handdator

Visa fullständig version : Definiera "allmänbildning"?


pony
2008-09-27, 22:45
(Inte särskilt konstruktivt, men kanske underhållande på temat? Inspirerat av http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=115056)

Låt den som är fri från synd...
Jo, även jag har otåligt himlat med ögonen åt fullständiga nybörjare inom kost och träning. Speciellt när de häver ur sig alla de smått fantastiska myter kolo så effektivt sparkar ur en på bara någon vecka (tack!).
Men sedär! I landet med världens högsta IQ-snitt är kunskapen inom vissa begränsade områden helt horribelt... obefintlig?

Det här är några diet-produkter som säljer som smör i Japan. Se och häpna, mina vänner (ja, de säljs seriöst och i helt vanliga affärer):

http://i164.photobucket.com/albums/u40/polebunny/jp_deff1.jpg

Slimma benen med uppblåsbara kuddar? Jag fattar inte riktigt, förpackningen gav mig huvudvärk.

http://i164.photobucket.com/albums/u40/polebunny/jp_deff2.jpg

Det aktuella objektet längst till höger. Rulla bort celluliterna! (eller motsvarande)
Dessa rollers finns i alla möjliga storlekar och utföranden. För ansikte och kropp, för kinder och för armar... Rulla dig slät och smal.

http://i164.photobucket.com/albums/u40/polebunny/jp_deff3.jpg

Kanske bäst hittills. Svettas bort dubbelhakorna! Det finns liksom ingenting att tillägga.

http://i164.photobucket.com/albums/u40/polebunny/jp_deff4.jpg

...och i en liga för sig: kaloriebrännar-"visselpipan". När gå i trappor är för komplicerat.

Ett väldigt blygsamt och av lata mig dåligt dokumenterat urval.
Men ytterligare ett par klassiker är skoinläggen med textur som gör att man går ner i vikt(!), bälten som vibrerar bort magen, sugkopp som "drar ut" groparna som är celluliter, dammsugare som suger bort fettet genom huden... och... ja, allt annat än deffguiden och motion.

Krokodil
2008-09-27, 23:00
Det ser ut som nåt man skulle hitta på Buttericks... (eller TV-shop). :D

Vad har de för kroppsideal? Knappast samma som här väl?

acroyear2
2008-09-28, 10:01
Åååååh! Visselpipan! Jag vill ha visselpipan!

"Förlora vikt och alla dina vänner på mindre än trettio dagar."

<3

zowie
2008-09-29, 09:06
kaloriebrännar-"visselpipan"

den var bäst, ska beställas right away ;)

jaosef
2008-09-29, 09:37
Haha, tragiskt...Hur tänker dom att visselpipan ska fungera? Alltså någon förklaring måste dom ju ha. :p

Scratch89
2008-09-29, 09:42
Det behövs inte många procent av befolkningen som handlar för att de ska gå med en rejäl vinst. Säg att en procent av Sveriges befolkning skulle köpa en av produkterna; nästan hundra tusen sålda produkter. Med tanke på hur lost man kan vara inom vissa områden, och med tanke på att ett tvåsiffrigt procenttal inte visste vilken regering det var som satt förra året, är det inte svårt att få något sånt här att gå runt.

Sen får jag väl säga lite som Eddie; Tänk på alla optinojor som kommit och gått här under åren. Glutamin, skumgodis och massa saker jag inte kommer ihåg. Om Coleman sa att bajs var en del av hans eftertränings-shake, så tror jag nog att en betydande del av Kolozzeums medlemmar hade haft sämre andedräkt än nu...

zowie
2008-09-29, 12:16
Sen får jag väl säga lite som Eddie; Tänk på alla optinojor som kommit och gått här under åren. Glutamin, skumgodis och massa saker jag inte kommer ihåg. Om Coleman sa att bajs var en del av hans eftertränings-shake, så tror jag nog att en betydande del av Kolozzeums medlemmar hade haft sämre andedräkt än nu...

coleman - the guru???:D

LindaS
2008-09-29, 13:16
Rulla dig slät funkar ju, men inte smal. Vart skulle det ta vägen?

Morty
2008-09-29, 17:54
Klart som fan man kan rulla sig slät. Krävs ju värre saker än en liten handhållen sak, typ en ångvält eller kanske en mangel ^_^

pony
2008-09-30, 21:16
Det ser ut som nåt man skulle hitta på Buttericks... (eller TV-shop). :D

Vad har de för kroppsideal? Knappast samma som här väl?

Smalt och blekt. Ju extremare desto bättre. Finns nog inget annat folk som är så rädda för fett, muskler, rynkor eller solbränna. Iom att folk är desperata att gå ner i vikt, till varje pris (en tjej på 44kg anses vara fet) antar jag att det finns en marknad för det här. Sen är säkert lättare att hitta sin målgrupp bland 175 miljoner av väldigt selektivt utbildade individer.

Haha, tragiskt...Hur tänker dom att visselpipan ska fungera? Alltså någon förklaring måste dom ju ha. :p

Nere till vänster ser du en mycket pedagogisk illustration som påvisar hur visselpipan engagerar diafragman (så inihelvete, tydligen). Detta ska då bränna en shitload av kalorier?

Det behövs inte många procent av befolkningen som handlar för att de ska gå med en rejäl vinst. Säg att en procent av Sveriges befolkning skulle köpa en av produkterna; nästan hundra tusen sålda produkter. Med tanke på hur lost man kan vara inom vissa områden, och med tanke på att ett tvåsiffrigt procenttal inte visste vilken regering det var som satt förra året, är det inte svårt att få något sånt här att gå runt.

Sen får jag väl säga lite som Eddie; Tänk på alla optinojor som kommit och gått här under åren. Glutamin, skumgodis och massa saker jag inte kommer ihåg. Om Coleman sa att bajs var en del av hans eftertränings-shake, så tror jag nog att en betydande del av Kolozzeums medlemmar hade haft sämre andedräkt än nu...

Ja, och addera det med att en rullmojäng i plast knappast kostar vidare mycket att designa eller tillverka OCH faktum att den säljs (relativt framgångsrikt) på varenda varuhus och motsvarigheten till ICA.
Hjärnan bakom uppfinningen skrattar sig hela vägen till banken, I'm sure...

Prankie
2008-09-30, 21:28
De saker jag har träffat på från korea är påsar som man klistra under fötter som ska suga fettet från kroppen, vet inte vad det är för hockeypulver de har blandat i men vid kontakt med svett ser det ut som en vidrig påse med flott. :)

Fast med en sån enorm kundunderlag kan man nog köra på vad som helst, vad sägs som magnetisk sugpropp grej som ska förstora bröst. :D