handdator

Visa fullständig version : Fairing Amino Rush VS Eiselt Esapro


Troikha
2008-09-30, 21:00
Som rubriken lyder, vilken av ovanstående är bäst? Som jag förstått det så är det samma innehåll ungefär, essentiella aminosyror, men vilken produkt anses vara bäst av dessa två?

King Grub
2008-09-30, 21:02
Det går inte att svara på. Optimal fördelning av aminosyror är inte känd.

Anders The Peak
2008-09-30, 21:08
Dom är säkert helt jämförbara...

Pepz
2008-09-30, 21:14
det blir ju endast en fråga om pris och smak.
och där vinner bodyscience EAA :)

Fairing
2008-09-30, 21:41
det blir ju endast en fråga om pris och smak.
och där vinner bodyscience EAA :)

När det gäller smaken och kvaliten så vinner kolozzeums egna märke med hästlängder. Tillverkat hos det enda företaget i Sverige med eget lab. ,smakpanel mm.

I dagsläget tillverkar många hos företag utan någon form av certifiering. För att kapa kostnader så tillverkar man inte hos dom stora certifeirade företagen där Kolozzeums ( och amino Rush) är tillverkade

Synd bara att smaken är så mycket bättre på kolozzeums egna EAA jämfört med Fairing men det beror på att den saknar Arginin.*flex*

schabo-labo
2008-10-01, 08:51
Amino Rush innehåller väl arginin om jag inte minns helt fel, och arginin resulterar oftas i pump. Pump är inte alltid önskvärt i tränings-sammanhang.

AmericanDragon
2008-10-01, 09:43
som redan sagt så har väl amino rush Arginin och på infon om produkten så står det:

Fairings Essential Amino Rush utmärker sig från andra liknande produkter på marknaden då den även innehåller arginin. Arginin ingår i flera av studier där man studerat effekten av de essentiella aminosyrorna. Arginin stimulerar utsöndringen av tillväxthormon och insulin samt ger ett ökat blodflöde genom att bildande av kväveoxid, NO. Dessa faktorer tillsammans ger ytterliggare fördelar för en snabb återhämtning.

Någon får gärna rätta mig om jag har fel men var det inte någon studie rätt nyss som visade att argininet inte hade någon märkbar effekt? Nu vet jag inte exakt hur det var, men jag tror det var något sånt.

EDIT

Hittade tråden http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=117712&highlight=arginin

reactor
2008-10-01, 11:36
det blir ju endast en fråga om pris och smak.
och där vinner bodyscience EAA :)


Håller med här

delta_mats
2008-10-02, 22:52
Kolozzeums EAA smakar inte alls farligt. Det vinner inga priser för sin smaskighet men särskilt dålig var det inte heller.

Slartibartfast
2008-10-03, 07:32
Det var nån i en annan EAA tråd som sa att Amino Rush hade en snyggare burk. :D Tyckte det var idioti när jag läste det, men efter att ha fått hem min första burk Amino Rush, så måste jag nästan hålla med. Burken är mycket bättre på alla sätt en Esaproburken. Förstår inte varför Esapro säljs i en megaburk som gör att pulvret tar upp ungefär en fjärdedel av volymen. Amino rush har dessutom skruvlock. Stort pluss. Smaken är något annorlunda, men absolut inte sämre än Esapro.

schabo-labo
2008-10-03, 11:49
Förstår inte varför Esapro säljs i en megaburk som gör att pulvret tar upp ungefär en fjärdedel av volymen. Amino rush har dessutom skruvlock. Stort pluss. Jag håller med på detta också.

EiseltUK
2008-10-03, 12:51
Jag håller med på detta också.

Det är inte omöjligt att vi kanske ökar mängden pulver. Med den mängd som är nu var det den burk som passade bäst. Det lock som vi använder kommer vi dock inte att ändra på.

schabo-labo
2008-10-04, 13:32
Det är inte omöjligt att vi kanske ökar mängden pulver. Med den mängd som är nu var det den burk som passade bäst. Det lock som vi använder kommer vi dock inte att ändra på.
Ok. Så länge Ni inte smyger i arginin så är jag nöjd.