och komplettera med isolationsövningar för magen och armarna. Försök att träna som såhär att du kör överkropp en dag, underkropp dagen efter, vila från träning 1-2 dagar och sedan överkropp igen osv.

Kosten är även den viktig, ät tre stora mål mat/dag, med mycket protein och mycket kolhydrater, komplettera med 3 små proteinmellanmål med en frukt, tex proteinbar, proteindrink, 2 kokta ägg, keso.

Tack för tipsen. Jag skulle uppskatta om du la upp ett snabbt schema med lite övningar så jag kan fixa till det själv.(Eller om du har ork, fixa åt mig. Haha^^) För du verkar veta en hel del mer än mig :)

Kosten är det svåraste att hålla för mig, men jag ska försöka hålla den någorlunda iallafall.

CV!
2008-10-07, 18:36
btw googlade lite om träningen inför "never back down" dom tränade 6 timmar per dag + styrketräning så det är bara att sätta igång :)

Hand hade redan sån kropp innan filmen.


För att jag tycker att en fajkkropp är en bra byggd kropp. Vill inte vara jättestor för det är för mycket muskler. Ja, ni läste rätt, FÖR MYCKET.

Fortfarande, han har ingen fighting krop! han har mera en modell kropp, kolla riktiga mma fighters kroppar

http://www.youtube.com/watch?v=FjVvhDwFnJk

Som du ser så har ingen "Ryan Mccarthy" kropp...

Heniin
2008-10-07, 18:43
Hand hade redan sån kropp innan filmen.




Fortfarande, han har ingen fighting krop! han har mera en modell kropp, kolla riktiga mma fighters kroppar

http://www.youtube.com/watch?v=FjVvhDwFnJk

Som du ser så har ingen "Ryan Mccarthy" kropp...

Nej han hade inte sådan kropp innan filmen, men han hade bra kropp. Sen var det fakta bara att de tränade 6 timmar per dag.

EmiluR
2008-10-07, 18:44
DET där är ingen fighter kropp, fedor har en fighter kropp. Fighter's behöver råstyrka varför är han då deffad? När man är deffad är man svagare. Så nej, en fighter är mer mullig av sig eftersom dem är bulkade. Sök på fedor på google bilder så ska du se en fighter kropp.

Heniin
2008-10-07, 18:45
DET där är ingen fighter kropp, fedor har en fighter kropp. Fighter's behöver råstyrka varför är han då deffad? När man är deffad är man svagare. Så nej, en fighter är mer mullig av sig eftersom dem är bulkade. Sök på fedor på google bilder så ska du se en fighter kropp.

tycker det där var dumt skrivet, varför måste man vara svagare för man är deffad? Många klarar att hålla kvar stor del av styrkan under en deff.

EmiluR
2008-10-07, 18:47
tycker det där var dumt skrivet, varför måste man vara svagare för man är deffad? Många klarar att hålla kvar stor del av styrkan under en deff.

Man är ju oftast svagare deffad?, specielt när det kommer till genren MMA. Titta på dem som är medelviktare och uppåt, ser du en deffad där så får du en klapp på axlen. Man har mer råstyrka bulkad.

Heniin
2008-10-07, 18:49
Man är ju oftast svagare deffad?, specielt när det kommer till genren MMA. Titta på dem som är medelviktare och uppåt, ser du en deffad där så får du en klapp på axlen. Man har mer råstyrka bulkad.

Kolla på st pierre. Killen är riktigt deffad och en av de bästa i UFC.

burre
2008-10-07, 18:53
Man är ju oftast svagare deffad?, specielt när det kommer till genren MMA. Titta på dem som är medelviktare och uppåt, ser du en deffad där så får du en klapp på axlen. Man har mer råstyrka bulkad.

http://www.gambling911.com/kevin-randleman-11.jpg

Är Kevin Randleman tillräckligt deffad?

stridis
2008-10-07, 19:02
Vi på Fighter Muay Thai har en ganska deffad:D Världsmästare i Thaiboxning.
Så visst finns det deffade fight-kroppar. Samtidigt finns det också lite relativt "mulligare" typer inom kampsportsvärlden.

Jacksatan
2008-10-07, 19:25
DET där är ingen fighter kropp, fedor har en fighter kropp. Fighter's behöver råstyrka varför är han då deffad? När man är deffad är man svagare. Så nej, en fighter är mer mullig av sig eftersom dem är bulkade. Sök på fedor på google bilder så ska du se en fighter kropp.

Skämtar du eller? Kolla in 90% av alla fighters under lätt tungvikten. Knallhårda. Sök på George St.Pierre på youtube så får du se världens kanske bästa fighter. Han är rätt hård...

Jacksatan
2008-10-07, 19:27
Man är ju oftast svagare deffad?, specielt när det kommer till genren MMA. Titta på dem som är medelviktare och uppåt, ser du en deffad där så får du en klapp på axlen. Man har mer råstyrka bulkad.

Du fattar väl själv att en halvmullig kille på 85kg vanligen inte är starkare än en knallhård kille på 85 kg? Varför inte alla är så hårda högre upp i viktklasserna har att göra med att väldigt få kan bygga på sig så pass mkt muskler att de är knallhårda på 90kg, speciellt när de tränar så mkt fighting.

Haze7
2008-10-07, 19:33
Det här med fighters och deff kan ju se lite olika ut. Men eftersom dem flesta kamsporter kör med viktklasser så borde det vara så att dem lite lättare har oftast tighta kroppar med.

CV!
2008-10-07, 20:10
Skämtar du eller? Kolla in 90% av alla fighters under lätt tungvikten. Knallhårda. Sök på George St.Pierre på youtube så får du se världens kanske bästa fighter. Han är rätt hård...

och kanske världens tråkigaste också...

Vespertilio
2008-10-07, 22:21
TS denna tråd kanske hjälper. Jag gjorde en liknande och fick bra info tyckte jag. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=117651

Som du ser är jag lite av en fanboy av Cam. Jag är nu mitt i min bulk för att senare deffa hårt efter vintern. Cam vägde ca 77 kg deffad runt inspelning om du undrar. Så om man vill ha en liknande volym muskler i samband med den låga fettprocenten han har bör man kanske se till att bulka lite om man inte vill se ut som en pinne.

Matsa
2008-10-08, 01:59
Det finns andra nyttiga aktiviteter som kanske passar bättre. Om det primära syftet med aktiviteten inte är att det ska vara nyttigt utan att man ska se ut på något speciellt sätt är det varken nyttigt eller sunt.

Det är inget som helst fel med att börja träna på grund av ren fåfänga, tvärtom är det ofta en utmärkt drivkraft. Själve Arnold ska ju för sjutton ha börjat träna av just sådana orsaker (han ville se ut som Reg Parks). Efter en stund upptäcker man sedan (förhoppningsvis) att träning även är roligt av andra orsaker.

Därmed inte sagt att de som styrketränar (inklusive mig själv) inte tycker det är kul att man ser "bättre" ut som vältränad. Det är just det där med att man först tänker ut hur man ska se ut inom en viss tidsperiod och sedan tror att det ska bli så bara man tränar på som brukar vara dömt till misslyckande.

Jo visst, där kanske du har en poäng men å andra sidan är det ju ett ganska naturligt steg i en inlärningsprocess. Man sätter upp orealistiska mål och sedan lär man sig varför det inte funkar och på så vis lär man sig vilka mål som är rimligare till nästa gång. Om vi återigen tar exemplet med lille Arnold som ville se ut som Reg Parks så lyckades han ju faktiskt inte med det. Han hade ju inte samma kropp som Reg Parks så det är ju klart att han aldrig lyckades se ut precis som honom. Å andra sidan blev han ju kanske rentav bättre än sin förebild, så det gick ju bra för honom till slut i alla fall.

När jag var liten var jag tvärsäker på att jag skulle kunna bygga ett rymdsskepp utav skrot...

Aja, jag kanske blev lite onödigt långrandig nu men min poäng är att det inte spelar så stor roll av vilken anledning - sund, osund eller rentav löjlig - man börjar träna. Det är bara en början och alla resor måste ju börja någonstans. Folk förändras under resans gång, en kille som börjar träna för att han vill se ut som Brad Pitt kanske plötsligt börjar tävla i styrkelyft. Jag känner en kille som började träna som grabb för att han ville kunna ge en annan grabb stryk. Nu, många år senare, har han fortfarande inte gett någon stryk men han har fortsatt träna ändå av helt andra orsaker.

Du verkar vara en vettig person och jag tror säkert att du menar väl. Men att avråda någon från att börja träna på grund av att personen har fel orsaker tycker jag är käpprätt åt skogen.

Nu ska jag sluta babbla och gå och lägga mig. Gonatt!

hangatyr
2008-10-08, 06:18
DET där är ingen fighter kropp, fedor har en fighter kropp. Fighter's behöver råstyrka varför är han då deffad? När man är deffad är man svagare. Så nej, en fighter är mer mullig av sig eftersom dem är bulkade. Sök på fedor på google bilder så ska du se en fighter kropp.

det beror väl ändå på vilken viktklass man tävlar i!?

Parachutes
2008-10-08, 07:58
"Just nu ligger vikten på 67kg samt 173cm lång!"

ja jag väger 70kg och är strax över 1.70.. jag är väldigt smal bygd i allmänt.. har antagligen ett väldigt lågt bodyfat index..

men om jag skulle köra hans race så skulle jag ju väga typ 55 kg eller något? *screwy*

Vespertilio
2008-10-08, 12:23
jag väger 76 och är 183cm. vägde 70 när jag började bulka i september. tror nog jag var smalast här inne.

kaysim
2008-10-08, 19:04
Cam gigandets kropp är inte dålig den, tror det är många som skulle vilja ha det 8a-packet.
Men ärligt talat så är det ingen riktig fighter-kropp, om du kollar på vilka andra fighters som helst så är ingen likformig han.

här är en till bild

http://i36.tinypic.com/25thqpx.jpg

jag tycker han har grym kropp, även om han inte är stor. Skulle inte tackat nej till en sån kropp (skulle kanske vilja ha lite större axlar däremot).