handdator

Visa fullständig version : Frågor Angående en massa jäkla ord!


Fredsta
2008-10-04, 20:30
Då äre så här att jag är hyffsat ny, tränat ett par månader men är extremt dålig på vad saker o ting heter.. Så jag har ett par ord jag skulle behöva få veta vad det är :)

Squats
Dynamic Rows
Deadlifts

Voretacksam för svar!

-Freddy

BjaarN
2008-10-04, 20:33
www.google.se är ett förslag.

delta_mats
2008-10-04, 20:35
Knäböj
Rodd
Marklyft

MasterChief
2008-10-04, 20:39
Ägna någon timme om dagen i ett par veckor och studera på den här platsen:

http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Till höger hittar du alla kroppsdelar, klicka dig vidare så får du fram massor av övningar. Klickar du på någon får du en komplett beskrivning med en liten video.

Squats - Knäböj

Dynamic Rows (http://www.youtube.com/watch?v=QvyHyDnh9U8)

Deadlifts - Marklyft

Paria
2008-10-04, 20:39
www.google.se är ett förslag.

Vad är forumet till för?

MasterChief
2008-10-04, 20:45
Vad är forumet till för?

Du har en poäng, men onekligen är Google en väldigt bra lösning på dessa frågor (vilket Google inte alltid är). Skriv in "squat" på Google så får man upp en väldigt bra beskrivning som första träff (på Wikipedia). Känner man sig osäker på den engelska beskrivningen är det ju bara att klicka på svenska.

Men som jag nämnde tidigare. Följ min länk (om du behärskar engelska). Föredrar du svenska är Google ett bra ställe att hitta sådan här grundläggande information och givetvis även sökmotorn på kolo.

För tro mig, om du funderar på vad Squats är så kommer du ha en miljard frågor till. Att fråga om allt och inte leta lite själv kommer inte funka i längden.

King Grub
2008-10-04, 20:56
www.google.se är ett förslag.

Ja, vi kan lika gärna lägga ner forumet och ersätta det med en direktlänk till google.se

Eller?

Skärpning; det där är inte ett acceptabelt svar på seriösa frågor.

Fredsta
2008-10-04, 21:03
Jag tackar för svaren, men jag har suttit här i flera dagar, sen hittade jag en länk som jag gick in på.. visst kanske skulle sökt mer, men eftersom jag inte KAN så mycket så tycker jag själv att det underlättar att fråga folk som vet istället för att få ett halv tolkat svar på GOOGLE :P

Men jag tackar som sagt för svaren och ska kolla sidan där Master~!

-Freddy

LoTiX
2008-10-04, 21:35
Detta var första gången jag hörde talas om dynamic rows, ser ut som skivstångsrodd.

J.V
2008-10-04, 22:40
Ooh, dynamic rows måste testas!

bra_danne
2008-10-12, 12:45
Jag brukar om jag har frågor på övningens utförande gå in på youtube och kolla, där finns ofta instructional videos. Det har hjälpt mig väldigt vid mer komplexa övningar som ryck och frivändningar. Har till och med haft med datorn till gymmet för att kolla på datorn och mig själv i spegeln=). Men för att få reda på svenska namn är forum eller en kunnig vän bäst.