handdator

Visa fullständig version : Enaxin. Någon som har provat?


fenzyn
2008-09-28, 18:39
Hittar inte en enda post angående enaxin här på kolozzeum. Är det någon som har provat detta kosttillskott? hur har du/ni isf påverkats av detta?

Yankeee
2008-09-28, 19:06
Ser ut som ett dyrt vitamintillskott. Vad är tanken att man ska få ut av produkten?

fenzyn
2008-09-28, 21:28
Ser ut som ett dyrt vitamintillskott. Vad är tanken att man ska få ut av produkten?

Jag läste en stor artikel i en dagstidning om att det är väldigt populärt i norge sen 2004 och finns där att köpa på apoteket. Jag läste att personer som känner sig allmänt trötta under dagarna har blivit hjälpta av enaxin och ska enligt dom ge en enorm pigghetsboost.

"Med sin unika blandning av örter från tre kontinenter är Enaxin ett kosttillskott för stabil energiförsörjning i perioder med ökad press. Om det ställs krav på ökad mental eller fysisk energi och styrka så kan Enaxin bidra till att hålla dig i god kondition. Enaxin består av ett unikt och nyupptäckt extrakt blandning e-xin, som är till 100% örtbaserat." (taget från *************)

Yankeee
2008-09-28, 21:57
Om en produktbeskrivning börjar med "Med sin unika blandning av örter från tre kontinenter ..." så vet man att man kastar pengarna i sjön.

Kischen
2008-09-28, 22:05
Inte för att regna på enaxins parad men om det var så oerhört bra på att ge en "stabil energiförsörjning i perioder med ökad press" och "ökad mental eller fysisk energi och styrka" samt "hålla dig i god kondition."

Skulle det inte redan vara känt här om det är en "storsäljare i norge"?
För övrigt håller jag med Yankeee.

fenzyn
2008-09-29, 01:16
jag skrev norge men det var tydligen danmark som det är populärt i. kollar runt lite på nätet och försöker hitta artikeln jag läste men förgäves.

"Kåret som Årets produkt 2004 - af de danske helsekost butikker." Hittade jag iaf

Det verkar inte vara så dyrt heller. Jag kommer köpa hem det nästa vecka och skriver här om jag får någonting ut av det om någon är intresserad :)

fenzyn
2008-09-29, 01:19
Om en produktbeskrivning börjar med "Med sin unika blandning av örter från tre kontinenter ..." så vet man att man kastar pengarna i sjön.

Jo jag håller med om att det låter lite sådär. Men kosttillskottsbutiker har ju en tendens till att försöka göra så att produktinformationen låter så invecklad som möjligt :)

kalle_banan
2008-09-29, 09:23
Du _kan_ bli stimulerad av produkten, den innehåller rosenrot som påstås vara bra för humöret, och till på köpet en hel drös vitaminer.
Pengarna i sjön? Placeboeffekten är inte att underskatta, preparatet har ingen bevisad verkan så du skjuter i blindo, du kanske får effekt, men det betyder inte att den är vad du är ute efter.

Onigiri
2008-09-29, 10:14
Varför inte bara dricka starkt kaffe om man vill bli pigg?

PiNG.
2008-09-29, 10:51
För kaffe är kanske äckligt?

loverius
2008-09-29, 11:18
För kaffe är kanske äckligt?

koffeintabs då *flex*

fenzyn
2008-09-29, 12:39
Japp. Kaffe är otroligt äckligt :P Koffeintabletter har jag användt ett tag men känner inte att det har någon större effekt på mig :)

fenzyn
2008-10-27, 15:49
Om någon är intresserad så har jag nu fått fram lite resultat :)

Jag har användt enaxin i ca 3 veckor nu och jag måste erkänna att jag var väldigt skeptiskt i början men körde på ändå. När jag började använda enaxin så fick jag hemskt ont i magen dom första dagarna ca en timme efter jag hade tagit en dos och fick diaré och började frysa otroligt mycket *spy* men det släppte varje gång efter ca 2 timmar. Men trots detta fortsatte jag och tog en dos varje dag. Efter några dar kunde jag ta det utan några bieffekter och jag började faktiskt känna mig piggare ganska snabbt, var osäker på om jag inbilla mig eller inte men nu 3 veckor senare kan jag säga helt säkert att jag är betydligt mycket piggare.
Förut var jag trött och hängig varje dag och sov ofta på dagarna men nu även om jag inte sover 8 timmar under natten så känner jag mig pigg ändå. Även om mina ögon är trötta av för lite sömn under natten så känner jag mig otroligt pigg i kroppen och har inget som helst sug efter att gå och lägga mig i sängen mitt på dan. Har användt det flytande medlet och ska nu gå över till tabletterna :)