handdator

Visa fullständig version : På tal om flickvänner som går på krogen


Kaboffastar
2008-10-04, 18:06
Jag är 21 år och har haft 2 flickvänner, den första fick jag drass med från och till i 3 år innan jag förstod bättre.

Tjej nr 1, min första kärlek fick jag reda på efter ca 1 år strulade runt på krogen i stort sätt varje gång, fick det återberättat av kompisar, listade ut själv. till slut var det hon som berättade att det hade hänt, jag såg det med egna ögon osv osv. men första kärlek som sagt.. + att jag var jävligt ful då och hon var snygg så vad skulle jag göra, jaf visste ingenting om sånt. detta höll alltså på i ca 2,5-3 år. Jag var alltså medveten om det i nästan 2 år... inga glada år kan jag ju tillägga...

Nu har jag varit tillsammans med min nuvarande flickvän i 1,5 år och hon har inte varit annat än underbar, omtänksam, snäll hela vägen, verkligen en toppentjej.
Jag får nästan kallsvettningar, mina händer blir iskalla jag får väääääärldens illamående så fort jag får höra att hon ska gå ut, sen är det kört.. jag ställer direkt in mej på att dagen efter kommer det vara slut mellan oss och fy fan va dåligt jag mår.
Jag är så jävla skadad.. om det är nån endaste tjej i hela värlen jag borde lita på när det gäller sånthär så är det hon, hon förtjänar det...

Bullen.. vafan ska jag göra?

Kwon
2008-10-04, 18:09
Ja, du har dåliga minnen från första tjejen.

Men antingen litar ni på varandra eller inte.

Alla mänsker e olika. Du får tänka positivt, försöka iaf.

Kaboffastar
2008-10-04, 18:10
Det spelar ingen roll att jag VET att det inte kommer hända nåt så mår jag dåligt ändå... vafan det är ju nåt fel på mej

arrelius
2008-10-04, 18:14
Du blev bränd rätt så hårt av första tjejen. Är väl det som hänger kvar och spökar även om du försöker intala dig själv att det inte kommer hända igen. Ett sätt borde ju vara att prata ut med en yrkesman.

Daniiiel
2008-10-04, 18:14
Hitta nått sätt att leva med det, det enda sättet att inte känna sig lite illa till mods när bruden går ut me sina kompisar är att ha en ful tjej. Sen så verkar ju du vara lite väl nojjig kanske. Jobba på ditt självförtroende och sluta toffla om du gör det, tofflar blir bedragna!

Kaboffastar
2008-10-04, 18:17
Du blev bränd rätt så hårt av första tjejen. Är väl det som hänger kvar och spökar även om du försöker intala dig själv att det inte kommer hända igen. Ett sätt borde ju vara att prata ut med en yrkesman.

funderar på att göra det men jag kan 0 om sånt så jag vet inte vart jag ska börja i djungeln..

Hitta nått sätt att leva med det, det enda sättet att inte känna sig lite illa till mods när bruden går ut me sina kompisar är att ha en ful tjej. Sen så verkar ju du vara lite väl nojjig kanske. Jobba på ditt självförtroende och sluta toffla om du gör det, tofflar blir bedragna!

jag vill ju såklart att hon ska gå ut.. väljer hon att inte gå ut bara för att jag är en tönt blir jag sur.
MEd förra tjejen var jag ungefär mest toffel i världen men inte med nya.. inte alls.

Hades
2008-10-04, 18:17
Det låter som om du fortfarande har dåligt självförtroende (alltså att du tänker att hon ska hitta någon som är bättre än du när hon är ute). Kan det vara så? Isåfall är det väl just det du behöver arbeta med, att bättra på ditt självförtroende. Vad gör du när hon går ut? Sitter du hemma och oroar dig, eller gör du något roligt på egen hand, t ex med dina polare?

erks
2008-10-04, 18:17
Om hon älskar dig har du ju inget att oroa dig över. :)

Kaboffastar
2008-10-04, 18:20
Det låter som om du fortfarande har dåligt självförtroende (alltså att du tänker att hon ska hitta någon som är bättre än du när hon är ute). Kan det vara så? Isåfall är det väl just det du behöver arbeta med, att bättra på ditt självförtroende. Vad gör du när hon går ut? Sitter du hemma och oroar dig, eller gör du något roligt på egen hand, t ex med dina polare?

Iom att jag vägde 106-79 under perioden jag var med min första tjej så hade jag ju såklart inte vidare värst bra självförtroende, hade inte haft nånting innan henne.
För det mesta så jobbar jag när hon ska ut. det suger ju, som ikväll, stjärnor på is ikväll och förmiddag imorgon, får ju tid att tänka om man säger så.
Även när jag är med polare så får jag till och från ganska saftigt illamående.

Kaboffastar
2008-10-04, 18:21
Om hon älskar dig har du ju inget att oroa dig över. :)


exakt men det fungerar ju inte.. nåt är paj i mitt bräjn

Racso
2008-10-04, 18:22
Om hon älskar dig har du ju inget att oroa dig över. :)

Det där är tyvärr skitsnack. Jag har några kompisar som är tokiga i sina tjejer, men har inga problem med att ****** andra.

micke81
2008-10-04, 18:28
Det där är tyvärr skitsnack. Jag har några kompisar som är tokiga i sina tjejer, men har inga problem med att ****** andra.

precis, och hur kan man lita på att den man är ihop med verkligen älskar en? nää den luringen har man gått på för många gånger...

till trådskaparen, tala om för tanten din hur du känner dej så går iaf inte runt å mår taskigt utan att din närmsta vet om det, om ni verkligen hör ihop så bör man nog tala om hur man mår

Stoltz
2008-10-04, 18:32
Har du pratat med din flickvän och tillsammans försökt prata om det? Jag menar absolut inte att du ska be henne att inte gå ut för då är relationen sne. Utan prata om det. Det är märkligt hur mycket flickvänner/pojkvänner kan hjälpa när man delar sina tankar och bekymmer med dem.

Tolkia
2008-10-04, 18:35
funderar på att göra det men jag kan 0 om sånt så jag vet inte vart jag ska börja i djungeln.
Nu skall jag inte låta som om man måste ta en tur på psyket för varje liten noja, men det faktum att du redan har funderat på det antyder ju att din svartsjuka faktiskt är ett rätt stort problem. Kanske snacka med ungdomsmottagningens kurator; du är ju fortfarande inom deras upptagningsålder, och jag skulle tro att de har rätt stor erfarenhet av den här sortens problem. Att du pratar med din tjej om saken (i syfte att artikulera dina problem, inte i syfte att hålla henne hemma) utgår jag från.

Racso
2008-10-04, 18:39
Alla råd man kommer med såhär på internet är typ som att säga till en anorektiker att de måste äta annars dör de...

Men jag har själv aldrig varit svartsjuk eller nojig över att en flickvän till mig varit ute och festat eller vad det nu är. Jag ser otrohet lite som att hitta mögel när man ska byta golv: man blir äcklad, men samtidigt glad att man nu kan göra sig av med skiten.

Kaboffastar
2008-10-04, 18:40
Nu skall jag inte låta som om man måste ta en tur på psyket för varje liten noja, men det faktum att du redan har funderat på det antyder ju att din svartsjuka faktiskt är ett rätt stort problem. Kanske snacka med ungdomsmottagningens kurator; du är ju fortfarande inom deras upptagningsålder, och jag skulle tro att de har rätt stor erfarenhet av den här sortens problem. Att du pratar med din tjej om saken (i syfte att artikulera dina problem, inte i syfte att hålla henne hemma) utgår jag från.

det utgår du ifrån rätt i, hon är väl medveten om det.

Kan betala 1000 spänn i timmen bara det försvinner på ett eller annat sätt. i alla fall minskar.

Fan det är förjävligt att det ska vara såhär.
Har till och med pratat med exet om det såhär i efterhand

Tonto
2008-10-04, 18:40
berätta för henne vad som hände med förra tjejen så kommer hon förstå din oro. Då kanske hon lovar att ringa lite under kvällen och inte alls glömma bort dig etc.

Kaboffastar
2008-10-04, 18:41
Alla råd man kommer med såhär på internet är typ som att säga till en anorektiker att de måste äta annars dör de...

Men jag har själv aldrig varit svartsjuk eller nojig över att en flickvän till mig varit ute och festat eller vad det nu är. Jag ser otrohet lite som att hitta mögel när man ska byta golv: man blir äcklad, men samtidigt glad att man nu kan göra sig av med skiten.

haha ja något sånt. fast hon är så långt ifrån göra sig av med skiten pga mögel man kan komma, bara det att min hjärna inte verkar fatta det.. det låter enkelt ellerhur? jag vet att det inte kommer hända nåt ändå får jag nästan feber

Kaboffastar
2008-10-04, 18:42
berätta för henne vad som hände med förra tjejen så kommer hon förstå din oro. Då kanske hon lovar att ringa lite under kvällen och inte alls glömma bort dig etc.

vill ju inte vara som "ett klistermärke" på henne, då skulle jag känna mej rätt så B. Jag har sett henne ute med sina kompisar, dom dansar från det att dom kommer in tills det att det stänger i stort sätt.. och inte dricker hon så jäkla mycket heller... det är ju helt sjukt att jag ens känner oro

shut teh face
2008-10-04, 18:44
Det är mörka tankar. Du får helt enkelt bättra på ditt självförtroende.
Sitt inte och oroa dig, om hon gör något med någon annan så är hon inte värd dig.

erks
2008-10-04, 19:09
Det där är tyvärr skitsnack. Jag har några kompisar som är tokiga i sina tjejer, men har inga problem med att ****** andra.

Det där stämmer kanske, om man är retard. :)

sundvall
2008-10-04, 19:26
Det grundar sig som så många andra sagt, dåligt självförtroende. Du borde jobba med dig själv riktigt mycket och fixa det problemet innan du ingår i ett förhållande, men det är ju lätt att säga nu. Hur är det med ditt egna sociala liv? Har du många tjejkompisar som du kan hänga med? Känner du själv att du har "andra val" så att säga _om_ det skulle gå åt helvete? Eller sitter du hemma hela din lediga tid och läser träningsartiklar?

En sak är säker, du måste fixa till detta. Annars kommer det troligtvis bli en självuppfyllande profetia.

Racso
2008-10-04, 20:23
Det där stämmer kanske, om man är retard. :)

Det är ingen bristvara....