handdator

Visa fullständig version : Follikuliter (hårsäcksinflammationer)


Gislason
2008-10-01, 14:14
Någon annan som haft problem med detta?

Det är som att vara finnig tonåring igen fast den här gången främst på armar, bröst och mage, ben är ganska vanligt också. Det är alltså inflammationer i hårsäckarna som påminner lite om finnar, det jobbiga är att de läker riktigt sakta och lämnar en postinflammatorisk hyperpigmentering i huden, en missfärgning som påminner lite om ärr.

Riktigt jävla jobbigt och att få hudproblem i samband med att man bygger massa är inte så kul, skulle jag gå till en läkare skulle han säkert frågat om jag tog ryssfemmor eller nåt.

Länge velat kolla om det är någon annan tränande som haft problem med detta men tycker det är lite pinsamt att diskutera brister, jag vill ju ogärna erkänna att jag har några :(

hahavaffan
2008-10-01, 16:31
Har det ytterst sällan, och ser jag en som börjar bli röd, så drar jag ut hårstrået och då blir den chill igen på en dag typ. Kanske inte är samma du dock...

ante
2008-10-01, 18:50
Jag får det endast på låren, inte speciellt mycket men tillräckligt för att det skall vara irriterande. Jag låter dem bara vara, de går över inom en vecka.