handdator

Visa fullständig version : TANTSNUSKSORGIE med div redskap och spikskor


Sidor : [1] 2 3 4 5 6 7

Ironbabe
2008-10-01, 21:14
Startar ny journal med tanke på min helomvändning från fitnessfjolla till friidrottsfjolla :D Har sakteliga påbörjat min väg mot veteran SM nästa år och tänkte vi skulle följas åt på vägen dit! Det jag satsar främst på är sprintdistanserna 100, 200 och 400 meter.

Är fortfarande en rookie och vet inte hur jag ska träna optimalt för just friidrott så det blir fortfarande en hel del renodlad styrketräning. Har gått med i Huddinge AIS´s veterangäng nu på hösten och hoppas få lära mig mer om hur man tränar grenspecifikt.

Började optimistiskt i våras med intervallöpning och tyckte det gick så bra så ett par spikskor inhandlades :em: Gick lite väl fort fram med användandet av dessa så hälseneinflammationen kom som ett brev på posten! Har precis fått börja jogga så smått efter en lång tids ofrivillig frånvaro av all sorts form av löpning. Som det känns just nu så är sprintlöpningen det jag vill satsa mest på, men är även sugen på att testa längdhopp och häcklöpning. Har testat kastgrenarna nu under hösten och av dem tycker jag att kula och spjut är roligast och kommer lägga lite mer krut på att träna dessa så jag kommer upp i anständiga längder.

Kommer uppdatera om mina pass när tid och ork finnes och en hel del dagsformsbilder mm kommer visas upp!

Nu ska tanten börja omförvandlingen, häng med :D

Ironbabe
2008-10-02, 09:27
Joggintervaller på IP innan gymträning.

2x200 m jogg, 100 m gång
2x300 m jogg, 100 m gång
3x400 m jogg, 100 m gång

Kändes oerhört bra, lätt i steget och ingen smärta *Yippie*

Gymträning

Styrkevändningar från golv
Bänkpress med rolig stång
Benspark
Froggysquats i Smith
Knäböj, ben tätt ihop i Smith
Stående vadpress exentriskt
Rygglyft på fitboll

Ett långt pass vilket märktes i slutet då min ork totalt dog. Lycklig över löpningen iaf, längtar redan till nästa pass då jag förhoppningsvis får dra på lite mer :)

Jay-Z
2008-10-02, 09:32
Det här är fucking coolt! Inspirationskälla ftw.

Ironbabe
2008-10-02, 15:53
Det här är fucking coolt! Inspirationskälla ftw.
Tack! :) Hoppas verkligen jag kan inspirera fler till att börja med friidrott på äldre dar eller nån annan sport man brinner för ;)

Hittade en rolig platsannons, nån som önskar göra ett karriärsbyte?
http://pb.arbetsformedlingen.se/Standard/DetaljeradSokning/VisaPlatsannonsSokDetaljerat.aspx?ids=1424957

shadowfire
2008-10-02, 16:16
cooooolt... du är verkligen hårrkårr du ironb00bie!
Hälsena sa du, var det sådär mysigt knastrande i hälsenan också då du rörde den fram och tillbaka mm? Fick så i lumpen för 12 år sen, slet ut hälsenorna helt och fick fina sprutor som skulle producera mera vita blodkroppar eller vadfan det nu var.... :)

Kör hårt nu, men plz ingen diskus, det är på tok för fjolligt.

jaaaaag
2008-10-02, 16:18
Heja!

Bilder! =D

Cilia
2008-10-04, 12:15
en friidrottsbabe

Heniin
2008-10-04, 14:14
ska följa din journal nu =) hur gammal är du förresten?

machine gun
2008-10-04, 14:35
Fy satan va coolt med sprintträning. Detta ska följas!

När blir man veteran i friidrott förresten? Skiljer sig ju mellan olika sporter. I simning är det redan vid 25 *screwy*

Ironbabe
2008-10-04, 15:24
cooooolt... du är verkligen hårrkårr du ironb00bie!
Hälsena sa du, var det sådär mysigt knastrande i hälsenan också då du rörde den fram och tillbaka mm? Fick så i lumpen för 12 år sen, slet ut hälsenorna helt och fick fina sprutor som skulle producera mera vita blodkroppar eller vadfan det nu var.... :)

Kör hårt nu, men plz ingen diskus, det är på tok för fjolligt.
Tack skuggan!
Näe, mina hälsenor värkte mer, gjorde ont bara att ta på dem och var omöjligt att springa pga smärtan :( Skulle aldrig vilja få några sprutor i hälsenorna, måste ju gjort hur ont som helst?!

Diskus är den svåraste kastgrenen tycker jag..Jag tror jag kommer hålla mig till kula och spjut. Jag verkar ha mest talang för dem *s*
Heja!

Bilder! =D
Hej snygging! Bilder kommer när jag vågar fråga någon av de andra om de kan ta lite actionbilder..Håll ut!
en friidrottsbabe
Du med snart..Säg till när du kan följa med =)
ska följa din journal nu =) hur gammal är du förresten?
Hej, kul att du tittar in här oxå.

Jag är gammal som gatan *fniss* Närmare 40 än 45 hehe
Fy satan va coolt med sprintträning. Detta ska följas!

När blir man veteran i friidrott förresten? Skiljer sig ju mellan olika sporter. I simning är det redan vid 25 *screwy*
Hej, ja det blev verkligen en helomvändning för min del. Alltid varit sugen på friidrott men andra sporter kom emellan. Så när jag kände att det behövdes lite omväxling och nytt så tänkte jag att jag börjar med friidrotten nu =) Det är aldrig försent lixom!

I friidrott blir man veteran när man fyller 35. Det låter helknasigt att kallas för veteran redan när man är 25, vem kom på det??

Ironbabe
2008-10-04, 15:32
Tänkte springa på IP idag men väl där så var det match *gah!* Funderade ett tag på var jag kunde springa istället..Det fick bli vid Solna IS, de har en gräsplan där som aldrig är upptagen.

Löpningen blev följande:

4 st diagonaler
Springa tvärsöver planen, gå på kortsidorna

Vet inte hur långt det blev men jag fick upp ett bra flås idag då jag fick klartecken från sjukgymnasten igår att dra på lite i löpningen vilket jag gjorde :hbang: Att springa på gräs är riktigt bra träning, det är ojämt och fötterna får jobba mycket i sidled med balans. Det kändes ingenting i hälsenorna trots att jag drog på lite. Provade att studsa fram sas och med långa steg. Provade även att springa med höga knän och ta i med armföringen. Trots den ringa mängd löpning det blev så fick jag faktiskt lite pump i lår och rumpa :) Hade kunnat springa mer men hejdade mig själv medans jag tyckte det kändes bra..lite klok tycks jag allt ha blivit :D

bear.flowertwig
2008-10-04, 15:45
Kul! Blir ju lite sugen själv...

Apropå pump i rumpa tycker jag korta intervaller i backe ger hyfsat av den varan... Känns som att man skulle kunna ställa vattenflaskan på rumpan.

Ironbabe
2008-10-05, 13:00
Mitt fjärde tränings/tävlingspass! Sämsta vädret hitills med regn och plötsliga sidovindar men otroligt nog så blev det ändå ett PB och det i min sämsta gren - DISKUS :Virro

Kom lite sent så de andra hade redan avverkat kulstötningen och jag fick börja på en gång med spjut. Stod och vevade med armarna några minuter som uppvärmning (hehe inte den bästa uppvärmningen som skådats) Kastade trots detta mitt nästbästa resultat hitills :) Det är jag mycket nöjd med. Sen gick jag på kulstötningen och även där fick jag på ett nästbästa kast, bara 10cm från mitt PB. Efter kula blev det således diskus och ett PB alltså..helt galet egentligen. Det är kanske skitväder med regn och rusk som jag ska kasta diskus i för att det ska bli nåt hehehe! Sista grenen slägga var godkänd men inte mer, var bra kall och blöt och längtade hem till badet och varm choklad!

Känns lite som när man var yngre och var på massa uteaktiviteter. Man har ju blivit bra bortskämd med gymträningen där det alltid är "bra" väder. Vädrets makter till trots så har det sin charm faktiskt..kyla, regn, blåst och frusna fingrar.. Nästa gång blir det nog en termos med kaffe :)

Nu i mitten av oktober börjar iaf inomhusträningen och det ska bli spännande!
************************************************** *********


Kul! Blir ju lite sugen själv...

Apropå pump i rumpa tycker jag korta intervaller i backe ger hyfsat av den varan... Känns som att man skulle kunna ställa vattenflaskan på rumpan.
Det är hur kul som helst! Tycker absolut att du ska prova om du är sugen :thumbup:

Backintervaller suger verkligen musten ur benen och rumpan! LÄNGTAR tills jag kan få springa i backe, finns en riktig mördarbacke här där jag bor!

LadyInsane
2008-10-05, 21:11
Missat denna ju:(

Ska följa denna såklart. Hoppas du slänger upp många bilder. Tycker du är så cool:em:

machine gun
2008-10-05, 21:25
Hej, ja det blev verkligen en helomvändning för min del. Alltid varit sugen på friidrott men andra sporter kom emellan. Så när jag kände att det behövdes lite omväxling och nytt så tänkte jag att jag börjar med friidrotten nu =) Det är aldrig försent lixom!

I friidrott blir man veteran när man fyller 35. Det låter helknasigt att kallas för veteran redan när man är 25, vem kom på det??

Härlig inställning!

Jadu, säg det... Men simmare kan ju tävla i seniorklass redan som 14-åringar eller nåt sånt, så det blir väl lite skevt med åldrarna när de börjar så tidigt. Fast där kallas det för master istället för veteran, låter ju lite bättre :D Det heter master även i triathlon, fast där går gränsen vid 35, vilket känns mer "normalt".

Ironbabe
2008-10-06, 19:25
Missat denna ju

Ska följa denna såklart. Hoppas du slänger upp många bilder. Tycker du är så cool:em:
Hej tjejen!

Tack för dina fina ord *cupid* Brukar kolla in din journal, kul med din SL satsning! Kommer gå kanon :thumbup:
Härlig inställning!

Jadu, säg det... Men simmare kan ju tävla i seniorklass redan som 14-åringar eller nåt sånt, så det blir väl lite skevt med åldrarna när de börjar så tidigt. Fast där kallas det för master istället för veteran, låter ju lite bättre Det heter master även i triathlon, fast där går gränsen vid 35, vilket känns mer "normalt".
Hehe, jag tror jag ska kalla mig för master hädanefter, låter ju bra mycket coolare :D

Har lite dålig koll men är det triathlon du håller på med? Hade för mig att du springer en del :)

Ironbabe
2008-10-06, 19:35
Barnvagnscardio till gymmet a 20 min.

Uppvärmning rotatorcuff
Bicepssväng (har lite känningar i armbåge o biceps)

Styrkevändningar från lår upp till 45 kg
Chins KV
Marklyft 80 kg (kändes bra idag oxå)
Stående chinsmaskin till utmattning
Stående MP 20, 30, 35 kg
Stångrodd mr smith, smalt och brett grepp
Sidolyft med viktplatta
Stående vadpress exentriskt

Lite stretch och sen barnvagnscardio hem, helvetesbackar på hemvägen. Var jätteslut i kroppen på slutet av träningen och blev ju inte piggare av promenaden hem..

Liten egobild från passet. En pose a BF och en pose a friidrottare *fniss*

pejo
2008-10-07, 17:44
Kul!

Den här journalen får man ju ta och följa! Du gör ju en satsning som liknar min egen.

Själv har jag inte gått med i någon klubb än men jag kommer göra det under 2009 (Blir veteran då).
Jag hoppas bara inte att man tvingas hålla på med kula, spjut och sånt för då skulle jag garanterat skada mig.

Tror du förresten att det går bra att kombinera 100, 200 och 400? Men det är ju klart det är väl ingen elitsatsning du gör så då funkar det säkert.



Jag är gammal som gatan *fniss* Närmare 40 än 45 hehe

Vilken klass kommer du tävla i?

machine gun
2008-10-07, 18:25
Hehe, jag tror jag ska kalla mig för master hädanefter, låter ju bra mycket coolare :D

Har lite dålig koll men är det triathlon du håller på med? Hade för mig att du springer en del :)

Ja, master gör ju att man associerar till läromästare eller nåt i den stilen :D

Jo, jag håller på med triathlon. Dock är löpning en av de tre grenarna (dessutom den mest lättillgängliga), så det blir en hel del av den varan :)

Ironbabe
2008-10-08, 18:56
Kul!

Den här journalen får man ju ta och följa! Du gör ju en satsning som liknar min egen.

Själv har jag inte gått med i någon klubb än men jag kommer göra det under 2009 (Blir veteran då).
Jag hoppas bara inte att man tvingas hålla på med kula, spjut och sånt för då skulle jag garanterat skada mig.

Tror du förresten att det går bra att kombinera 100, 200 och 400? Men det är ju klart det är väl ingen elitsatsning du gör så då funkar det säkert.

Vilken klass kommer du tävla i?
Hej, kul att du hittat hit!

Hoppas du hittar en bra klubb att tävla för, var bor du nånstans förresten?

Läste lite i din journal och ditt mål på 11 s på 100 m är otroligt imponerande! Jag själv vet inte riktigt vad jag ska sätta upp för mål på 100 m, vet inte riktigt min kapacitet där faktiskt.Men nånstans runt 13 s vore trevligt!

De kommer inte tvinga dig att göra nåt du inte vill göra silly..hehehe. Att jag fick för mig att testa kastgrenarna var ju för att jag inte kunde springa pga hälsenorna. Då passade jag på att testa och det var ju riktigt skoj, akta dig..du kanske oxå skulle tycka att det var kul ;)

Vet inte om satsningen på alla sprintdistanser kommer funka men det lär jag bli varse om under resans gång tror jag. Nu är det ju som sagt inte elit men det betyder inte att jag kommer ligga på latsidan! När jag satsar på något så gör jag det ordentligt! Om jag känner mig själv så ligger 100, 200 m mig närmast. Jag tror mig vara ganska explosiv men har sämre uthållighet! Så var det iaf under tiden jag spelade fotboll. Det här blir ju lite annorlunda träning så man vet aldrig..

Jag kommer tävla i damer +40 :cool:

Ja, master gör ju att man associerar till läromästare eller nåt i den stilen

Jo, jag håller på med triathlon. Dock är löpning en av de tre grenarna (dessutom den mest lättillgängliga), så det blir en hel del av den varan :)
Läromästare Tina! Mitt nya alias hohohoho

Du är galen, jag har konstaterat det nu sen jag läste i din journal :D

Ironbabe
2008-10-08, 19:19
Sprang på IP igår innan jag gick in på gymmet och lallade lite OL och hade en fight med stången vilken jag förlorade..*rolleyes* Drog iaf på lite i löpningen och det märktes att jag varit borta från löpningen alltför länge då jag började flåsa som en gravid gnu efter bara två vändor..jisses vilken lång väg jag har tillbaka *whinar* Positivt iaf att det bara känns bättre och bättre för varje gång jag springer och hälsenorna är snälla och hänger med!!

Löpningen:
2x 200 m jogg, 100 m gång
2x 300 m jogg, 100 m gång
2x 400 m jogg, 100 m gång
4 st diagonaler på gräsplanen, gång på kortsidorna

Sen in på STK och lallade som skrivet ovan!

************************************************** ************

Dagens pass blev ben!

Cykel uppvärmning 5 min

Benspark pyramid 100 reps sammanlagt :)
Benpress
Explosiva bakben i cc
Explosiva framben i cc
stående lårcurl i cc
Sissysquat
Exentriska tåhävningar
Magmaskin
Sen helt slut i knopp och kropp! Fick lite roliga blickar när jag körde mina explosiva bak och frambensövningar i cc :D

Endura
2008-10-08, 22:22
Va fasen!?
Att det skulle ta så lång tid för mig att upptäcka att du skaffat en ny journal, skamligt juh! :D

Superkul att se hur laddad du är, pörfekt motivation så här till höstkanten!
Ta hand om hälsenan nu och håll ångan uppe!

Trots att du "sviker" fitnessen kommer du alltid vara en inspirationskälla! :thumbup:

Ironbabe
2008-10-09, 13:02
Va fasen!?
Att det skulle ta så lång tid för mig att upptäcka att du skaffat en ny journal, skamligt juh! :D

Superkul att se hur laddad du är, pörfekt motivation så här till höstkanten!
Ta hand om hälsenan nu och håll ångan uppe!

Trots att du "sviker" fitnessen kommer du alltid vara en inspirationskälla! :thumbup:
Du är förlåten :D

Det är superkul att ha fått en nytändning! Får se hur långt det räcker men nåt SM guld i någon av alla grenarna ska jag nog lyckas knipa åt mig! Jag har verkligen varit otroligt lyhörd inför mina hälseneproblem sen jag började hos sjukgymnasten och det har börjat ge resultat. Hoppas verkligen jag kan hålla den "galna galopperande hästen" inom mig lugn så det inte blir ett långvarigt uppehåll igen..jelp mig :em:

Fitnesslängtan kanske kommer tillbaka..man vet aldrig, kanske får jag nåt ryck och ställer upp i någon fitnessgren :cool:

Ironbabe
2008-10-10, 13:24
Sjukgymnastbesöket gav återigen glada besked! Jag är så smått nästan helt återställd, lite lite svullnad på ena hälsenan kvar bara :hbang: Fick klartecken att dra på ännu mer i löpningen! Ska dit en gång till nästa vecka o sen "släpper" hon mig..

Den lilla smärta jag kan känna efter mina pass är helt normal och kommer förmodligen känna ett bra tag framöver. Det är oxå en "säkerhetsåtgärd" för att jag inte ska dra på i hundranittio utan lyssna på kroppens signaler! jo..eh..jag har förstått det mumlade jag :em: Så nu verkar det kunna bli seriös löpningssatsning och det känns underbart! Inomhus SM i februari är mitt mål! Tror man springer 60, 200 m inomhus?! Wiiiii vad jag ska springa fort då!

Blir ev löpning innan träningen ikväll, får se om tid finnes. Annars springer jag imorgon istället!

Ironbabe
2008-10-11, 18:00
Idag har klubben haft öppet hus typ i inomhushallen med föräldrar-barn tävlingar, lotteri, loppis och försäljning av skor från löplabbet! När jag stod där och tittade på alla barn som tävlade med mamma eller pappa så längtade jag tills Tigge blir så stor så att han oxå kan tävla med mammsen (om han nu vill såklart) dock så var yngsta deltagaren 5-6 år så det dröjer några år ännu :) Jag fyndade iaf ett par allroundspikskor för 200 kr =)

Har sprungit lite idag oxå, blev så inspirerad på dagen av alla så jag behövde lufta min bambiben! IP var upptaget idag igen av fotboll men det fanns iaf plats på kortsidorna att springa så där sprang jag! Blev inte så strukturerat men jag fick upp flåset då jag vilade väldigt kort emellan loppen. Testade lite hopp oxå och några snabba starter..WIIIIIIEEE vad det gick bra, slutade när jag var på topp och sprang lugnt på slutet med ett stort flin på läpparna!

Ville träna lite spjut oxå så jag tog ett moppkvast av plast hemifrån som fick agera spjut :D Höll till där bakom mål vid kulringen, inte det lättaste att kasta ett plastkvast när det blåser men det var mest teknik jag ville träna. Testade att springa fram sådär fint som proffsen gör. Imorgon är det sista Castoramat för i år och jag hade tänkt slå klubbrekordet i spjut då ;) Ska ha på mig mina nya skor då för att få bästa grepp. Håll utkik imorgon i journalen, jag utlovar härmed ett rekord *kaxig*

Heniin
2008-10-11, 18:27
vadå närmare 40år än 45? JAG KRÄVER ETT KORREKT SVAR!!!!

Ironbabe
2008-10-11, 18:38
vadå närmare 40år än 45? JAG KRÄVER ETT KORREKT SVAR!!!!

Sluta skrik! På det sättet får man inga svar *slap*

Luttis
2008-10-11, 19:01
Alltså, fasen vilka enormt snygga axlar du har!!

Och vad skönt med så positiva besked från sjukgymnasten.
All lycka till!!

Heniin
2008-10-11, 19:01
Sluta skrik! På det sättet får man inga svar *slap*

förlåt :em:

jaaaaag
2008-10-11, 19:14
VAD SNYGG KROPP DU HAR KVINNA :o!!!

Sparven från Minsk
2008-10-12, 09:33
Whops här händer det saker! Från fitness till friidrott. Hoppas du lyckas med din konvertering och att du når framgång! :thumbup:

Anna hälsar att hon tycker du ser ut som Renèe Zellwegger, fast sötare & smalare då :D

Fultjack
2008-10-12, 11:57
Missat din nya journal helt ju!

Kul att du hittat nya tävlingsmål :D Önskar dig lycka till med allting! *popcorn*

liro
2008-10-12, 12:11
Sluta skrik! På det sättet får man inga svar *slap*

Haha! Det är bra att du uppfostrar de yngre! ;)

Denna journal ska jag följa mer än i smyg! Du är en grym instpirationskälla! *cupid*

Klo
2008-10-12, 12:45
Intressant detta ska följas! Kanske kan det införas en fysikrond som avslutning i 7-kampen, då ligger du bra till :thumbup:

Cilia
2008-10-12, 13:02
Sluta skrik! På det sättet får man inga svar *slap*
hahahhahaahaa
you tell them!

Ironbabe
2008-10-12, 14:39
Jag kommer tävla i damer +40

förlåt :em:
Du är förlåten för denna gången! Se ovan vilken åldersklass jag tävlar i..
Alltså, fasen vilka enormt snygga axlar du har!!
Och vad skönt med så positiva besked från sjukgymnasten.
All lycka till!!
Hej och tack för lyckönskningen och den fina komplimangen. Hitills så verkar det vara en fördel att ha lite muskler på axlarna i min nya sport =)
VAD SNYGG KROPP DU HAR KVINNA :o!!!
Tack min vackra dotter!
Whops här händer det saker! Från fitness till friidrott. Hoppas du lyckas med din konvertering och att du når framgång!
Anna hälsar att hon tycker du ser ut som Renèe Zellwegger, fast sötare & smalare då
Jag var ju lite inne på det i somras och nu har jag startat upp den nya karriären =) Jag har tänkt att knipa åt mig något SM guld iaf, får se hur det går!

haha, den har jag hört förut, att jag är lik Renée. Jag kan oxå se en liknelse med våra smala ögon och pluffsiga kinder hehehe
Missat din nya journal helt ju!

Kul att du hittat nya tävlingsmål :D Önskar dig lycka till med allting!
Tjena! Ja, det är verkligen asroligt det här! Ångrar att jag inte började tidigare bara. Nu siktar jag på inomhus SM i februari, kommer du upp och kollar då?!
Haha! Det är bra att du uppfostrar de yngre!
Denna journal ska jag följa mer än i smyg! Du är en grym instpirationskälla! *cupid*
Jag tycker inte om när de skriker och mamma som jag är så är jag van att säga till =)

Du är mer än välkommen att titta in här. Berätta gärna hur löpningen går för dig så kan jag hålla lite koll på dig oxå!
Intressant detta ska följas! Kanske kan det införas en fysikrond som avslutning i 7-kampen, då ligger du bra till :thumbup:
Hej! Där hade du en bra ide tycker jag, jag ska genast lägga fram den som förslag! Undrar vad de andra säger om poseringen bara..att tävla halvnakna är de ju redan vana vid ;)
hahahhahaahaa
you tell them!
Jups! and you tell me when you come with me, eyyyy?

Ironbabe
2008-10-12, 14:51
Tydligen blir det ett till castorma nästa helg oxå, vilket känns skojsigt. Dagens gick bra igen, slog PB i diskus och spjut och i sammanlagda poängräkningen! Det utlovade klubbrekordet gjorde jag men tyvärr off the record *grr* Men nu vet jag att jag har slagit det så nästa gång ska jag försöka få det under tävlingsomgången!

Efter att castoramat var slut så stannade vi kvar några stycken och tränade på kula och spjut och det var då rekordet kom! Jag hade 3 st kast över mitt PB förra gången vilket satt jäkligt fint vill jag säga :D Vågade mig på att springa fram med fart och det gav ju resultat men blir lite mer moment att tänka på innan kastet..well well det kommer och det kändes bättre för varje gång! Spjut är riktigt jäkla skoj!!

LindaS
2008-10-12, 19:03
Nu siktar jag på inomhus SM i februari, kommer du upp och kollar då?! Jag vill kolla. :) När, var hur?

Ironbabe
2008-10-12, 19:20
Jag vill kolla. :) När, var hur?
Vad kul! Vore inte så dumt med en egen hejaklack :D

Det går den 14-15 februari i Huddinge Storängshallen

liro
2008-10-13, 08:23
Vad kul! Vore inte så dumt med en egen hejaklack :D

Det går den 14-15 februari i Huddinge Storängshallen

Åh! Då bor jag förhoppningsvis i sthlm och måste ju isf komma och heja på idolen! *kissass*

Mr_T
2008-10-14, 11:04
Vad är det jag ser, ny journal utan offical announcment :smash:

SM låter som en tuff nivå :Virro

Kommer du till Halmstad till Jul? åker till norra vidder den 19Dec! Hinner jag se dig på gymmet??? :)

Lycka till med satsningen :thumbup:

/Mr :MrT:

Ironbabe
2008-10-14, 16:30
Åh! Då bor jag förhoppningsvis i sthlm och måste ju isf komma och heja på idolen!
Härligt! Ser ut som jag kommer få en liten hejarklack *s*
Vad är det jag ser, ny journal utan offical announcment
SM låter som en tuff nivå
Kommer du till Halmstad till Jul? åker till norra vidder den 19Dec! Hinner jag se dig på gymmet??? :)
Lycka till med satsningen

/Mr :MrT:
Ja det blev en ny journal då målen har ändrats :)

Ett SM är ju ett SM men hur tufft det är vet jag inte..Men jag tvivlar på att det är fulla klasser i varje åldersklass. Så förväntningarna på fulla startfält i varje gren har jag inte..tänk på att vi är pensionärer :D

Halmstad är bokat till jul. Vet inte när jag åker men det är mycket möjligt att jag är nere innan den 19:e, om så blir fallet så förväntar jag mig en frivändningsuppvisning med oooootroligt snyggt utförande på SC :hbang:

Tack för lyckönskningen, jag ska göra mitt bästa och lite till

Mr_T
2008-10-14, 16:52
Halmstad är bokat till jul. Vet inte när jag åker men det är mycket möjligt att jag är nere innan den 19:e, om så blir fallet så förväntar jag mig en frivändningsuppvisning med oooootroligt snyggt utförande på SC :hbang:


Frivändingarna är svåra att få till det explosiva som du nämnde så att armarna i princip följer rörelsen och stången bara flyger upp från "höftrycket". Kan behöva repa lite när du är på plats. Ska prova köra lite mera på passen framöver :)

Du byter flitigt Avatar-bild! Jag gillade stålbruden :naughty:

/Mr :MrT:

Ironbabe
2008-10-15, 18:13
MrT: Frivändningar kräver många många reps innan tekniken blir någorlunda. Jag är fortfarande en newbie själv, vissa ggr gör jag jättefina för att nästa gång göra urusla *screwy*

************************************************** ************************

Har en liten sjukling hemma så träningen har fått stå åt sidan i några dgr. Men idag var jag bara tvungen att komma ut och han hade ingen feber så vi tog oss ner till IP för ett löppass!

Sprang två uppvärmningsvarv med lite stretch emellan. Kände en kommande smärta i höger ljumske :MrT: Tränade ju som sagt extra spjut i söndags och det slet tydligen mer än jag trodde i min otränade-spjut-ljumske..

Löpningen bestod av följande:

2x200 m 100 m gång
2x300 m 100 m gång
2x400 m 100 m gång
2x100 m 100 m gång (här drog jag på lite för att testa senorna och det gick bra)

Tog tid på mina fyrahundringar för att få ett hum om hur fort/långsamt jag sprang. Ska ha dessa tider som riktlinje nästa gång jag springer, dvs jag ska springa fortare nästa gång. Tog även tid på mina hundringar och den sista hundringen blev 3 sek snabbare än den första. Tänker inte redovisa några tider förrän jag är någorlunda nära de tider jag hade innan skadan. Kan iaf avslöja att de här tiderna verkligen inte är något att hänga i granen än så länge, men det känns helt underbart att jag kan dra på igen och att det går åt rätt håll *flex* Hade dock ganska ont i höger ljumske på slutet *grrrr* Får se om jag kommer iväg något igen innan sjukgymnasten på fredag

Avslutade det här passet med några kast med tennisboll och mitt fina spjutsubstitut -moppkvastet- :D Blev stillastående kast för ljumsken gnällde som sagt!

Lars Brinkhoff
2008-10-15, 20:51
2x100 m 100 m gång (här drog jag på lite för att testa senorna och det gick bra)

Gött!

Ironbabe
2008-10-17, 13:41
Gött!
Javisst är det :) Känner mig lite stel i senorna på morgonen men det är som det ska. Ingen smärta iaf och därför tänker jag dra på lite mer nästa löprunda!

************************************************** ***********
Denna vecka har träningen mest bestått av att träna käkmuskulaturen samt öka på flufflagret. Var länge sen jag fikade så mycket och rört på mig så lite. Borde gjort lite gott på vågen men det är helt i sin ordning! Jag har tänkt försöka lägga på mig lite den här vintern, får se hur det går :D

liro
2008-10-17, 14:04
Denna vecka har träningen mest bestått av att träna käkmuskulaturen samt öka på flufflagret. Var länge sen jag fikade så mycket och rört på mig så lite. Borde gjort lite gott på vågen men det är helt i sin ordning! Jag har tänkt försöka lägga på mig lite den här vintern, får se hur det går :D

Bra mål! :D Önskar jag kunde ha ett likadant, men icke!

Ironbabe
2008-10-19, 08:16
Bra mål! :D Önskar jag kunde ha ett likadant, men icke!
Joho, du KAN!! Jag kan hjälpa damen annars, såna här mål är det jag är bäst på fn :D

************************************************** *******

Så..Ny chans att sätta klubbrekordet idag! Den här gången ska jag se till att göra det under tävlingsomgången :whipped: *laddar med kaffe, jordnötssmörsmörgås och gröt*

Piranha
2008-10-19, 08:19
När var det idag?

Eller ett bröstpass vid 15?

DS. du tränar dina jag tränar mina, inget annat !

Ironbabe
2008-10-19, 08:29
När var det idag?

Eller ett bröstpass vid 15?

DS. du tränar dina jag tränar mina, inget annat !
Kl 11 sharp!

Får jag inte ratta dina rattar så blir det inget! *grr*

Ironbabe
2008-10-20, 09:10
Bjöd på tre PB för min del :D Helt plötsligt så går diskuskastningen som på räls för mig, jag som verkligen ogillade den grenen i början just för att den var så svår! Nu tycks min kastararm ha hittat rätt även där och hej vad den flög iväg *screwy* Slägga gick oxå förvånansvärt bra igår, bra tajmat av mig så här i slutet på säsongen hahaha! Fortsatte att öka på mitt PB i spjut "on record" men tyvärr lyckades jag inte slå klubbrekordet *grr* Nåja, vet att jag gjort det "off record" så nästa år sätts ett nytt rekord med råge!!

Ska försöka sätta ihop ett nytt träningsupplägg med mycket friidrottsövningar (läser runt på nätet och frågar personer i min närhet om övningar) men även mycket styrketräning! Kommer bli en salig blandning av frivändningar, plyometrisk träning, intervaller och bål *spännande*

liro
2008-10-20, 16:08
Snyggt med tre PB då! :hbang:

Ironbabe
2008-10-21, 19:22
Haft migrän i dagarna tre men begav mig ändå ut på ett löppass, och vilket löparpass det blev :hbang: Körde först en lång och ordenlig uppvärmning med löpskolning! Sprang 2x400 m uppvärmningsvarv, kände mig relativt lätt i steget. Sen kände jag mig redo för själva intervallandet. Tänkte börja redovisa tiderna nu, kan bli kul och se utvecklingen ju mer jag kan dra på :)

2x400 m - 1,29 - 1,21
2x300 m - 51,88 - 56,59 (drog optimistiskt på i första omgången)
2x200 m - 36,56 - 36,72 (två jämna 200:ar = nöjd)
2x100 m - 16,12 - 15,97 (även två jämna här = nöjd)
4 st diagonaler på gräsplan som avslutning

Är jättenöjd med löpningen och tiderna även om det inte är några världsrekordtider! Känns inget i senorna men lite trött i vaderna blev jag den här gången! Känns så skönt att det gick att dra på lite mer än förra gången vilket gör att jag NÄSTAN vågar dra på 90-100% nästa gång och förhoppningsvis putsar tiderna ytterligare några sek!

Gick förresten två promenader igår på sammanlagt 1,20 tim. Fikade med världens sötaste tjej och hennes underbara lilla son *cupid*


Snyggt med tre PB då! :hbang:
Tack! Det kändes inte helt fel att avsluta säsongen på det sättet *fniss*

LindaS
2008-10-21, 19:39
Bra löpt!

Marcs
2008-10-21, 19:43
Måste säga att det var bra fart på de intervallerna!:) Har missat denna journal totalt så jag få allt ta och läsa igenom nu!

Schysst namn på journalen för den delen!:D

Ironbabe
2008-10-21, 20:09
Bra löpt!
Tack tjejen! Det kändes bra idag, säg till om du vill/kan haka på någon dag. Vore trevligt med sällskap :)
Måste säga att det var bra fart på de intervallerna!:) Har missat denna journal totalt så jag få allt ta och läsa igenom nu!

Schysst namn på journalen för den delen!:D
Hej och välkommen :)

Tack, bättre fart utlovas då jag förhoppningsvis får bättre och bättre flås ju mer jag löper! Finns det något härligare när benen flyger iväg av sig själv och allt känns så lätt, lätt, lätt?? *love it*

Kul att du gillade namnet, det sammanfattar mig rätt så bra :D

Marcs
2008-10-21, 20:18
Hej och välkommen :)

Tack, bättre fart utlovas då jag förhoppningsvis får bättre och bättre flås ju mer jag löper! Finns det något härligare när benen flyger iväg av sig själv och allt känns så lätt, lätt, lätt?? *love it*

Kul att du gillade namnet, det sammanfattar mig rätt så bra :D

Tackar, jo det ska bli kul att se hur din fart kommer att utvecklas när du kommer igång bättre!:) Och nej, det finns få saker som lyckas klå känslan när det går lätt att springa!:D

Snygga axlar förresten!

Lars Brinkhoff
2008-10-22, 08:20
Känns så skönt att det gick att dra på lite mer än förra gången vilket gör att jag NÄSTAN vågar dra på 90-100% nästa gång och förhoppningsvis putsar tiderna ytterligare några sek!

Grattis till ett lyckat pass! Att du inte springer på max än verkar ju lovande för framtida resultat. Och spikskorna var väl inte med denna gången?

Om du gör någon löpträning med klubben vill jag gärna ha detaljerade rapporter! :)

Ironbabe
2008-10-22, 09:23
Schysst namn på journalen för den delen!


Kul att du gillade namnet, det sammanfattar mig rätt så bra :D
En mer utförlig förklaring till journalnamnet: Jag är tant..det kommer förekomma en del halvavklädda bilder..Jag omger mig med mycket roliga och annorlunda redskap..och sist men inte minst, jag ÄLSKAR mina spikskor *cupid* Klokare nu någon??? *s*
Tackar, jo det ska bli kul att se hur din fart kommer att utvecklas när du kommer igång bättre!:) Och nej, det finns få saker som lyckas klå känslan när det går lätt att springa!:D

Snygga axlar förresten!
Kul att du kommer följa mig på vägen mot nya bättre tider =) Springer du själv?

Axlarna sitter lixom bara där...Det är jag inte så lessen över :D
Grattis till ett lyckat pass! Att du inte springer på max än verkar ju lovande för framtida resultat. Och spikskorna var väl inte med denna gången?

Om du gör någon löpträning med klubben vill jag gärna ha detaljerade rapporter!
Hej Lars!

Tack, det kändes verkligen bra igår och idag känns det nästan ingenting i senorna! Jag tycks vara på gång och du anar inte hur underbart det känns *lycklig* Spikskorna var hemma igår, vet faktiskt inte när jag vågar testa dem igen. Låg och tänkte på det igår innan läggdags, ev kanske jag borde våga testa ett lopp med dem nästa gång, vad tror du?

Jag ska ta reda på när de tränar i hallen och vilka som kommer vara där då! Vill lära mig starter från block nu, har du testat det?

Lars Brinkhoff
2008-10-22, 10:17
Spikskorna var hemma igår, vet faktiskt inte när jag vågar testa dem igen. Låg och tänkte på det igår innan läggdags, ev kanske jag borde våga testa ett lopp med dem nästa gång, vad tror du?

Jag ska ta reda på när de tränar i hallen och vilka som kommer vara där då! Vill lära mig starter från block nu, har du testat det?

Om du inte har några känningar så tror jag du kan prova t ex en eller två lugna 60m-lopp. Jag undrar om det inte är mest accelerationen i början och även inbromsningen på slutet man ska vara försiktig med.

Tyvärr har jag inte tränat med startblock än. Skulle gärna vilja göra det, men jag vet inte när det blir tillfälle.

Förresten tränade min grupp tydligen rehab/prehab för hälsenan regelbundet, så det kan ju vara något att fortsätta med även om du inte är skadad. Jag ska nog börja med det.

Ironbabe
2008-10-22, 15:29
Om du inte har några känningar så tror jag du kan prova t ex en eller två lugna 60m-lopp. Jag undrar om det inte är mest accelerationen i början och även inbromsningen på slutet man ska vara försiktig med.

Tyvärr har jag inte tränat med startblock än. Skulle gärna vilja göra det, men jag vet inte när det blir tillfälle.

Förresten tränade min grupp tydligen rehab/prehab för hälsenan regelbundet, så det kan ju vara något att fortsätta med även om du inte är skadad. Jag ska nog börja med det.
Tack för din input, tar med mig spikskorna nästa gång och testar lite försiktigt *spännande*

Sjukgymnasten sa att man ska köra rehab/prehab även efter skada så det tänker jag fortsätta med. Det är ju inte dåligt med starka fotleder/senor i den här sporten :) Så jag tycker absolut att du ska börja med det!

Tänk om man kunde få lite ordning på sina speta vader nu oxå! (läs: muskler)

Ignatius72
2008-10-22, 15:35
En mer utförlig förklaring till journalnamnet: Jag är tant..det kommer förekomma en del halvavklädda bilder..Jag omger mig med mycket roliga och annorlunda redskap..och sist men inte minst, jag ÄLSKAR mina spikskor *cupid* Klokare nu någon??? *s*



Det får ju bli en skärpning på det området. Nu när du är friidrottare på riktigt så ska det ju förevigas med en äkta friidrottsrövf också :hbang:

Ironbabe
2008-10-22, 15:59
Det får ju bli en skärpning på det området. Nu när du är friidrottare på riktigt så ska det ju förevigas med en äkta friidrottsrövf också :hbang:

Du får hålla till godo med dessa stillbilder från min extraordinära spjutstil så länge.. :D Längre fram utlovas lite mer actionbilder från löpning och då kan det hända att roevfa fastnar på bild :cool:

Ironbabe
2008-10-22, 19:31
Var några veckor sen jag körde styrka så mentalt var jag otroligt laddad men kroppsligt vete f*n vad som hände i början?! Har som sagt haft migrän i några dgr nu och jag vet inte om det har nåt med det att göra..Barnvagnscardio a 25 min till gymmet och sen några min på den roliga maskinen typ CF.

Stångrodd i Mr Smith (vilket snurr jag fick i huvudet här..blev helt anfådd och det nästan svartnade för ögonen :Virro stod och andades ett tag och gjorde tre set till, var så nära att jag gav upp och gick hem, det kändes verkligen helskumt i kroppen)
Styrkevändningar upp till 45 kg var tredje med överstöt (här började jag iaf att må bättre men flåset var inte på topp)
Marklyft 85 kg (nu mådde jag bra och lyften kändes lätta och fina)
Lite hopp på bräda
Chinsmaskin 3 set
Bålrotation med stång +2,5 kg
Stående vadpress exentriskt

Jätteskumt det där med hur jag mådde i början, lågt blodtryck eller vad?? Nåja, jag är glad att jag inte packade ihop och gick hem för passet blev riktigt bra på slutet. Barnvagnscardio hem a 25 min med helvetesbackarna och sen en stor P-drink och kycklingmiddag!

Marcs
2008-10-22, 20:09
Det var ett fint styrkepass det där!:thumbup:

Strife
2008-10-22, 20:47
Gott initiativ! Det är självklart aldrig försent att börja med den absolut ädlaste idrotten man kan hålla på med.

Skummade igenom din journal och läste om dina bekymmer med hälsenor. Antar att du fått höra du skall köra excentriska tåhävningar som rehab, eller? Även om det du hört det tåls det att upprepas. Och var försiktig med spikskor om du har känningar i dina hälsenor, för det blir en så mycket större påfrestning på kroppen med spikes. Och det kan gå fort åt helvete om man har otur. Det vittnar mina hälsenor om, där den ena nu för tiden, är betydligt tjockare än den andra efter en stor dumhet av mig. En lättviktssko("långlöpartävlingssko") ger rätt mycket bättre löpkänsla än en vanlig joggingsko och är samtidigt mycket mer skonsam än en spiksko.

Säger inte att det är dåligt att träna med spikskor, det är ju det man skall göra om man vill ha bästa kvalitet på träningen! Men gör det under rätt tid av året och lyssna på kroppen. :)


Lycka till!

Brooklyn
2008-10-22, 20:48
Du är så grym.

Lars Brinkhoff
2008-10-23, 07:23
Antar att du fått höra du skall köra excentriska tåhävningar som rehab, eller?

Vad tror ni om att också göra det för baksida lår?
http://www.styrkeprogrammet.se/nyheter/22

Ironbabe
2008-10-23, 10:49
Det var ett fint styrkepass det där!
Tack :) Jag är mest glad över att jag inte gav upp där när jag mådde som sämst.. Mina styrkepass ser lite annorlunda ut nu jämfört med förr. Jag satsar mer på explosivitet i övningarna nu då jag läst och hört att det ska vara bra för friidrotten. Får se vad det ger i slutändan!
Gott initiativ! Det är självklart aldrig försent att börja med den absolut ädlaste idrotten man kan hålla på med.
Tack och välkommen hit! Du har så rätt. Det är en underbar idrott, känner mig som barn på nytt med alla redskap, hopp och löpning.
Skummade igenom din journal och läste om dina bekymmer med hälsenor. Antar att du fått höra du skall köra excentriska tåhävningar som rehab, eller? Även om det du hört det tåls det att upprepas. Och var försiktig med spikskor om du har känningar i dina hälsenor, för det blir en så mycket större påfrestning på kroppen med spikes. Och det kan gå fort åt helvete om man har otur. Det vittnar mina hälsenor om, där den ena nu för tiden, är betydligt tjockare än den andra efter en stor dumhet av mig. En lättviktssko("långlöpartävlingssko") ger rätt mycket bättre löpkänsla än en vanlig joggingsko och är samtidigt mycket mer skonsam än en spiksko.
Jag har kört exentriska tåhävningar sen jag började hos sjukgymnasten och även fått rådet att fortsätta med dem även efter skadan :)

Ah, hur ser en sån där lättviktssko ut? Länk, bild, kostnad? Som du märker är jag sån rookie inom det här så jag ställer många kanske dumma frågor hehehe

Säger inte att det är dåligt att träna med spikskor, det är ju det man skall göra om man vill ha bästa kvalitet på träningen! Men gör det under rätt tid av året och lyssna på kroppen. :)
Lycka till!
När är rätt tid på året? Genom den här skadan så har jag definitivt blivit mer lyhörd för vad kroppen vill säga mig när det kommer till skador. Man börjar ju känna igen de olika smärtsymptomen efter sisådär ett sekels idrottande *fniss*

Tack för lyckönskningen. Jag kommer först och främst försöka ha roligt men ska inte förneka att drömmar om guldmedaljer finns ;)
Du är så grym.
Oj, vilken fin komplimang..Tack så väldans mycket, den värmde verkligen i höstkylan :)
Vad tror ni om att också göra det för baksida lår?
http://www.styrkeprogrammet.se/nyheter/22
Bra sida Lars! Du är länkarnas mästare!! Finnen är en favorit hos mig, är det någon mer än jag som direkt får sån kontakt att jag i stort sett får kramp?? Den går visserligen över efter några reps men ändå..Likadant är det när jag kör baksidan på fitbollen, är jag felkonstuerad där bak eller??

Lars Brinkhoff
2008-10-23, 11:12
Ah, hur ser en sån där lättviktssko ut? Länk, bild, kostnad?

En del tycker att Asics DS Trainer är en lättviktssko, men jag tycker att det bara är en lättare träningsko. Den är i alla fall trevligare än en genomsnittlig sko, och kanske ett bra steg i rätt riktining om man vill gå åt det lättare hållet.
http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1092

Annars brukar de kallas tävlingsskor. Jag har ett par Saucony Type A2 som jag gillar skarpt, men det finns ännu lättare. Här är några sorter:
http://www.loplabbet.se/system/search/search.asp?container=5

Ironbabe
2008-10-24, 08:53
En del tycker att Asics DS Trainer är en lättviktssko, men jag tycker att det bara är en lättare träningsko. Den är i alla fall trevligare än en genomsnittlig sko, och kanske ett bra steg i rätt riktining om man vill gå åt det lättare hållet.
http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1092

Annars brukar de kallas tävlingsskor. Jag har ett par Saucony Type A2 som jag gillar skarpt, men det finns ännu lättare. Här är några sorter:
http://www.loplabbet.se/system/search/search.asp?container=5
Tack för tipsen! Jag hade ett par Asics för några år sen som var lättviktsko upptäcker jag nu när jag ser bilderna. Jag verkligen älskade de skorna och slet ned dem totalt *cry* De var lätta och inte så klumpiga som de jogginskorna jag har nu! Mina nuvarande joggingskor sjunger oxå på sista versen, jag har t om sytt ihop hålen som blivit på ovansidan :D Det får bli en tripp till löplabbet!

************************************************** ********
Har sån träningsvärk i hela ryggpartiet efter styrkan i onsdags..Idag får det bli ett bröstinspirerat pass och div andra övningar! Hade förväntat mig lite vanlig fredagsstripp av SL hunkarna men de är tydligen bortresta den här helgen *grr*

Later

Ironbabe
2008-10-24, 19:55
Har som sagt en härlig träningsvärk i ryggen efter styrkan sist och ikväll skulle brösten plågas lite extra!

Hängande styrkevändningar upp till 49 kg + några överstötar (några reps kändes riktigt bra)
Bänkpress med den roliga stången 45 kg 4 set(får så bra sträck i bröst av den)
Dips KV 3 set (tung hest)
Kettlebell 24 kg bålsving
Kettlebell 16 kg sittande vridning
Testade lite olika hopp
Hängande trapzträning 60 kg (vet inte vad jag ska kalla denna övning)

Ett bra genomkörningspass och mycket roligt/trevligt folk på flaket idag. Bjöds även på lite striptease..Fick se lite mage, lite lår och inte minst lite bättre begagnade solkiga kallingar :D

Strife
2008-10-24, 20:19
När är rätt tid på året? Genom den här skadan så har jag definitivt blivit mer lyhörd för vad kroppen vill säga mig när det kommer till skador. Man börjar ju känna igen de olika smärtsymptomen efter sisådär ett sekels idrottande *fniss*?

Rätt tid på året är i mitt tycke då man närmar sig tävlingssäsongen och vill ha bättre kvalitet på träningen. Då du ligger och grundtränar och ändå inte springer i några maxfarter ser jag ingen mening alls med spikskor. Och rakt inte utomhus på hösten då det är taskigt och kallt väder ute. Skulle välja spikes på väl valda pass inomhus då det skall springas maxat eller väldigt nära max. Eller till våren då vädret är gott och man skall börja med tävlingsförberedning. :)

Ironbabe
2008-10-24, 20:34
Strife: Det låter helt rätt det du säger! Jag ska inte vara så het med att sätta på mig spikisarna. Känns ju bra att springa hyffsat fort utan och sen veta att man kan putsa tiderna ytterligare när man väl sätter på sig turboskorna :) Tack för din input, som du märker så vet jag inte så mycket om det här ännu och jag är tacksam över att du tog dig tid och informerade mig innan jag ev gjorde nåt tokigt :D

Det kommer bli en del inomhusträning och ev en pre-tävling i januari där jag ev kommer springa 60 m. Ska bli spännande då jag inte har en aning om vad jag kommer kunna springa in på..sist jag sprang 60 m på tid var jag ca 25 kg lättare och 5-7 cm kortare :D

Ironbabe
2008-10-27, 20:28
Träningsvärk from hell har jag haft i bröst efter fredagen. Så pass att jag skippade vara med på "vikt" kastmångkampen i lördags. Var där och hejade på de andra och lekte lite funktionär :)

Dagens styrkepass:

Barnvagnscardio till gymmet a 20 min
Uppvärmning cykel 15 min (helt tokigt men jag fastnade framför tv:n)

Hängande styrkevändningar upp till 47,5 kg + överstötar (kändes mycket bra idag)
Frontböj 40 kg 1 set, 50 kg 3 set (bra bålstabilitet idag)
Marklyft 80 kg 1 set, 90 kg 3 set (så kul att jag kan köra marklyft igen och det kändes lättish)
Enbens rakamark med viktplatta och tåhävning - 10 kg
Raka mark 60 kg 1 set, 70 kg 2 set (bra stretch indeed)
Stående vadpress exentriskt
Lite mage på fitboll
Lite baksida på fitboll

Barnvagnscardio hem 25 min! Trött och nöjd iaf med dagens pass.

Ironbabe
2008-10-28, 14:05
Man ska hålla det man lovar! :D

Som de flesta säkert vet så kommer jag och mina bens utveckling inte överens speciellt bra *gah!* Men lite lite har jag ev lyckats lägga på mig när jag ser tillbaka på gamla bilder. Jag har insett att mina fästen inte fäster där jag vill att de ska och därför kommer jag aldrig kunna få de där drömbenen jag så hett eftersträvar..men men inte så mycket att göra åt. Jag får göra det bästa av situationen istället =) Mina vastus t ex vägrar i stort sett växa, likaså insida lår *gah* Vaderna har aldrig varit nån stark muskelgrupp hos mig men nu ska det bli ändring på det då det är en mycket viktigt muskelgrupp i sprint. Har en del bindvävsärr på insidan av vaden sen fotbollstiden, tänker ta hjälp av min vän som är naprapat och mosa sönder dem och voila så kommer rånni kålman vaderna infinna sig *hoppas*

De snygga blåmärkena på vaderna är från gårdagens marklyftande *flex*

Ironbabe
2008-10-29, 21:21
Var på bålträning med friidrotten ikväll. Det var ett nyttigt pass och jag fick några nya saker att tänka på vid bålträning. Så enkla övningar men ack så jobbigt det blir när man ska tänka på att spänna magen samtidigt. Detta ska jag bli bättre på! Passet varade i ca 50 min.

Sen blev det lite diskuskast i ringen. Fick lära mig att börja med en snurr, wiiiieee vad roligt det var. Så mycket svårare men jag kände verkligen vilken kraft det blir i kastet. Synd att man inte var utomhus och kunde mäta för jag tror att jag kastade rekord (det kändes så iaf) :D Nåja, hädanefter ska jag träna med en snurr. Ska bli spännande och se utvecklingen utomhus sen!

Avslutade kvällen med lite styrka. Hängande styrkevändningar, chins KV och lite medicinbollskast mot vägg. Fick lära mig några varianter som är specialiserade på spjut och kula :thumbup: Det här är så jäkla skoj så ni anar inte! Länge sen jag hade så roligt när jag tränade =)

Vågade mig inte på 60 m tidtagningen då jag inte värmt upp med löpning övht ikväll. Vill ta tider när jag är där i god tid och enbart ska springa hela passet. Men jag var bra sugen, sneglade dit hela tiden och suckade..

Får se om jag springer mina intervaller imorgon. Mina ben och vader är rätt så mosiga efter de senaste träningarna. Har ju lagt till lite olika hopp och vadövningar på mina styrkepass och jag märker att det är de inte vana vid. Har träningsvärk på div konstiga ställen :Virro

Ironbabe
2008-10-30, 13:03
Dessa tävlingar går av stapeln 2009 för veteraner! Kul att det finns en hel del tävlingar att välja emellan. Inte riktigt lika många att välja bland inom Athletic Fitness ;)

14-15 febr IVSM, Huddinge AIS/Huddinge

25-29 mars IVEM, Ancona, ITA
maj VSM terräng, Hammarby IF/Stockholm

9 maj VSM halvmarathon, Vännäs SK/Vännäs

29-31 maj VEM Non Stadia, Århus, DEN
26-28 juni Stora VNM, Huddinge AIS/Huddinge

28 juli-8 aug VVM Stadia, Lahti, FIN
21-23 aug Stora VSM, Rånäs 4H/Norrtälje

10-18 okt World Masters Games, Sydney, AUS

17 okt VSM Marathon, Växjö LK/Växjö

Marathon tävlingarna går ju bort direkt för mig vilket jag tror ni har förstått vid det här laget :D

liro
2008-10-30, 13:27
Bilder! *drool* Ser bra ut tycker jag!! :thumbup:

Blir det att delta i alla dom där tävlingarna (förutom marathon då :cool:)?

Ironbabe
2008-10-30, 16:41
Bilder! *drool* Ser bra ut tycker jag!! :thumbup:

Blir det att delta i alla dom där tävlingarna (förutom marathon då :cool:)?

Tack tjejen! Det är bra för att vara jag :) Det är så jag ser på mina ben.

Det hade varit skoj att delta i alla tävlingar men kostnaden blir nog för stor med tanke på kost, logi och resa. Får satsa på de tävlingar som inte ligger alltför långt borta. Först och främst ska jag se om min kapacitet räcker till för top 5 i de grenar jag tänkt ställa upp i. Sätter ribban högt som vanligt, men så funkar jag :D

Jorgen
2008-10-30, 16:50
Tack tjejen! Det är bra för att vara jag :) Det är så jag ser på mina ben.

Det hade varit skoj att delta i alla tävlingar men kostnaden blir nog för stor med tanke på kost, logi och resa. Får satsa på de tävlingar som inte ligger alltför långt borta. Först och främst ska jag se om min kapacitet räcker till för top 5 i de grenar jag tänkt ställa upp i. Sätter ribban högt som vanligt, men så funkar jag :D

Skall man satsa så är det lika bra att satsa högt.
Jag vet att det kommer gå skitbra för dig. Du är ju bäst vet du. :)

Ironbabe
2008-10-30, 17:06
081021
2x400 m - 1,29 - 1,21
2x300 m - 51,88 - 56,59 (drog optimistiskt på i första omgången)
2x200 m - 36,56 - 36,72 (två jämna 200:ar = nöjd)
2x100 m - 16,12 - 15,97 (även två jämna här = nöjd)
4 st diagonaler på gräsplan som avslutning

Idag fick jag bekräftat det jag misstänkt några veckor nu! När jag trott att ett varv varit 400 m (innerbanan) så har det i själva fallet varit ca 10-15 m för kort *gah* Frågade en kille som verkade ha stenkoll idag när jag sprang, har sett de där markeringar på banan men inte reflekterat på dem förrän några veckor sen..surt..då är jag alltså ännu kassare än vad jag trott *blääää* Alla mina sk 400 m tider är fel alltså! MY BAD

Som om det inte räckte med den vetskapen så kom jag på att jag måste ha haft ett rejält hjärnsläpp sist när jag sprang 300 m! JAG VET var den markeringen är men ändå lyckades jag med konststycket att springa efter en annan linje sist som är ca 20 m fram :em: *slår mig själv i skallen hårt*

De enda tider som stämmer är alltså 200 m och 100 m

************************************************** ***************

Sprang ett intervall pass idag alltså. Det regnade och blåste och var allmänt trist väder men jag kände mig hyffsat pigg och alert i början av passet. Har som nämnts tidigare lite känningar i vaderna efter all den nya träningen. Hade fortfarande träningsvärk i fram o bakben men det brukar bara bli bättre efter lite träning. Värmde upp ordentligt med 1x780 m och sen löpskolning och sen ett extra varv med lite fart.

2x~390 m 1,22,84 - 1,16,18 (kändes bra båda intervallerna, inte max men bra fart)
2x~280 m 1,01 - 1,05 (den första kändes lätt och fin, den andra tung o jävlig)
2x200 m 37,5 - 40,2 ( här började jag bli rejält stum och få känningar i benhinnorna och vadfästet vid hälsenan)
1x100 m 16,3 (nu kände jag av benhinnorna ganska mycket och beslöt mig för att inte köra ett till lopp)

Tror att benhinnorna protesterade pga den träningen jag kört ett tag. La mitt ego åt sidan och avbröt alltså löpningen *duktig* Nu blir det vila från löpningen en vecka och en hel del stretch. Känns som sagt lite surt det här med felräkningen på varven men jag kommer igen! Jag vet ju att jag inte är så bra på de längre sträckorna men jag tänker f*n bli bättre!

Ironbabe
2008-10-30, 17:53
2x~280 m 1,01 - 1,05 (den första kändes lätt och fin, den andra tung o jävlig)


haha men wtf håller jag på med *screwy*

IDAG sprang jag ju RIKTIGA 300 m.. skyller på proteinbrist *rolleyes*

2x300 m 1,01 - 1,05 Så ska det stå istället

Cilia
2008-10-30, 18:20
hhmmm jag kanske ska börja med friidrotten ändå så har jag en giltig anledning att åka till aussie land igen. Faan va kul det vore att åka dit och tävla.

Bra kastat där på bilderna. ser hur proffsigt ut som helst.
Sen tycker jag dina ben är snygga

Ironbabe
2008-10-30, 19:53
Skall man satsa så är det lika bra att satsa högt.
Jag vet att det kommer gå skitbra för dig. Du är ju bäst vet du. :)
Jamendåså! Då är det klart, behöver jag ens åka dit tror du? Kanske räcker med att jag skickar dit turboskorna så någon får ställa ut dem på banan :D Tack för ditt förtroende ang min kapacitet vännen! Du är bäst (J är en lycklig kvinna)
hhmmm jag kanske ska börja med friidrotten ändå så har jag en giltig anledning att åka till aussie land igen. Faan va kul det vore att åka dit och tävla.

Bra kastat där på bilderna. ser hur proffsigt ut som helst.
Sen tycker jag dina ben är snygga
JAAAAAA! Kom igen nu, vore jätteroligt om du iaf kom med och testade någon gång! Jag har sagt att jag känner till en otroligt stark tjej som ev vill testa :D Du och jag i aussie, det vore nåt!

shadowfire
2008-10-30, 20:03
fan jag vill också se gluteus anspänd i en spjutkastnings film :naughty:

Dina ben är fan så mkt bättre än mina. Gris.
Ska bli så djävulskt kul o följa dig och dina segrar här, det är så jäkla kul o se hur du går in helhjärtat för något. Inte bara "prova på", utan nu jäklar liksom, fullt ös framåt. Ge mig en fjärdedel av din energi och målmedvetenhet så står jag på pallen på nästa års luciapokal i trettioplus gubbstrutts-BB eller ngt.

Jorgen
2008-10-30, 21:17
Jamendåså! Då är det klart, behöver jag ens åka dit tror du? Kanske räcker med att jag skickar dit turboskorna så någon får ställa ut dem på banan :D Tack för ditt förtroende ang min kapacitet vännen! Du är bäst (J är en lycklig kvinna)

Skicka skorna och en bild på dig själv. Det borde räcka tycker jag.

Med din vinnarskalle och jävlaranamma så kan det bara gå på ett sätt. Du är ju dessutom THE CHAMP!

Lars Brinkhoff
2008-10-31, 08:19
Idag fick jag bekräftat det jag misstänkt några veckor nu! När jag trott att ett varv varit 400 m (innerbanan) så har det i själva fallet varit ca 10-15 m för kort

Förhoppningsvis finns det markeringar för 400m. Om t ex markeringen på bana 3 ligger nästan vid mållinjen, är innerbanan ungefär 385m. Om banbredden är 122 cm som den ska vara, är varje bana 7,7 meter längre än den innanför.

Känns som sagt lite surt det här med felräkningen på varven men jag kommer igen!

Det var väl inte så farligt. "Big Big Mistake" hade varit om hälsenorna trillade av eller nåt.

Ironbabe
2008-10-31, 13:11
fan jag vill också se gluteus anspänd i en spjutkastnings film :naughty:

Dina ben är fan så mkt bättre än mina. Gris.
Ska bli så djävulskt kul o följa dig och dina segrar här, det är så jäkla kul o se hur du går in helhjärtat för något. Inte bara "prova på", utan nu jäklar liksom, fullt ös framåt. Ge mig en fjärdedel av din energi och målmedvetenhet så står jag på pallen på nästa års luciapokal i trettioplus gubbstrutts-BB eller ngt.
Det är inte helt omöjligt att det dyker upp nån träningsfilm emellanåt =)

Tack för dina peppande och fina ord. Jag ska göra mitt bästa för att förverkliga dina ord *ser mig stå överst på pallen med en guldpeng*

JAAA, upp på scen med dig! Vore aproligt att se dig i tanga och brunfärg hihihi
Skicka skorna och en bild på dig själv. Det borde räcka tycker jag.

Med din vinnarskalle och jävlaranamma så kan det bara gå på ett sätt. Du är ju dessutom THE CHAMP!
Vore skönt om det räckte, kan jag skrämma dem med att jag känner en galen skauning som luggar dem om nån piper om fusk?! =)

Glömmer bort ibland att jag faktiskt är CHAMP! Men man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst heller..måste skaffa mig nya känner jag!

Förhoppningsvis finns det markeringar för 400m. Om t ex markeringen på bana 3 ligger nästan vid mållinjen, är innerbanan ungefär 385m. Om banbredden är 122 cm som den ska vara, är varje bana 7,7 meter längre än den innanför.

Det var väl inte så farligt. "Big Big Mistake" hade varit om hälsenorna trillade av eller nåt.
Ska ta kort nästa gång jag är på IP så får du se hur markeringarna ser ut. Det finns bara 5 banor på IP (den sista försvinner dock ut i perforin i kurvan) den sista banan (4:e alltså) är den som har mållinjen som start.

Hälsenorna håller än så länge :thumbup: Lite träningsvärk på konstiga ställen har jag räknat med när jag tränar annorlunda än förr. Benen känns bra idag förutom en härlig träningsvärk i lår och röv.

Ironbabe
2008-10-31, 18:58
Idag tog jag en vilodag. Har i princip träningsvärk allover. Får se hur det blir imorgon med träning, har en fullsmäckad dag imorgon o sen på söndag åker jag plåtfågel till fjärran land!

Märks att det har blivit mörkare och kallare..flera i bekantskapskretsen är i grosess :D En av dem är en riktigt stor överraskning men inte desto mindre rolig!! Jag önskar av hela mitt hjärta att allt går bra för det är hon värd, puss på dig gumman o den söta magen *cupid*

liro
2008-10-31, 19:04
Skönt med vilodag. Till vilket fjärran land kommer plåtfågeln ta dig? :)

Ironbabe
2008-11-01, 20:43
Skönt med vilodag. Till vilket fjärran land kommer plåtfågeln ta dig? :)
Blev vilodag idag oxå :)

Varit och tänt ljus för mina nära och kära som inte längre finns kvar i jordelivet :( Det är lika jobbigt varje gång att åka dit och tända ljus, får så kluvna känslor..samtidigt är det skönt att vara där och "prata" en stund men samtidigt så tycker jag inte om känslan av att stå på dem...vetskapen att de ligger där nere i jorden..isch!!

Nu börjar jag även få separationsångest, ska vara borta från lilla odjuret det längsta vi någonsin varit separerade ifrån varandra i hans liv..

Ska åka till prins Charles förlovade land och shoppa, sightseea och allmänt koppla av (så bra jag bara kan utan att längta ihjäl mig)

Blir ingen träning såklart! Kommer säkert vara träningssugen när jag kommer hem! Vilken tur att det står friidrott på programmet på lördag em :D

shadowfire
2008-11-01, 20:47
Låter hur skönt som helst med vilodagar och resor :)
Du kommer bara komma tillbaka mer laddad o taggad än någonsin förr.

Förstår vad du menar o besöka de som vilar 6 fot under backen, det är alltid lika tungt.

Ironbabe
2008-11-05, 11:32
Sitter pa ett internetcafe i London :)

Maten ar katastrofal, traningen ligger pa is men somnen ar toppen! Sa har mycket har jag inte sovit sen lilla odjuret foddes..

Far iaf lite motion da jag gar i timmar varje dag, det ar ett hart liv att shoppa in the UK :D

Langtar efter bra mat och mina turboskor men annars har jag det ratt sa bra har faktiskt! CU soon

Trassel
2008-11-05, 13:23
Oh Nice, hälsa Covent Garden, en av favvisarna i London :)

Langster
2008-11-05, 13:28
Sitter pa ett internetcafe i London :)

Maten ar katastrofal...

Riktig engelsk frukost är ju grymt ju, sådan med korv, bönor, bacon, toast m.m. *drool*

Ironbabe
2008-11-06, 20:54
Oh Nice, hälsa Covent Garden, en av favvisarna i London
Yes, jag har haft en underbar minisemester. Covent Garden kom jag inte till den här gången, men vi var och nosade i de trakterna iaf :) Känns som jag var runt i hela London under dessa dagar. Hittade en del smultronställen som skall besökas vid senare tillfälle.
Riktig engelsk frukost är ju grymt ju, sådan med korv, bönor, bacon, toast m.m. *drool*
Blääää, det är ju som en hel jäkla lunch och inget jag är sugen att äta på morgonen *spy* Jag är katabollic som f*n nu :D
--------------------------------------------------------------------------
På bilden till vänster är hur vi såg ut när vi var ute på stan och shoppade, observera mitt val av skor! Märks att jag är vuxen och rutinerad *s* Till höger är lite av mina inköp. Roliga strumpbyxor, tights, tröja/skjorta och stövlar :) (sonen har punkinspirerad stil vilket glädjer hans mamma mycket) Jag är lite för tjock om magen och därav blev det en glipa i midjan som jag täckte över med lite fin röd färg! Får bli en stund med nål och tråd för att sy igen glipan senare!!

Nu längtar jag efter att träna lite, får se hur det blir imorgon. Klart är iaf att det är friidrottsträning på lördag *wiiiii*

Mr_T
2008-11-09, 20:21
Jobbigt de du nämner om att besöka de som lämnat jordelivet. Jag brukar uppskatta dem stunderna, man inser att man inte är odödlig. Det kan vara vackert på vintern, kring juletid, med alla ljus när snön ligger och det är tyst överallt (i alla fall i norra Sverige)

UK, vad kul, hade bättre väder en gråa fuktiga västkusten I hope? Haha, Visst ger besök i storstäder bra med Cardio! ;)

Roligt med lite clothing-bilder :)

/Mr :MrT:

Ironbabe
2008-11-10, 20:31
Blev äntligen lite styrketräning!

Uppvärmning cykel 10 min

Hängande styrkevändningar upp till 50 kg. Var tredje vändning med överstöt. (kändes bra att vända 50 kg även om det var flåsigt värre)
Marklyft 80, 90 kg x3
Enbensmarklyft 40 kg (spännande övning och jäkligt svårt med balansen men det är lixom det som är meningen med övningen)
Dips KV x 3
Stående vadpress exentriskt
Stående magvridningar med stång + 2,5 kg (jobbig jobbig)
Stångrodd 45 kg x 3 explosiva

Kul pass och det lär ge träningsvärk. Imorgon är det friidrottsträning, ska testa lite längdhopp mm. Kan bli intressant :D

Ironbabe
2008-11-10, 22:05
Jobbigt de du nämner om att besöka de som lämnat jordelivet. Jag brukar uppskatta dem stunderna, man inser att man inte är odödlig. Det kan vara vackert på vintern, kring juletid, med alla ljus när snön ligger och det är tyst överallt (i alla fall i norra Sverige)

UK, vad kul, hade bättre väder en gråa fuktiga västkusten I hope? Haha, Visst ger besök i storstäder bra med Cardio! ;)

Roligt med lite clothing-bilder :)

/Mr :MrT:
Det kan vara vackert på ett ledsamt sätt. Men jag kommer nog aldrig tycka om att besöka kyrkogårdar just pga all död :(

Jag kan säga så här om vädret in the UK..jag såg inte minsta lilla solstrimma under hela tiden och näsan blev täppt fast jag inte är förkyld *bläää* Men cardion ska man inte klaga på, den flöt på riktigt bra :)

Hoppas din träning går bra, syns ev i dec!

liro
2008-11-11, 09:49
Men sötast han är då din punkpojke! Förstår att du är nöjd över hans stil! :D Han måste ha varit mycket nöjd över att resan gick just till London! Verkar som att du fick köpt en hel del snyggt, och skorna är helt rätt för shopping! :cool:

Träningen verkar gå bra den med! Keep it up! :thumbup:

Ironbabe
2008-11-11, 21:20
Blev ingen friidrott idag av olika anledningar. Men träna skulle jag och tänkte passa på att testa core at last! Letade runt bland anläggningarna och de enda corepassen som passade mig i tid fanns antingen på Odenplan eller i U-väsby. Har aldrig varit på SATS i Väsby så det blev det ikväll! Passet hette core puls och varade i 55 min. Passet blev verkligen inte vad jag hade förväntat mig :/

Det var hur mycket benträning som helst med studs och div aerobicsinspirerade rörelser *gah!* (märkte ganska snabbt att mitt pass igår inte var opti för den här sortens träning, har träningsvärk i hela kroppen men framförallt i rumpen) Det var jobbigt, svettigt och värken i röven hindrade mig bigtime! Nu vet jag iaf att jag inte ska gå på core puls om det är så här passet är overall. Jag trodde det skulle vara mer renodlade magövningar faktiskt *slap*

Well, jag är trots allt nöjd över min prestation då jag fick svettas ordentligt. Jag som hade tänkt träna lite frontböj och ryckböj efteråt..ehhhh :Virro

machine gun
2008-11-11, 22:56
Jag misstänker att core puls är nån hybrid mellan gympa och core. Passen som bara heter core är mer renodlad magträning.

Ironbabe
2008-11-12, 11:54
Jag misstänker att core puls är nån hybrid mellan gympa och core. Passen som bara heter core är mer renodlad magträning.
Jag misstänker det oxå :) Jag är mest intresserad av den renodlade magträningen. Fick mig iaf ett litet svettpass även om det inte var vad jag hade planerat för kvällen :/

************************************************** **********
Börjar starkt misstänka att jag har fått sk löparknä *gah!* Har haft det förut när jag spelade fotboll så jag känner igen symptomen. Får bli ett besök hos naprapaten snart. Knät gör ont dagligen *bajsshjajse*

Har träningsvärk i hela kroppen efter de här två dgr men vill ändå träna ikväll. Det får bli ett riktigt discopass - ARMAR ! Det är de enda muskelgrupperna som inte värker satan :D

Ironbabe
2008-11-12, 22:23
Men sötast han är då din punkpojke! Förstår att du är nöjd över hans stil! :D Han måste ha varit mycket nöjd över att resan gick just till London! Verkar som att du fick köpt en hel del snyggt, och skorna är helt rätt för shopping! :cool:

Träningen verkar gå bra den med! Keep it up! :thumbup:

aa han är söt min lilla punkis *cupid* Han var överlycklig över resan och att dessutom få en personal shopper (guess who?!) Vi hittade en hel del balla kläder och acessoarer till honom. Lite shopping blev det till mamsen oxå såklart ;)

Ironbabe
2008-11-12, 22:33
Har som sagt träningsvärk yber alles så för mig blev det back to basics med lite styrketräning :)

Uppvärmning cykel 7 min
Rotatorcuff
Rehab hantelcurl onda biceps

Stångcurl superset
Överstötar 3 set
Liggande tricepspress hantel 3 set
Hammercurl 3 set
Pushdown cc 3 set
Bamsecurl 3 set
DTH 3 set
Hantelcurl superset
Enarms hantelpress 3 set

Sen hade jag fin gó gammaldax pump i armar och axlar :) Trevligt med lite renodlad styrketräning, länge sen sist!

Fick ett sms där det utlovades massage på mitt onda senstråk (löparknä) så jag traskade vidare till STK där det bjöds på naket (som alltid *drool*) Tjötade lite med tjusiga karlar och lekte lite med fitbollen. Fick den välbehövliga men ack så onda massagen, blev iaf mjukare och gick med lätta steg hem! Tack tack alla gulliga karlar *cupid*

Mats Loefstroem
2008-11-13, 14:39
Tack tack alla gulliga karlar *cupid*

Nöjet var helt på vår sida...

Ironbabe
2008-11-13, 19:02
Nöjet var helt på vår sida...
Jag vet.. :D

************************************************** ************
Det är dé jag alltid har sagt..man ska hålla sig borta från sån där gruppträning på SATS *gah!* Mitt knä är helt uppfuckat! Svullet runt knäskålen, segt som tuggumi att röra/böja/gå *svär högt* Som det känns nu kan jag inte springa på några dgr eller övht träna nåt som belastar benen *grr*

Lite lessen i ögat är jag och vad skulle kunna få mig på bättre humör om inte EN GRANDE DE LUXE KLADDKAKA LÈ SPECIALEN TT Sagt och gjort, jag och Tigge bakade så chokladen stänkte :D Sitter här nu med en glad och nöjd mage och ett harmoniskt huvud. Tankarna på träning har jag gömt längst bak i hjärnloben

Cilia
2008-11-13, 20:59
Vad körde du för pass?

Ironbabe
2008-11-13, 21:20
Vad körde du för pass?
Körde ett Core plus pass vilket visade sig vara nåt mellanting av gympa/skuttande/hoppande= en herrans massa ben. Jag trodde jag skulle köra core dvs bålträning, är en erfarenhet rikare. Mitt knä gillade iaf inte passet

Cilia
2008-11-14, 11:32
herregud, skulle aldrig gå på ett sånt pass
dom ser helt livsfarliga ut.

Ironbabe
2008-11-14, 16:49
herregud, skulle aldrig gå på ett sånt pass
dom ser helt livsfarliga ut.
hehehe, inte jag heller om jag hade vetat hur det gick till! Får bli bättre på att kolla upp sånt där så slipper man otrevliga överraskningar. Jag tycker att ett sånt pass mer sliter på leder och ligament mer än det stärker. Det är ett 60 minuters nötande utan någon egentligen vila, det funkar säkert bra för de som inte har några knä/fotledsproblem men för en sån som jag så är det katastrofalt..

Vila idag oxå! Blir en lugn hemmakväll framför tv:n med chips, julmust och min farligt goda kladdis..vill egentligen kasta ut den genom fönstret eller nåt..kan någon rädda mig ifrån den *grr*

O.W.
2008-11-14, 16:57
Vila idag oxå! Blir en lugn hemmakväll framför tv:n med chips, julmust och min farligt goda kladdis..vill egentligen kasta ut den genom fönstret eller nåt..kan någon rädda mig ifrån den *grr*

*räcker upp en hand*

Ironbabe
2008-11-14, 16:58
*räcker upp en hand*
Gå ut på balkongen, jag kastar iväg en bit med min fantastiska kastarm :cool:

Ironbabe
2008-11-16, 19:38
Jag drabbas av förkylning med nästäppa typ en ggr/år och nu är det dax alltså..Näsan började rinna i fredags och mina nysningar är lika kraftfulla som en jordbävning typ! Men ingen feber eller ont i halsen så jag tränade idag.

Hängande styrkevändningar 20, 30, 40, 45, 50 var tredje vändning med överstöt 53x2 PB!! Härligt att jag kommit över spärren på 50 kg, första 53:an gick nästan lätt men andra var tung :/ Varvade vändningarna med att köra några ryck upp till 25 kg samt lite ryckböj på samma vikt!

Frontböj 20, 30, 40, 50x3 avslutade med att reppa ur på 40 kg! Varierande strikthet på frontisarna men nöjd överlag, var ett tag sen jag körde frontböj seriöst och det märks framförallt i bålen, får bli skärpning här! Varvade frontböjen med knäböjshopp 20, 30 kg, kul övning!

Bänkpress med den roliga böjda stången 30, 40, 45x3 kg. Får sånt skönt sträck och kontakt med den här stången, I LIKE!

Testade sen att göra pistolen hahahaha, ner kom jag men upp??? Här finns det lite att jobba med! Sen dog jag totalt, gjorde ett set utfallshopp med viktplatta men kände att jag inte hade nåt kvar att ge *grr*

Ironbabe
2008-11-17, 20:24
Haft migrän sen igår kväll :/ Blev iaf bättre när jag tränade men kom tillbaka nu efteråt igen *suck* Tycker att min återhämtning suger, funderar på att köpa nåt kosttillskott men vet inte vad bara..är helt lost i djungeln nowadays känner jag, förslag? Jag gnäller inte bara, jag tränar även emellanåt :D

Uppvärmning cykel 10 min
Rotatorcuff

Chins KV 8, 6, 4 (ja..vad ska man säga lixom) *rolleyes*
Marklyft 60,70,80, 90x3 (kändes bra i ryggen)
Sen försökte jag mig på lite sumomark på 60 kg..gick sådär,kände mig svag
Draken med 10 kg viktplatta (bättre balans idag än sist jag körde den)
Raka mark 45 kg
Stångrodd explosiva 45 kg
Stående vadpress exentriskt

Sen hann jag inte mer då barnvaktstiden gick ut. Hela passet tog ca 50 min.

Ironbabe
2008-11-18, 14:03
Ser att jag slarvat lite med skrivandet, när jag skrivit x3 menas alltså att jag körde 3 set på den sista vikten :)

Huvudet känns som en 10-kilos medicinboll idag, snorigheten har flyttat sig längre bak i näsan vilket iofs är ganska skönt då det inte rinner ständigt längre. Migränen sitter i men jag lyckas döva den ibland med lite piller! Idag blir det vila för att leka lite friidrott imorgon. Har inte bestämt mig för om det bara blir lite kastning eller om jag ska löpa lite oxå. Beror på hur det ser ut i hallen oxå. Var länge sen jag sprang nu, benen känns lite tunga efter styrketräningarna men knäet har kryat på sig bra tycker jag. Har stretchat en del på utsidan och rumpen, får verklgen inte slarva med det för då kommer smärtan tillbaka som ett brev på posten!

Sparven från Minsk
2008-11-18, 17:45
Det är dé jag alltid har sagt..man ska hålla sig borta från sån där gruppträning på SATS *gah!*

Amen Iron! :D

Trist med en förkylning, känner av lite liknande just nu, men ett hårt benpass brukar bota det mesta :Virro

Ironbabe
2008-11-19, 21:43
Amen Iron! :D

Trist med en förkylning, känner av lite liknande just nu, men ett hårt benpass brukar bota det mesta :Virro
Min förkylning är i stort sett borta nu och det utan ett hårt benpass :D

************************************************** **************

Ikväll har det blivit lite friidrottande i inomhushallen! Jag är full av sprudlande endorfiner just nu =)

Började med att kasta lite kula, asså..jag börjar tycka att kula känns sådär, inte alls lika roligt som spjut och diskus! Jag tror jag ska specialisera mig på spjut och diskus som jag tycker är roligast och verkar ha talang för! Här är det en fördel att ha orangutangarmar *jeyyy*

Sprang sen några varv runt banan och stretchade och sen sprang jag lite till med bättre fart. Kände mig spänstig och lätt i steget idag. Hoppade lite hopprep och instruerade frivändningar för en annan veterankille. Det är inte det lättaste att försöka lära ut en övning men jag lyckades ganska bra då han till slut fick till några snygga försök! Sen kom min hoppartner för kvällen och vi började hoppa längdhopp på platta och pall. Det var en ny upplevelse för mig och jag flöööööög som en gräshoppa där i sanden :) Ju mer vi hoppade desto modigare blev jag och vågade dra på i löpningen. Inte helt lätt att få in stegen så att de passade in på den sista pallen innan uthoppet, jag kom fel några ggr och fick hoppa med fel fot.. Vi avslutade medans vi var på topp. Jag hade kunnat hoppa hela kvällen kändes det som, det var så jäkla skoj!! Fick beröm för min teknik (ehhh vilken teknik lixom, visste inte att jag hade någon övht) Mätte inget idag, hoppas att vi kan göra det nästa gång så jag vet vilka längder jag har i mig och vilka jag ska sträva emot. Nu återstår att se vad mitt knä tyckte om alla hoppen, kändes bra medans jag höll på iaf!

Ironbabe
2008-11-21, 22:24
Ett blandat pass på STK ikväll.

Styrkevändningar med överstöt. Jag suger på överstötarna, tränar ju inte det så ofta men det ska det bli ändring på. Kände mig väldigt ostabil i bålen idag och benen var rätt så trötta efter den här veckans strapatser. Men jag är mycket nöjd över att jag gjorde PB i styrkevänding *flex* Filmade vändningarna och där kan ni se att jag är väldigt ostabil med både bål och ben! Jag är dock väldigt nöjd över "snabbheten" stången flyger upp från knäna!

Bänkpress upp till 60 kg
Militärpress 30 kg
Lite gummibandsövning för kastarmen
Mage 2 övningar
Stående vadpress exentriskt
Armhävningar med klapp :D
Testade några marklyft men ryggen var inte med på det idag :(

Filmen dårå..
IfADyFji6Hs

Yankeee
2008-11-21, 22:46
Lätta vändningar idag. 60 kg nästa gång!

O.W.
2008-11-21, 23:08
Stiligt, lite fason på överstöten så lär den sitta som en smäck också.

Ironbabe
2008-11-22, 10:31
Lätta vändningar idag. 60 kg nästa gång!
Vändningarna är jag nöjd med, tack för supporten där! Men balansen och styrkan i överstötarna lämnar en hel del kvar att önska..Överstötarna brukar se rätt stabila ut annars på lägre vikter iofs men sådär rangliga och grunda tror jag inte jag har gjort förr..Jag fegade tror jag, blev lite nervös över vikterna då jag inte överstött så mycket förut! Ser ut som jag viker inåt med ena benet i överstötsögonblicket oxå, hoppas det har att göra med att jag är lite sliten i benen och inget jag gör jämt! Det är så bra att filma så man får se sina trix och egenheter!
Stiligt, lite fason på överstöten så lär den sitta som en smäck också.
Oh..Konungen träder in i min lilla journal *bugar djupt*

Ja, de där överstötarna var inte vackra som sagt. Blir till att träna mer kontinuerligt på dem så ska jag visa dig sen hur det egentligen ska se ut :)

bigtraps
2008-11-23, 13:54
Det finns mera att ta i vändningarna. får du ordning på överstötarna så kan ju det där bli riktigt bra.Det är ju inte så långt kvar till systrarna Kallur.....

AFanatic
2008-11-23, 14:25
Totalmissat din journal. Det går ju inte bara att byta namn och journal utan att säga till. Bah!

Väldigt kul att läsa om din nya inriktning dock. :D Kommer följa med nyvunnit intresse. :thumbup:

Ironbabe
2008-11-24, 10:04
Det finns mera att ta i vändningarna. får du ordning på överstötarna så kan ju det där bli riktigt bra.Det är ju inte så långt kvar till systrarna Kallur.....
Tack, blir glad över att ni tror att det finns mer att hämta. Själv tycker jag den sista var tung :Virro

Japp, de där systrarna får se upp nu när tanten börjar bli varm i löparkläderna heheheehe
Totalmissat din journal. Det går ju inte bara att byta namn och journal utan att säga till. Bah!

Väldigt kul att läsa om din nya inriktning dock. :D Kommer följa med nyvunnit intresse. :thumbup:
Den gamla journalen hade gjort sitt, nya tider nya satsningar :D

Du är så välkommen att följa min väg mot nya längder/tider inga höjder dock hehehehe!

************************************************** ***********
Har vilat hela helgen, ikväll blir det dock träning med fokus på benen! Har äntligen kommit i kontakt med en grupp som kör sprintträning, de kör 2 ggr/v jag kan dock bara vara med 1 ggr, bättre än inget. Bara jag får träningstips så kan jag träna på egen hand. Längtar till fredag då jag ska träna med dem för första gången!
Slänger in en bild på en skrattande IB som försöker spänna the arms

Ironbabe
2008-11-26, 12:33
Promenerat idag minsann..2x45 min, länge sen jag gick! man blir så jäkla lat när man har bil :smash:

Friidrottsträning ikväll, blir nog lite blandat längdhopp, kast och styrka

Ironbabe
2008-11-26, 21:43
Tina Endorfina här igen :D

Började träningen med lite kula. Har ju tyckt att jag inte kommit nån vart i kula utan stått still sen jag började med det i slutet av aug. Idag så slutade jag tänka så mycket utan bara var avslappnad och kastade iväg kulan och vad händer då? den flyger iväg som aldrig förr..helt galet! PB big time ikväll 8,95 från stillastående. Inga världsrekord såklart men äntligen börjar jag närma mig 9 meter iaf!

Sen blev det längdhoppning. Idag körde vi som vanligt (alltså inga pallar att hoppa från) Ganska kort ansats fortfarande dock, så svårt att veta exakt hur långt ifrån man ska börja..Nåja, det kommer väl ju mer jag hoppar och märker hur mycket jag behöver springa innan för att komma upp i maxfart innan uthoppet! Idag mätte vi iaf och eftersom jag inte hoppat sen jag var 12-13 år så räknar jag alla hopp som PB ;) Längsta hoppet ikväll blev 4,70 m vilket skulle blivit klubbrekordet för min åldersgrupp om det varit tävling *glädjeskutt* Tror svenska rekordet för 40+ är 5,33 om jag inte minns fel. Vore trevligt att slå det inom sin tid! Jag har mycket kvar att lära om sprinten fram samt uthoppet och nedslaget så när det börjar sitta på plats så siktar jag på det svenska rekordet :thumbup: I slutet fick jag ont i vänster ljumske vilket kan tyckas lite märkligt då jag hoppar med höger..nån som har en bra förklaring till varför? Hoppade en gång med fel ben iofs..

Sist så blev det lite spjutkastning med fokus på teknik! Spjut är så mycket svårare än man tror. Fick mycket hjälp idag av en annan veteran, det är bara att nöta det jag fick lära mig nu..man blir ju bra på det man tränar som sagt!

En jätterolig träningskväll! Lite mindre kul är smärtan i ljumsken jag har nu, ska tvärfriktion massera lite och hoppas på att den bara är lite överansträngd!

Ironbabe
2008-11-28, 10:33
Mycket bättre idag med ljumsken :D Var lite orolig igår att det skulle kunna bli långvarig frånvaro från träning. Jag har fortfarande ont men det är inte i närheten av vad det var i förrgår och igår :thumbup: Det här var en varningssignal jag i framtiden inte ska ignorera, varför är man så puckad emellanåt när man innerst inne vet hur ens kropp reagerar och agerar i vissa situationer?! Jag vill inte riskera min tävlingsdebut i friidrott i sprint/längd, vill känna att jag tränat bra och gjort mitt bästa och känna mig nöjd oavsett placering!

DM går den 18 januari i Sätrahallen och det kunde vara en bra start på min nya karriär :) Alltid bra att samla erfarenheter!

Träning ikväll, får anpassa övningarna efter hur ljumsken känns.

Ironbabe
2008-11-28, 21:12
Värmde upp med 10 min cykling, kändes inget i ljumsken *yippie*

Hängande styrkevändningar upp till 50 kg. 50 x 3 set
Chins KV 2x11 st (oooootroligt, har inte hänt på länge)
Explosiva stångrodd 50 kg x 3 set
Sittande MP bakom nacken 20, 25 och 30 kg x 3 set
Kettlebellrodd enarms explosiva 24 kg, 32 kg x 1 set
Pullover 20 kg x 3 set
Rumplyft med och utan vikt
Stående vadpress exentriskt

Sen var tanten trött! Fredagen bjöd som vanligt på diverse nakenshow (en st bringa, 1 st sneakpeak på en skinka) man blir aldrig besviken på STK *cupid*

Filmade sista setet chins, det är inga AF chins i utförandet längre..Jag är dock väldigt nöjd över repsantalet idag :thumbup:

HOZ5113IKmY

AFanatic
2008-11-28, 21:33
Oooh chins! *drool*

Duktigt. *flex*

Come back? *hets* *hets* :naughty:

Ironbabe
2008-11-29, 12:50
Oooh chins! *drool*

Duktigt. *flex*

Come back? *hets* *hets* :naughty:
Ha ha, hold your horses madam :smash: Ska tillägga att jag själv blev jäkligt förvånad över att jag orkade så många!

Är det någon som lagt märke till mina långa orangutang armar?! Jag håller nästan längst ut på stången och ändå så får jag så lång väg upp..*gah*

Cilia
2008-11-29, 14:07
Har du kunnat testa sprintgruppen än eller är du för skadad för det?

Bra med chinsen där, riktigt stark.

Ironbabe
2008-11-29, 16:34
Har du kunnat testa sprintgruppen än eller är du för skadad för det?

Bra med chinsen där, riktigt stark.

Nope, skulle kört med dem igår men eftersom min ljumske gnäller så vilade jag ifrån den, vuxet va?? Längtar tills jag får köra första gången, börjar bli hög tid att komma igång med sprinten nu eftersom jag bestämt mig för att tävla på DM i januari! Ska du inte hänga på mig snart??

Tack, förvånad själv som sagt :)

shadowfire
2008-11-29, 17:17
2x11 chins?!?!?
:eek:
å men dra mig baklänges vad lätta de såg ut och riktigt nice utförande också. Äntligen någon som kör chins från bottenläget med sträckta armar och upp med hakan över stången. RIKTIGT fina chins och sicken förjävla stark kärring du är. :D

Edit: kommer du och gubben din ner hit till götet nästa helg?

Arf Pingvin
2008-11-29, 17:36
Du böjer på armarna på väg upp under vändningarna. Om du kan hålla armarna raka och få ett stumt drag så borde vändningen bli mycket lättare.

Ironbabe
2008-11-29, 17:57
2x11 chins?!?!?
:eek:
å men dra mig baklänges vad lätta de såg ut och riktigt nice utförande också. Äntligen någon som kör chins från bottenläget med sträckta armar och upp med hakan över stången. RIKTIGT fina chins och sicken förjävla stark kärring du är. :D

Edit: kommer du och gubben din ner hit till götet nästa helg?
Hehe, blev som sagt glatt överraskad själv. Det är så jag har lärt mig chins och det verkar sitta i ryggmärgen! Våga vägra fuskchins :D

Nope blir inget FF för mig i år, mitt fokus har lixom ändrat riktning under det här året *s*
Du böjer på armarna på väg upp under vändningarna. Om du kan hålla armarna raka och få ett stumt drag så borde vändningen bli mycket lättare.
Japp, det har jag noterat oxå när jag kollat filmen i slowmotion! Jag är fortfarande en rookie på OL, ibland får jag till några bra vändningar som känns lätta med raka armar. Tror jag har för mycket respekt för vikten när det börjar bli tyngre och tar i mer med armarna för att vara "säker" på att få upp vikten. Jag tränar på, tack för dina synpunkter och tips :thumbup:

Muskeljossan
2008-11-29, 20:27
Hej Tina!

Jag upptäckte precis din nya journal,

COOOLT med nya målsättningen! Stort lycka till!

Kram Jossan

Ironbabe
2008-11-30, 11:23
Hej Tina!

Jag upptäckte precis din nya journal,

COOOLT med nya målsättningen! Stort lycka till!

Kram Jossan
Hej du helt otroliga kvinna, du är ju starkare än pippi långstrump *flex*

Tack, det känns jättekul och otroligt motiverande med friidrotten. Gäller bara att träna smart den första tiden så man inte går sönder. Mycket nya övningar/rörelser som kroppen inte är van vid och det märks både här o där :D Insåg ju snabbt att jag aldrig kommer bli lika stark som du i OL så jag la ner det hehehehe ;)

Kram och välkommen tillbaka

Muskeljossan
2008-11-30, 17:23
Hej du helt otroliga kvinna, du är ju starkare än pippi långstrump *flex*

Tack, det känns jättekul och otroligt motiverande med friidrotten. Gäller bara att träna smart den första tiden så man inte går sönder. Mycket nya övningar/rörelser som kroppen inte är van vid och det märks både här o där :D Insåg ju snabbt att jag aldrig kommer bli lika stark som du i OL så jag la ner det hehehehe ;)

Kram och välkommen tillbaka

Tjohooo!
Tack puman, vad söt du är;)Jag har lååång väg att vandra.. men jag tror på en lysande framtid inom friidrotten för dig! :hbang:

Go girl!

Kram

pellelelle
2008-12-02, 12:08
De mesta har väl redan sagts om tekniken i vändningarna och med tanke på hur du "bryter" upp den sista är ju en sak klar iaf- Du är stark som attan! Såg man ju iofs på chinsen oxå, grundstyrka var ordet.

Ska bli kul att följa dig och se var du hamnar när tekniken sitter.
Lycka till/Pellelelle

Ett blandat pass på STK ikväll.

Styrkevändningar med överstöt. Jag suger på överstötarna, tränar ju inte det så ofta men det ska det bli ändring på. Kände mig väldigt ostabil i bålen idag och benen var rätt så trötta efter den här veckans strapatser. Men jag är mycket nöjd över att jag gjorde PB i styrkevänding *flex* Filmade vändningarna och där kan ni se att jag är väldigt ostabil med både bål och ben! Jag är dock väldigt nöjd över "snabbheten" stången flyger upp från knäna!

Bänkpress upp till 60 kg
Militärpress 30 kg
Lite gummibandsövning för kastarmen
Mage 2 övningar
Stående vadpress exentriskt
Armhävningar med klapp :D
Testade några marklyft men ryggen var inte med på det idag :(

Filmen dårå..
IfADyFji6Hs

O.W.
2008-12-02, 12:39
Jag noterar nu att du har knästrumpor på, är det lika påbjudet i TL som DL?

ArnoldOnLehmä
2008-12-02, 12:51
När började du kasta? Har helt missat den här journalen fast jag har ju sett dig på kolo innan. Lycka till med friidrotten. Diskus är ju roligaste som finns! När det går bra iaf :)

Mats Loefstroem
2008-12-02, 13:25
Jag noterar nu att du har knästrumpor på, är det lika påbjudet i TL som DL?


Jag har länge studerat det där fenomenet och kan avlägga rapport.

Järnbebisien maskerar sin glamourösa sida genom sånt som SER handfast ut men som har en ack så chick dimension. Det där är nämligen inga vanliga fotbollstrumpor, det är extremeleganta damstumpor i ett speciellt Flo-Jo-utförande i saftiga 350 denier.
(Denier är vikten på till exempel nylonstrumpor och silkesstrumpor och avser vikten i gram av 1000 yard (914,4 m) garn.)

Ironbabe
2008-12-02, 13:37
Tjohooo!
Tack puman, vad söt du är;)Jag har lååång väg att vandra.. men jag tror på en lysande framtid inom friidrotten för dig!

Go girl!

Kram
Äh..du har inte lång väg kvar till världseliten, du har ju nyss börjat med TL oxå och redan lyfter såna vikter! Jag tror att du kommer plocka hem ädla medaljer inom kort!

Tack vad go du är som tror på mig! Jag ska göra mitt bästa för att hålla mig hel så jag kan ta några medaljer åtminstone =)
Kram kram
De mesta har väl redan sagts om tekniken i vändningarna och med tanke på hur du "bryter" upp den sista är ju en sak klar iaf- Du är stark som attan! Såg man ju iofs på chinsen oxå, grundstyrka var ordet.

Ska bli kul att följa dig och se var du hamnar när tekniken sitter.
Lycka till/Pellelelle
Tack vad glad jag blir över ditt inlägg! :)

Jag ska jobba med tekniken och överstötarna och sen lägger jag upp en ny film så får ni se om jag förbättrat mig. Tack än en gång
mvh
IB
Jag noterar nu att du har knästrumpor på, är det lika påbjudet i TL som DL?
Bra öga där..Du kan få låna dessa när du DL:ar, dock vill jag inte ha någon juicesaft vid återlämnadet!
När började du kasta? Har helt missat den här journalen fast jag har ju sett dig på kolo innan. Lycka till med friidrotten. Diskus är ju roligaste som finns! När det går bra iaf :)
Hej och välkommen!

Jag började kasta för första gången i slutet av augusti i år :) Och nu är jag fast i kastträsket! Diskus har varit det svåraste att lära sig men en dag så satt det bara där, jag blev så förvånad när den flög iväg och snurrade åt rätt håll hihihi. Nu håller jag på att lära mig att snurra ett varv till att börja med. Hur länge har du kastat?

Lars Brinkhoff
2008-12-02, 14:13
Funderade på att skriva något retsamt om löpträning, men jag skickar detta istället:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=48691&page=2

Ironbabe
2008-12-02, 14:38
Funderade på att skriva något retsamt om löpträning, men jag skickar detta istället:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=48691&page=2

*cry* Det där var retsamt nog tycker jag..Längtar som en tok efter att få löpträna jue..Har du läst att jag äntligen hittat en löp/sprintgrupp att träna med? *överlycklig* Typiskt att jag fick problem med ljumsken precis innan jag skulle dit o köra för första gången *gah!* Men jag är på gång nu Lars!! Snart får jag äntligen börja skriva om lite löpningen igen, håll ut retsticka :D

ArnoldOnLehmä
2008-12-02, 14:49
Jag är lite nybörjare jag åxå, kastade första gången på sista april 2006. Har ändå lyckats få 3 medaljer, bra med en sport med ganska få utövare så man får stå på pallen fast man egentligen är kass, hehe. Vad menar du med ett varv till, man gör ju bara 1,5 varv i diskus.
Ska snart till friidrottshallen och köra diskus och sumomark, kan bli jobbigt för ryggen.

Ironbabe
2008-12-02, 14:55
Jag är lite nybörjare jag åxå, kastade första gången på sista april 2006. Har ändå lyckats få 3 medaljer, bra med en sport med ganska få utövare så man får stå på pallen fast man egentligen är kass, hehe. Vad menar du med ett varv till, man gör ju bara 1,5 varv i diskus.
Ska snart till friidrottshallen och köra diskus och sumomark, kan bli jobbigt för ryggen.

aha, då är du oxå en rookie som jag :D Du ser så lite jag vet om allt ännu..att man t ex bara snurrar 1,5 varv :em:

Vad blev det för valör på medaljerna? Hur långt kastade du? Tävlar du bara i diskus?

Lycka till på träningen och var försiktig med ryggen :thumbup:

Cilia
2008-12-02, 16:21
Kul med tävling, sugen att komma och titta.
Jag har inte glömt bort att jag är sugen *G*
men det gäller att få in det i allt annat och det var så jäkla långt bort.
Sen vill jag vara lite stark innan också *eg*

ArnoldOnLehmä
2008-12-03, 08:51
Guld och brons i diskus, DM-brons i kula.
Jag har enormt svårt med nerverna i diskus när jag tävlar. Det är ju så mycket som ska stämma och så mycket att tänka på när man roterar, dessutom är jag rädd för att trampa över så jag brukar stanna till just i slutet där man egentligen ska drämma till ordentligt:smash:
Jag kastar längre på träningarna från stillastående än vad jag kastar på tävlingar när jag roterarar :em:
Men det är väl bara köra så många tävlingar man kan så borde tävlingresultaten tillslut bli bra också.

bigtraps
2008-12-03, 09:11
Dåliga tävlingsnerver är väl en tradition bland svenska kastare;)

Lars Brinkhoff
2008-12-03, 09:15
Har du läst att jag äntligen hittat en löp/sprintgrupp att träna med? *överlycklig*

Japp. Du verkar ha lyckats bosätta dig rätt i veteranfriidrottens Mecka.

Ironbabe
2008-12-03, 11:43
Kul med tävling, sugen att komma och titta.
Jag har inte glömt bort att jag är sugen *G*
men det gäller att få in det i allt annat och det var så jäkla långt bort.
Sen vill jag vara lite stark innan också *eg*
Du är specialinbjuden på den tävlingen..VIP!

Du ÄR redan stark kvinna..jisses..Hoppas du får in en tid snart, vore så jäkla skoj om du hängde på =)
Guld och brons i diskus, DM-brons i kula.
Jag har enormt svårt med nerverna i diskus när jag tävlar. Det är ju så mycket som ska stämma och så mycket att tänka på när man roterar, dessutom är jag rädd för att trampa över så jag brukar stanna till just i slutet där man egentligen ska drämma till ordentligt
Jag kastar längre på träningarna från stillastående än vad jag kastar på tävlingar när jag roterarar
Men det är väl bara köra så många tävlingar man kan så borde tävlingresultaten tillslut bli bra också.
Fina resultat :thumbup: Tävlingsnerver är jobbigt, jobbar du nåt med dem innan? Mental träning tänkte jag på :) När jag tävlade i AF så började jag med mental träning och det hjälpte mig oerhört mycket på tävlingsdagen. Jag var totalt fokuserad på min uppgift och lät kroppen bara göra det den gjort hundratals ggr på träning.

Jag är övertygad om att dina tävlingsresultat till slut kommer spegla dina träningsresultat!

Då kanske vi ses på någon tävling i vår, vilka har du tänkt ställa upp i?
Dåliga tävlingsnerver är väl en tradition bland svenska kastare;)
En till retsticka *gah!* *s*

Det är en tradition som ska brytas hädanefter. Iaf bland veterankastarna..
Japp. Du verkar ha lyckats bosätta dig rätt i veteranfriidrottens Mecka.
Jag känner mig lyckligt lottad just nu ja..men det tog ett tag och mycket eget letande och frågande innan jag hittade rätt! Ikväll ska jag springa lite försiktigt på banan och se om ljumsken och ryggen håller. Håll tummarna

Ironbabe
2008-12-03, 21:50
Ett lugnt pass idag med diskus teknik och nån stöt kula. Sprang några varv runt banan först och gjorde en del rörelsestretch! Känns nästan bra i ljumsken men ryggen bråkar lite fortfarande.

Lärde mig att snurra 1 1/2 varv i diskusringen idag, svårt, svårt, svårt. Sen försökte de få in fler moment med bla höft, arm och vridning men där tog det stopp i lilla frk blonds hjärna hahahahaha. En sak i taget plizz, för mycket information blir bara soppa till slut! Som det känns nu så tänker jag ställa upp i kultävlingen som går på lördag :)

Nu åter till vampyrerna på tv:n

shadowfire
2008-12-03, 22:03
fräckt med tävling! har du tävlat något hittills i din nya hobby, eller är det första tävlingen? =)

Ironbabe
2008-12-03, 22:10
fräckt med tävling! har du tävlat något hittills i din nya hobby, eller är det första tävlingen? =)

Paus i filmen :D

Kultävlingen på lördag är en klubbtävling som är öppen för alla, inte så värst seriöst alltså =) Min första riktiga tävling inom friidrotten blir DM i januari :hbang: Då ska jag tävla i 60 m, 200 m, längd, kula och ev höjdhopp (har inte testat höjdhopp ännu dock)

ArnoldOnLehmä
2008-12-04, 07:44
sök på how to throw discus på youtube så hittar du tre stycken väldigt bra instruktions klipp med John Powell.

Zacke
2008-12-04, 16:57
Tjo.
Läst några sidor här. Hur kommer det sig att du bytt från fitness till friidrott?

Ironbabe
2008-12-04, 20:54
sök på how to throw discus på youtube så hittar du tre stycken väldigt bra instruktions klipp med John Powell.
Tack igen! De skall nedladdas i IPODEN och tittas på vid diskusträning
Tjo.
Läst några sidor här. Hur kommer det sig att du bytt från fitness till friidrott?
Tja..varför inte?! :D Kände att jag behövde nåt nytt inom träningen och eftersom jag alltid ångrat att jag inte satsade på friidrotten när jag var knodd så.. Jag tänkte att jag inte vill ångra nåt utan börjar nu :D

Ironbabe
2008-12-05, 22:06
Ikväll var jag äntligen på mitt första sprintpass med ungdomsgruppen! Uppvärmningen bestod av löpskolning, häckövningar och dynamisk stretch! Själva uppvärmningen var jobbig och redan där började jag så smått flåsa och svettas.

Därefter delades det upp i fyra olika grupper och man fick välja om man ville vara i en grupp hela tiden eller gå runt. Jag valde att gå runt till tre st. Först var jag i sprintgruppen där jag testade att starta i block *äntligen* Det var inte helt lätt och kändes mysko men tydligen så såg det bra ut *rolleyes* Ledaren tyckte jag hade bra styrka i benen och var explosiv, finns hopp för mig alltså :) Sen gick jag till längdhoppsgruppen och fick hoppa över små häckar innan uthoppet, det är så himla mycket teknik och beninsättningar mm som ska klaffa. Tror jag fick till ett ok hopp men alla de andra hoppen kände jag mig som en träbent elefant! Dock så tycker jag att allt är så jäkla skoj och vill verkligen lära mig ALLT! Varför kan man inte vara bäst igår? Efter det så prövade jag häck. När man är veteran så är häckarna lite lägre men jag kan säga att de är höga nog..jag testade på såna som var lägre än de vi tävlar med..Efter kvällens träning så vill jag även testa att tävla i häck :D Det var kul men svårt. Allt är svårt rent tekniskt men jag har iaf lite gratis iom min "gamla" styrke och AF träning. Sist sprang vi stafett hahahaha, jag startade typ hela tiden försent och sprang ryckigt (stackars mitt lag)

Skitskoj iaf och jag ska försöka komma iväg två ggr/v på dessa sprintträningar. Det här är sån träning jag behöver för att åtminstone komma i närheten av ett bra löptsteg i slutändan! Nu är jag fylld av endorfiner igen.. Love it. Efter passet så blev det en mysig och näringsrik middag på MAX *drool*

Ironbabe
2008-12-06, 15:52
Idag var det en klubbtävling i kula med blandade åldrar! Dagen började minst sagt udda..

Bilens tankmätare har ballat ur och jag kör efter trippmätaren istället. Lånade ut bilen och personen sa till mig att den hade tankat i 20 liter så jag ställde trippmätaren och räknar därefter ca 1 liter milen. Jag var på väg till tävlingen då bilen började hacka efter årstatunneln för att sen helt lägga av vid rödljuset Östberga/Årsta *grr* och då stod trippmätaren endast på 13 mil ca *note* lita aldrig på andras ord!! Satt på varningsblinkersen och som tur var så var det bara ca 150 m till en bensinstation så jag gick och fyllde på reservdunken a 5 liter. Tankar och startar bilen som går i ungefär 10 sek för att lägga av igen :Virro Sen vägrar den starta övht! Jag håller på sådär i ca 5 omgångar. Ringer runt och får inte tag på NÅGON!! Står alltså i en korsning med en totaldöd bil..Till slut kommer det en bärgningsbil och killen som kör den har ett sånt underbart charmigt beteende att jag totalt slappnar av och blir lika skämtsam som han! Han bärgar mig till bensinstationen där jag fyller på med ännu mer bensin och sisådär bara så startar bilen hur snällt och fint som helst igen =) Jag frågar hur mycket det där kommer kosta mig och han ler och säger att det kostar mig ett leende :D Jag ser helt förvånad ut och ler och han säger: Precis ett sånt där menar jag och så åker han iväg! Det som kunde sänkt mig totalt gjorde verkligen min dag, jag åker därifrån med ett leende på läpparna!

Kommer försent till tävlingen såklart och alla undrar om jag försovit mig, får dra hela historien och sen får jag hoppa in och börja stöta direkt vilket märktes på mina miserabla resultat. Har inte stött sådär dåligt sen jag började med kulstötning! Som tur var så tävlade de i två omgångar så jag kom igen på slutet och fick till ett PB (on record) på 8,78 cm! Kanske inte den mest optimala uppladdningen men det kommer fler tävlingar och tillfällen.

Efter tävlingen kastade jag lite diskus igen och hade instruktionsvideon som ArnoldOnLehmä länkade till på näthinnan! Jättebra videos och träningen gick så mycket bättre. Fick till många bra kast och framförallt så kändes det bra och explosivt! Stor skillnad mot hur det har känts förut. Tack än en gång för tipsen!

Rolig och händelserik dag. Kommer inte glömma bärgningskillen i första taget!

Ironbabe
2008-12-07, 20:10
Söndag kväll på STK!

Uppvärmning cykel 7 min
Div stretchövningar med pinne

Styrkevändningar 15, 25, 35, 40, 45, 50 x 3 set.
Var tredje vändning med överstöt. Ska köra på 50 kg några ggr tills jag känner att jag är säker på vändningen och överstöten och sen öka.

Överstöt 40 kg 3 x 3 set

Draken 10 kg 3 set

Chins KV 10, 10 (wiiie trenden håller i sig)

Stående vadpress exentriskt 3 set

Rumplyft med 10 kg på magen

Sittande benlyft med vridning och 10 kgs viktplatta

Lite stretch. Ett hyffsat allround pass idag. Kände av ryggen liiiite men inte så det störde träningen! Skönt att andas in magnesiumdamm igen *cupid*

Liten egobild efter passet

Lars Brinkhoff
2008-12-07, 20:24
Skitskoj iaf och jag ska försöka komma iväg två ggr/v på dessa sprintträningar.

Nu börjar det likna nåt! :thumbup:

Ironbabe
2008-12-07, 20:47
Nu börjar det likna nåt! :thumbup:

Visst gör det :D Jag känner dock en smygande oro över att jag inte kommer hinna komma i någon bra löpform innan första tävlingen..Jag har så svårt att bara vara med för att det är kul/skaffa erfarenhet. Jag vill känna att jag är i bra form och kan prestera därefter! Ibland är det inte bra att vara för tävlingsinriktad *gah!*

Inför den här sprintträningen plockade jag fram ett par gamla jogginskor ur garderoben (eftersom tränaren inte tyckte att mina ihopsydda skor var någon hit) och det resulterade i ett par snygga blåtår..båda stortårna! Det här fenomenet råkade jag alltid ut för när jag spelade fotboll och det var dax att sätta på sig fotbollskorna på vårkanten! Jag har iaf önskat mig ett presentkort på runnerstore i julklapp, får se om jag varit snäll nog :D

KRILLE!
2008-12-08, 12:52
aa se där. Misstänkte att det var du som körde igår men vågade inte antasta dig innan jag var säker. Snygg teknik och bra styrka där!

(flåsande killen i vit tröja ;))

Ironbabe
2008-12-08, 13:52
aa se där. Misstänkte att det var du som körde igår men vågade inte antasta dig innan jag var säker. Snygg teknik och bra styrka där!

(flåsande killen i vit tröja ;))

Meh..Du hade iaf satt dig själv på världskartan om du hade antastat mig igår :D

Trevligt att "ses" iaf, nästa gång säger vi hej, right?

Tack, själv tycker jag inte att min teknik är jättebra (ännu) men det går iaf framåt! Styrkan ska bli bättre men tack iaf ;)

Tricce
2008-12-08, 14:26
Idag var det en klubbtävling i kula med blandade åldrar! Dagen började minst sagt udda..

Bilens tankmätare har ballat ur och jag kör efter trippmätaren istället. Lånade ut bilen och personen sa till mig att den hade tankat i 20 liter så jag ställde trippmätaren och räknar därefter ca 1 liter milen. Jag var på väg till tävlingen då bilen började hacka efter årstatunneln för att sen helt lägga av vid rödljuset Östberga/Årsta *grr* och då stod trippmätaren endast på 13 mil ca *note* lita aldrig på andras ord!! Satt på varningsblinkersen och som tur var så var det bara ca 150 m till en bensinstation så jag gick och fyllde på reservdunken a 5 liter. Tankar och startar bilen som går i ungefär 10 sek för att lägga av igen :Virro Sen vägrar den starta övht! Jag håller på sådär i ca 5 omgångar. Ringer runt och får inte tag på NÅGON!! Står alltså i en korsning med en totaldöd bil..Till slut kommer det en bärgningsbil och killen som kör den har ett sånt underbart charmigt beteende att jag totalt slappnar av och blir lika skämtsam som han! Han bärgar mig till bensinstationen där jag fyller på med ännu mer bensin och sisådär bara så startar bilen hur snällt och fint som helst igen =) Jag frågar hur mycket det där kommer kosta mig och han ler och säger att det kostar mig ett leende :D Jag ser helt förvånad ut och ler och han säger: Precis ett sånt där menar jag och så åker han iväg! Det som kunde sänkt mig totalt gjorde verkligen min dag, jag åker därifrån med ett leende på läpparna!

Kommer försent till tävlingen såklart och alla undrar om jag försovit mig, får dra hela historien och sen får jag hoppa in och börja stöta direkt vilket märktes på mina miserabla resultat. Har inte stött sådär dåligt sen jag började med kulstötning! Som tur var så tävlade de i två omgångar så jag kom igen på slutet och fick till ett PB (on record) på 8,78 cm! Kanske inte den mest optimala uppladdningen men det kommer fler tävlingar och tillfällen.

Efter tävlingen kastade jag lite diskus igen och hade instruktionsvideon som ArnoldOnLehmä länkade till på näthinnan! Jättebra videos och träningen gick så mycket bättre. Fick till många bra kast och framförallt så kändes det bra och explosivt! Stor skillnad mot hur det har känts förut. Tack än en gång för tipsen!

Rolig och händelserik dag. Kommer inte glömma bärgningskillen i första taget!

Fan va ballt/modigt/allt att sätta igång nu med nåt man alltid velat köra tidigare i livet :thumbup:
Sjysst av bärgningskillen där också. Vet hur det är själv när man kommer till kunder som man egentligen ska debitera men om dom är supertrevliga osv så kan man råka skippa just den debiteringen :em:
Inspirerande att läsa för en annan veteran här också, keep it coming!

KRILLE!
2008-12-08, 14:36
Meh..Du hade iaf satt dig själv på världskartan om du hade antastat mig igår :D

Trevligt att "ses" iaf, nästa gång säger vi hej, right?

Tack, själv tycker jag inte att min teknik är jättebra (ännu) men det går iaf framåt! Styrkan ska bli bättre men tack iaf ;)

Jag är inte så jättehaj på OL tekniskt sett men tyckte att du har bra rytm. Lugn och kontrollerad såg du ut i din lyftning, vilket är en riktigt bra början. Joå, nästa gång så :)

Ironbabe
2008-12-08, 22:19
Fan va ballt/modigt/allt att sätta igång nu med nåt man alltid velat köra tidigare i livet :thumbup:
Sjysst av bärgningskillen där också. Vet hur det är själv när man kommer till kunder som man egentligen ska debitera men om dom är supertrevliga osv så kan man råka skippa just den debiteringen :em:
Inspirerande att läsa för en annan veteran här också, keep it coming!
Tack! Man har ju bara ett liv och att gå omkring och ångra saker man inte gjorde/tog tag i verkar rätt så onödigt om man vill ha så skoj som möjligt under den korta tid vi lever :D Det finns så otroligt många imponerande människor i veteranidrotten. T ex en 92-åring som springer sprint, hoppar höjd, längd och stav, bara för att nämna en. Finns en hel del krutgubbar och gummor som lever fridrottslivet och åker runt hela världen och tävlar!

Ja, bärgningskillen var verkligen en räddande ängel som dök upp och räddade en smått hysterisk kvinna i den sura bilen! Han var så pedagogiskt riktig och fick mig att känna mig omhändertagen där och nu..Vilken kille!

Du är inte lite sugen på att idrotta du med då? *lockar, komsi komsi*

Jag är inte så jättehaj på OL tekniskt sett men tyckte att du har bra rytm. Lugn och kontrollerad såg du ut i din lyftning, vilket är en riktigt bra början. Joå, nästa gång så :)
Oh tack! Nu blir jag jätteglad. Det är ju rytmen och kontrollen jag är ute efter och om du såg den så har jag ju lyckats lite :D
CU soon!

Ironbabe
2008-12-08, 22:30
Andra passet med ungdomsgruppen!

Uppvärmning och div löpskolning och häckuppvärmning! De här uppvärmningarna är verkligen super, liknar inte mina för fem öre. Har insett nu hur dåligt jag har värmt upp förut inför mina löppass.

Sen sprang vi 3 st 60 m lopp på 80-90%. Jag kände mig oerhört lätt i steget och kunde hålla mig till att verkligen ligga på den procentsatsen *stolt*

Efter det var det uppdelning igen. Jag stannade och körde några blockstarter igen. Testade att byta ben sas. Idag testade jag att ha vänster som trycka-ifrån-benet och ta första steget med högern. Vet inte riktigt vilket ben jag tycker känns bäst..Testade även att hoppa över någon häck men idag gick det inte alls bra. Spänsten fanns lixom inte där! (konstigt då det kändes bra på 60 m loppen) Sist så stötte jag lite kula, fick några bra tekniktips jag ska ta med mig.

Är så kul att jag äntligen kommit igång med löpningen. Tror att jag ska ta mig ut och springa lite på banan iom att det är uppehåll och någon plusgrad ute. På fredag blir det ingen sprintträning nämligen, då är hallen upptagen!

Lars Brinkhoff
2008-12-09, 08:01
Fler härliga pass!

Jag stannade och körde några blockstarter igen. Testade att byta ben sas. Idag testade jag att ha vänster som trycka-ifrån-benet och ta första steget med högern. Vet inte riktigt vilket ben jag tycker känns bäst.

Jag har läst att det finns ett test som involverar en knuff i ryggen. Det ben man lyfter först för att inte ramla ska också vara det som lämnar startblocket först.

Ironbabe
2008-12-09, 12:39
Fler härliga pass!



Jag har läst att det finns ett test som involverar en knuff i ryggen. Det ben man lyfter först för att inte ramla ska också vara det som lämnar startblocket först.

Jaa, nu börjar det äntligen likna nåt :D

Jahopp, enligt det testet är det höger som ska ta första steget. Ska testa lite mer på träningarna för enligt tränarna så är det väldigt olika vilket som känns bäst! Peter (tränaren) berättade att han testat att ta tid på de olika startbenen och det var ingen markant skillnad. Det gäller väl bara att hitta det benet som man känner sig mest bekväm med! Jag får ge det några ggr :)

Tricce
2008-12-09, 13:02
Du är inte lite sugen på att idrotta du med då? *lockar, komsi komsi*



Huäää vaaaaa :D Funderar på vad man isåfall skulle köra för gren passande en gammal kampsportsveteran!

Ironbabe
2008-12-09, 13:07
Huäää vaaaaa :D Funderar på vad man isåfall skulle köra för gren passande en gammal kampsportsveteran!

Kampsportare är ju explosiva, där har du redan vunnit mycket! Kom igen..nånting var du väl duktig på i friidrott i skolan? :D

Ironbabe
2008-12-09, 13:44
Förresten är det någon som vet huruvida det är bra att sticka hål på en blåtå så att blodet får rinna ut?? Eller är det helt enkelt bäst att låta det vara?

hgus
2008-12-09, 15:50
Enligt min sjuksköterska till fru skall man inte sticka hål pga infektionsrisken.

Ironbabe
2008-12-09, 17:01
Enligt min sjuksköterska till fru skall man inte sticka hål pga infektionsrisken.
Oki, tack :)

************************************************** ***************
På väg och OL:la lite. Tänkte testa utfallsstilen. Får se om jag överlever..

Later :)

Ironbabe
2008-12-09, 20:14
Länge sen jag var nere på en OL träning. Var som sagt sugen på att testa Lena Berntssons ryck med utfallsteknik. Det kändes mycket bättre för mig den här stilen/tekniken än sittrycken! Nu testade jag iofs inga monstervikter men på samma vikter i sittryck så brukar jag få ont i axeln men nu kände jag INGENTING i axeln :hbang: Tomas var på mig om att tävla nästa år och i ett svagt ögonblick sa jag ja..vad har jag nu gett mig in på :Virro

Körde lite frivändningar/styrkevändningar med överstötar upp till 45 kg! Sist gjorde jag lite utfallshopp med 15 kg viktplatta + vridning och raka mark på 40 kg! Roligt pass, det roligaste var ryckutfallen! Fick hjälp att filma två ryck, tack hunken *cupid*

V80gKCwiiws

Ironbabe
2008-12-09, 20:18
Gick in på friidrottsklubbens hemsida och fick se att min kulstöt i lördags tydligen var klubbrekord för k40 inomhus :Virro:D

Cilia
2008-12-09, 21:32
Grattis till rekordet och det är en snygging man ska vara för att få gratis bärgning. Vilken jäkla tur för dig och döda kompisen som inte tankade.

Sen skulle jag aldrig våga köra på marginalen sådär. Jag tankar typ alltid vid halv tank eller så får jag psykbryt och tror jag ska få soppatorsk.

ArnoldOnLehmä
2008-12-10, 08:24
Heh, fint med klubbrekord redan.
Själv kommer jag nog aldrig slå gefle IF:s rekord på över 66m. Gjordes av en dopad landslagsman.

Ironbabe
2008-12-10, 12:19
Grattis till rekordet och det är en snygging man ska vara för att få gratis bärgning. Vilken jäkla tur för dig och döda kompisen som inte tankade.

Sen skulle jag aldrig våga köra på marginalen sådär. Jag tankar typ alltid vid halv tank eller så får jag psykbryt och tror jag ska få soppatorsk.
Tack!

Fyll på reservdunken så behöver du inte få psykbryt..du får ett litet äventyr istället :D
Heh, fint med klubbrekord redan.
Själv kommer jag nog aldrig slå gefle IF:s rekord på över 66m. Gjordes av en dopad landslagsman.
Ja, jag blev lite förvånad dock. Hon som hade rekordet innan tränar jag med och hon stöter längre än jag för det mesta..Det förra rekordet sattes på inomhus SM för ca 1 år sen så mycket har hänt med hennes utveckling. Jag räknar kallt med att hon tar tillbaka rekordet rätt så fort. Kul att ha det så länge det varar iaf :D

Ironbabe
2008-12-10, 22:19
Ikväll blev det diskus och spjutträning. Började med diskus och kastade sammanlagt ca 30 kast. Några vart riktigt explosiva och bra. Det är vid såna tillfällen man önskar man var utomhus med ett måttband tillgängligt!

Sen kastade vi lite spjut. Försökte springa på med en längre ansats, blir genast mycket krångligare med beninsättningen på slutet! Gillar verkligen spjut..får mig att känna mig som värsta amazonen som är ute på jakt efter kött :D (fri tolkning här)

Imorgon ska jag vila! Har tränat (tävlat 1 ggr) sex dgr i rad nu om jag inte räknar fel! Sen är jag på igen på fredag och på lördag är det kultävling igen. Vore skoj om jag stötte ännu längre då, får se om värsta konkurrenten kommer och stöter oxå..då kanske jag får horn och stöter tuuuuuusen meter!!

Mats Loefstroem
2008-12-10, 22:43
... stöter tuuuuuusen meter!!
Borde väl inte vara omöjligt att stöta lika långt som dina ben är långa?

Ironbabe
2008-12-11, 11:25
Borde väl inte vara omöjligt att stöta lika långt som dina ben är långa?

Näe, man tycker ju de´

wintersnowdrift
2008-12-11, 14:53
Länge sen jag var nere på en OL träning. Var som sagt sugen på att testa Lena Berntssons ryck med utfallsteknik. Det kändes mycket bättre för mig den här stilen/tekniken än sittrycken! Nu testade jag iofs inga monstervikter men på samma vikter i sittryck så brukar jag få ont i axeln men nu kände jag INGENTING i axeln :hbang: Tomas var på mig om att tävla nästa år och i ett svagt ögonblick sa jag ja..vad har jag nu gett mig in på :Virro

Körde lite frivändningar/styrkevändningar med överstötar upp till 45 kg! Sist gjorde jag lite utfallshopp med 15 kg viktplatta + vridning och raka mark på 40 kg! Roligt pass, det roligaste var ryckutfallen! Fick hjälp att filma två ryck, tack hunken *cupid*

V80gKCwiiws

Oj, vad bra det ser ut! (I mina amatörögon åtminstone :)).

Klart att du ska tävla (och bli en ny Lena Berntsson kanske; tyngdlyftning + sprint verkar ju vara en vinnande kombination?).

//Kristin

Ironbabe
2008-12-12, 12:21
Oj, vad bra det ser ut! (I mina amatörögon åtminstone :)).

Klart att du ska tävla (och bli en ny Lena Berntsson kanske; tyngdlyftning + sprint verkar ju vara en vinnande kombination?).

//Kristin
Tack, vad roligt att du tycker det ser ok ut :)

Så länge det inte krockar med mina tävlingar i friidrotten så kör jag nån tävling och ser om det är något för mig..

Kan Lena kombinera så kan jag åtminstone försöka *s* Vore självklart inte så dumt om man dessutom kunde plocka några sek/tio/hundradelar i löpningen pga tyngdlyftningen!

Gnusram
2008-12-12, 20:06
Kan Lena kombinera så kan jag åtminstone försöka

Aha! Kul!

Ironbabe
2008-12-13, 08:46
Aha! Kul!

Tack :)

Återstår att se hur kul det blir med tanke på den mediokra TL träningen jag utför ;)

Ironbabe
2008-12-13, 13:46
Jahopp, då var det kultävling igen. Luciastöten hette den och det var två tävlingar i en sas. Först en vanlig kultävling och redan där så stötte jag nytt klubbrekord för k40, det nya löd på 9,03 :) Kommer inte ihåg de exakta måtten på de andra stötarna men alla var i närheten av nio meters strecket. Min bästa serie helt klart, fattar inte vad som hände..

Den andra kultävlingen så stötte man först med vänster och sen vanligt med höger. Om man stöter med en skillnad på 2 m mellan vänster och höger så är man tydligen duktig! Man slår sedan ihop vänster och högerstötarna och får en sammanlagd poäng (eller nåt, inte riktigt säker på hur man räknar/mäter) Min längsta vänsterstöt blev 6,99! Sen var det dax för höger igen och nu fick jag på två stötar på över 9 meter *screwy* en på 9,09 och sen den nya rekordstöten 9,26 :hbang: Tre stötar över nio meter har jag bara kunnat drömma om tills idag..Måste varit min fantastiskt goda frukost som gav mig denna styrka! Glad är jag och nu vill jag stöta kula snart igen :D

Hm..nu när jag tänker efter så vet jag inte om rekordstöten räknas som en enskild eller om den räknas ihop med vänster-höger tävlingen :Virro

Mats Loefstroem
2008-12-13, 21:20
Det är nog bara du som är förvånad, det där kallas tävlingspsyke och det har du sjukt gott om. Grattis!

värstingen
2008-12-13, 22:22
När jag ser filmen så får jag tillbakablickar på den där filmen när den där dansaren sparkar till en unge och ugnen flyger iväg och gör en 360 typ.:(

LindaS
2008-12-14, 16:57
Det är nog bara du som är förvånad, det där kallas tävlingspsyke och det har du sjukt gott om. Grattis!Precis så är det. Fasen vad du är bra.

shadowfire
2008-12-14, 17:52
Skönt filmklipp där tina! Är det träskivor på stången?
O vad var det för musik du hade lagt in?

Ironbabe
2008-12-14, 18:16
Det är nog bara du som är förvånad, det där kallas tävlingspsyke och det har du sjukt gott om. Grattis!
Precis så är det. Fasen vad du är bra.
Tack mina vänner :)

När jag ser filmen så får jag tillbakablickar på den där filmen när den där dansaren sparkar till en unge och ugnen flyger iväg och gör en 360 typ.:(Åååkeeeej *rolleyes*
Skönt filmklipp där tina! Är det träskivor på stången?
O vad var det för musik du hade lagt in?
Det är 2,5 kg´s plattor..om det är trä eller inte får nog någon mer insatt STK:are svara på :D

hm..det är antingen Nightwish eller Whitin Temptation kommer inte ihåg just nu :Virro

Ironbabe
2008-12-15, 19:53
Haft en liten sjukling hemma i helgen så det blev ingen träning igår. Sjukan gick dock över lika fort som den kom så idag blev det träning!

Uppvärmning cykel 7 min

Styrkevändningar
20, 30, 35, 40 kg 5 reps på varje vikt
45 kg 5x3 var tredje med överstöt (fick upp ett bra flås här och överstötarna kändes explosiva och stabila)

Ryckutfall
med stången 20 kg varierade utfallsbenen. Gillar den här övningen som f*n

Dips
KV 20, 13 (inte så illa som jag trodde)

Pullover
3 x 20 kg (bra stretch i titsen, en bra övning för spjutkastningen sen)

Stångcurl
20 kg tuuuusen reps

Stående magvridningsövning med 5 kg´s platta

Armhävningar med klapp 6, 5 och direkt efter vanliga till dha bitter end..
Armhävningar med ett ben i luften till dha bitter end..

DÖÖÖÖÖÖÖÖÖD :Virro

Kul pass med mycket flås och stånk. Imorgon ska jag springa sprint på IP, ska få experthjälp av en tio kampare :) Det kanske blir en hyffsad löpare av mig om några år *hoppas*

AFanatic
2008-12-15, 20:14
Cool film. ;)

Duktiga dips för att inte aspirera i AF...

Ironbabe
2008-12-15, 20:30
Cool film. ;)

Duktiga dips för att inte aspirera i AF...
Tack Fanatico! *cupid*

Det är roligare att köra dips nu när det inte är på allvar :D Likaså med chinsen, jag får inte ångest inför mina chins längre!

Här är dagens formcheck, vet inte riktigt hur jag ska klassa formen. Den är väl rätt ok även om vinterfluffet ligger som en andra hud. Men vem f*n orkar gå omkring o vara hård året om?? Och till vilken nytta?! Fika och godis är alldeles för gott, men något kilo lättare skulle förstås gynna mig i löpningen och längdhop!

userfriendly
2008-12-15, 21:35
Du är min nya idol *cupid*

Ironbabe
2008-12-16, 19:19
Du är min nya idol *cupid*

Vilka fina ord, tack så hemskt mycket. Du förgyllde min dag *cupid*

Ironbabe
2008-12-16, 19:36
Träningsvärk from hell i överkropp/bröst sen igår men ville ändå iväg o köra lite OL!

Uppvärmning cykel 5 min

Började med lite styrkeryck och sen några ryckutfall. Sen var det som om luften gick ur mig..Lallade omkring och körde lite oinspirerade frivändningar men gav upp efter ett tag. Det fanns lixom inget att hämta där idag :( Körde ju rätt friskt med vändningar igår..

För att inte gymbesöket skulle kännas helt värdelöst så körde jag lite rygg. Stångroddar med brett och smalt grepp mååånga reps a 40 kg. Raka latsdrag i cc 50 kg 3 set. Rumplyft 3 set och sen dog jag totaly..

Bajspass from bajsikstan, imorgon nya tag i friidrottshallen :)

wintersnowdrift
2008-12-16, 19:59
Grattis till kulrekordet! Jag håller med userfriendly, du är väldigt inspirerande :).

//Kristin

Ironbabe
2008-12-18, 14:43
Grattis till kulrekordet! Jag håller med userfriendly, du är väldigt inspirerande :).

//Kristin
Tack, det var jättekul men oväntat att stöta så långt :)

Det är så smickrande att ni tycker jag är inspirerande, det värmer extra såna dagar när träningen går tungt *cupid*

************************************************** *****************

Tränade friidrott igår och fick för mig att testa flygande 30 m sprint. Uppvärmningen inför det var väl inte den bästa (igen..:em:) och som ett brev på posten så sträckte jag mig i rumpan*grr* jag är ett rikspucko!! Nu blir det vila för underkroppen tills det känns ok. Mycket styrketräning på schemat framöver alltså!

Kan någon säga åt mig att sköta uppvärmningen??

O.W.
2008-12-18, 19:18
Dåligt sträck men bra haltat.

bigtraps
2008-12-18, 19:47
Tack Fanatico! *cupid*

Det är roligare att köra dips nu när det inte är på allvar :D Likaså med chinsen, jag får inte ångest inför mina chins längre!

Här är dagens formcheck, vet inte riktigt hur jag ska klassa formen. Den är väl rätt ok även om vinterfluffet ligger som en andra hud. Men vem f*n orkar gå omkring o vara hård året om?? Och till vilken nytta?! Fika och godis är alldeles för gott, men något kilo lättare skulle förstås gynna mig i löpningen och längdhop!

Tycker du ska lägga all fåfänga åt sidan. Ät upp dej ordentligt. Strunta i sprint
och hopp, ge allt i kula istället:)

Ironbabe
2008-12-19, 12:36
Dåligt sträck men bra haltat.
Tack! Hälsade glatt på dig imorse..(jag trodde det var du iaf) fick en tveksam vinkning tillbaka :smash:
Tycker du ska lägga all fåfänga åt sidan. Ät upp dej ordentligt. Strunta i sprint
och hopp, ge allt i kula istället:)
Måste man vara en knubbis för att lyckas i kula menar du? :Virro

O.W.
2008-12-19, 12:49
Tack! Hälsade glatt på dig imorse..(jag trodde det var du iaf) fick en tveksam vinkning tillbaka :smash:


Haha det var garanterat inte jag:D du får ta revansch ikväll om du ska träna.

bigtraps
2008-12-19, 13:12
Tack! Hälsade glatt på dig imorse..(jag trodde det var du iaf) fick en tveksam vinkning tillbaka :smash:

Måste man vara en knubbis för att lyckas i kula menar du? :Virro

Kanske inte knubbig men TUNG. Fast kroppsvikten på kvinnliga kastare har
väl dramatiskt gått ner på senare år.

Ironbabe
2008-12-19, 13:39
Haha det var garanterat inte jag:D du får ta revansch ikväll om du ska träna.
Jag upptäckte det sen iom att ni aldrig kom in på avdelningen :em:
Kanske inte knubbig men TUNG. Fast kroppsvikten på kvinnliga kastare har
väl dramatiskt gått ner på senare år.

Isch..Jag tycker inte ens kula är det roligaste så det blir nog inga extra tunga kilon för mig :)

Jag har oxå sett att det går en trend mot lättare damer i kastgrenarna, hon som var så bra i slägga var väl riktigt vältränad och slimmad?!

Ironbabe
2008-12-19, 21:29
Var hos naprapaten idag och fick behandling. Muskelfästet för hamstrings är det som fått sig en liten sträckning. Dock känner jag mig mycket bättre idag än igår så det här ska nog gå över fort! Redan sugen på att springa igen..men det tänker jag inte göra :D Så länge jag har känningar kvar så får det bli ren styrketräning för överkroppen. Kvällens pumpträning blev således:

Bröst, axlar och mage

Bänkpress
20x10, 30x10, 40x10, 50x10x8x6

MP
20, 30, 35 kg
2 set bakom
3 set framför

Liggande hantelpress fitboll
20 kg tusen reps (:)) x 3 set

Sittande hantelpress fitboll
10 kg tusen reps x 3 set
superset
sidolyft med 5 kg viktplatta

Flyes lutande bänk
10 kg tusen reps x 3 set

DTH
20, 30x ? x 3 set

Pullover fitboll
20 kg x 3 set

Sen till sist lite mage. Sväng med stång, sväng med stång på viktplatta, situps fitboll

Sen blev det fredagsfika med härliga saffransbullar som någon snäll koloit hade tagit med sig *drool* Till fikat serverades lite naket, fick vänta ett tag men sen kom de igång grapparna! Tjusigt tjusigt *cupid*

machine gun
2008-12-19, 21:52
Vad är "sväng med stång" för övning?

Ironbabe
2008-12-19, 22:01
Vad är "sväng med stång" för övning?

Anade att det skulle förbrylla, visste inte vad de heter men jag har hittat några bilder och länk. Övningen i länken gör jag ståendes.

http://www.exrx.net/Plyometrics/BroomstickTwist.html

machine gun
2008-12-19, 22:04
Aha! Kallar den "joystick twist" :D Vad är skillnaden om man står på en viktplatta?

Ironbabe
2008-12-19, 22:07
Aha! Kallar den "joystick twist" :D Vad är skillnaden om man står på en viktplatta? *fniss* jag står inte på en viktplatta utan jag ställer stången i hålet på en viktplatta. Dåligt skrivet av mig, blir så dock när jag inte vet hur jag ska beskriva en övning jag inte vet namnet på..förlåt? *rolleyes*

machine gun
2008-12-19, 22:09
*fniss* jag står inte på en viktplatta utan jag ställer stången i hålet på en viktplatta. Dåligt skrivet av mig, blir så dock när jag inte vet hur jag ska beskriva en övning jag inte vet namnet på..förlåt? *rolleyes*

Haha, ok. Tar om frågan då, vad blir skillnaden om man ställer stången på en viktplatta? Tänkte eftersom du skrev det som två övningar?

Ironbabe
2008-12-19, 22:29
Haha, ok. Tar om frågan då, vad blir skillnaden om man ställer stången på en viktplatta? Tänkte eftersom du skrev det som två övningar?

Övningen i länken (broom stick twist) kör jag ståendes. Kan tyckas vara en likvärdig övning som joystick twisten men jag tycker att de två övningarna känns olika. I joystick twisten tar jag i mer för att schvunga iväg vikten medans i broom stick twist så bromsar jag vikten/stången sidledes, you see eller har jag tappat bort dig nu? :D

Har du provat den stående varianten?

machine gun
2008-12-19, 22:54
Övningen i länken (broom stick twist) kör jag ståendes. Kan tyckas vara en likvärdig övning som joystick twisten men jag tycker att de två övningarna känns olika. I joystick twisten tar jag i mer för att schvunga iväg vikten medans i broom stick twist så bromsar jag vikten/stången sidledes, you see eller har jag tappat bort dig nu? :D

Har du provat den stående varianten?

Nu såg jag länken! Hade full fokus på bilden, därav förvirringen :D Jo, det är ju två olika övningar ser jag förstås.

Har inte testat broom stick twist, men jag kanske borde :)

bigtraps
2008-12-20, 13:49
http://www.zimbio.com/Mariya+Abakumova

Här har du en ny rysk stjärna som i väldigt bra form även estetiskt.
22 år, tror hon tog silver el brons i Peking

Ironbabe
2008-12-20, 18:41
http://www.zimbio.com/Mariya+Abakumova

Här har du en ny rysk stjärna som i väldigt bra form även estetiskt.
22 år, tror hon tog silver el brons i Peking

Snygg tjej! Finns hopp för mig alltså att kunna kasta/stöta hyffsade längder trots uteblivna överflödiga kilon :)

Blir inspirerad av alla actionbilder med spjut, diskus mm. Känner en fotograf som vill fota mig, jag har sagt nej ett flertal ggr men kanske ska ge honom en chans. Kan bli coola bilder när man springer med ett spjut i högsta hugg :hbang:

************************************************** *****************
Baksida och rumpa känns bättre idag. Är lite stel fortfarande men det var väntat. Jag testade t om att jogga några meter och det kändes helt ok! Funderar på vad jag ska springa på DM..Jag vill springa 60 m men alla säger att såna maxlopp ligger i topp på skadelistan! Då återstår 200 och 400 m. Men jag känner mig inte tillräckligt tränad för att springa någon av dessa distanser..200 m skulle jag kanske kunna frusta mig igenom men 400...jag skulle trampa luft efter ett varv, hm..tål att tänkas på!

Ironbabe
2008-12-21, 21:02
Lite ryggish, biceps och vadish!

Uppvärmning
Promenad till STK a 25 min
Cykel 5 min

Stångrodd mycket framåtlutad
20, 30, 40, 50 kg x 3
Upprätt stångrodd sup.grepp
50 kg x 3

Hängande luftlöpning 2 ggr

Chins
KV 11, 5 hej o hå vad damen var baktung idag*rolleyes*

Hantelcurl
12,5, 15 kg x 3
superset
7,5 kg koncentrationscurl

Sittande enarmsroddmaskin
25 kg x 3

Stående exentriskt vadpress
3 set

Stångcurl
20, 30, 25, 20 dropset
jisses vad svag jag blivit i biceps..helt slut blev jag

Sen fotade jag massor, stod i alla möjliga BB-poser..passade på när det i stort sett var tomt på gymmet! Det lever fortfarande en liten byggare i mig :D

LindaS
2008-12-21, 21:09
Ja, det blir du som får hjälpa mig så jag fyller ut bänktröjan.

Ironbabe
2008-12-21, 21:43
Ja, det blir du som får hjälpa mig så jag fyller ut bänktröjan.

Trevligt :D

Då får du vara min hare på löpbanan i vår ;)

shadowfire
2008-12-21, 21:55
what! man poserar väl inte BB om man är friidrottare!!?
särskilt inte med biceps, triceps o deltroids större än mina egna...
skärpning...

(jag vet att du står på någon scen i någon bb-veteranklass snart igen)

AFanatic
2008-12-22, 00:01
I like your arms girl. Maffigt! *väntar febrilt på att byggar'n i dig ska vakna*

Lars Brinkhoff
2008-12-27, 10:35
Funderar på vad jag ska springa på DM..Jag vill springa 60 m men alla säger att såna maxlopp ligger i topp på skadelistan! Då återstår 200 och 400 m. Men jag känner mig inte tillräckligt tränad för att springa någon av dessa distanser..200 m skulle jag kanske kunna frusta mig igenom men 400...jag skulle trampa luft efter ett varv, hm..tål att tänkas på!

Hur ligger du till jämfört med klubb/distriktrekort på distanserna? Det är ju en bra morot om det finns en gren man känner att man kan komma nära (eller förbättra!) rekordet.

Eller spring både 200 och 400 om programmet tillåter. Man behöver ju inte ta det på blodigt allvar. Du överträffar kanske dina förväntningar ändå.

Ironbabe
2009-01-01, 17:07
what! man poserar väl inte BB om man är friidrottare!!?
särskilt inte med biceps, triceps o deltroids större än mina egna...
skärpning...

(jag vet att du står på någon scen i någon bb-veteranklass snart igen)
Näe det gör man verkligen inte!! *slap slap my self* OM det händer nåt extraordinärt med muskeltillväxten på mina sparrisben så är inte tanken helt oangenäm ;)
I like your arms girl. Maffigt! *väntar febrilt på att byggar'n i dig ska vakna*
Tack sweetie! Byggaren finns ju uppenbarligen därunder nånstans hehehe
Hur ligger du till jämfört med klubb/distriktrekort på distanserna? Det är ju en bra morot om det finns en gren man känner att man kan komma nära (eller förbättra!) rekordet.

Eller spring både 200 och 400 om programmet tillåter. Man behöver ju inte ta det på blodigt allvar. Du överträffar kanske dina förväntningar ändå.
Hur jag ligger till vet jag ju inte då jag inte sprungit nåt av distanserna inomhus ännu. Det är just det som grämer mig big time!

Jag försöker intala mig själv och andra genom att säga att jag bara ska vara med för skojs skull..Men jag vet att jag har så svårt för att bara "vara med för att det är kul" när jag väl är där! Och jag verkligen hatar att inte känna mig förberedd.. Jag känner fortfarande av bristningen i baksida lår, men ska ge mig på löpningen så snart jag kan! Jag kommer vara i sämsta möjliga löpningsform till DM..om jag nu ens kommer kunna ställa upp i de löpgrenar jag tänkt!

Nog whinat nu!! Jag har iaf anmält mig till dessa grenar på DM den 18 januari:

60 m häck
60 m
200 m
Längd
Kula

Sen får resultaten utvisa om jag ställer upp i samma grenar på SM i februari! Både längtar och fasar inför DM *peppa mig* ;) (har även lite funderingar på att ställa upp i tresteg)

Ironbabe
2009-01-01, 17:16
Har varit och firat jul hos familjen i Halmstad! Har inte tränat en endaste millisekund! Det enda som har tränats är magsäcken och alkoholsäcken..Jag har numer ett fint litet extra lager kroppisolering främst vid midjepartiet *drool* Lilla odjuret passade på att få vattkoppor under julen vilket resulterade i att jag fick bältros *gah!* Det har kliat satan men jag har inte haft ont eller varit sjukare än vanligt hehehe

Förresten räknas hålla i 400 kg hästmuskler som träning? Isf har jag tränat..de har en islänningsunghäst i värsta tonåren som fick för sig att leka dra-iväg-i-skogen-med-liten-järnbebis.. Det var stört omöjligt att hålla i den bångstyriga tonåringen tillslut så jag var tvungen att släppa annars hade han dragit mina armar ur led eller nåt!

Mitt lilla odjur i full fart med sitt konstverk och sen visade han att han minsann kan göra en latsspread framifrån med tillhörande prickar *cupid*

LindaS
2009-01-01, 17:19
Hur var vädret i Halmstad?
Min mamma ringde igår och jag blev "tvungen" att lova att inte jobba nästa jul och vara där då. :)

Ironbabe
2009-01-01, 17:21
Hur var vädret i Halmstad?
Min mamma ringde igår och jag blev "tvungen" att lova att inte jobba nästa jul och vara där då. :)
Det var kallt *brrrr* Sån där rå kyla!

Var bor mamma nånstans? Då kanske vi kan ta ett träningspass nästa år :)

LindaS
2009-01-01, 17:29
Det var kallt *brrrr* Sån där rå kyla!

Var bor mamma nånstans? Då kanske vi kan ta ett träningspass nästa år :)Yes, I remember..
Mamma har precis flyttat till Frennarp, typ nu. Vi bodde vid Möllegård(mellan Söndrum och Frösakull) tills jag flyttade hemifrån. Vars bor din?

shadowfire
2009-01-01, 17:29
Mitt lilla odjur i full fart med sitt konstverk och sen visade han att han minsann kan göra en latsspread framifrån med tillhörande prickar *cupid*
Han tycks ha morsans gener vad gäller deltroidsen iaf! :hbang:

Ironbabe
2009-01-01, 17:36
Yes, I remember..
Mamma har precis flyttat till Frennarp, typ nu. Vi bodde vid Möllegård(mellan Söndrum och Frösakull) tills jag flyttade hemifrån. Vars bor din?
Ah..inte så jättehemma var det ligger men jag känner igen namnen. Min mamma och syrra bor i Simlångsdalen, vet du?
Han tycks ha morsans gener vad gäller deltroidsen iaf! :hbang:

Ha ha det har du rätt i ser jag nu! Klart han fått de bästa generna från mig, trodde du nåt annat?? *slap*

Ironbabe
2009-01-01, 20:51
Jahopp, då begav jag mig till gymmet för att se om jag mindes hur man gjorde..

Uppvärmning cykel 7 min

Styrkevändningar från lår
20, 30, 40, 50 kg

Styrkevändningar från golv
40, 50, 55, 57,5 kg (1/2 kg från PB och med mersmak!!)

Snebänk
20, 30, 40 kg
50 kg x 3 set (kunde höjt här men fegade ur då jag var själv)

Chins
KV 10, 7 (rätt kort vila emellan men nöjd med tanke på att det var tredje övningen)

Stående vadpress exentriskt
supersetade med
Dips
KV 16

Enarms hantelpress stående
14 kg x 3

Broom stick twist
2,5 kg x 3 set

Armhävningar med klapp
3 set

Liggande lårcurl ett ben i taget
V 1 platta (lite sjukgymnastik för min sargade baksida, kändes ok)
H 3 plattor

Ett trevligt litet styrkepass och väldigt överraskande med styrkevändningen på 57,5 kg som kändes nästan som papper :hbang: Vila är inte så dumt trots allt verkar det som..

En liten bild som visar hur vinklar kan förvränga formen..

Ironbabe
2009-01-02, 16:00
Promenad till gymmet a 25 min

Cykel 5 min

Benspark ett ben i taget
22,? 2 set
27,? 2 set (sats sumpan har konstiga viktangivelser på sin benspark)

Zombieböj
20, 30, 40 kg 3 set

Div rehab fram/bakben i cc

Utfall med viktplatta ovanför huvudet
10 kg 3 set

Mage med viktplatta
5 kg

Promenad hem a 25 min. Nu är det tillfixning för partykväll! Tänkte t om vara lite kvinnlig i klänning ;)

Trevlig helg på er

LindaS
2009-01-03, 16:21
Jaha, väntar på bilderna med klänningen.

Ironbabe
2009-01-04, 20:41
Det här med festande och träning verkar vara en opti kombo! Trodde jag hittat den ultimata kombon med fikat där men men..

Gled ner till gymmet a 25 min promenad. Väl där så var hunkarna på plats vilket gjorde att stämningen infann sig pronto! Jag började styrkefrivända för glatta livet!

Styrkefrivändning från golv med överstöt
Upp till 55 kg (lättish)

Här blev jag uppmanad av hulda den blonda hunken att testa PB

Styrkefrivändning från golv med överstöt
60 kg PB ffs
(den var tung men inte lika tung som mitt förra PB på 58 kg)

Sen försöktes det hetsa fram 62 kg men det gick inte alls, kom upp till brösthöjd men klarade inte av att vända trots lillhunkens söta kom-igen-rop bläääää Sjukt nöjd med 60 kg iaf!

Promenad hem a 25 min. Nöjd gris!

Jaha, väntar på bilderna med klänningen.
Det bidde ingen klänning...Jag fegade ur och körde på ett säkert kort - jeans och linne :hbang:

Ironbabe
2009-01-04, 21:25
Blev så till mig av perset att jag glömde bort att skriva om mina marklyft!

Marklyft
80, 90 kg 2-3 set (minns inte)

Exentriska tåhävningar

Done!

Ignatius72
2009-01-04, 21:48
Damn vilken julgris! Lyckades nog plussa en 6 kg (när det var som värst vägde jag mig inte...) över julen. Tyvärr så fördelar sig det inte lika väl på detta svin.

Ironbabe
2009-01-06, 12:33
Damn vilken julgris! Lyckades nog plussa en 6 kg (när det var som värst vägde jag mig inte...) över julen. Tyvärr så fördelar sig det inte lika väl på detta svin.
Mm, tänk dig den med ett äpple i munnen och upplagd på bordet :D

Svin är inte att förakta, glider runt i stian och bökar än hit och dit :hbang:

************************************************** ***************

Haft skön värk i låren efter träningen. Vilade igår och idag blir det väl ingen träning då alla gym är stängda! Är fortfarande grymt förnöjdsam över mitt nya PB i stöt, synd att inte kameran var med. Vågar kanske mig på att sätta 65 kg som mål till sista januari??

Ironbabe
2009-01-06, 18:52
STK var öppet idag så jag och odjuret gled ner en stund! Ska försöka springa i hallen imorgon så dagens pass fick bli div överkroppsövningar.

Pushpressar upp till 45 kg
Militärpress 35 kg 3 set
Bänkpress med stopp upp till 55 kg
Övning för slutdraget i ryck/stöt 55 kg
Press bakom nacken 25 kg 3 set
Exentriska tåhävningar
Mage på fitboll special

Det var alles! Precis när jag var klar kom Krille med sällskap varav den ena var frk Prisman här på kollo, trevligt att ses irl :)

Längtar till morgondagens löpning, får se om baksidan håller! Håll tummarna!

J.V
2009-01-06, 21:07
Orka lämna mig utanför "trevligt att ses" :(

;)

Missade helt att det var du, Prisman sa vem det var när vi satt på tuuuuuubn därifrån. Och du skulle ha stannat, vi poserade ju halvnakna!

Ignatius72
2009-01-06, 22:28
Mm, tänk dig den med ett äpple i munnen och upplagd på bordet :D




Det är tur att jag är en gammal man, ananrs hade jag haft svårt att sova :em:

KRILLE!
2009-01-06, 23:30
65 i slutet av januari låter bra det. Tar med kameran så blir det porrfilm :naughty:

Prisman
2009-01-07, 17:42
Åhååå! värsta kollo-träffen på stk igår ;)

Ironbabe
2009-01-07, 20:11
Orka lämna mig utanför "trevligt att ses"

;)

Missade helt att det var du, Prisman sa vem det var när vi satt på tuuuuuubn därifrån. Och du skulle ha stannat, vi poserade ju halvnakna!
Visste inte om att du var koloit du me´ förlåt :(

Va fan!! Kanske tur när jag tänker efter, mitt gamla hjärta orkar inte med hur mycket naket som helst!

65 i slutet av januari låter bra det. Tar med kameran så blir det porrfilm :naughty:
Hoppas jag inte lovat för mycket nu bara! Du porrar och jag filmar :D
Åhååå! värsta kollo-träffen på stk igår ;)
Jups! Trevligt att ses även om jag helst hade velat se dig träna oxå, du är en starking jue!

Ironbabe
2009-01-07, 20:25
Sitter här med endorfinerna sprutande ur varje por!! Sjukt nöjd över att ha sprungit 3x150 m i olika tempo genom loppen! Sjukt kul att springa på i kurvorna inomhus, där går det undan vill jag lova!

Körde en lång uppvärmning med löpskolning och lite stegringslopp. Kände mig för i vilket tempo jag kunde springa i. Kände av baksidan lite i början innan jag blev varm och lite när jag drog på men annars var det förvånansvärt lugnt med gnäll från bakbenet *nöjd*

Körde även några blockstarter och jag tror jag har hittat mina inställningar nu, fick på ett bra tryck och kom iväg riktigt spänstigt!

Nu känner jag av bakbenet lite men det var väntat. Sprang i mina turboskor för första gången efter hälseneproblemen *nice nice* Får se hur det känns imorgon. Skulle gärna springa nåt mer i veckan, mitt flås suger!

En lustig sak hände idag på träningen, det är en kille som jag sett flera ggr där som helt plötsligt sa till mig: Har du slutat med fitness nu? ehh, va? Känner du till mig frågade jag, jups sa han. Han har sett mig tävla :D Kan man säga att jag är lite kändis då?? va, va, va?

jebu
2009-01-07, 21:57
Klart du är kändis! :thumbup:

Angående uppvärmning och känningar i baksida lår, kunde Rehbands athletic värmebyxor vara något. Det är shorts/löparbyxor i 1,5mm neoprene material och lycra i skrev/ insida lår.
Kanske dock blir för varmt att ha hela passet men under uppvärmning....

Nu är jag juh SL:are och inte löpare, men det värmer som satan och gör en riktigt mjuk och varm snabbt i höft, ljumskar och lår. Använder dem på bendagarna och med dem på så kan jag nästan halvera antalet uppvärmningssett och gör en stabilare och mjukare i böjen.

/Martin

Lars Brinkhoff
2009-01-08, 08:43
Nu känner jag av bakbenet lite men det var väntat. Sprang i mina turboskor för första gången efter hälseneproblemen *nice nice* Får se hur det känns imorgon. Skulle gärna springa nåt mer i veckan, mitt flås suger!

Verkar ha varit ett roligt pass! Lite aerob träning (jogg) skulle kanske inte skada.

Ironbabe
2009-01-08, 19:29
Klart du är kändis! :thumbup:

Angående uppvärmning och känningar i baksida lår, kunde Rehbands athletic värmebyxor vara något. Det är shorts/löparbyxor i 1,5mm neoprene material och lycra i skrev/ insida lår.
Kanske dock blir för varmt att ha hela passet men under uppvärmning....

Nu är jag juh SL:are och inte löpare, men det värmer som satan och gör en riktigt mjuk och varm snabbt i höft, ljumskar och lår. Använder dem på bendagarna och med dem på så kan jag nästan halvera antalet uppvärmningssett och gör en stabilare och mjukare i böjen.

/Martin
Tack för tipset! Tror t om att jag har ett par såna liggandes, ska rota fram dem. :thumbup:
Verkar ha varit ett roligt pass! Lite aerob träning (jogg) skulle kanske inte skada.
Det var roligt och jobbigt!

Jag hade tänkt jogga lite idag men så kom "tant kräkas hela natten" på besök :( Jag som trodde jag klarat mig ifrån kräksjukan men icke! Har varit helt utslagen hela dagen med feber och ont i magen av allt kräkande! Får stanna hemma tills jag inte smittar. Jag som ska vara funktionär på Scandic Indoor Open på söndag! Tur iaf att det kom nu och inte nästa vecka då debuten ska ske :thumbup: