handdator

Visa fullständig version : skillnad på dam- och herrlöparskor?


Klenis
2008-09-28, 23:32
Jag har små fötter för att vara kille, storlek 40 (ibland 39or). Därför har jag ganska svårt för o hitta löparskor som passar, de flesta herr modellerna börjar på 41. Ännu svårare blir det när skon ska vara anpassad till ens fötter, vilket minskar alternativen ytterligare. Frågan är då om jag kan ta på mig dam modellen:cryout:

Vad är skillnaden?

Mental
2008-09-28, 23:37
Gå till en löpbutik som är bra på att prova ut skor. Skillnaden mellan dam och härrsko bör ligga i hur mycket vikt de klarar att dämpa, och utseende så klart.

Hobbes
2008-09-28, 23:44
Gå till en löpbutik som är bra på att prova ut skor. Skillnaden mellan dam och härrsko bör ligga i hur mycket vikt de klarar att dämpa, och utseende så klart.

+1

Generellt kan man väl säga att färgerschemat skiljer sig mellan dam och herr samt att damlästen kan innebära att hälen är smalare. Annars skall det vara samma dämpning i båda, ibland skiljer sig lästerna som sagt.

Slartibartfast
2008-09-29, 07:30
Jag ärvde alltid min föredettas löpskor när hon sprungit 1000 km med dem. 150 euros löpskor gratis. :thumbup:

Hon hade stora fötter och köpte stora skor, jag har små fötter och vill ha små skor. Opti.

Bubban
2008-09-29, 09:49
När jag köpte mitt första par "riktiga" löpskor på löplabbet så var det ett par damskor. Jag tror egentligen inte det spelar så enormt stor roll om det är dam- eller herrskor, bara du trivs i dem, och de inte är rosa.