handdator

Visa fullständig version : mycket träning lite mat = inga resultat


slowjamz
2008-10-02, 23:23
tjena grabbar ville bara kolla med er lite om min viktnedgång .

jag är 170
väger 76
19 år

det är så hära jag har tränat riktigt nu e på min 3e vecka och fortfarande inga resultat så här gör jag 5 ggr i veckan

går upp vid 12.00

12.30 promenerar jag i ca 1.30 min dvs ca 1 mil

kommer hem vid kl 2 sedan drar mig till jobbet kl 3.

tar något att äta det blir en tallrik ris med en kycklingfilé..brukar lägga på pizza sås men ja ha märkt att de e för mycket kalorier i den så istället har jag börjat att lägga på tacosås..det är rätt gott ändå.

jag rör mig mycket på jobbet är väldigt aktiv och jag jobbar i 6 timmar..slutar kl 21.00 kommer hem och då tar jag mig nån liten portion att äta så jag mår bra kvällen ut.. så gör jag varje vardag typ . jag ser inget fel på min träning eller min mat men jag går fortfarande inte ner i vikt.

kan det vara att jag måste vänta lite för att se resultat eller måste jag dra ner på något ? tycker att jag redan äter helt ok. eller måste ja ta bort motionen och jogga istället eller vad är problemer haha känner mig helt nojig för att ja inte går ner i vikt alls..nästan som ja ska sluta upp med det..

jag har kollat in 1000 trådar men alla säger ät mindre träna mer.. hehe ja vill ha lite vettigare svar :) förklaringar gärna grabbar.

någon som vet nått..nån metod som är mäktig alltså någon erfaren som har samma problem som har blivit av med det ? måste veta nu alltså.. :smash: hehe ha de gött :hbang:

Sadde
2008-10-02, 23:27
som du själv säger så säger de flesta "ät mindre träna mer", och det är helt enkelt vad du behöver göra. Om du inte har gått ner ett enda gram på 3veckor så stoppar du helt enkelt i dig mer än vad du förbukar.

ett tips är att väga och räkna i en hel vecka, om du har ordentlig koll på hur mycket du stoppar i dig så ska du se att kilona rasar.

lycka till med deffen!

slowjamz
2008-10-02, 23:34
all right.. men när man väger maten..asså ska man kolla paketen eller hur gör man exakt ?

Sadde
2008-10-02, 23:45
det brukar oftast stå näringsvärde på förpackningarna, men du kvan även kolla näringsvärdet på olika livsmedel här: http://192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV

själva vägningen är rätt så simpel. till att börja med är det väldigt effektivt att ha en digital matvåg.

låt oss säga att du ska äta en måltid bestående utav pasta och kötbullar.
du kan välja att väga t.ex pastan i kokt eller okokt form.

nu väljer jag att väga pastan okokt t.ex:

50g okokt pasta = ca. 176kcal (353,4kcal/100g)
100g kötbullar (råa frysta) = ca 213kcal
totalt: ca. 390kcal

detta var ett exempel på hur vägning och räkning går till.

slowjamz
2008-10-02, 23:50
all right :D.. men om du kanske vet hur mycket man ska äta på en hel dag vad ska vägningen på det vara för en hel dag för att gå ner i vikt ??

g0dx
2008-10-03, 00:16
Läs Kung Grubs deffguide den förklarar i deltalj hur du bär dig åt.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

slowjamz
2008-10-03, 13:33
ok men någon som vet vad man ska äta..e de proteiner ? kolhydrater ? d e bara att skriva på .. men bygger man inte muskler av de eller ? skriv ner allt man behöver äta de hade vart bra :)

Ch4rles
2008-10-03, 13:53
Som sagt, läs deffguiden som länkades. Om du vill veta specifika måltider finns det fina tips i recept- och matlagningsdelen på forumet.