handdator

Visa fullständig version : Mickeus gym/brottningsjournal!


Mickaz
2008-09-28, 23:47
JOURNAL

--------------------------------------------------------------------------------

Namn: Micke
Född: 880629
Bor: Malmö
Träningsform: Gymmet och brottning.
Urval av meriter inom brottningen:
USM 3a i 69kg 2005
JuniorDM 1a i 66kg 2006
SeniorDM 2a i 66kg 2006
JDM 1a 74kg 2008
JSM 3a 74 kg 2008
Grand Prix i Bk Ore 5a 2008
Representerat Skånelaget samt varit med på några få ungdomslandslagsläger.
Klubb: EAI brottning, Eslöv.
Ex klubbar: IK Sparta yngre ålder, Svedala BK, BK Starke.

Ungdomar = 15 - 17 år
Juniorer= 17 - 20 år
Seniorer= 20 ->

Min motivation till brottningen har varit lite till och från men den är mycket bättre nu dock. När jag var yngre så var jag mer motiverad än vad jag är nu och jag tränade mycket mera än nu. På något vis så blev styrketräningen mer och mer intressant och nu dras jag mellan gymmet och brottningen.

Mitt främsta mål just nu är att ta ett steg i taget och se vart det leder, jag hoppas så klart på framtida stora placeringar inom brottningen men jag hoppas ävenatt byggning kommer gå bra senare i livet. Jag får se. Jag hoppas min journal kommer att bli läsbar!

martikainen
2008-09-29, 06:50
Schyssta meriter! Om det är du på avataren så ser du ut att ha en riktigt fet rygg !

jaaaaag
2008-09-29, 08:06
Du sitter uppe till 01, människa! Skärp dej! Du har ett mycket viktigt jobb att sköta. Skäms du ej?


Bild från helgens GP i Vinslöv. Micke i blått.
http://i36.tinypic.com/2uqmbkz.jpg

jaaaaag
2008-09-29, 08:13
Denna också..
http://i36.tinypic.com/f39i0z.jpg

Poxeman
2008-09-29, 08:58
Bra jäkla rygg!

Det är alltid kul att läsa journaler av seriöst satsande i andra sporter, lycka till och kör hårt!

Mickaz
2008-09-29, 09:23
Schyssta meriter! Om det är du på avataren så ser du ut att ha en riktigt fet rygg !

Haha, jao det är jag på avataren. Tack! =)

Mickaz
2008-09-29, 09:25
Du sitter uppe till 01, människa! Skärp dej! Du har ett mycket viktigt jobb att sköta. Skäms du ej?


Bild från helgens GP i Vinslöv. Micke i blått.
http://i36.tinypic.com/2uqmbkz.jpg

Höhöhö, jag är pigg och glad inga problem. Så du la in två smygbilder linnzan =D

Bra jäkla rygg!

Det är alltid kul att läsa journaler av seriöst satsande i andra sporter, lycka till och kör hårt!

Tack så mycket!

Mickaz
2008-09-29, 15:55
Idag blir det ett brottningspass som gäller vid klockan halv 7, blir säkert rått =D måste ladda inför seriemötet mot Svedala BK som är på fredag. Då blir det slakt!!!!!

Miquey
2008-09-29, 16:41
Lycka till med träningen Micke! :)

Mickaz
2008-09-29, 20:28
Lycka till med träningen Micke! :)

Tack tack!

Mickaz
2008-09-29, 20:31
Nu var ett brottningspass avklarat och det var väll inte så rått som vi kan ha det, men ett hyffsat hårt pass med mycket benövningar som knäböjj, utfall, hamstrings och massa andra övningar. Sen klättra i rep och hängande benlyft ända ovanför huvudet. Sist blev det lite teknik partär vad vi vill förbättra :)

Mickaz
2008-09-30, 13:21
Funderar på om jag ska ta vila idag eftersom det är ganska mkt träning nu fram över i veckan. Brottning onsdag, brottning fredag där vi har seriematch i Skåne ettan mot Svedala Bk och sen en liten lättare tävling på lördagen som heter Ores Säsongstart där jag ska gå i 84 kgs klassen. Jag pendlar i vikt nu mellan 76 - 79 kg. Kan också berätta en rolig sak att igår så var vår tränare på seriemöte angående en ny serie som ska starta som heter "Riksserien" där man förutsäga att Sveriges bästa lag är med och man tävlar i en serie där ettan blir Sveriges bästa lag, desutom får ettan 25,000 kr, tvåan 20,000 kr och trean får 15,000 kr. Lagen som serien kommer bestå av i nu läget är Eslöv brottarklubb (EAI), Spårvägen (Stockholm), Arboga AK, Hököpinge, LAS Lidköpingsatletsällskap, Örgryte (Göteborg) och sista laget Bk Ore. Den börjar år 2009. Det ska nog bli skojj, om ni bor i trakterna kom och titta vet jag! :)

Mickaz
2008-10-01, 16:21
Då bär det snart av till ett brottningspass till Eslöv. Jag mår väll inte så värst mega taggad eftersom är trött som bövelen. Hoppas jag blir mer taggad när jag kommer ner dit för att fightas!

Raschmus
2008-10-01, 18:11
Kul med en brottare :)

Har själv brottats (och brottar fortf lite), blev dock inga stora meriter:(

Brottas f ö i Varberg BOIS.

jaaaaag
2008-10-01, 19:54
Hoppas att det gick bra ändå trots att du alltid är trött som en gris.
Vi ses snart (: SPIKE!!

Mickaz
2008-10-01, 20:02
Kul med en brottare :)

Har själv brottats (och brottar fortf lite), blev dock inga stora meriter:(

Brottas f ö i Varberg BOIS.

Vad kul! Brottas du fortfarande eller du har lagt av? Du kanske inte brottas så seriöst och tävlar o så på dom stora tävlingarna? Hur gammal är du?

Hoppas att det gick bra ändå trots att du alltid är trött som en gris.
Vi ses snart (: SPIKE!!

Jao det gick väll hyffsat med en jäkla träningsvärk i röv, ben och mage så man inte kan stå emot en enda rullning. Japp vi ses snart och då blir det gymg products :thumbup:

Mickaz
2008-10-01, 20:07
För övrigt så gick träningen helt okej, har lite ont i kroppen sedan måndags. Träningen var mycket teknik från partären med lite rullning, olika lyft och våra steg in till lyften, några enstaka matcher blev det också. Vi hade också besök av en duktig brottare från Marsvinsholmsbrottarklubb, alltid kul med nytt duktigt folk som besöker oss. Nu är det bara att köra på stenhårt också är det seriematch på fredag. Önska oss lycka till i EAI.

jaaaaag
2008-10-01, 20:38
:( ingen spike.........

Raschmus
2008-10-01, 21:36
Jag brottas inte längre så seriöst och jag tävlar ingenting för tillfället. Våra tränare slutade, och har nu fått nya, dock hann de flesta duktiga (snarare alla) gå över till falkenberg och BOIS's "elite" trupp är som försvunnen för tillfället.

Vi får se vad som händer men än så länge är det bara underhållningsträning för min del och inte så många satsande brottare i högre ålder kvar (dock bra pojklag).


Och jag är 16, väger ~74kg. F ö sparrningskompis till Rikard Börjesson, Robin Johansson, och även tidigare Rikard Sjöö m fl. Hade Tony Johansson och PO Eriksson som tränare (har nu Putte och Kenn).

samme11
2008-10-01, 21:38
Ser fint ut! Najs rygg :D

Mickaz
2008-10-01, 22:18
Jag brottas inte längre så seriöst och jag tävlar ingenting för tillfället. Våra tränare slutade, och har nu fått nya, dock hann de flesta duktiga (snarare alla) gå över till falkenberg och BOIS's "elite" trupp är som försvunnen för tillfället.

Vi får se vad som händer men än så länge är det bara underhållningsträning för min del och inte så många satsande brottare i högre ålder kvar (dock bra pojklag).


Och jag är 16, väger ~74kg. F ö sparrningskompis till Rikard Börjesson, Robin Johansson, och även tidigare Rikard Sjöö m fl. Hade Tony Johansson och PO Eriksson som tränare (har nu Putte och Kenn).

Aha, där ser man =) vet vem båda dom tränarna är både Tony och PO. Vi får hoppas Varberg får en bra framtid senare iså fall.

Ser fint ut! Najs rygg :D

Tack så mycket samme!

Mickaz
2008-10-03, 21:15
Så, då har man kommit hem från seriematchen EAI vs Svedala bk och jag kan säga att vi vann ganska dominant med siffrorna 29 - 10. Jag vann min match på första perioden 7 - 0, sen andra perioden tog jag en 1a, gjorde lyftrullning, sedan lyfte jag upp honom och slog en femma från clinch ställning och satte honom på fall. Vann alltså med 7 - 0, 8 - 0 / fall på det. Imorgon är det Ores Säsongstarts tävling som gäller och jag ska gå bland dom stora pojkarna i 84 kgs klassen fast jag bara väger 76 - 78 kg, uppdaterar hur det gick imorgon men jag tror det kommet stå mellan mig och han som blev tvåa på JSM i 84 kgs klassen! Önska mej lycka till och tummen upp :)

jaaaaag
2008-10-04, 04:00
Grattis till vinsten för femte gången.
Lycka till idag Bengt!!!!!!!!

Jag e redan uppe med tuppen.......:o

Hahah du vet det bacongodiset, det smakar bacon. HAHA du ska få smaka sen, BLÄÄeHEh

Mickaz
2008-10-05, 16:15
Tjena! Lite uppdateringsdags. Var på tävling igår som heter Ores Säsongstart och tävlade i junior 84 kgs klassen, lite tungt för mig som väger 76 pannor men fick kämpa så gott det gick. Blev en andra placering efter förlust mot snubben som blev tvåa på JSM i 84 kgs klassen med 2 - 0, 2 - 0 tror jag. Redan i första perioden så fick han två varningar och då ska jag ha två eller ett poäng men jag fick inget så jag blev lite bort blåst på första rundan där, men men jag tog andra bra segrar i turneringen över duktigt folk så man ska inte klaga för jag är ju ingen 84 kgs kille igentligen!

Nu den kommande veckan så väntas det en seriematch på borta plan mot Björnekulla Bk på fredagen och sen på lördagen Örgrytes GP. Ni som bor i Göteborg och är intresserade av att titta på brottning, tveka inte på att gå och titta.

Mickaz
2008-10-08, 20:58
Tjena grappar och flickor. Jag har varit lite off och inte skrivit på ett tag men nu är det dags igen! Som sagt så har det hänt lite stuffs inom brottningen, det ska nämligen bli nya regler.... nu igen tänker man, när man nyss hade blivit bra på dessa reglerna som gynnade en. Reglerna är inte så komplicerade, skriver in dom nu de kommande dagarna. Då är det seriematch mot Björnekulla BK på fredag och Örgrytes GP på lördag, önska mig lycka till! :)

Mickaz
2008-10-08, 20:59
http://i37.tinypic.com/30k7xjp.jpg
http://i37.tinypic.com/rlfjaq.jpg

Bjussar på två bilder från Ores säsongstart, jag i röd!

jaaaaag
2008-10-08, 21:01
Nu ska jag sova men först vill jag skicka en klapp på axeln till dej för att du är så flitig med brottningen nu trots att du inte får så mycket fritid över och är trött och sliten ibland.

*klapp klapp*

Mickaz
2008-10-08, 21:02
När jag var mycket mycket yngre, ni ser skillnaden. (Jag i blått) :D
http://i33.tinypic.com/2s97t51.jpg
http://i36.tinypic.com/rthlqv.jpg
http://i35.tinypic.com/149qi6x.jpg

Mickaz
2008-10-08, 21:03
Nu ska jag sova men först vill jag skicka en klapp på axeln till dej för att du är så flitig med brottningen nu trots att du inte får så mycket fritid över och är trött och sliten ibland.

*klapp klapp*

tack snäckan, detsamma du!

Mickaz
2008-10-08, 21:08
Träningspass med Danmarks och Norges landslag inför NM, EM och OS etc i danska landslagets egna träningslokal i Danmark, var mycket roligt och HÅRT!!!

http://i36.tinypic.com/264ky2w.jpg

godismagge
2008-10-18, 17:13
Coolt med en brottare som har journal.
Har själv brottats, fast har tappat motivationen mer och mer, så nu är det mest underhållsträning.

Mickaz
2008-10-22, 13:14
Coolt med en brottare som har journal.
Har själv brottats, fast har tappat motivationen mer och mer, så nu är det mest underhållsträning.

Tack så mycket! Vart har du brottats någonstans?

Sorry allihopa för jag inte varit så aktiv. Har bara varit allmänt lat men det går frammåt med träningen, kan ju berätta att vi slog BK Ore som var favoriter i serien med 22 - 14 och nu är vi nummer ett i att vara det bästa laget i Skåne så frukta oss! Denna veckan ska jag vila brottningsträningen för att jag fick en fet smäll på inner låret så jag vilar denna veckan från det men gymmet blir det så klart av *flex* vet dock inte vad jag ska gymma för muskelgrupper idag. Gymmade rygg och biceps för någon dag sedan och kan inte köra ben för jag har ont i det ena låret ju så kanske lutar åt bröst fast det inte är så bra för mina axlar, vi får se helt enkelt!

PS: Ska försöka lägga ut min match när vi mötte Ore på youtube så ni kan få checka hur man fightas!

jaaaaag
2008-10-22, 15:32
PS: Ska försöka lägga ut min match när vi mötte Ore på youtube så ni kan få checka hur man fightas!

Läs: Checka hur man skallar och tar sats från halva mattan och knäar motståndaren i rövfen

Mickaz
2008-10-22, 15:59
Läs: Checka hur man skallar och tar sats från halva mattan och knäar motståndaren i rövfen

Hehehe, not true at all *rolleyes*

Mickaz
2008-10-22, 16:35
gfgbsUJsxfE

Det är jag i röd trikå, möter en duktig motståndare men jag drar det längsta strået och är lite väl aggresiv höhöh :P

godismagge
2008-11-08, 21:30
Satan vad skoj med film på matchen!
Såg att det gick bra för dig i Västerås också, vad tyckte du om de "nya reglerna" ?

Mickaz
2008-11-09, 19:02
Satan vad skoj med film på matchen!
Såg att det gick bra för dig i Västerås också, vad tyckte du om de "nya reglerna" ?

Jofan tack! Det gick helt okej i Västerås trots att jag fick sluta på en tredje plats. Fick ju tufft motstånd hela vägen speciellt mot ungraren som kom från ungerns junior landslag. Hade lite otur i semifinalen men som sagt får nöjja mig med tredje platsen, fick slå Oskar Rolfs från Gustavs brottningsklubb som var med på junior nordiskamästerskapen i 74 kilo. De nya reglerna har jag provat på innan och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag är inget proffs på över eller under läge igentligen när det gäller partären men jag hade ett fruktansvärt flyt i Västerås. Vi får se vad framtiden utvisar :)

godismagge
2008-11-09, 19:17
Jofan tack! Det gick helt okej i Västerås trots att jag fick sluta på en tredje plats. Fick ju tufft motstånd hela vägen speciellt mot ungraren som kom från ungerns junior landslag. Hade lite otur i semifinalen men som sagt får nöjja mig med tredje platsen, fick slå Oskar Rolfs från Gustavs brottningsklubb som var med på junior nordiskamästerskapen i 74 kilo. De nya reglerna har jag provat på innan och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag är inget proffs på över eller under läge igentligen när det gäller partären men jag hade ett fruktansvärt flyt i Västerås. Vi får se vad framtiden utvisar :)

Låter bra det där :)
Jo Oskar är väldigt duktig , har tränat med han flertalet gånger på läger här uppe, har även mött han några gånger.

Mickaz
2008-11-10, 09:23
Låter bra det där :)
Jo Oskar är väldigt duktig , har tränat med han flertalet gånger på läger här uppe, har även mött han några gånger.

Jopp, han är ju inte dålig men jag är bättre ;) höhöh

Raschmus
2008-11-10, 09:42
Vilken viktklass gick du i?

Mickaz
2008-11-10, 12:01
Vilken viktklass gick du i?

I Västerås gick jag i 74 kilo, bantad och klar! :)

Kommande tävlingar är nog lite GP tävlingar som vätterncupen, cup Klippan och sen fyrstads. Får se hur jag mår eftersom jag har ont i en kroppsdel som påverkar mig i brottningen, hoppas det är över soon!

jaaaaag
2008-11-10, 12:28
Jasså, vilken kroppsdel?

Mickaz
2009-01-28, 10:53
Tjena allihopa! Jag hade tänkt börja skriva nu igen efter lite frånvaro av min journal. Jag kan ju berätta att det hänt en hel del väll, jag tävlade 2008 på en tävling som heter lilla mälar cupen i Västerås, jag tog ett brons efter förlorat mot en som kom från ungerns juniorlandslag i en tät match på 1 - 2, 2 - 0 och 1 - 1(han tog sista) och jag brottades väldigt bra hela turneringen, slog ett antal bra killar.
Efter det så fick jag bitestikelsinflammation och det var förfärligt jobbigt. Gick säkert med det i en månad och jag har fortfarande ont i den ena heliga där nere :) Sen så börja jag nu igen för några veckor sedan, tävlade förra helgen på Klippans GP och det slutade med två vinster och två förluster men fick en vinst mot SM 5an och en tät match förlorade jag mot SM trean som senare vann hela turneringen.
Nu vad som kommer ske framöver är lite turneringar men det har också startat en ny serie som heter "Eliteserien" där det från början var ett antal lag men det minskades hela tiden och är nu nere på fem stycken lag och dom lagen är EAI(Eslöv), Örgryte(Göteborg), Bk Ore(Vinslöv), Spårvägen(Stockholm, Ara Abrahamians klubb) och sist ut har vi Arboga AK(Arboga) som alla kommer tävla om vilket lag som är bäst i Sverige. Priset är uppdelat i tre olika summor vilket jag tror är att ettan får 25,000, 2an får 15,000 och trean får 10,000. Den kommer starta nu i februari och om ni bor i närheten av där det kommer hållas så tveka inte på att gå dit och titta för det kommer bli drag. Jag kommer uppdatera med mer information om eliteserien senare.
Kan ju berätta att denna helgen som kommer nu blir det tävling från min sida i Danmark i nyköping. Ska på en tävling som heter Thor Masters där det kommer ett flertal nationer och tävlar som Spanien, Sverige, Norge, och Danmark hitils. Jag kan även berätta att jag från och med detta året börjar tävla som senior vilket innebär vuxenklass och att jag inte mer kommer kunna tävla som junior.

Peace my friends! :)

Mickaz
2009-01-28, 14:55
Turneringsstatistik 2008:

Sverige Mästerskapen Juniorer 74 kg - bronsmedalj
Skånska Mästerskapen Juniorer 74 kg - guldmedalj
Ljungbyträffen Seniorer 84 kg - silvermedalj
Ores Säsongstart Juniorer 84 kg - silvermedalj
Lilla Mälarcupen Västerås Internationell tävling Juniorer 74 kg - bronsmedalj
Skåneserien Division I blev det plats 3 för oss i EAI med ett b-lag denna säsongen vilket är ganska hyffsat.

Under 2008 var jag frånvarande ganska mycket av brottningen men lyckades endå ta en del turneringar med mig i bagaget, jag hoppas att jag kan träna bättre detta året, hålla motivationen uppe och utvecklas. Vi får se vad som händer!

Nu är det dags för år 2009 :hbang:

Mickaz
2009-01-29, 14:34
http://i41.tinypic.com/35kqr2d.jpg'
Är han inte söt :D

Mickaz
2009-02-02, 12:47
I lördags var jag och tävlade i Danmark och det gick inte så bra eftersom man är lite ringrostig men formen kommer. Jag förlorade över en dansklandslagsman på 2-2, 1 - 2 tror jag. Jag ledde i princip hela matchen och hade den i en liten ask men gjorde ett slarv första perioden och ett slarv andra så då får man ta förlusten och göra bättre ifrån sig nästa gång. Nu är det tränings som gäller idag på klubben och i helgen blir det GP turnering i Falkenberg.

jaaaaag
2009-02-02, 18:37
Är imponerad över hur mycket tid du lägger ner på brottningen just nu. Du vet om att du är mycket duktig och om du satsar och är seriös så kan du komma iväg i din lilla brottningskarriär på riktigt :-) !! Jag kommer ju såklart med och hejar på SM, det kommer att bli kul.

Hoppas träningen idag går bra, jag ska iväg och gymma nu, herregud, är så trött. Pusspuss.

Mickaz
2009-02-03, 10:57
Är imponerad över hur mycket tid du lägger ner på brottningen just nu. Du vet om att du är mycket duktig och om du satsar och är seriös så kan du komma iväg i din lilla brottningskarriär på riktigt :-) !! Jag kommer ju såklart med och hejar på SM, det kommer att bli kul.

Hoppas träningen idag går bra, jag ska iväg och gymma nu, herregud, är så trött. Pusspuss.

Hehe tack så mycket. Ja vi får hoppas allting leder någonstans. Puss på dig :)

jaaaaag
2009-02-03, 12:11
Som vanligt så svarar inte du i hemtelen #&/("&/("!

Ring mej på mobilen om du ser detta innan jag slutar loverboi.

Mickaz
2009-02-04, 16:05
Eliteserien blir inställd, ni kan läsa varför på http://www.swedewrestling.se/senastenytt.html#elitserieninstalld sen läs mera. Lite tråkigt tycker jag men så är det.

linus92
2009-04-07, 21:33
vi i värnamo har ganska bra brottare!:)
Hjelm.. om du känner igen namnet?:)
Min polare som brottas sjukt mycket blev intagen till Arboga brottar gymnasiet:)
Går riktigt bra för honom!!
hehe LYCKA TILL MED TRÄNINGEN!

Mickaz
2009-04-07, 22:12
vi i värnamo har ganska bra brottare!:)
Hjelm.. om du känner igen namnet?:)
Min polare som brottas sjukt mycket blev intagen till Arboga brottar gymnasiet:)
Går riktigt bra för honom!!
hehe LYCKA TILL MED TRÄNINGEN!


Hehe tack! Jag skriver just nu dagbok på body.se forumet i "dagböcker" och den heter "micke lyfter skrot" om ni vill följa.

Rahf
2009-04-07, 22:12
Kom ihåg att klistra in i denna journal också!

Mickaz
2009-04-07, 22:41
Okej då jag gör en ny här då som inte heter brottning utan allmänt! =D