handdator

Visa fullständig version : kass uthållighet i musklerna?


ManuelIT
2008-09-30, 20:45
Jag har märkt att i ett flertal övningar, bland annat lutande hantelpress och triceps extensions, så klarar jag de fem första repsen relativt lätt, men sen blir det helt plötsligt nästan totalstop och jag får knappt upp vikterna.
Jag måste sänka vikterna en hel del innan jag kan reppa över 5-6.

Vad beror detta på och hur löser man det?

Spec^
2008-09-30, 20:53
De är väldigt typiskt för triceps.. när dom är slut så är dom slut! De tar bara stopp, inte direkt så man känner i förväg att nej nu går de inge mer.

Annars får du väl börja att köra fler repetitioner. Variation är bra!

Arf Pingvin
2008-09-30, 20:53
Du är mer explosiv och kan bli jättestark, w00t!

Eller så har du helt enkelt tränat lågreps och blivit bra på det du tränat.

Nimille
2008-09-30, 20:55
Van vid lågrep, börja träna mer högrep?

Edit: Tooo slow :(

Anders The Peak
2008-09-30, 20:55
Du tränar för tungt....Antagligen?
Du är mer explosiv och kan bli jättestark Kan vara en annan orsak

ManuelIT
2008-09-30, 20:58
Jag har i stort sett alltid siktat på att få till 8 reps, så att träna lågreps är inget jag gjort medvetet.
[QUOTE=Anders The Peak;3232571]Du tränar för tungt....Antagligen? [QUOTE]
Mjo, men det är underligt hur lätt det ändå känns de första 5 repsen, och sen tar orken hux flux slut utan ngn förvarning.

Anders The Peak
2008-09-30, 21:06
Jag har i stort sett alltid siktat på att få till 8 reps, så att träna lågreps är inget jag gjort medvetet.
[QUOTE=Anders The Peak;3232571]Du tränar för tungt....Antagligen? [QUOTE]
Mjo, men det är underligt hur lätt det ändå känns de första 5 repsen, och sen tar orken hux flux slut utan ngn förvarning.
Hur ser dina resultat ut av träningen? Jag menar är du relativt nöjd med utvecklingen så har du inget att oroa dig över då fungerar 5 reppare bra för dig och för vissa fungerar det helt utmärkt och för andra inte alls.