handdator

Visa fullständig version : Lite frågor angående min träning..


Steerlinho
2008-09-24, 23:36
Tjenare,

har lite frågor om min träning :) kör hemmagym

har kört i ca 2-3 månader nu och börjar se lite resultat redan faktiskt,

men jag undrar:

- Räcker det med 1 magövning (situps i lutande bänk), 3 gånger i veckan för att få en fin mage?

- Är 4x8 bra för att bygga massa?

- Just nu kör jag 4x8 på 47 kg i bänkpress (har höjt mig från 40 i början men det är så dåligt jag vet), och maxar väl kanske 65 kilo bara men är rätt intresserad av bänkpress så jag undrar ungefär hur lång tid jag kan räkna med innan jag kan spräcka drömgränsen på 100 kg? tävlar nämeligen mot en kompis vi har ett litet vad om det :) och ifall det finns nått sätt att bli bättre i bänk, sett på lite filmer att de har en annorlunda teknik än vad jag har.

- Är 3 övningar på varje muskelbra?

måste också bara påpeka att det måste vara ett fel i övningsbanken, övningen som ligger under rygg som heter "hantelshrugs" tar väl enbart i axlarna? :P

har jätteproblem att träna ryggen när jag kör hemmagym, men det är väl den ända delen jag har problem med.

C.E.J.
2008-09-24, 23:57
Tjenare,

har lite frågor om min träning :) kör hemmagym

har kört i ca 2-3 månader nu och börjar se lite resultat redan faktiskt,

men jag undrar:

- Räcker det med 1 magövning (situps i lutande bänk), 3 gånger i veckan för att få en fin mage?

- Är 4x8 bra för att bygga massa?

- Just nu kör jag 4x8 på 47 kg i bänkpress (har höjt mig från 40 i början men det är så dåligt jag vet), och maxar väl kanske 65 kilo bara men är rätt intresserad av bänkpress så jag undrar ungefär hur lång tid jag kan räkna med innan jag kan spräcka drömgränsen på 100 kg? tävlar nämeligen mot en kompis vi har ett litet vad om det :) och ifall det finns nått sätt att bli bättre i bänk, sett på lite filmer att de har en annorlunda teknik än vad jag har.

- Är 3 övningar på varje muskelbra?

måste också bara påpeka att det måste vara ett fel i övningsbanken, övningen som ligger under rygg som heter "hantelshrugs" tar väl enbart i axlarna? :P

har jätteproblem att träna ryggen när jag kör hemmagym, men det är väl den ända delen jag har problem med.

1) Vad är en fin mage? Det krävs låg mängd kroppsfett för att magmusklerna ska synas, oavsett hur fina eller fula de må vara. Men din träning räcker för att öka storleken på dem lite, ja.

2) Hård träning bygger bra. 4x8 går utmärkt.

3) Det bästa sättet är väl rimligen att träna för styrka, vilket innebär lägre reps typ 1-5 reps.

4) Ja det funkar.

5) Nej den tar på trapezius, som sitter på ryggen.

6) Träna marklyft.