handdator

Visa fullständig version : Schema... Hjälp uppskattas!


Zagrow
2008-10-06, 02:53
Jag är:

Kille

21 År gammal

C.a 190 cm lång

Väger 108KG ( Vägde 120KG för 3 månadersen men jag körde en helvetes nutrilett kur och dumpade 12KG fett )

Har lite granna muskler idag ( sitter kvar lite sen jag tränade arlset av mig själv från 14-17 års ålder, tränade helt utan kunskap och skadade både rygg och handled )

Men upp till 15KG fett att förbränna bort ( enligt mina beräkningar och gissningar, då jag jämför med t.ex en polare som är i samma längd och är rehjält deffad och har en godkänd fysik väger han 90-95KG, han lägger på sig lite granna ibland... Skulle nog ändå vilja påstå att jag har mer muskel massa än min gode vän. )

Men låt oss säga 15KG fett och då tar jag nog i lite i överkant.

Vegetarian ( något jag fick för mig vid 8 års ålder när ja tyckte synd om djur då jag fick vara på ett 4-H läger på sommrarna där vi fick ta hand om djuren på gården... i vilket fall så är detta svårt att försöka sluta med... har redan försökt fler talet gånger och det resulterar i spyor. )

Skall även lägga upp lite bilder hade jag tänkt, så fort tjejens digital kamera batteri är laddat...

Men i vilket fall så hade jag tänkt lägga upp ett tränings pass schema och hur jag skall äta...

Dock besitter jag väldigt lite kunskap om detta men har läst på allt ja kan på lite forum här och var på internet och har även läst deff guiden som finns här på forumet...


Förutom att jag är vegetarian så är jag även väldigt kräsen av mig och vill att det skall gå väldigt fort, har dåligt tålamod... Sitter kvar sedan jag var yngre.. en egenskap som inte vill sig bort! Därav körde jag nutrilett vid ett tillfälle. Detta är nog inget jag fixar att göra igen då det var de värsta ja någonsin varit med om.

MEN! Jag älskar nyttig mat och är up for everything bara det inte innehåller kött. Äter förövrigt för att få i mig protein; ägg + bönor + räkor.... Där går min gräns ungefär för vad jag fixar att käka i kött väg utan att få kväljningar...

Så, jag hoppas att någon som brinner för detta kan tänka sig slänga upp något schema av något slag. Där jag förbränner så mycket fett som möjligt men ändå behåller mina muskler. Jag har inga problem med att satsa fullt ut, det är snarare att göra något halvdant som hellre resulterar i att jag lägger av.

Men jag är dock trots allt absolut främst intresserad av att tappa fett massa!

I mina tankar går idén att köra som följande:
2 veckor nutrillett intensiv ( utan fusk! )
1 vecka med havregrynsgröt till frukost ( fullkorn ) samt sallad + egg vita till lunch & middag samt en å annan frukt då å då...

Veckan därpå och för all framtid hade jag tänkt köra ett rehjält schema på rutin där jag äter så gott som jag kan ( veg. ) från tallriks modellen och tränar upp kroppen så mycket som jag kan utan att de slår över och jag lägger av helt.


Vad tror ni om min planering? Jag vet att nutrilett funkade sist, extremt bra dessutom...Det var 3 månadersen och jag väger idag samma som jag vägde samma dag som jag la ner kuren sist! ( har dock hoppat upp i vikt ett par gånger sedan dess )


Kan även tillägga att jag sedan exakt 7 dagarsen tillbaks började med min "havregryns gröt + ägg sallad diet... så jag har 1 veckas försprång...


Vad är rimligast? Vad går jag ner snabbast av? Som sagt, kan tänka mig tappa lite muskler för att komma ner en del i vikt så nutrilett's uppoffringar kan jag trots allt tänka mig... då jag vet att man tappar c.a 30% muskler och 70% fett där... förutom att man tömmer vatten celler i kroppen...


Men jag har tänkt mig att följa era anvisningar, så jag hoppas på några förslag och gärna förslag på kost schema..!


Med vänlig hälsning

Benji ( ny )