handdator

Visa fullständig version : Trojan horse virus in my bum.


Buken
2008-10-02, 11:07
Tankade hem en torrent med ja... en trojansk häst i.

http://i7.photobucket.com/albums/y297/gurra700/BAJS.jpg

Sådär ser Avast ut VARJE GÅNG jag öppnar en mapp, program, webbläsare etc.
Den verkar inte bli av med skräpet. Systemåterställning fungerar inte. Någon som har ett revolutionerande gratisprogram ?

Baan
2008-10-02, 11:28
Testa Avira

Buken
2008-10-02, 11:30
Bara för att jag postade en tråd lyckades jag lösa det tror jag.

Stängde av systemåterställning samt schemalade en reboot-scan, jag tror det gjorde susen.

Avira ska testas, med det kanske jag slipper samma problem i fortsättningen?

Granatgiraffen
2008-10-02, 11:36
Bara för att jag postade en tråd lyckades jag lösa det tror jag.

Stängde av systemåterställning samt schemalade en reboot-scan, jag tror det gjorde susen.

Avira ska testas, med det kanske jag slipper samma problem i fortsättningen?

Nja egentligen inte. Avira har lite bättre detection rate, men den är rätt marginell.
Jag gillar avast bättre, speciellt eftersom den har en bootscan, vilket inte avira har tror jag.

Buken
2008-10-02, 11:37
Skulle det vara möjligt att använda båda? Tror jag har hört att man inte bör ha 2 virusprogram dock?

Granatgiraffen
2008-10-02, 11:38
Skulle det vara möjligt att använda båda? Tror jag har hört att man inte bör ha 2 virusprogram dock?

Nej använd absolut inte båda.

Bahir
2008-10-02, 11:50
Jag använder AVG och ThreatFire samtidigt. Jag tror ThreatFire är kompatiblel med de flesta andra virusskydd.

Tror faktiskt att min farsa drabbades av exakt samma trojan igår... har du lyckats ta bort den?

Buken
2008-10-02, 12:39
Jag använder AVG och ThreatFire samtidigt. Jag tror ThreatFire är kompatiblel med de flesta andra virusskydd.

Tror faktiskt att min farsa drabbades av exakt samma trojan igår... har du lyckats ta bort den?

Jag fick den i en TPB torrent :em: som sagt lyckades jag genom att inaktivera "Systemåterställning" och välja "Schedule Boot scan" Då försvann den :)

Duffman
2008-10-02, 12:58
antar att du inte vill tala om vilken torrent det var :)

hahavaffan
2008-10-02, 12:59
Vad var det för nåt du tankade?

Buken
2008-10-02, 13:26
Minns inte exakt vilken det var, men det var en Photoshop torrent...
:P Buken är kriminell.

Baan
2008-10-02, 16:16
Nja egentligen inte. Avira har lite bättre detection rate, men den är rätt marginell.
Jag gillar avast bättre, speciellt eftersom den har en bootscan, vilket inte avira har tror jag.

Man tycker den borde ha något så användbart (känns användbart iaf) men visst det kanske stämmer. Avast har ju den som en relativt stor marknadsföringsgrej att man får bootscanen, och det känns som det är något som behövs med lite smartare/jobbigare virus.

Kwon
2008-10-02, 16:48
Avira AntiVirus and you will OWN that virus/shit! Wsup!?