handdator

Visa fullständig version : Rage kan "sätta" sig på lungorna


DSTC
2008-09-29, 13:39
Tjena det är så här att min kompis testa rage för första gången ca 25 g lite mindre och fick de vanliga symptomen stickningar med mera inget mer med det. Men nu till frågan hans mamma som jag tror pluggar till sjuksköterska eller något ska ha blivit arg när hon fått reda på att han provat rage och sagt att det kan sätta sig på lungorna ? har svårt att förstå vad hon menade med det kanske någonting med koffeinet? skulle gärna vilja ha nån bra förklaring att det inte är så farligt som hon tror så han kan visa henne det =)

Tack på förhand,

Fairing
2008-09-29, 13:42
Tjena det är så här att min kompis testa rage för första gången ca 25 g lite mindre och fick de vanliga symptomen stickningar med mera inget mer med det. Men nu till frågan hans mamma som jag tror pluggar till sjuksköterska eller något ska ha blivit arg när hon fått reda på att han provat rage och sagt att det kan sätta sig på lungorna ? har svårt att förstå vad hon menade med det kanske någonting med koffeinet? skulle gärna vilja ha nån bra förklaring att det inte är så farligt som hon tror så han kan visa henne det =)

Tack på förhand,


Vad skall sätta sig på lungorna ???

Är han förkyld och tränar ?:confused:

DSTC
2008-09-29, 13:46
Vad skall sätta sig på lungorna ???

Är han förkyld och tränar ?:confused:

undrar jag med :/ nej det är han inte hade inga "dåliga" symptom när han testa det utan bara de positiva effekter som det ska ge =), men är väl inget farligt mer än att vissa kan vara känsliga för koffeinet eller hur?

DSTC
2008-09-29, 13:49
Edit: eftersom han dricker mycket kaffe ibland inte den dan han testa detta dock borde han inte vara känslig eftersom ca 125 ml kaffe innehåller 100 mg koffein och 25 g rage 200 mg koffein

Maod
2008-09-29, 13:55
Be morsan förklara sig. Hon verkar vara felinformerad om någonting.

Pepz
2008-09-29, 14:08
hon verkar tro att stickningarna från beta alaninet skulle vara någon form av blodproppar

DSTC
2008-09-29, 14:09
ja nått fel måste det vara =/ oftast så med mammor att de inte riktigt vet vad de pratar om eller är på något sätt felinformerade

DSTC
2008-09-29, 14:10
hon verkar tro att stickningarna från beta alaninet skulle vara någon form av blodproppar

ja det kan det kanske vara =/

Frillan
2008-09-29, 15:02
Ibland förstår jag mig inte på läkares/skolsköterskors påståenden angående tillskott..

Såfort man nämner att man tar kreatin / vassleprotein är man för ung eller så är det skadligt.

Förstår inte vad dem grundar det på....

jwzrd
2008-09-29, 15:03
Ibland förstår jag mig inte på läkares/skolsköterskors påståenden angående tillskott..

Såfort man nämner att man tar kreatin / vassleprotein är man för ung eller så är det skadligt.

Förstår inte vad dem grundar det på....

Du kan kanske ta och lägga fram varför du behöver kreatin och vassleprotein istället?

LoTiX
2008-09-29, 15:08
Du kan kanske ta och lägga fram varför du behöver kreatin och vassleprotein istället?

Det där är ett grymt sätt att totalt ändra riktning och syfte på en tråd! :thumbup: :thumbup:

AmericanDragon
2008-09-29, 15:10
Du kan kanske ta och lägga fram varför du behöver kreatin och vassleprotein istället?

Nu är väl det irrelevant till vad han menade med inlägget?

EDIT: LoTiX hann visst före

jwzrd
2008-09-29, 15:12
Nu är väl det irrelevant till vad han menade med inlägget?

Inte mer irrelevant än det är att kritisera helt vanliga andra människor som inte heller förstår syftet med vassleprotein och kreatin hos 14-åringar.

Frillan
2008-09-29, 15:28
Inte mer irrelevant än det är att kritisera helt vanliga andra människor som inte heller förstår syftet med vassleprotein och kreatin hos 14-åringar.

Är inte 14. Och har inte sagt att JAG använder mig av vassleprotein/kreatin.

...

jwzrd
2008-09-29, 15:31
Är inte 14. Och har inte sagt att JAG använder mig av vassleprotein/kreatin.

...

Du missade min fråga.

AmericanDragon
2008-09-29, 15:32
Inte mer irrelevant än det är att kritisera helt vanliga andra människor som inte heller förstår syftet med vassleprotein och kreatin hos 14-åringar.

Men, det var ju liksom det tråden handlade om, och inte hurvida personen borde se över om han behöver det eller ej?

jwzrd
2008-09-29, 15:34
Men, det var ju liksom det tråden handlade om, och inte hurvida personen borde se över om han behöver det eller ej?

Tycker du att det är ok att bli förbannad på föräldrar / andra vuxna som inte förstår varför alla ska äta kreatin, eller att de inte förstår vad Rage ska vara bra för? Allt detta: AMAGAD, min mamma är cp i bögen, hon fattar inte att jag måste ha mitt Kreatinragevassleproteinbrutalfxesapro!111döts straf stör mig.

Scratch89
2008-09-29, 15:49
Tycker du att det är ok att bli förbannad på föräldrar / andra vuxna som inte förstår varför alla ska äta kreatin, eller att de inte förstår vad Rage ska vara bra för? Allt detta: AMAGAD, min mamma är cp i bögen, hon fattar inte att jag måste ha mitt Kreatinragevassleproteinbrutalfxesapro!111döts straf stör mig.

Jag håller med dig till hundra i den här frågan, men vad jag förstod så handlade det om vad hans mamma menade med att det satte sig på lungorna.

Frågeställningar som jag kan se är väl då "Varför tror hon det?", alternativt "Varför säger hon så?" (där kan ditt svar "För att hon vill att du inte ska trycka i dig piller och pulver, snoris!" passa in).

AmericanDragon
2008-09-29, 15:49
Tycker du att det är ok att bli förbannad på föräldrar / andra vuxna som inte förstår varför alla ska äta kreatin, eller att de inte förstår vad Rage ska vara bra för? Allt detta: AMAGAD, min mamma är cp i bögen, hon fattar inte att jag måste ha mitt Kreatinragevassleproteinbrutalfxesapro!111döts straf stör mig.

Jag har aldrig sagt att jag tycker det är okej eller inte. Men eftersom ditt första inlägg kändes irrelevant till topic (om du går tillbaks och läser första inlägget, och sen ditt första så ser du varför) så påpekade jag det. Det handlade inte om det är okej eller inte att bli förbannad för att dom inte vet, tvärtom.

Men jag ska inte klaga så mycket, för nu är jag lika mycket off-topic själv så!

MVH

CrazyJoeDavola
2008-09-29, 16:10
Mammor ska bli misstänksamma, det är så mammor fungerar, klart att de blir fundersamma till massa pulver man stoppar i sig bara för att man tränar. Min mamma tror att min kosttillskott är anabola steroider :-)

LoTiX
2008-09-29, 18:06
Mammor ska bli misstänksamma, det är så mammor fungerar, klart att de blir fundersamma till massa pulver man stoppar i sig bara för att man tränar. Min mamma tror att min kosttillskott är anabola steroider :-)

Ska de inte! De skall bli intresserade. Bry sig. Misstänka är negativt laddat och menar att de direkt skall anta det värsta. Barnen vuxer upp till mesar med sådana beskyddare. Din egen mor gör antaganden utan någon som helst grund, värsta jag vet. =/

Not: Tar varken kreatin eller proteinpulver eller annat den som undrar! ;)

Vill förresten också veta vad hon svarar när man ifrågasätter påståendet om att det "sätter sig på lungorna".

petah
2008-09-29, 22:25
Tjena det är så här att min kompis testa rage för första gången ca 25 g lite mindre och fick de vanliga symptomen stickningar med mera inget mer med det. Men nu till frågan hans mamma som jag tror pluggar till sjuksköterska eller något ska ha blivit arg när hon fått reda på att han provat rage och sagt att det kan sätta sig på lungorna ? har svårt att förstå vad hon menade med det kanske någonting med koffeinet? skulle gärna vilja ha nån bra förklaring att det inte är så farligt som hon tror så han kan visa henne det =)

Tack på förhand,

För det första, hur gammal är han? Under 18? Jag tror inte att hennes utbildning har ett skit att göra med detta. Hon är orolig att hennes lilla pojk ska bli ett anabolatryckande psykfall, precis som alla mammor är. Därav drar hon till med något som hon tror sin pojk ska tro på iaf litegrann så han blir lite rädd och slutar med tillskotten som hon inte till 100% vet vad det är för något.

r3mpuh
2008-10-01, 22:28
Tycker du att det är ok att bli förbannad på föräldrar / andra vuxna som inte förstår varför alla ska äta kreatin, eller att de inte förstår vad Rage ska vara bra för? Allt detta: AMAGAD, min mamma är cp i bögen, hon fattar inte att jag måste ha mitt Kreatinragevassleproteinbrutalfxesapro!111döts straf stör mig.

PFFT!: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=118519 ^^

AsTfL
2008-10-02, 12:29
Man ska inte snorta rage.

Kischen
2008-10-02, 12:54
Såfort man nämner att man tar kreatin / vassleprotein är man för ung eller så är det skadligt.


Vart är det något fel i detta inlägg som gjort att tråden vänt riktning?
Varken mammor eller skolsköterskor ska påstå att saker är skadliga om dom inte har en susning. Att man inte B E H Ö V E R det, är en helt annan sak.

*grr27*

Edit: Bra min quote blev.

Keen
2008-10-02, 13:02
Låter skumt. Jag har lätt astma och har inte kännt nåt alls på eller i lungorna.

Kischen
2008-10-02, 13:11
Låter skumt. Jag har lätt astma och har inte kännt nåt alls på eller i lungorna.

Trådskaparen kan ju hänvisa till dig då, eftersom han då kan backa upp sitt påstående mer än vad mamman kan.

;)

747
2008-10-02, 13:44
Jag tycker ni gott kan vänta tills ni är 18, om ni nu inte får för era föräldrar.

Troikha
2008-10-02, 14:19
Jag tycker ni gott kan vänta tills ni är 18, om ni nu inte får för era föräldrar.

Den situationen är jag i, tur att jag inte fått för mig att skaffa RAW eller Rage förrän nu:P 18 om 17 dagar:D

Grotesk
2008-10-04, 12:10
OT: En doktor sa till en jag känner att Kreatin är totalt meningslöst, det fungerar inte alls och är därför totalt slöseri med pengar... Det tycker iaf jag säger en hel del om många doktorer, sköterskor m.fl. som diskuterar saker de inte vet/läst studier om.. Utan de grundar det på sin personliga åsikt.

Men för att besvara det tråden handlar om. Givetvis kan inte Rage "sätta" sig på lungorna. Hur skulle detta gå till egentligen? Jag har inte läst något om att de med "problem" med lungorna inte bör ta det heller.. Jag ska själv prova det inom 2veckor, och jag har "för trånga luftrör" (slags lätt astma) till och från och dessutom opererat bägge lugnorna en gång, så det är så pass så att de tom. "sitter fasst" med lim i min kropp till skillnad från alla andra..

Kör hårt! :hbang:

Black Star Abyss
2008-10-04, 12:34
Morsan trodde väl att eftersom det var pulver så ska det snortas....