handdator

Visa fullständig version : Fyra veckor av strickt-ness!


monkeyhead
2008-10-03, 11:17
Sådär ja. Efter att nu, under sommaren och en bit in på hösten tränat väldigt ofokuserat, genom att blanda dåligt utförd styrketräning med halvlånga cardiosträckor, samtidigt som man med flickvän, teve och mun tryckt i sig så mycket gott att det inte bådar gott har jag nu bestämt mig att deffa 4 veckor
och förhoppningsvis gå ner 3- 4 kilo på dessa!

Jag är redan ganska smal. Och jag har haft en mild fettskräck som jag nu helt stängt av.
Min ämnesomsättning är värre än värst och jag vill ha kontroll över min fettprocent när jag bygger, därför tänker jag nu, bli av med det som trycks upp när kallingarna sitter åt, och den lilla buk som bildar några härliga valkar vid varje böjning, för att sedan fortsätta min kontrollerade bulk ordentligt.

Ironiskt nog är jag lite förkyld nu, så jag börjar fila lite på maten tills vidare, för att sedan stoppa in cardion och börja på riktigt - dagen jag ställer mig på bandet till valfri Rocky - låt, börjar också deffen.

Mitt schema är följande:
Måndag: Springa - 40 minuter + Ben, tungt
Tisdag: Vila
Onsdag: Springa före frukost - 60 minuter
Torsdag: Springa - 50 minuter + Mage och rygg, tungt
Fredag: Vila
Lördag: Springa 40 minuter - Bröst + biceps, tungt
Söndag: Springa: 60 minuter

Kosten ska jag nu hålla lägre. Byta ut mycket mat mot grönsaker, skala ner på den enorma mängd godis jag skyfflat i mig, och dricka mängder vatten.
Ska hålla mig till fem - sex mindre mål om dagen och daska nacken hårt, varje gång jag demoniskt börjar dras mot köket för att småäta.

Ge mig gärna kritik, respons och allt vad det heter!
Skulle vara kul att faktiskt fixa det här nu!

monkeyhead
2008-10-07, 20:43
Shit jävlar. Då har deffen börajt.

DAG 1:

Jag vaknar klockan kvart i åtta och inser att jag ligger femton minuter efter morgonrutinerna och hinner därför inte göra min gröt. (En dålig början)
Åt en risi frutti, och en macka på cykeln.
Jag har ärvt min fars militärcykel som han hittat i en buske. Kedjan hoppade våldsamt av efter ett gupp i asfalten och jag svär medan jag pillar med kedjan och får oljiga fingrar. SNART, är jag på sadeln igen, och inser att det är ett jävla motstånd. Fötterna jobbar och jag kommer knappt fram, tanter kör om mig och jag inser att detta kanske ändå är en bra början på deffen, medan en droppe svett rinner ner för pannan.

Övrig kost:
50 g lösgodis
1 lagom stor portion av skolans gratäng
100 gram nötter
1 Banan
1 smörgås med skinka
1 portion med 0,1 % fett vanilj youghurt

-Jogg-

1 korv med fullkornsbröd
1 smörgås
100 gram ostkaka, 7 % fett
----------------------------------------------------------------------

Själva jogging passet var 50, tunga jävla minuter. Snörvlar fortfarande lite men det kändes bra.
Nu ska jag vila ut så att jag är fit for figth klockan 9.00 i morgon bitti (börjar skolan 11.40) och jogga före frukost :) !

monkeyhead
2008-10-08, 22:34
Hårt, hårt, hårt.

DAG 2:

Tränade före skola, och frukost idag. Före skolan också. Vet inte vad det är, antingen så är jag fortfarande förkyld efter förkylningen eller så har joggningen bara blivit så jävla mycket tyngre (för att maten är inte nog med anledning då jag inte dragit ner så mycket på den)

Jag brukar ha en så kallad "Spring-bok" som är min närmsta vän de femtio minuter jag tillbringar på bandet. Just nu är det boken mörkrädd av Anders Roman (?) och den är rätt okej :]

Åh, och just det:

Startvikt: 67 kg

Målvikt: 63!

Maten går inte så bra. Hoppas på att springningen duger!

Musselbank
2008-10-08, 23:56
Gott ostkakeval, 3,5:an är inte bra. Men 100 gram nötter är väl ändå att ta i? Det är givetvis helt och hållet ditt val vad du äter och hur mycket, fattas bara annat. Men de tar ju så stor plats i kaloribudgeten?

Min erfarenhet är dock att det är viktigare att hålla igång träningen än att vara strikt med maten...

Lycka till!

martikainen
2008-10-09, 06:16
Grattis Och Lycka Till!

Förstår inte hur du lyckas läsa bok samtidigt som du springer på bandet dock :D

Roosen
2008-10-09, 06:37
Grattis Och Lycka Till!

Förstår inte hur du lyckas läsa bok samtidigt som du springer på bandet dock :D

haha +1


Lycka till :thumbup:

zowie
2008-10-09, 07:22
vad har


50 g lösgodis
100 gram nötter



med en deff att göra?? skämt åsido, lycka till!
men du, hur långt är du?
67 kg låter inte mkt, inte målvikten 63 kg heller....

monkeyhead
2008-10-10, 00:12
Musselbank: Ostkaka är så sjukt gott. Både tid och rum försvinner!
Nej, men jag håller på din teori, sedan tidigare erfarenhet. Visst har jag dragit ner på maten, men mat är gott. Och det står jag för. Och nötter, ska jag sluta med! :)

Martikainen: Pröva, pröva. Du lär dig. Dessutom går tiden mycket snabbare och man kan hålla igång längre (y)

Zowie: Jag är 175 cm. Och jag har inte heller en överdriven muskelmassa kroppen över, så det fettet jag har blir väldigt synligt. Och det gillar vi inte. Hoppas på att dessa dagar fixar det nu då. Vi pratar ju trots allt inte om mer än fyra veckor =)

monkeyhead
2008-10-10, 00:29
TAHA! Det är nu träningspolisen tränger upp mig mot väggen och börjar med ett utlägg om hur jag M.Å.S.T.E vila!!! Klockan är ju 01.30!
Jag drar bara lite på ögonen och svarar: Jag är ledig i morgon och kan därför sova länge. Så. Då var det avklarat.

DAG 3:

First off, kul att få några lycka till. Kul att någon faktiskt läser :)
Dagen idag har varit rätt okej, med en jävla Gulasch i skolan som fick mig att snora som ett dagisbarn i en influensaperiod.
Men fortfarande. SKÄRPNING PÅ MIG. Min kosthållning är fortfarande slarvig. Här kommer snabb och omfattande information om vad jag tryckt i mig idag:
Frukost:
Havregrynsgröt+ minimjölk + 1 tsk kakao
Lunch
Gulasch soppa + 3 smörgåsar (de som fanns i skolan)
Mellanmål:
1 portion vaniljyoughurt - 0,1 % fetthalt + müsli
1 banan
Efter träning:
1 Low Carb Protein Shake
1 Knäckebröd
2 tunnbrödsmackor med ost (Billinges 10% fetthaltiga)

Den osten klarar jag mig dock utan. Visst skiner den i osthyllan på Hemköp och stapserar fram med sin fettprocent. Dock har den en konsistens av plast (den plast som finns på en oöppnad DVD film) och en eftersmak av...

billigt gummi?

Själva träningen idag gick bra. Fokuserade mer på styrka då jag ska springa i morgon bitti (eller vad blir det nu, om typ 10 timmar).

Själva Passet: 25 minuters joggning och 80 minuters Mag och rygg träning. Det tog bra idag. Jag var pepp. Dock så råkade jag fisa vid en av korsryggsmaskinerna och försvann ifrån det rummet illa kvickt. :)