handdator

Visa fullständig version : Nutrilette - Ta en koll tack!


Zagrow
2008-10-06, 00:22
Ok... har kikat en hel del på detta forumet sedan ett bra tag tebax. Allright: Jag är 21 år, c.a 190-192cm lång. Kraftigt byggd men har också en del övervikt. Har tränat lite från å till sedan jag var 14 så är relativt "stor" allmänt typ. Absolut inte vältränad, utan tvärtom. Fet. Svårt att beskriva utan bild egentligen. Men om man säger så här, en polare till mig som e stöööört mycket fetare har lägre BMI än mig. Jag är en relativt stor kille på många sätt, med en hel del fett som resultat i att jag totalt skitit i diet + träning sedan ja fick min dunder snygga flickvän för 4 årsen som jag fortfarande är tillsammans med. Motivation för träning för mig = tjejer ( singel och allt som hör till )

Men jag har trots detta en liten tendens till att vilja bli hälsosammare och sänka kropps fettet.

Det absolut värsta jag någonsin gjort i hela mitt liv och det absolut plågsammaste är en 8 dygns lång nutrilette kur. Totalt utan fusk bortsett från att jag en natt var så hungrig så att jag gick upp å slickade på en paprika.... Detta tyckte polarna var hysteriskt roligt. Men som vanligt så när jag gör något så kör jag fullt ös medvetslös eller alternativt INGET.


Så under nutrilette kuren promenerade jag till jobbet som vanligtvis tar 20-25 minuter med buss (!) både dit och hem. Sen stenhårt gymmande så ofta jag bara verkligen orkade utan att typ svimma ( liten överdrift men nästan så illa var det )

Dock vägde jag mig hos polare ( använde pessimistiska polare som var sjukt negativa som stöd, dom gav mig tävlings instinkten till att klara av det hela ) och jag tappade totalt sett 12 kg. Vägde 120kg å efter kuren vägde jag 108KG.


Gick upp efter kuren då jag å tjejen åkte till grekland på semester och käkade jätte onyttig mat. Till 111,8 KG. Idag väger jag 109 KG med jeans + skjorta + sockar + boxershorts.


Har totalt sett kört en "speciell" kur i 1 vecka nu, nämligen ägg vita + sallad å lite frukt som mellanmål. Detta har funkat bra och har fått sjukt mkt bättre hy å mår mkt bättre och magsäcken har krympt. MEN de ger ABSOLUT inte i närheten av samma fett minskning som nutrilette gav.

Så jag vill veta vad ni tror om följande:

2 veckors ytterliggare rent cp helvete tortyr fanskap med nutrilette intensive utan fusk.

Därefter mjukstart med sallad + äggvita samt havregrynsgröt ( fullkorn ) med en tesked honung ( så att jag kan klara av att svälja det ) till frukost. Havregrynsgröt alltså till frukost. Resten av dagen = sallad ( vitkål, morötter, gurka, tomat, paprika, rödlök + lite salt och peppar och lite vinäger ) Samt kokta äggvitor.


Därefter, efter 1 vecka ytterliggare alltså så går jag över till tallriksmodellen ( som blir svårt då jag är vegetarian av en händelse som gjorde att jag fick för mig att jag tyckte synd om djur när jag var 8 bast. Har hållit i sedan dess. )

Men säg tallriks modellen fast med protein delen med räkor och egg å bönor istället för kött då?

Och protein shakes + gym?


Va tror ni om detta?

Rent spontant...?

Ett litet tillägg är väl att de är nämnvärt att jag är väldigt mycket för "allt eller inget" vilket gör att jag behöver se resultat. Alltså är nutrilette nästan de enda valet för mig om ja verkligen skall komma igång med nyttighets mat och träning på heltid....

Sådan är jag bara... Går inte att ändra på det har jag märkt....


Tack iallafall på förhand. Då klockan är mycket hoppas jag att ja har skrivit någotlunda utförligt så att ni förstår min fråga och sådär...

MVH

Benji ( Ny på forumet )

Musselbank
2008-10-06, 00:34
Man ser resultat även vid måttligt underskott, om man väger sig och eller mäter magen dagligen och plottar i excel eller nåt. Så slipper man tappa alla muskler också!

Kör inte för länge med de där näringsfattiga dieterna i alla fall.

Zagrow
2008-10-06, 00:57
Tack för svaret, jag kan hålla med om att de hade varit trevligt att få behålla musklerna. Men att tappa t.ex 30% muskler och 70% fett med nutrilette i 2 veckor kan jag ändå trots allt tänka mig. Bygger hellre upp kroppen jämnt efter extrem dietens slut när jag börjar köra tallriksmodellen i nyttighets form och tränar upp kroppen igen...

Men va tror ni om nutrilette allmänt? Min erfarenhet är att om man verkligen fixar att inte fuska så ger den enorma resultat... Har 4 vänner som kan intyga.

Annars e det ganska svårt för mig med dieter i allmänt då jag är vegetarian. Som är en onödig egenskap att ha nu för tiden då detta var något jag fick för mig för väldigt många årsen. Men jag fixar bara helt enkelt inte att äta kött längre alls. Provar jag lite granna så får jag kväljningar direkt. Så de e bara å glömma...

Men finns det någon allmänt bra diet för mig, som jag beskrev mig själv ovanför så har jag en del fett som behövs brännas bort. Som max 15 KG dock. Då jag inte har något imot väldigt svåra dieter. Men de måste vara vegetariskt. ( Förutom vegetariskt käkar jag skaldjur och ägg ) Fråga mig inte varför...


Tack!

Musselbank
2008-10-06, 01:09
Skaldjur ja... jag känner att jag är rätt man att påpeka det förträffliga i musslor! :laugh:

I övrigt lämnar jag över till mer kunniga. :thumbup:

Zagrow
2008-10-06, 03:03
Hänvisar till ett mer utförligare inlägg av mig; http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=120021

Scratch89
2008-10-06, 07:02
Hej!
Ditt matupplägg verkar inte alls roligt, eller näringsrikt för den delen heller.

Ta en titt på King Grubs deffguide, som jag länkar till här, både en och två gånger.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

creperiet
2008-10-06, 08:27
Om du nu är så angelägen om att antingen göra det hela vägen ut eller ingenting - gör det hela vägen då! I ditt läge, med en övervikt på kanske 15 kg, tycker jag inte nutrilett är det bästa sättet. Använd deffguiden som mall och lär dig hur din kropp fungerar, räkna, känn efter, träna det som är kul, skapa en livsstil som håller och som ger resultat på sikt. Det är att göra det hela vägen.

Zagrow
2008-10-06, 12:02
Deff guiden var svin bra, det medger jag. Men den e lite svår samtidigt för jag e vegetarian, samt är ja lite fetare än snittet skulle jag tro så dom har mätningarna man gör stämmer inte heller ju... Finns det nån man kan gå till i Gbg området som kan mäta upp allting åt än? Eller hur skall jag göra? Känns så oseriöst när jag inte vet om alllting ja gör stämmer eller inte...

Scratch89
2008-10-06, 13:58
Deff guiden var svin bra, det medger jag. Men den e lite svår samtidigt för jag e vegetarian, samt är ja lite fetare än snittet skulle jag tro så dom har mätningarna man gör stämmer inte heller ju... Finns det nån man kan gå till i Gbg området som kan mäta upp allting åt än? Eller hur skall jag göra? Känns så oseriöst när jag inte vet om alllting ja gör stämmer eller inte...

Det är inte så mycket svårare bara för att man är vegetarian. Det går att ersätta kött med bönor och linser, och om du äter fisk och ägg så är det inga problem alls. Sojabönor innehåller protein, kolhydrat och fett, så det är en väldigt bra bas i en måltid.

Här i Göteborg finns det lite olika. Sahlgrenska kan göra mätningar, men jag vågar påstå att det är rätt så dyrt. Fysiken och andra gym kan göra kroppfettsmätningar, men de är väl inte jättesäkra. Däremot kan man göra en mätning för att sedan jämföra med en ny efter en viss tid.

Var tränar du förresten?

Krisz
2008-10-06, 14:07
Totalt utan fusk bortsett från att jag en natt var så hungrig så att jag gick upp å slickade på en paprika....

Nåt av det roligaste jag läst :laugh:

Riktigt strongt av dig att palla en kur utan fusk. Men visst, om du är allt eller inget så kör på det så att du får motivation av resultatet, och sen går du över till en mer normal kosthållning med ett mindre underskott.

Zagrow
2008-10-06, 14:56
Nåt av det roligaste jag läst :laugh:

Riktigt strongt av dig att palla en kur utan fusk. Men visst, om du är allt eller inget så kör på det så att du får motivation av resultatet, och sen går du över till en mer normal kosthållning med ett mindre underskott.

Hahahaha, jag e lite speciell. Men jag käkade inte fanskapet iallafall :D

Börjar med nutrilette från och med idag!!!!

Har ej ätit något sedan jag steg upp ( vaknade sent idag )

Då jag har sagt upp mig från jobbet igår så blir detta perfekt att börja med. För nu kan ja bara sitta hemma å söka jobb och ta en powerwalk me tjejen lite då å då men ingen ytterliggare träning!

Som "morot" så kommer jag göra en ny tråd där alla kan följa hur det går :P

Kan förekomma en del svordommar...

Och jag svär på gud och allt som håller mig kärt att jag kommer vara fullkomligt ärlig i den tråden. Minsta lilla fusk kommer att skrivas där... återkommer med länk!!

Zagrow
2008-10-06, 15:11
Länk till nutrilett: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=120044