handdator

Visa fullständig version : Nybörjaren vill bulka!


skoggshuggaren
2008-09-25, 18:11
Tja.

Jag är 92:a, fyller 16 i december och började styrketräna någongång på sommarlovet.

Jag är 182-185cm lång och väger runt 70kg. Jag har tänkt att gå upp till 80kg så fort som möjligt för att öka i styrka och i muskelmassa!*flex*

Jag har hört att det är ~8 reps som gäller för massa, men jag tänker köra färre reps på grund av styrkan. Kommer detta att försämra mitt muskelbyggande eller spelar det knappt någon roll?

Har tänkt att äta müsli och ägg till frukost, skollunchen som lunch och sedan proteindrinkar, ärtsoppa och müsli som mellanmål och/ eller kvällsmål med en vanlig middag till middag. Låter det som en bra kost?

Jag har tänkt att om man bara äter sig mätt och proppar i sig mat här och där så att man känner sig mätt hela dagen så borde man gå upp i vikt. Jag kommer inte att orka räkna kalorier då jag inte vet hur mycket jag bränner när jag tränar och den konstanta förbränningen. Hur ofta och hur mycket föredrar ni att äta?

Några andra tips eller något man bör tänka på när man går upp i vikt?:)

Eddie Vedder
2008-09-25, 18:16
Inget illa menat men du har ju en identisk tråd som för närvarande ligger TVÅ rader under. Kan ju inte vara jättesvårt att hitta.;)

Här är den och där har jag länkat till ett axplock av fler trådar på i stort sett samma ämne.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=119525