handdator

Visa fullständig version : Marabou Amigo

Scratch89
2008-09-30, 19:27
Nå, vilka har testat?

Riktigt, riktigt god. Smakar som någon blandning av Kexchoklad, Sportlunch och vanlig Marabou. Funkar helt perfekt framför TV:n och Idol! :hbang:

viktor.larsson
2008-09-30, 19:44
Såg den på distans när jag handlade, trodde det skulle vara en choklad med texmexkryddor i!

Får ta och testa den :)

Bianca
2008-09-30, 19:54
Den är supergod, nästan lika god maraboumjölkchoklad med dajm

Tricklev
2008-09-30, 19:56
Antagligen den godaste Marabou som finns, släng in den i kylen, plocka ut den 2 timmar senare och bara känn hur Sombreros knastrar i din mun. Lite läsk, amigos att suga på tills dom smälter i munnen, och sedan knastrar man i sig sombrerorna, helt underbara.

lectris
2008-09-30, 19:57
vad är detta "amigo" ni talar om? :confused: aldrig sett, aldrig hört talas om ens. måste provas.

Scratch89
2008-09-30, 20:00
amigos att suga på

Hmm? :naughty:
http://dianelent.com/mar06nola/mexicans.jpg

regus
2008-09-30, 20:17
vad är detta "amigo" ni talar om? :confused: aldrig sett, aldrig hört talas om ens. måste provas.

Mjölkchoklad med nachochips. Fast chipsen är inte riktigt chips.
Tänk dig typ olw skruvar med lite texmexsmak i chokladen.
Ganska gott. Men vanlig choklad är godare.

lectris
2008-09-30, 20:23
Mjölkchoklad med nachochips. Fast chipsen är inte riktigt chips.
Tänk dig typ olw skruvar med lite texmexsmak i chokladen.
Ganska gott. Men vanlig choklad är godare.

låter helt sjukt äckligt ärligt talat *spy* typ som kaviar med banan. vissa gillade den men försvann gjorde den tillslut iaf.. tack och lov :D

regus
2008-09-30, 20:25
låter helt sjukt äckligt ärligt talat *spy* typ som kaviar med banan. vissa gillade den men försvann gjorde den tillslut iaf.. tack och lov :D

Det smakar helt okej. Det är inte en stark texmexsmak. Nästan obefintlig. Fast vanlig eller typ marabou daim (omfg*drool*) är bra mycket godare.

lectris
2008-09-30, 20:30
Fast vanlig eller typ marabou daim (omfg*drool*) är bra mycket godare.

i see! ingen panik att prova då mao ;) daim är en favorit även hos mig.. apelsinkrokant är god också.

fast inget slår geisha *cupid*

regus
2008-09-30, 20:34
i see! ingen panik att prova då mao ;) daim är en favorit även hos mig.. apelsinkrokant är god också.

fast inget slår geisha *cupid*

eller nötter och russin...mmm.. usch nä.. Nu är det dags att sluta chokladporra. Moste ner et par kilo dom närmaste 23 dagarna.

Ronja
2008-09-30, 20:49
håller på schweizernöt jag! :D

Alfred Nobel
2008-09-30, 20:55
Jag har inte testat, men ska definitivt köpa mig en kaka i helgen. Är det någon som testat den nya lakrits smaken, då?

Gislason
2008-09-30, 21:06
Snacka skadad man är, jag läste "Marabou Amino" när jag såg rubriken. Det här var ju mindre intressant när man försöker vara opti :(

ChrisDEFC
2008-09-30, 21:16
fruktansvärt god. blandningen av sött och salt är ju genialisk =)

cosmic_dancer
2008-09-30, 21:21
Jag har inte testat, men ska definitivt köpa mig en kaka i helgen. Är det någon som testat den nya lakrits smaken, då?

har provat den och ajg säger som så här. KKraft foods borde göra den till 100 och 200 gramare.

Har en sådan liten kaka i kylen, som borde ätas upp, får bli imorgon eller något.

Anna.L
2008-09-30, 21:21
Tycker den påminner lite om den med digestive fast inte lika god. Men helt ok.

rox
2008-09-30, 21:56
Snacka skadad man är, jag läste "Marabou Amino" när jag såg rubriken. Det här var ju mindre intressant när man försöker vara opti :(

När "chips och dip" blev "chins och dips" märkte jag plötsligt att kolo har börjat fukka upp min hjärna.

Scratch89
2008-09-30, 22:55
När "chips och dip" blev "chins och dips" märkte jag plötsligt att kolo har börjat fukka upp min hjärna.

Jag känner igen det där. :D

Zilla
2008-09-30, 23:38
Jätte god! Mums

NiCrue
2008-10-01, 06:30
håller på schweizernöt jag! :D

+1
Är helt innne på din linje där :thumbup:

Alfred Nobel
2008-10-01, 06:44
Marabou Frukt & Mandel är helt klart favoriten, fast ser sällan den numera, det beror nog på att jag äter mindre godis än förut eller har den gått ur deras soritment?

Tricklev
2008-10-01, 11:01
Amigo innehåller Sombrero.

http://www.northerner.com/prod_img/mat-estrella-sombreros.jpg

Marabou Frukt & Mandel frukt och mandel säljs fortfarande.

Edit: Helt sjukt okunniga om godis är ni, skäms.

Theio
2008-10-01, 11:27
köpte mig en 200g Amigo nyss, Riktigt god!

Nitrometan
2008-10-01, 11:45
Tycker den påminner lite om den med digestive fast inte lika god. Men helt ok.
Mycket bra. Digestive-varianten var godare.

Tricklev: Är det bra eller dåligt att du vet så mycket om godis?

blasr
2008-10-01, 11:58
Är det någon som testat den nya lakrits smaken, då?

Den duger väl. Fast i vanlig ordning så gör Fazer det bättre, deras lakritschoklad är vansinnigt god. Tror dock ej man kan få tag på den i Sverige än.

Traenarn
2008-10-01, 15:37

Kalles banan är ljuvligt god! :hbang:

Kinsei
2008-10-01, 15:39
Svinäcklig tyckte jag och fick skölja munnen efteråt. Min sambo glufsar i sig ett par Marabou-kakor i veckan, och de där får han helt klart behålla för sig själv! Lite värre är det att stå emot när han öppnar en Frukt & mandel framför TV:n.

kalajset
2008-10-01, 15:50
Riktigt, ordentligt god, vilket jag inte kunde tro när jag först såg den. Kanske t om den godaste Maraboukakan av de alla? - Iaf i mitt tycke. Non Stop-varianten, som ingen verkar nämt hittills, är också sjukt god, men alltför söt i det långa loppet. Amigon kan man mumsa i sig mängder av, utan bekymmer alls. 200g gick åt igår, och än är inte veckan slut. :eating:

(Och ja, kavaiaren med banansmak var god den med).

shut teh face
2008-10-01, 16:29
Jag åt upp den och tänkte jaha en marabou med krisp. Vad snackar ni om för kryddor och krejjer? :D

Det var väldigt god i alla fall!

Eddie Vedder
2008-10-01, 17:44
Non Stop-varianten, som ingen verkar nämt hittills, är också sjukt god, men alltför söt i det långa loppet.

Den är god men känns som en totalt onödig mix tycker jag. Non-stop är gott och Marabous mjölkchoklad är god. Tillsammans är det gott men inte på något sätt "nödvändigt" känns det som.:Virro

Nötter tillsammans med choklad, mint t.ex. med choklad, romrussin, mandel, marsipan etc. etc. är ju underbara mixar men Non-stop känns bara som tårta på tårta hehe.

Snorkelfarsan
2008-10-01, 19:12
Nötter tillsammans med choklad, mint t.ex. med choklad, romrussin, mandel, marsipan etc. etc. är ju underbara mixar men Non-stop känns bara som tårta på tårta hehe.

Håller med, det är ju som choklad i chokladen :Virro , whats up with that? =P

Alfred Nobel
2008-10-01, 19:14
Man köper bara non-stop en gång på året och det är på julen när man bygger pepparkakshus. Vilket alltid slutar med att man inte har några kvar till själva dekorationen :D

martin_vbg
2008-10-01, 19:19
Haha, läste Marlboro Amigos först och tyckte det var skumt att de skulle gå in på snaskmarknaden. :D

Nitrometan
2008-10-02, 09:49
Non Stop-varianten, som ingen verkar nämt hittills, är också sjukt god, men alltför söt i det långa loppet.
Ja, 200 g i taget räcker. Non Stop plus mjölkchoklad var riktigt gott.

martin_vbg: Tänk om det hade varit Marlboro Amino, proteincigaretter?

KRILLE!
2008-10-02, 10:00
Den skall prövas. Favoriten än så länge är Fazer Marianne :eating:

isterbuk
2008-10-02, 10:19
Låter som en udda kombo. Men men man har ju testat värre kombinationer och fått en mindre orgasm i munnen för det ;)

Undrar som Niklas om någon testat Lakrits varianten som kommit? Har inte hunnit med den själv ännu.
Tänk detta: Riven marabou Lakrits choklad & vaniljglass, mums!

willis
2008-10-02, 15:30
Fan vad ni snackar choklad då! Jag som precis köpt en Ben & Jerrys.
Jag lägger in choklad i planeringen i alla fall.

vildängel
2008-10-02, 19:03
Undrar som Niklas om någon testat Lakrits varianten som kommit? Har inte hunnit med den själv ännu.
Tänk detta: Riven marabou Lakrits choklad & vaniljglass, mums!

Jepp, jag har provat den. Den var helt okej, men smakade inte jättemycket lakrits tycker jag. Jag föredrar choklad och lakrits var för sig.

Grotesk
2008-10-02, 21:12
Jag är nästan beroende av Amigo, kan inte få nog.. Det är så man nästan skäms, men bara nästan *drool*

cosmic_dancer
2008-10-02, 21:17
Jag är nästan beroende av Amigo, kan inte få nog.. Det är så man nästan skäms, men bara nästan *drool*

ska man verkligen skämmas för att man är beroende av godis. Pratade med min mor om det där igår och jag berättade om lite olika cravings jag haft under årens lopp. marabou helnöt. marabou mintkrokant, marian kulor, Ferreo rocher... ja you anme it. Eller rätatre sagt jag sa att jag inte hade några som helst problem attt rycka en 200 gramare och inte må dåligt efteråt. Hon hade tryckt amrabou dukat bra duktigt under en period. Det är för att det är gott och man skall icke skämmas.... tror jag... :confused: Tyvärr så är jag i en period då jag lätt skämms/får ångest om jag äter sådant nu.

Grotesk
2008-10-03, 09:11
ska man verkligen skämmas för att man är beroende av godis. Pratade med min mor om det där igår och jag berättade om lite olika cravings jag haft under årens lopp. marabou helnöt. marabou mintkrokant, marian kulor, Ferreo rocher... ja you anme it. Eller rätatre sagt jag sa att jag inte hade några som helst problem attt rycka en 200 gramare och inte må dåligt efteråt. Hon hade tryckt amrabou dukat bra duktigt under en period. Det är för att det är gott och man skall icke skämmas.... tror jag... :confused: Tyvärr så är jag i en period då jag lätt skämms/får ångest om jag äter sådant nu.

Hehe, det var lite skämtsamt menat. Detta var faktiskt första gången jag själv köpte godis och åt (lånar ibland lite godis av flickvännens pappa eller så, vilket han oftast inte får tillbaka.)
Så nej, jag skäms inte. Speciellt inte då jag inte "deffar" eller dyl. *flex*

shut teh face
2008-10-03, 09:14
Fan vad god den är alltså. Jag åt en 100g igår, och dagen innan. :D :hbang: