handdator

Visa fullständig version : Min höft/bakdel


biffish
2008-10-06, 20:53
Tjenare!

Jag är en kille på 21år som börjat träna stenhårt för ca 3månader sedan och jag vantrivs i gymmet!

Jag är ganska smal och försöker lägga på mig vikt så det blir 4-5pass i gymmet och konditionsträning vid varje pass.
Jag retar mig dock på en sak ang. min kroppsform.

Jag är ganska smal runtom magen och revbenen och dessutom har jag muskler vid höften som gör så att min midja ser bred ut. Förstår ni vad jag menar?
Vill arbeta hårt nu för att få detta att se bättre ut, vad föreslår ni?

Bredare axlar, träning av sidan av magen, större lår och större "rump-muskler" antar jag skulle hjälpa. Måste jag löpa väldigt mycket och långt för att få musklerna som sitter på sidan precis under bältet att bli mindre? eller räcker det med promenader och 20min intervall-löpning före varje gympass? kanske skulle jag lägga i framstupa sidoläge och lyfta benen åt sidan som en split? hur många reps?

Jag har sett bekanta och folk i min omgivning gå ner väldigt mycket i vikt och
lyckats fått smal midja, jag vill också det! men jag vill samtidigt gå upp i vikt.

Några träningstips?

Peace!

LoTiX
2008-10-06, 20:56
Du vet bild skulle underlätta. Låter som du har en genetiskt bred midja, inget man springer bort direkt. Som du säger får du väl helt enkelt försöka bygga på allt annat på kroppen för att kompensera ifall du tycker midjan är bred. Lats som viker ut sig mer, bredare axlar, tjockare lår osv gör allting att midjan ser visuellt mindre ut. Bara att fortsätta bygga så kommer resultaten.

Rokksan
2008-10-06, 21:25
Bredare rygg och grövre ben så är problemet löst.
Vissa har helt enkelt bredare midja/höfter, och då får man arbeta runt det.

idapida
2008-10-06, 21:32
Tjenare!

Jag är en kille på 21år som börjat träna stenhårt för ca 3månader sedan och jag vantrivs i gymmet!

det låter inte som du är superpositiv till ditt nya träningsliv..

biffish
2008-10-07, 09:43
Tackar för svar! gillar det här forumet starkt.

Jo, jag får väl jobba runt det som ni säger. Alla mår bättre och blir finare av att träna så kämpar jag hårt blir jag säkerligen inte besviken :)

Enda jag retar mig på att jag verkligen tycker att det är dom där sidomusklerna som gör så att det ser brett ut, ställer jag mig med tårna utåt (hälarna inåt) så vecklas de där musklerna in lite och jag har hur smal midja som helst.
Jaja, nog gnatat om det kanske. Slänga upp en bild just nu känns lite omständigt.

En bekant till mig har den typen av kropp som många ser som "bred" eller "bred benstomme" "genetiskt" eller whatever. Hon tränade extremt hårt under en ganska lång period och hon blev slank som om hon aldrig någonsin varit bred. Så man kan väl säga att hon lyckades med det jag vill.. men samtidigt gick ju hon ner i vikt. Det är ju precis motsatsen mot vad jag vill göra.

Idapida: Negativ? I din fantasi kanske ;)

Nu blir det att dra till gymmet för att killer ben-pass. :hbang:

hare gott alla!

Athlete
2008-10-07, 10:07
Slänga upp en bild just nu känns lite omständigt.

Äsch då. Släng upp en bild! Både här och i din tråd på hälso.info *rolleyes*

JohnRick
2008-10-07, 11:31
Idapida: Negativ? I din fantasi kanske ;)


Du vet vad "vantrivs" betyder hoppas jag?

Rahf
2008-10-07, 11:34
Du vet vad "vantrivs" betyder hoppas jag?

För att förtydliga så kan vi säga att "vantrivs" inte är ett positivt laddat ord.

Damien Thorne
2008-10-07, 11:38
För att förtydliga så kan vi säga att "vantrivs" inte är ett positivt laddat ord.

Jag vill förtydliga ännu mer :)

Vantrivs är motsatsen till att trivas. Dvs det betyder att man inte trivs.

hoikka poika
2008-10-07, 12:58
Vantrivs betyder alltså att man tycker det är tråkigt eller jobbigt att vara på gymmet, man trivs helt enkelt inte.