handdator

Visa fullständig version : SvÅrt Att BestÄmma Mig!


Betsson1
2008-09-24, 21:49
Tjena.
Jag har ett stort problem med mitt liv. Jag vet inte hur jag ska lösa det. Det går från period till period. Jag blir helt galen. Jag kan inte bestämma mig mellan saker och ting. Och så ångrar jag mig hela tiden.


Just nu har jag ett problem. Det är så att jag vill hålla på med musik. Jag vill bli något stort! Och sedan gå till gymmet ibland då och då.. Hålla formen osv.
Eller sluta med musiken och ta gymmet på allvar. Vet inte vad som gör att jag bara vill välja en av dom. Jag har tänkt på det är i en månad nu. Och det snurrar i mitt huvud hela tiden! Är det en sjukdom? Tar jag musiken på allvar? Jag har talang på det förstås.. Men sedan när jag har planer att sluta med det så får jag direkt en sak i tankarna.. OH nu ska jag kämpa i gymmet!
Hur ska jag tänka? behöver verkligen hjälp! Kan man träna på något sätt att vara lite mer bestämd person? Jag ser detta som ett stort problem i framtiden. När den här "musik eller gym" perioden är över.. Kommer det alltid nya saker och välja emellan.. Hela tiden.

Nejv
2008-09-24, 21:51
wtf... som vanligt, hinn med båda två, det tar inte mer än ett par timmar i veckan att gymma

Betsson1
2008-09-24, 21:52
Jag vet att man kan vara bra på båda men jag bara måste ha en av dom! Har försökt övertala mig själv om att man kan vara bra på båda samtidigt men sen kommer man tillbaka till det där igen.

mini
2008-09-24, 21:54
Hur gammal är du?

Thobias
2008-09-24, 21:57
Helt absurt att tro att man inte kan satsa på musiken och ändå gymma regelbundet.

HajduMan
2008-09-24, 21:57
Bestäm tid och dag som du ska vara på gymmet var vecka, oavsätt vad och ge allt du har dom dagarna, placera gymmandet så det inte är ivägen för musiken.

Prankie
2008-09-24, 21:57
Går ju perfekt att kombinera...

Annars...
http://governing.typepad.com/photos/uncategorized/coin_toss.jpg

Betsson1
2008-09-24, 21:59
Går ju perfekt att kombinera...

Annars...
http://governing.typepad.com/photos/uncategorized/coin_toss.jpg

Någon biffig här på forumet som håller på med musik? Jag vet inte varför men jag har för mig att om man slösar för mycket tid på musik skapandet kan man inte bli lika vältränad

Betar
2008-09-24, 22:01
Seriöst, vad vill du att vi ska svara?

Ingen annan kan göra valet åt dig.

Betsson1
2008-09-24, 22:03
Hur gammal är du?

15. Hade det något och göra med tråden?

Stoltz
2008-09-24, 22:06
Någon biffig här på forumet som håller på med musik? Jag vet inte varför men jag har för mig att om man slösar för mycket tid på musik skapandet kan man inte bli lika vältränad

Så du menar att en vältränad person i princip bara sover, jobbar, äter och tränar? Ingenting annat i livet?

tp_88
2008-09-24, 22:09
Den här mannen (Kevin Levrone, bandet hette Fulblown) spelade i band och gav ut åtminstone en platta:

http://www.musclestore.com/images/kevin-levrone.jpg

Prankie
2008-09-24, 22:11
Nu vet jag inte om ifall nån biff här håller på med musik på proffesionell nivå. Men det finns definitivt många biffiga och samtidig intelligenta människor här som har fler intresse än just gym. Det är inte ett måste att gå runt med proteindropp och dedikera hela sitt liv åt matlagning och träning för att bli stor. Allt för många timmar i gymmet kommer inte leda till större framgång då det är trots allt under vilan man växer.

Betsson1
2008-09-24, 22:11
Den här mannen (Kevin Levrone, bandet hette Fulblown) spelade i band och gav ut åtminstone en platta:

http://www.musclestore.com/images/kevin-levrone.jpg

Om du nu inte skojar. Så har jag fått jävligt mycket motivation nu.

Exdiaq
2008-09-24, 22:18
Vafan?! :laugh:

joak1m
2008-09-24, 22:20
http://www.rvmvideos.com/ciara%2050%20cent.jpg

joriice
2008-09-24, 22:21
Du är bara 15, det har väl med saken att göra, då skall man ha många tankar i huvudet och saker att besluta sig om, vilka vänner som är ens vänner etc.
Man kan väl för tusan gymma några timmar i veckan OCH hålla på med musiken?
Jag tvivlar att du kommer bli stor i något av dem hursomhelst.

tp_88
2008-09-24, 22:23
Om du nu inte skojar. Så har jag fått jävligt mycket motivation nu.
Nej, jag skojar inte. Kevin Levrone är en av dom allra bästa byggarna genom tiderna och spelade i bandet Fulblown.

Självfallet är det inget som hindrar dig att satsa på musiken och samtidigt träna endel på fritiden.

burre
2008-09-24, 22:25
Oh gud vad skönt. Äntligen någon som tar upp mitt problem. (Har inte vågat göra en egen tråd). Hoppas du inte bli arg för att jag ställer min fråga i din tråd.
(Förlåt på förhand isf :) )

Jag bygger modellflygplan och gillar att träna. Går dessa två aktiviteter också att kombinera? Jag vill verkligen inte vara lilla killen som bara bygger modellflygplan. Gymmet skulle rädda hela min existens.
Hoppas verkligen att det går.

Tack / Filip

L-Sami
2008-09-24, 22:28
Det är just i din ålder då identiteten skapas, helt normalt att vara förvirrad. Jag följde mitt hjärta och gjorde det som jag var mest intresserad av. Proffsbyggare som Kevin Levrone på bilden är inget du vill sträva efter lovar jag, massa mediciner i hans kropp som är inte bra egentligen för någon. För övrigt ser han tanig ut idag.

Betsson1
2008-09-24, 22:29
Oh gud vad skönt. Äntligen någon som tar upp mitt problem. (Har inte vågat göra en egen tråd). Hoppas du inte bli arg för att jag ställer min fråga i din tråd.
(Förlåt på förhand isf :) )

Jag bygger modellflygplan och gillar att träna. Går dessa två aktiviteter också att kombinera? Jag vill verkligen inte vara lilla killen som bara bygger modellflygplan. Gymmet skulle rädda hela min existens.
Hoppas verkligen att det går.

Tack / Filip


Det är bara och våga ställa frågor. Hur dumma dom än är! :)
Jag ville verkligen ha svar. Och jag får allt svar jag behöver.. Eller ja, motivation.
Fast några stod och garvade och tyckte att jag ställer en dum fråga så är jag glad att jag har fått några svar:) Tack alla som tar mitt problem seriöst

Johan_P
2008-09-24, 22:29
Känner igen mig lite fast det handlar då om valet om att jobba eller läsa vidare efter gymnasiet. Inget man kan kombinera, så som med musik och träning :)

Exdiaq
2008-09-24, 22:33
Är ni på riktigt allihopa eller trollar ni?

Stoltz
2008-09-24, 22:37
Ah, du är 15. Såg det nu.

Jo, det har VÄLDIGT mycket med tråden att göra. L-Sami prickade helt rätt, i den åldern byggs hela din identitet på en helt ny nivå än tidigare, intressen, tankar, frustrationer, etc. flyger runt som hönor i en hönshus där räven smygit in.

Om vi säger så här, hur mycket tränar du i veckan, hur många timmar och hur många dagar? Det är säkert inte omöjligt att kombinera alls, så mycket tid kräver inte gymmet av en som 15 år.

Dav0d
2008-09-25, 08:38
Kallas också, manodepressivitet :P
Ne nu ska jag inte vara taskig...

Shajjn
2008-09-25, 08:45
Vad ska du med gymmet till, när du inte samtidigt får glädjen från musiken?

Alltså, gymmet, wtf är det liksom? Lägg inte allt i en korg! Blanda dina kort!

Bahir
2008-09-25, 08:48
Kom igen, för in i helvete. För det första så får du vara realistisk och ta en god titt på din kropp och bestämma ifall den är bra nog att klara av år av steroidbruk för att bli professionell kroppsbyggare (om det är det du tänker bli). Sannolikt så är den inte det. För det andra så är det idiotiskt att säga att du inte skulle kunna göra båda samtidigt. Du är kanske för ung för att fatta att man inte lever i gymmet dygnet runt. För det tredje bör du gå i skola och skaffa dig en utbildning. För det fjärde så får du lägga upp din fritid så att när du inte äter mat, gymmar eller pluggar så ska du spela ditt instrument. För det femte så kan du skära ned på sömnen. För det sjätte så tror jag inte du kommer att lyckas.

Loke
2008-09-25, 09:04
Musik och träning är rätt lika varandra. Det kan verka som att de bästa inom dessa områden har lagt ner hela sina liv i sitt intresse, och att det är det som krävs för att nå framgång. Men sanningen är den att den viktigaste faktorn i båda fallen är att hålla på utan uppehåll under väldigt lång tid, det är det som skiljer proffs från amatörer. En musiker som plinkar lite nån timme om dagen i 10 år är alla gånger bättre än en som haft musik som heltidsjobb i ett år. Det samma gäller träningen.

Detta tycker jag du ska tänka på. Lägg både musiken och träningen på en sådan nivå att du vet att du kommer orka hålla samma tempo om 10 år, det är det som kommer ge dig framgång. Lägger du ner allt för mycket tid på träning eller musik så är risken stor att du kommer tröttna, och då blir du inget trots all den tiden du la ner.

Dav0d
2008-09-25, 09:08
Musik och träning är rätt lika varandra. Det kan verka som att de bästa inom dessa områden har lagt ner hela sina liv i sitt intresse, och att det är det som krävs för att nå framgång. Men sanningen är den att den viktigaste faktorn i båda fallen är att hålla på utan uppehåll under väldigt lång tid, det är det som skiljer proffs från amatörer. En musiker som plinkar lite nån timme om dagen i 10 år är alla gånger bättre än en som haft musik som heltidsjobb i ett år. Det samma gäller träningen.

Detta tycker jag du ska tänka på. Lägg både musiken och träningen på en sådan nivå att du vet att du kommer orka hålla samma tempo om 10 år, det är det som kommer ge dig framgång. Lägger du ner allt för mycket tid på träning eller musik så är risken stor att du kommer tröttna, och då blir du inget trots all den tiden du la ner.


Visaste orden i tråden, detta gäller för allting i livet.

Betsson1
2008-09-25, 09:35
Visaste orden i tråden, detta gäller för allting i livet.

att han säger att jag inte lyckas menar du?

akAn
2008-09-25, 09:50
gäller för alla, alltid, förutom för dom som lyckas

Krokodil
2008-09-25, 10:39
Det finns folk som tränar hårt och dessutom hinner med att arbeta på heltid, hämta och lämna ungar på dagis/skola, städa hemmet, ta en bira med polarna, umgås med familjen, odla andra intressen, sova/slappa etc... etc... Dygnet har 24 timmar och veckorna har 7 dagar, du hinner med en massa saker... om du vill.

Kryss
2008-09-25, 11:40
Vilken typ av musik tänkte du hålla på med?

Det går ju inte att kombinera en vältränad kropp med den välkända bananformade "gitarr-ryggen". Så ska du smälta flickors hjärtan med dina hjärtekrossande akustiska ballader på en barstol föreslår jag att du inte tränar.

Annars, träna med måtta och satsa på musiken tills den kommer naturligt. När musiken är spontan får du nog mer tid över till att träna.

Sen nästa år kan du ju välja en gymnasieutbildning som inriktar sig på musikproduktion.

spoonchest
2008-09-25, 12:37
Ta dig själv på allvar istället. Vill du tillräckligt mycket kommer du att klara av båda.