handdator

Visa fullständig version : En 17 årings tränings journal


Granlund
2008-10-02, 18:39
Tja nu startar jag min första tränings journal här på kollo för att få yttligare lite mer motivation, för att hålla koll på min egen träning bättre och kanske få några tips. Mitt mål med träningen är att bygga mer muskler och hålla en bra kondtion. Jag har tränat i ca 1 år med endel uppehåll men det ska det bli ändring på nu. Bilder kommer inom kort


Ålder: Född 1991 17 år
Längd/vikt: 179 cm 70 kg

Träningsupplägg
Dag 1: Biceps Triceps Traps
Dag 2: Kondition (minst 3km) Mage rygg
Dag 3: Bröst axlar
Dag 4: Kondition i löpspåret 5km
Jag tränar 3-5 gånger i veckan just.

Protein: Whey 80 och 2 råa ägg mixat med banan o ca 2 dl mjölk emellanåt
Prestationshöjare: Creatine Monohydrate

Mål till Års skiftet:
Viktökning till 80kg
Bänkpress 80kg
Orka springa 1 mil

Gastrocnemius
2008-10-02, 19:12
äter du inget annat protein än whey 80 och råa ägg? Det blir ju bara cirka 40g protein per dag. Sedan så tar man upp proteinet bättre om man tillgör äggen.

agazza
2008-10-02, 19:21
Största delen av sveriges befolkning som drabbas av salmonella får det från råa ägg och inte kyckling.

lycka till :)

Granlund
2008-10-02, 19:49
äter du inget annat protein än whey 80 och råa ägg? Det blir ju bara cirka 40g protein per dag. Sedan så tar man upp proteinet bättre om man tillgör äggen.

Alltså whey 80 och ägg är det protein protein jag får i mej utöver min vanliga kost. Borde jag ta mer proteintillskott?

Granlund
2008-10-02, 19:51
Största delen av sveriges befolkning som drabbas av salmonella får det från råa ägg och inte kyckling.

lycka till :)

heh okej kanske borde tillaga äggen istllet. Gör det någon skillnad med proteinet ifall jag kokar eller steker ägget?

agazza
2008-10-03, 21:46
heh okej kanske borde tillaga äggen istllet. Gör det någon skillnad med proteinet ifall jag kokar eller steker ägget?

Kan jag inte lova men skillnaden är nog minimal, men proteinupptaget rått vs tillagat är rätt stor skillnad iaf.

Pröva att mäta med en matvåg vad du äter på en vecka så får du mycket mer insikt i din diet, man äter bra annorlunda jämfört med vad man tror. Du äter nog tillräckligt med protein.

Desto mindre tillskott och mer mat du äter desto bättre tror jag träningen kommer gå

TheGredde
2008-10-03, 22:20
Är absolut ingen expert på området, alla klagar på mig att jag inte äter tillräckligt, men du kan ju tänka på grunderna att äta regelbundet, minst sex gånger om dagen. Dessutom ditt mål med att öka tio kilo till årskiftet är ganska mycket mat du ska slänga i dig. Det rör således om dryga 3 kilo i månaden. Du kan ju ha som fingervisning att du ska inte ha en chans att känna hunger, ät konstant och mycket skulle jag vilja påstå att du behöver.

Nu har jag bara fokuserat på din viktuppgång och inte alls på träningen, mer än att jag kanske såg att du ska springa en del, och då får du även där verkligen se upp så att du inte förbränner mer än du får i dig. Du kan som en annan skribent nämnde räkna på det du äter. Lista med näringsinnehåll på det du äter, ganska lätt att lägga ihop och så, kan du få på livsmedelsverkets hemsida.

Lycka till med tränings och viktuppgång.