handdator

Visa fullständig version : Bränna fett hemma på morgonen


Betsson1
2008-09-24, 22:01
Tjena
undrar om man kan träna hemma på något sätt utan cardio,cyckel. Bara träna på något sätt istället för morgon promenader i minusgrader.

TACKSAM FÖR SVAR!

trollduva
2008-09-24, 22:02
Hoppa hopprep? ;)

PiNG.
2008-09-24, 22:11
Höga upphopp i tio minuter kanske ;)

Tycker de låter jobbig bara jag tänker på de.

Så 20 minuter måste vara myyycke jobbigare och effektivare.

Lycka till

Chaaarles
2008-09-24, 22:29
Burpees!

aizMan
2008-09-24, 22:45
Brukar kunna få för mig att göra stretchövningar, lite pilatesboll, plankan, armhävningar, höga knän, utfall, springa runt lite i lyan fram o tillbaka.

Sen om man bränner så värst det vet ja inte, men man blir varm o go iaf ;D

formula4shape
2008-09-24, 23:07
Städa med högt tempo.

Exhale_
2008-09-25, 08:04
Tjena
undrar om man kan träna hemma på något sätt utan cardio,cyckel. Bara träna på något sätt istället för morgon promenader i minusgrader.

TACKSAM FÖR SVAR!

OT: Du kan ju skjuta på promenaderna och ta de på eftermiddagen/kvällen om du tycker det är lättare.

Betsson1
2008-09-25, 09:33
OT: Du kan ju skjuta på promenaderna och ta de på eftermiddagen/kvällen om du tycker det är lättare.

Man bränner mer fett på morgonen.

Kan man gå men ändå stå still på något sätt?:smash:
Ja.. förutom moon walk då

Guddi
2008-09-25, 09:38
Man bränner mer fett på morgonen.Gör en sökning på morgonpromenad här i diet forumsdelen...

Elfsberg
2008-09-25, 10:31
Huruvida man bränner mer eller mindre fett på någon annan tidpunkt eller genom olika slags aktiviteter är fullständigt irrelevant. :(

afireinside
2008-09-25, 11:28
men en enkel stol kan du utföra mängder av övningar

Per B
2008-09-25, 11:46
Om du utför nån aktivitet där du inte driver upp pulsen (t ex pillar dig i naveln) så bränner du förmodligen minimalt med fett också. Hoppa hopprep (som du redan fått tips om) är nog bland det bästa.

Dreas
2008-09-25, 14:50
Man bränner mer fett på morgonen. Ja men detta jämnar ut sig totalt sett över dagen ändå så när du går spelar ingen roll. Så bara du rör på dig någon gång under dagen så är det positivt.

beby
2008-09-27, 00:57
Jag läste om en grej nyss "Tabata Thrusters", verkar nice. Man kan göra det med fria vikter (benböj: ner-upp-lyft hantlar-sänk hantlar -ner igen osv. repetera så många du kan i 20 sek/10 sek vila i 4 min) eller med tex hopprep.

Musselbank
2008-09-27, 01:00
Det är "roligt" att gå i trappor, jämfört med annat som är jobbigt. :em:

Halldin
2008-09-27, 08:44
Det är "roligt" att gå i trappor, jämfört med annat som är jobbigt. :em:
Kan väl inte vara helt nyttigt för knäna?

Musselbank
2008-09-27, 19:54
Kan väl inte vara helt nyttigt för knäna?

Jag tror att det påstås vara det faktiskt. Åtminstone att gå uppför. Man får väl ta brandstången ner.

Betsson1
2008-09-28, 12:09
Step ups i en timme? vad tycker ni om det?
Men jag ska börja med en halvtimme förstås. Bränner det mycket?

Elfsberg
2008-09-28, 14:18
Man bränner mer fett på morgonen.

Är du medveten om att vi avfärdat detta påstående som falskt?

King Grub
2008-09-28, 14:34
Beror i o f s säkert på hur mycket energi morgonpasset förbrukar. Det förbrukar bevisat mer fett under aktiviteten, och handlar det om timmars träning, kommer det antagligen inte att kunna kompenseras och jämna ut sig under dagen.

Betsson1
2008-09-28, 15:22
Beror i o f s säkert på hur mycket energi morgonpasset förbrukar. Det förbrukar bevisat mer fett under aktiviteten, och handlar det om timmars träning, kommer det antagligen inte att kunna kompenseras och jämna ut sig under dagen.

Nej men jag gillar och träna på morgonen mer.. Ville bara veta skillnaden.
Men vad tycker du om step ups? Jag har en speciell för den övningen.. Det är nästan som om man går men ändå står still eller? Hatar och gå ut på morgonen när det är kallt.. Och senare när det blir mörkt och kyligt. Det är inte speciellt kul när man kan stå framför tvn och köra steps i 1 timme. Vad tycker du? Lite motivation så börjar jag redan imorgon.

Betsson1
2008-09-28, 21:16
Nej men jag gillar och träna på morgonen mer.. Ville bara veta skillnaden.
Men vad tycker du om step ups? Jag har en speciell för den övningen.. Det är nästan som om man går men ändå står still eller? Hatar och gå ut på morgonen när det är kallt.. Och senare när det blir mörkt och kyligt. Det är inte speciellt kul när man kan stå framför tvn och köra steps i 1 timme. Vad tycker du? Lite motivation så börjar jag redan imorgon.

Någon som brukar träna på det sättet?

Elfsberg
2008-09-28, 22:27
Det kommer mycket riktigt att förbruka energi. Testa och se om du gillar det.

Betsson1
2008-09-29, 15:08
Jag testade det idag. Det var helt ok. Men frågan är om man bränner mycket fett om man håller på i en timme. Ganska snabb takt och inte så högt. Den är ungefär 15cm så man tränar inte benet så mycket. Jag vill bränna fett.
Jag trivs med det och skulle kunna fortsätta ett bra tag OM jag får höra att man bränner någolunda bra.. Så skulle ni kunna säga om det har gått bra för någfon som har testat? Eller någon som bara vet om det är bra eller inte, osv. Tack för allt svar.. Feel free

Eddie Vedder
2008-09-29, 15:12
Dina step-ups lär inte förbruka sådär jättemycket kcal skulle jag tro. Och den totala kcalförbrukningen är ju som sagt det väsentliga, ju mer kcal förbrukade desto större chans att uppnå negativ kroppsfettbalans.

Jag kan inte ge några siffror men det borde väl på sin höjd motsvara en promenad typ?

Betsson1
2008-09-29, 15:33
Dina step-ups lär inte förbruka sådär jättemycket kcal skulle jag tro. Och den totala kcalförbrukningen är ju som sagt det väsentliga, ju mer kcal förbrukade desto större chans att uppnå negativ kroppsfettbalans.

Jag kan inte ge några siffror men det borde väl på sin höjd motsvara en promenad typ?

Tack! det var det jag ville se. Att det motsvarar en promenad, fast jag inte ställde frågan svarade du;)

Eddie Vedder
2008-09-29, 15:55
Tack! det var det jag ville se. Att det motsvarar en promenad, fast jag inte ställde frågan svarade du;)

Jag skulle inte kalla det ett "svar" dock. Bara en ren gissning som kan vara jättefel. I vilket fall bör du läsa vad många skrivit i tråden och sluta stirra dig blind på procentuell fettförbränning hela tiden.

Den är som sagt ganska irrelevant när det enbart gäller kroppsammansättningens utveckling över tid. För prestationsförmåga är den av högsta vikt däremot, något som i förlängningen förstås kan innebära att man orkar förbruka mer energi på sina uthållighetspass (bättre uthållighet = man orkar köra på längre = mer energi förbrukas = mer fett förbränns) men då är det ju snarare en indirekt påverkan som dessutom kräver att man de facto utnyttjar de prestationsmässiga fördelarna.

z_bumbi
2008-09-29, 16:06
Stepups är ett vanligt sätt att köra submaixmala konditionstest och då ska inte pulsen upp så högt så det motsvarar nog en rask promenad för de flesta.
Vill man veta lite mer säkert är det bara att mäta pulsen vid de olika aktiviteterna så får man en grov bild av vad det motsvarar.

Halldin
2008-09-29, 18:54
Jag tror att det påstås vara det faktiskt. Åtminstone att gå uppför. Man får väl ta brandstången ner.
Vore intressant med en källa på detta, så man inte får för sig att börja gå i trappor som motionsform och trasar sönder knäna.

PiNG.
2008-09-30, 08:53
Om jag fattat det rätt så är det stötarna som knäna får ta emot på vägen ner för en trappa som är skadliga i längden. Brevbärare har haft problem med detta och likaså reklamutdelare som springer i trappor varje dag. Så det är nog ganska vanligt att dela ut på vägen upp och ta hissen ner, förutsatt att det finns en hiss ;)

Elfsberg
2008-09-30, 23:20
Enkelt sätt att träna i intervaller. :)