handdator

Visa fullständig version : Malto +vassle, när?


Shark
2008-10-06, 11:09
Hej

Jag brukar ta min maltodextrindos direkt efter träningen. Jag har även vassleprotein som jag brukar ta en timme efter passet för att sedan fylla på igen efter en timme. Ska jag istället blanda i proteinet i maltodrinken direkt efter träning? Jag tror att båda går bra, men vilket är BÄST att göra? Några fördelar med att blanda vassle i malto direkt efteråt?

Alltså alt nr 1, vassle direkt efter samt efter 1h och 2h efter passet

alt nr 2, vassle 1h efter passet +2h efter +3h efter passet

Jag har försökt söka lite snabbt men fick inget svar...

King Grub
2008-10-06, 11:22
Alternativ 3: rama in passet mellan vassle+malto direkt före och direkt efter.

Vad skall du hålla på och slabba med drinkar flera timmar efter passet för? Gå hem och ät ett kolhydrat- och proteinrikt mål vanlig mat.

Shark
2008-10-06, 12:40
Alternativ 3: rama in passet mellan vassle+malto direkt före och direkt efter.

Vad skall du hålla på och slabba med drinkar flera timmar efter passet för? Gå hem och ät ett kolhydrat- och proteinrikt mål vanlig mat.

Jag glömde nämna att jag äter en middag 1h efter passet också självklart.

Vadå flera timmar efteråt? Det har ju sagts här att man ska fylla på med protein de närmsta tre timmarna. Är det fel att fylla på tre gånger varje timme alltså?

King Grub
2008-10-06, 12:44
Du fyller ju redan på med protein som tas upp under många timmar från maten.

Shark
2008-10-07, 14:09
Du fyller ju redan på med protein som tas upp under många timmar från maten.

En sista fråga; ifall jag inte trycker i mig någon malto utan bara protein. Ger det något resultat direkt efter passet på tom mage eller är det bättre att komma hem och äta direkt och sedan ta proteindrinken? Jag har läst att det annars bara förbränns som energi eller nåt sånt ;)

Lawson1307
2008-10-07, 17:55
Är det optimala att ta EAA+Malto direkt innan passet eller hur är tänket där?

King Grub
2008-10-07, 18:13
En sista fråga; ifall jag inte trycker i mig någon malto utan bara protein. Ger det något resultat direkt efter passet på tom mage eller är det bättre att komma hem och äta direkt och sedan ta proteindrinken? Jag har läst att det annars bara förbränns som energi eller nåt sånt ;)

Aminosyror stimulerar proteinsyntesen maximalt utan kolhydrat.

King Grub
2008-10-07, 18:13
Är det optimala att ta EAA+Malto direkt innan passet eller hur är tänket där?

Essentiella aminosyror stimulerar proteinsyntesen maximalt efter passet vid intag direkt före passet.