handdator

Visa fullständig version : Det som darrar i axeln.


JockeKillen
2008-09-29, 21:44
Vet inte riktigt om denna tråd platsar här men annars kan någon snäll moderator gärna flytta den.

Men nu till saken. Jag har under en period nu känt ett "darrande" i axlarna då jag utför hantelpressar, mest i högeraxeln. Det är bara i plan och sned hantelpress detta inträffar. Det känns nästan som att axeln ska "klicka ur" men då jag tidigare envisats med att pressa så långt jag orkar och det inte har hänt något än så känns det inte riktigt som en fara längre. Däremot så hoppade nånting ur led i min vänsteraxel för något år sedan, det skedde dock inte under samma omständigheter, det var visserligen i plan hantelpress men det kändes inte särskilt tungt eller darrigt då det inträffade.


Fast då det inte verkar gå över av sig själv så känns det som att jag vill veta vad det beror på. Det är väldigt frustrerande då det känns som att det håller tillbaka mig i övningarna. Kan det vara så att jag har väldigt klena cuffar och borde börja ta träningen av dem på allvar istället för att dem bara tränas då jag inte glömmer bort?