handdator

Visa fullständig version : smärta på konstigt ställe


von huff
2008-10-01, 11:02
Har kännt av en ganska ordentlig smärta strax överom vänster skinka.Det började idag på morgonen utan att jag har gjort någonting speciellt.Då jag sitter stilla känner jag ingenting men genast som jag börjar gå eller rör på mig lite mer så smärtar det:confused: Har tränar som vanligt och inte märkt nåt speciellt.

Lite dåligt förklarat me hoppas ni förstod, kan det vara nån försträckning?

Martin Löwgren
2008-10-02, 10:21
Är smärtan rörelserelaterad? Strålar smärtan vidare ut i benet? Hur känns det att köra en knäböjning? Kan du provocera fram smärtan genom att trycka på gluteus medius (Googla så du vet vart den sitter)?

Mvh

von huff
2008-10-02, 10:32
Är smärtan rörelserelaterad? Strålar smärtan vidare ut i benet? Hur känns det att köra en knäböjning? Kan du provocera fram smärtan genom att trycka på gluteus medius (Googla så du vet vart den sitter)?

Mvh

nej den sprids inte ut i benet.Nej det händer ingenting när jag trycker där.Att utföra en knäböjjning känns nästan mindre än att gå...Idag har jag knappt kännt av det. tränade till och med.Bruka komma ibland igår var det för jävligt men det är väl bara till att vila då

Martin Löwgren
2008-10-02, 10:42
nej den sprids inte ut i benet.Nej det händer ingenting när jag trycker där.Att utföra en knäböjjning känns nästan mindre än att gå...Idag har jag knappt kännt av det. tränade till och med.Bruka komma ibland igår var det för jävligt men det är väl bara till att vila då

Då var det nog bara nån liten muskelkontusion/ruptur som redan börjat läka.

Kör hårt.

:hbang:

von huff
2008-10-02, 16:31
Då var det nog bara nån liten muskelkontusion/ruptur som redan börjat läka.

Kör hårt.

:hbang:


man får hoppas det!tack för hjälpen:thumbup:

nlsn
2009-09-25, 15:09
Bumpar denna tråd!

Har exakt samma syndrom som ts.
Vaknade upp i söndags med värk i vänstra skinkan, övre delen! Körde baksida lår 2 dagar innan dess, men känns föga troligt att det skulle vara orsaken p.g.a. lång tid däremellan med noll smärta. Har tränat fotboll som vanligt denna veckan men ingen ben- eller marklyftträning, och smärtan har avtagit till en _viss del_.
Att göra knäböj (bara testade) känns mindre smärtsamt än att gå. Värst är det när jag springer och gör grova riktigtsförändringar etc.
N
u är det så att jag har match imorgon, säsongens sista. Är det värt att riskera något? Det är trotsallt distrisktsmästerskap någon vecka efter och jag vill heller inte missa mina träningsveckor framöver!
Muskelbristning?

Kom på att jag halvsprang 100meter på lördagskvällen också, ouppvärmd, tyvärr. Men det kändes som sagt _ingenting_ förrän jag vaknade upp!

Och om nu ingen match, vila helt eller börja rehaba lite smått direkt?

Tacksam för snabba svar! :)


PEACE

nlsn
2009-09-25, 15:55
Lite mer exakt:

Smärtan: vänster skinka, mitten/övre. Är öm när jag trycker ungefär i mitten på skinkan.

Blandade tankar från min sida... har aldrig fått en sträckning (muskelbristning) och sen inte känt något direkt efter. Men på något vis känns det ungefär som en sträckning, stramar/smärtar när jag belastar i många vinklar och även vid strechning, såklart.
Kan jag förvärrat situationen lite med tanke på att jag strechat ganska hårt efter fotbollsträningarna? Har tränat cirka 4ggr btw.

MVH