handdator

Visa fullständig version : dåliga resultat


Sagzy
2008-10-03, 00:13
Hallå. jag är en 18 årig kille som är 195 lång och väger 90kg.
Det är så att dom senaste 1-2 åren så har jag varit seriös med styrketräning och det har gett resultat, dock inga direkt synliga. för ca 4 veckor sedan började jag på boxning, det är och tillägga att det är det mest påfrestande aktiviteten som jag någonsin har utfört, jag tränar mellan boxning mellan 4-5 gånger i veckan och förbränner då ca 900 kcal för varje träning, trots det så står min vikt stilla. har gått ner ca 1-1½ kg. Jag vet mycket väl att det tar tid att se resultat. jag har aldrig räknat exakt hur mycket kalorier jag tar in varje dag, rätt säker på att jag inte får i mig mer än 2500 kcal per dag, som sagt ja räknar ej på vad jag får i mig men kollar ändå noga innan jag äter/dricker det. Jag har nu bestämmt mig att jag ska börja räkna mer noga på vad jag får i mig, men tänkte även höra ifall det är något annat jag borde tänka på? jag är ingen godis frossare, det kan jag avstå ifrån, dock så kan jag tycka att det är gott till kvällen när man kommer att ta en coca-cola och bara sätta sig ner. men i alla fall så alla tips är välkomna! tänkte att jag skulle under en vecka skriva här och räkna på hur mycket kcal jag tar in. kanske på så sätt ta reda på vad som jag antingen gör fel eller ifall det är något jag bör bättre! tacksam för alla svar. även kritik!

g0dx
2008-10-03, 00:39
Generella tips vid viktnedgång: ät lite och ofta så att du får en hög förbränning.

Undvik ingenting, din kropp behöver protein, kolhydrater och fett. Men se till att få i dig fleromättade fetter samt långsamma kolhydrater och undvik halvfabrikat för allt i världen.

Skriv ner exakt allt vad du stoppar i dig under 1 vecka, jag misstänker att du när du sedan läser resultaten så kommer du att se vad som behövs göras.

Mät dig själv och gå gärna och fettväg dig själv så att du får faktiska siffror på hur du ligger till.

Börja morgonen med en stor kopp kaffe och en promenad (det kommer kicka igång förbränningen). I övrigt så fortsätt du med boxningen och var inte orolig resultaten kommer med tiden.

Guddi
2008-10-03, 00:41
900 kcal är väldigt mycket för ett boxningspass. Hur länge vara det?

pott
2008-10-03, 00:42
När du kommer hem så tar du dig en lightcola istället ;). Jag föredrar till skillnad mot många andra att äta 3 "stora" mål om dagen istället för många små. På det viset blir jag i alla fall helmätt någon gång.

Eddie Vedder
2008-10-03, 05:26
Generella tips vid viktnedgång: ät lite och ofta så att du får en hög förbränning.

Den blir inte högre för att man småäter hela dagen.

Neco
2008-10-03, 06:11
900 kcal är väldigt mycket för ett boxningspass. Hur länge vara det?

Fast boxningsträning är extremt jobbigt, aldrig hört talas om någon som tränar kortare pass än 1.5h, tycker inte det känns helt orimligt faktiskt särskilt om han är ny.

Ang avsaknaden av resultat, räkna exakt vad du äter under minst en vecka och försök hitta mat som sen passar den kalorinivå du vill ligga på samtidigt som du känner dig nöjd med mängden mat. Jag har tex valt en mindre tallrik för att alltid kunna fylla den helt ed mat *popcorn*

creperiet
2008-10-03, 10:29
Vilken kaloriförbukning gäller för boxning vid en viss puls jämfört med till exempel löpning?

Scratch89
2008-10-03, 14:40
Generella tips vid viktnedgång: ät lite och ofta så att du får en hög förbränning.

Undvik ingenting, din kropp behöver protein, kolhydrater och fett. Men se till att få i dig fleromättade fetter samt långsamma kolhydrater och undvik halvfabrikat för allt i världen.

Skriv ner exakt allt vad du stoppar i dig under 1 vecka, jag misstänker att du när du sedan läser resultaten så kommer du att se vad som behövs göras.

Mät dig själv och gå gärna och fettväg dig själv så att du får faktiska siffror på hur du ligger till.

Börja morgonen med en stor kopp kaffe och en promenad (det kommer kicka igång förbränningen). I övrigt så fortsätt du med boxningen och var inte orolig resultaten kommer med tiden.

Har du sovit sen 2005?

g0dx
2008-10-04, 11:50
Inte sen jag började träna nej men jag gjorde ett aktivt val, lade om min kost och började träna och idag är jag 25kg lättare och börjar få lite muskler :)

TylerDurden84
2008-10-04, 12:44
Fast boxningsträning är extremt jobbigt, aldrig hört talas om någon som tränar kortare pass än 1.5h

Jo, det finns allt!