handdator

Visa fullständig version : Deff en dag i veckan metoden


V.A.R.G.A
2008-10-04, 18:08
Är inne i så kallad bulkperiod, när jag försöker att ligga på ett energiöverskott.
Då idealet inte är att större delen av min träningsperiod se ut som en köttbulle! Kör jag med ett energi underskott på lördagar, enligt den väl berömda varga-metoden.

Då jag tränar måndag till fredag (ledig lördag och söndag). Borde inte min träning påverkas av att jag ligger på enegiunderskott de lördagar då jag ändå inte tränar, och har en dag efter (söndagar) att äta normalt för att vara pigg och redo på träningen på måndagarna??

uppskattar funderingar och tankar på mitt i-lands dilemma.

peace :hbang:

roosm
2008-10-04, 18:45
Jag hade hellre ätit mindre på söndagen istället. På så sätt bör du kunna ta till vara på lite mer av muskelsyntesen från passet på fredagen. Tränar du på kvällen på måndagen lär du väl hinna knö i dig en del och vara laddad innan dess!

agazza
2008-10-04, 18:47
Vilken dag du än ligger på underskott kommer kroppen inte kunna bygga under den dagen.

Jag hade hellre tagit bort lite kcal per dag istället för en klumpsumma en dag i veckan.

Du kan bulka sakta ifall du inte gillar kroppsfett.

Anders The Peak
2008-10-04, 18:51
Jag tror att det är bra att lägga in dagar med minimalt med mat för att lära sig känna en naturlig hunger. Det här med ickeätardagar är ganska vanligt idagsläget. Vissa kör några dgr kalorisnålt följt av några dgr där man äter så mycket man önskar.

V.A.R.G.A
2008-10-04, 19:05
Bulka sakta??

Eddie Vedder
2008-10-04, 19:07
Bulka sakta??

Ett moderat kaloriöverskott som innebär en långsam och successiv viktökning, d.v.s. inget tokätande och flera kg per vecka. Ta det helt enkelt lite lugnt, låt vågen klättra sakta och känn efter hur ökningar i styrka och muskelmassa flyter på, vad spegelbilden visar o.s.v.:)

V.A.R.G.A
2008-10-04, 20:08
Låter bra..