handdator

Visa fullständig version : Har kört fast i träningen, hjälp!


Jacke89
2008-10-03, 20:43
Tjenare!!

Jag är en kille på 18 år som har tränat styrketräning nu i 4 månader, och är ute efter att bli stor, grov.

I början gick det bra, jag ökade i vikter och så det kände jag, men nu har det bara tatt stopp den senaste månaden eller så.

Det känns snarare som jag har blivit svagare (!?), tex. när jag kör bänkpress så började jag på 3x10 på 40 kg, nu har jag kört 4x8 på 50kg och den förra veckan tog jag 3x8 sen 7 i sista setet, men nu orkade jag inte 3x8 utan fick lägga av efter 2x8 + 6 (och sen köra ett sista set med några lyft).

Jag tar creatin (Push Extreme 360g burk), och proteintillskott samt äter ganska bra.

Kör 3 övningar på bröst, triceps, axlar, biceps. 1 på mage 2 rygg.

schemat är
tisdag: biceps, rygg, underarm
onsdag: triceps, bröst, axlar
fredag: biceps, rygg, underarm
söndag: triceps, bröst, axlar.

övriga är total vila.

sover bra och så också, men är förtvivlad över att jag inte höjer mig längre och undrar vad det kan bero på.

så tacksam för svar!! grämer mig på detta

edit: är 185 väger 79 kg, vägde 75-76 när jag började men känns som att mycket av vikten är det från creatinet och fett :/

mjukglass
2008-10-03, 21:11
läs (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3237474&postcount=7)

Lycka till.

EmiluR
2008-10-04, 02:13
Ät mer? börja träna ben om du vill bli grov? Dem har ju mest muskelhormoner så de glädjer hela kroppen. Tro inte resultaten kommer så jävla fort, inte tror jag du kört fast dig bara det att du måste ha tålamod. Ät rätt , sov rätt och träna hårt och "rätt" så ska du se.*flex*

Illustrerade mannen
2008-10-04, 09:08
Sitter du i rullstol? Någon annan anledning till att inte träna benen kan jag inte komma på...