Logga in

Visa fullständig version : Bulkdiet

skeletron
2008-09-26, 17:45
Hej, jag undrar hur ni gör när ni går upp i vikt/bulkar.

Jag har själv tänkt gå upp i vikt nu under några månader framöver, väger ca 72 och vill nå 80kg.

Jag tänkte bara använda vågen, väga mig någon gång i veckan och se hur det går. Men det kanske blir svårt, att veta hur mycket jag behöver äta? Kan ju lätt bli mindre/mer än jag trott...

Det här med att väga och räkna ut känns inte riktigt som jag har lust med, kanske börjar med det om det är nödvändigt, men det känns ju ganska osäkert det också, särskilt att räkna ut hur mycket man behöver få i sig!

Jag undrar då hur gör ni? Kollar ni vågen och följer upp?

Handcuff
2008-09-26, 17:49
Äter lite mer än vanligt.

747
2008-09-26, 18:06
Byter ut lättprodukter till fetare grejer samt äter mer. Att räkna kan man väl göra för att veta ungefär hur mycket man behöver äta men man vet ju ändå aldrig säkert hur mycket man gör av med så att hålla koll på vågen är bra.

Scratch89
2008-09-27, 01:51
Melas kladdkaka, lösgodis för 4,90 kr/hg, gris, rostad bröd, pommes, torkat renkött och Cheeseburgers från McDonalds.

Can I Haz A Cheezeburger?

Grubben
2008-09-27, 08:42
Spegeln, klämmer mig på kroppen. Väger mig aldrig om det ej är ''viktigt'', säger inte mig någonting längre.

Så. Väg dig 1-2 gånger i månaden och ta smällen om den är lite häftigt ''negativ'' . Vågen är självklart ett bra instrument men den ska inte missbrukas, säg 1 gång om dagen :)

För viktuppgång: Ät allt! Tacka inte nej om det bjuds på härligheter.