handdator

Visa fullständig version : Chokladpudding - skit i gainern


tenchi
2003-06-28, 17:31
Testa två portioner chokladpudding enligt paketet (Ekströms eller liknande). Blanda i en dl chokladprotein. In med det hela i kylen, låt stelna och ta med till träningen. Ät EFTER passet.... det är dock ganska lockande att äta innan.

Efter att jag provat det här några gånger så blir det bara en traditionell gainer i nödfall. ´

:eating:

Lopezzo
2003-06-28, 18:42
Hmmm är det inte lite för hög fetthalt i det???

Lopezzo

King Grub
2003-06-28, 19:14
Originally posted by Lopezzo
Hmmm är det inte lite för hög fetthalt i det???

Lopezzo

3 gram/100 har jag för mig. Det är avfettat kakaopulver.

tenchi
2003-06-28, 19:18
4 g per portion typ, 8 då om man tar två portioner.

gasoliner
2003-06-28, 19:38
haha ..jag misstolkade topicen..:angel:

"chokladpudding-skit i gainern..":laugh:

fyfan,riktig tur att jag tolkade fel...

tenchi
2003-06-28, 19:41
Originally posted by gasoliner
haha ..jag misstolkade topicen..:angel:

"chokladpudding-skit i gainern..":laugh:

fyfan,riktig tur att jag tolkade fel...

Haha :laugh: den kan ju misstolkas...

Lopezzo
2003-06-29, 10:15
Som sagt lite för hög fetthalt... Det var en retorisk fråga :D

tenchi
2003-06-29, 13:17
personligen struntar jag i den "höga" fetthalten. Min träning består inte bara av styrketräning utan även av löpning och intervallträning ca 6 dagar i veckan. SÅ jag tackar för de extra kcal som det ger.

Men använd minimjölk så slipper du fettet. har för mig att beräkningen på paketet är gjort efter användande av mellanmjölk.

King Grub
2003-06-29, 13:34
Originally posted by tenchi
personligen struntar jag i den "höga" fetthalten. Min träning består inte bara av styrketräning utan även av löpning och intervallträning ca 6 dagar i veckan. SÅ jag tackar för de extra kcal som det ger.

Men använd minimjölk så slipper du fettet. har för mig att beräkningen på paketet är gjort efter användande av mellanmjölk.

Fettet gör att både kolhydraterna och proteinet tas upp långsammare, och det kanske man vill undvika efter ett pass. Det var nog det Lopezzo syftade på. :)

tenchi
2003-06-29, 13:40
Originally posted by King Grub


Fettet gör att både kolhydraterna och proteinet tas upp långsammare, och det kanske man vill undvika efter ett pass. Det var nog det Lopezzo syftade på. :)

frågan är ju hur mycket långsammare. protein gör ju även det att kolhydrater tas upp långsammare.

men äh, orkar inte bry mig om sådant. ger det reultat så gör det. om inte så får man prova nåt nytt. :)

King Grub
2003-06-29, 13:49
Precis! Så länge det fungerar finns det ingen anledning att börja laborera med småsaker. Tuta och kör. :hbang: Att det är rackarns gott är ju ingen direkt nackdel heller.

Muaytudd
2003-06-29, 20:30
Låter super, ska testa. Alltid kul med nya idér. :)

MVH

Muaytudd